לזלול - מגזין אוכל ישראלי

המדריך לשעת מלחמה: טיפים שימושיים לשטיפת כלים מהירה

לשטוף כלים זה לא כיף גדול, במיוחד בזמנים לחוצים. אספנו את כל הטיפים לשטיפת כלים מהירה ויעילה במיוחד שיחסכו לכם זמן יקר במטבח
איך לשטוף כלים במהירות
איך לשטוף כלים במהירות
שיתוף

מי שלא התברך במדיח כלים מוצא את עצמו מתמודד עם מטלת שטיפת הכלים באופן קבוע. בזמנים לחוצים במיוחד, כמו שרבים חווים כעת, המשימה הזו עלולה להפוך למתסכלת במיוחד. אם אתם לא מאלו שמוצאים בשטיפת כלים סוג של דרך להירגע, בוודאי הייתם שמחים לזרג את תהליך השטיפה ולהפוך אותו ליעיל בהרבה בכדי לחסוך זמן ועצבים.

במדריך הבא נעזור לכם לארגן את שטיפת הכלים שלכם ולהפוך כיור מלא בכלים למבריק ונוצץ בתוך זמן קצר, כל זאת בעזרת כמה שיטות וטיפים קטנים לשטיפת כלים מהירה ויעילה. אז קדימה, הפשילו שרוולים, הולכים לשטוף כלים.

עוד טעימה: איך לנקות את הכיור במהירות וביעילות

איך שוטפים כלים במהירות – צעד אחר צעד

הכנות מקדימות

הסוד לשטיפת כלים מהירה ויעילה מתחיל בסדר ובהכנות המקדימות. אלו ההכנות שכדאי לעשות:

איסוף חומרים

וודאו שיש לכם את כל החומרים והכלים הדרושים בהישג יד בכדי לשמור על הסדר ולהבטיח שטיפה ללא הפרעות. וודאו שיש לכם מספיק סבון כלים וסקוץ' איכותיים, מברשת רכה, מגבת או נייר סופג ומתקן או משטח לייבוש כלים.

ארגון אזור העבודה ומיון הכלים

קחו לכם רגע לנקות ולסדר את אזור הכיור ומיינו את הכלים לפי סוג: צלחות, כוסות, סכו"ם וכו'. מיון מוקדם של הכלים יקצר את זמן השטיפה הכולל והעבודה על קטגוריה אחת בכל פעם עוזרת במיוחד בשלב השטיפה והייבוש של הכלים.

טיפול מקדים לכתמים קשים

השרו כלים עם אוכל שהתייבש וכתמים קשים במים חמים עם סבון. ההשריה תעזור לשחרר את המזון היבש ותהפוך את השטיפה לאחר מכן לקלה ומהירה יותר. 5 דקות השריה בזמן שאתם מארגנים את שאר הכלים יכולה לחסוך בזמן קרצוף לאחר מכן.

שטיפה מקדימה

התחילו בשטיפה מהירה במים חמים זורמים בכדי לשחרר חלקיקי מזון. בכך תמנעו מהסקוץ' או הספוג להפוך למלוכלך במהירות ותפחיתו בכמות סבון הכלים הנחוץ.

סיבון וקרצוף

הוסיפו מעט סבון כלים לסקוץ' והתחילו לקרצף קודם כל את הכלים הפחות שומניים כמו כוסות וספלים. לאחר מכן קרצפו את הצלחות והקערות וסיימו במחבתות וסירים מלוכלכים ושומניים. הקפידו לקרצף חזק מספיק בכדי להסיר מזון מהכלים אך מספיק עדין בכדי לא לשרוט או לפגוע בכלים עצמם. אל תשטפו כל כלי בנפרד, הניחו בצד את הכלים שקרצפתם לפי הקטגוריות.

שטיפה שנייה

לאחר שקרצפתם את כל הכלים, שטפו אותם על פי הקטגוריות תחת זרם מים חמים. אם יש לכם אפשרות, שנו את לחץ המים בכדי להסיר את הלכלוך ביעילות. נערו כל פריט בכדי להסיר שאריות מים לפני שתניחו לייבוש.

ייבוש כלים

לאחר ששטפתם את כל הכלים והנחתם אותם על משטח ייבוש הכלים, הניחו להם להתייבש באוויר. אם אתם זקוקים לכלים בזמן הקרוב, השתמשו במגבת נקייה או נייר סופג לייבוש מהיר. הקפידו להשתמש במגבת נקייה ולכבס את מגבות המטבח בתדירות גבוהה בכדי לשמור על ההיגיינה.

עוד טעימה: איך לנקות ברז מטבח מאבנית?

שטיפת כלים מהירה למתקדמים

יעילות היא המפתח בכל מה שקשור לשטיפת כלים ידנית. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לזרז את התהליך מבלי להתפשר על הניקיון.

הכנות מקדימות

התחילו בשטיפה מהירה במים חמים זורמים ושחררו שאריות מזון. בכך תמנעו מהסקוץ' או הספוג להפוך למלוכלך במהירות, תפחיתו בכמות סבון הכלים הנחוץ לאחר מכן ותמנעו סתימות בצנרת. מלאו סירים ותבניות אפייה במים חמים עם סבון ברגע שאתם מסיימים להשתמש בהם והשרו בזמן שאתם אוכלים – כשתגיעו לשטיפת הכלים השאריות יחליקו בקלות.

שטיפת כלים בכיור

במקום לשטוף את הכלים בשלבים, תוכלו לחסוך עוד זמן בשיטה הבאה: מלאו כיור במים חמים עם סבון כלים ושטפו כל קטגוריה בנפרד – הצלחות, הכוסות, הסכו"ם, הסירים והמחבתות וכך הלאה. שיטה זו יכולה לחסוך במים ולהאיץ את התהליך.

עוד טעימה: הרשימה המלאה – מלאי מזון לשעת חירום

אחסון כלים שטופים

אם הכלים על מתקן הייבוש כבר התייבשו, אל תתעצלו ואחסנו אותם. כך תפנו את אזור העבודה לפעם הבאה שתצטרכו לשטוף כלים וגם תמנעו מאבק ולכלוך להצטבר על הכלים שזה הרגע שטפתם ותעזרו לשמור על מראה נקי ומסודר במטבח כל הזמן.

ניקיון הכיור

הקפידו תמיד לשטוף היטב את הכיור לאחר שטיפת הכלים. שטיפה וקרצוף של הכיור עם מעט סבון כלים תעזור להרחיק חלקיקי מזון, למנוע הצטברות ריחות חיידקים ולהפוך את שטיפת הכלים הבא לנעימה ונוחה יותר.

ריענון כלים וחומרי ניקיון

הקפידו לנקות סקוצ'ים ומברשות לאחר כל שימוש ולהחליף אותם מדי פעם בכדי לשמור על היגיינה ולמנוע הצטברות בקטריות. אם הסקוץ' התחיל להישחק או מדיף ריח רע, היפטרו ממנו והשתמשו בסקוץ' חדש לשטיפה הכלים בכדי להבטיח ניקיון ראוי.

עוד טעימה: רשימת אוכל לממ"ד שכדאי להכין מראש

שאלות ותשובות

איך לחסוך במים בזמן שטיפת כלים?

השתמשו בשיטת הכיור המלא בסבון ומים או סגרו את הברז בזמן קרצוף הכלים ורק לאחר מכן שטפו היטב.

עדיף לייבש כלים באוויר או עם מגבת?

ייבוש כלים באוויר הוא ההייגיני ביותר וחוסך באנרגיה. אם אתם זקוקים לכלים בזמן הקרוב, הקפידו לייבש את הכלים עם מגבת נקייה שעוברת כביסה לעיתים קרובות. הקפידו לא להשאיר כלים על מתקן הייבוש לאחר שכבר התייבשו כדי למנוע הצטברות אבק ולכלוך.

כל כמה זמן צריך להחליף סקוץ' לכלים?

החליפו סקוץ' פעם בשבועיים-שלושה או כשהוא מתחיל להסריח. הקפידו לשטוף היטב את הסקוץ' לאחר כל שימוש. מברשות יכולות להחזיק זמן ארוך יותר אך מומלץ לנקות אותן במידה והן מותאמות לכך במדיח הכלים פעם בשבועיים.

Picture of מערכת לזלול

מערכת לזלול

כתבי המערכת הם זללנים מלאי תשוקה לכל מה שטעים. כמי שמאמינים בכוחו של האוכל לחבר בין אנשים וליצור זיכרונות בלתי נשכחים, הצוות נחוש לשתף עם הקוראים את אהבתו לאין ספור טעמים. ממדריכים וטיפים לבישול ואפייה למתכונים מעוררי תיאבון. מחדשות קולינריות מסביב לעולם ועד לאירועים ולטרנדים הקולינריים שאסור לפספס
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

ממשיכים לזלול

דברים שאסור לשים במדיח כלים

אחת ולתמיד: אלו הדברים שאסור אף פעם להכניס למדיח הכלים

מדריכים וטיפים
ניקיון כוסות זכוכית עכורות

איך לנקות כוסות זכוכית עכורות: המדריך להחזרת הברק

מדריכים וטיפים
ניקיון של מחבת נון-סטיק

איך לנקות מחבת נון-סטיק ולשמור עליה לאורך זמן

מדריכים וטיפים
איך לנקות סיר אורז שרוף

איך לנקות סיר אורז שרוף ללא מאמץ – השיטה שעובדת

מדריכים וטיפים
איך לנקות מחבת שרופה

די לשפשף: כך מנקים מחבת שרופה בלי מאמץ

מדריכים וטיפים
למה חביתה נדבקת למחבת ואיך למנוע זאת

החביתה שוב נדבקת למחבת? זה מה שאתם עושים לא נכון

מדריכים וטיפים
שטיפת ידיים, זה חשוב! אילוסטרציה לזלול

זה מדעי: רוצים להירגע? לכו לשטוף כלים

מדריכים וטיפים
איך מפרידים כוסות שנתקעו זו בזו

זו הדרך הבטוחה להפריד כוסות שנתקעו אחת בשנייה

מדריכים וטיפים
איך לנקות סיר שרוף בקלות

כל השיטות: איך לנקות סיר שרוף בקלות ובמהירות

מדריכים וטיפים
ספל עם כתמי קפה

כמו חדש: איך להסיר כתמי קפה או תה מהספל האהוב

מדריכים וטיפים
למה קציצות נדבקות למחבת ואיך למנוע מהן להידבק

לא גזרת גורל: איך למנוע מקציצות להידבק למחבת

מדריכים וטיפים
סימנים שצריך להחליף את מדיח הכלים

לא מתעלמים: 6 סימנים שהגיע הזמן להחליף את מדיח הכלים

מדריכים וטיפים