לזלול - מגזין אוכל ישראלי

אביב הגיע: איך לנקות כיריים גז בקלות ובמהירות

פסח מתקרב וזה הזמן להיפטר משאריות אוכל וכתמי שומן שהצטברו על הכיריים. כך תנקו כיריים גז במהירות, ללא סיכון וללא מאמץ
איך לנקות כיריים גז בקלות
איך לנקות כיריים גז בקלות | תמונה: מערכת לזלול
שיתוף

כיריים הן ככל הנראה המקום שצובר הכי הרבה לכלוך, שומן ושאר חברים במטבח של כל אחד מאתנו. לא משנה מה אנחנו מבשלים, מדי פעם יקפץ לו רוטב כלשהו מחוץ לסיר או למחבת ויכתים את פני הכיריים.

אמנם כיריים חשמליות או אינדוקציה שקלות יותר לניקוי הפכו יותר ויותר פופולריות בשנים האחרונות, אך בשלנים רבים עדיין מעדיפים להשתמש בכיריים קלאסיות על בסיס גז שמבטיחות חימום אחיד ועוצמתי של האוכל בכל פעם בזכות הלהבה הגלויה.

לקראת פסח 2023 ועונת הניקיונות הגדולה אספנו את כל הדרכים לנקות כיריים גז בקלות ובמהירות שישאירו לכם כיריים מבריקות בכל פעם.

עוד טעימה: איך לנקות סיר שרוף במהירות וגם איך מנקים מיקרוגל בקלות

דברים שחשוב לדעת

כיריים גז בנויים מ-4 חלקים עיקריים: כיפות מבער בצורת דיסקית, ראשי המבער מהם יוצאת הלהבה, רשתות הכיריים שתומכות בסירים ומשטח הכיריים עצמו.

הקפידו להתחיל בניקיון רק כשהכיריים, הפלטות והמבערים קרים לגמרי. מעבר לסיכון הבטיחותי בניקוי אזורים חמים שעלול להוביל לכוויות, ניקוי של המבערים והפלטות בעודן חמות עלול לפגוע בציפויים וליצור סדקים.

הקפידו לנקות את הכיריים לפחות פעם בחודש בכדי לשמור על זרימת גז תקינה ולהבה יציבה.

עוד טעימה: איך לנקות כיור מטבח בקלות וללא מאמץ
וגם – איך לנקות את תנור המטבח ללא מאמץ

איך לנקות כיריים גז

תמיד עדיף לנקות את הכיריים ואת שאר החלקים בחומרים טבעיים כמו מים וסבון, סודה לשתייה, חומץ וכו' ולהימנע ככל האפשר משימוש בכימיקלים ומסירי שומנים העלולים לפגוע בפעולה התקינה של הכיריים. אם יש לכם עלון של הכיריים בדקו האם מצוינים חומרים בהם אסור להשתמש על מנת לנקות את הדגם הספציפי שלכם.

איך לנקות מבערים של כיריים

את כיפות המבער וראשי המבער יש לנקות בעדינות בכדי לא לפגוע בציפויים ולהימנע משריטות או חבלות. תוכלו לעשות זאת בעזרת כמה חומרים שאפשר למצוא בכל בית ובכמה שיטות שונות. כל מה שתצטרכו בכדי לנקות את המבערים זה מים חמים, סבון כלים איכותי, סודה לשתייה וסקוץ' או ספוג עדין.

משחת סודה לשתייה: בשיטה זו יש לערבב בקערה מים עם סודה לשתייה ביחס של 1:3 עד שנוצרת משחה. לאחר מכן יש למרוח על המבערים בנדיבות ולתת לחומר לפעול כחצי שעה. לאחר מכן יש לנקות בעזרת ספוג או סקוץ' רך ולשטוף במים חמים עם סבון. לבסוף יש לייבש את המבערים היטב עם מגבת ולהחזיר למקומם בכיריים.

מים חמים וסבון כלים: שיטה דומה נוספת לניקוי המבערים מצריכה רק מים וסבון כלים. הניחו את המבערים בקערת נירוסטה גדולה או בכיור ריק ומלאו במים חמים ומעט סבון כלים. לאחר מנוחה של חצי שעה בערך השתמשו בספוג או סקוץ' עדין בכדי להסיר את הלכלוך.

במקרה של כתמים קשים יותר ניתן לפזר סודה לשתייה על הסקוץ' בטרם הניקוי. ניתן לנקות לכלוך שנתקע בחורים במבערים בעדינות בעזרת מברשת רכה.

לבסוף יש לייבש את המבערים היטב בעזרת מגבת. החזירו את החלקים למקומם רק לאחר שהתייבשו לחלוטין.

עוד טעימה: כיריים אינדוקציה או גז – מה עדיף לקנות?

איך לנקות רשתות כיריים

באותן השיטות ניתן לנקות את תומכי הסירים, אותן רשתות סורגים שמונחות על גבי המבערים. פשוט הניחו אותם בכיור הריק, מלאו ונקו באחת מן השיטות המוזכרות. ניתן לשפשף עם סקוץ' עדין כתמים קשים יותר.

איך לנקות את משטח הכיריים

ישנן מספר שיטות בהן תוכלו לנקות את משטח הכיריים שלכם מכתמי אוכל ושומן במהירות ובקלות ולגרום להם לנצנץ כמו חדשים.

סבון כלים ומים: השיטה המומלצת ביותר היא גם הפשוטה ביותר. פזרו סבון כלים על אזורים מוכתמים והמתינו 10 דקות. לאחר מכן קרצפו בעזרת ספוג רך או מברשת שיניים ישנה.

את האזורים האחרים נקו בעזרת מטלית שנטבלה במי סבון אך הקפידו להרטיב את המשטח בצורה מינימלית בלבד בכדי לא לפגוע במערכת ההצתה. לבסוף נגבו את המשטח בעזרת מטלית לחה וייבשו היטב עם מגבת נייר.

מלח, סודה לשתייה וחומץ: בשיטה זו יש לערבב בקערה חצי כוס סודה לשתייה עם כוס חומץ ומעט מלח עד שנוצרת משחה סמיכה. לאחר מכן יש למרוח שכבה נדיבה של המשחה על פני השטח של הכיריים, במיוחד באזורים עם כתמים קשים. הניחו לחומר לפעול כ-40 דקות. לבסוף נגבו את הלכלוך שהשתחרר וסיימו עם נייר מגבת לח לניקוי אחרון.

הקפידו לנקות עם מטלית גם את כפתורי התפעול של הכיריים שנוטים אף הם לצבור לכלוך, שומן ושאריות מזון לאורך זמן.

Picture of בשמת בר עקיבא

בשמת בר עקיבא

בשמת בר-עקיבא היא אשת תוכן מנוסה בשלל תחומים - אבל האהבה האמיתית שלה היא אוכל טוב. לבשמת ניסיון מצטבר של מעל 15 שנה בגופי תקשורת גדולים בישראל. את דרכה העיתונאית החלה כעורכת ב"ידיעות אחרונות" ובהמשך השתלבה במערכת "הארץ". במקביל, עבדה בשנים האחרונות בהוצאת בוטיק שמתמחה בלייף סטייל וקולינריה. בשמת כותבת במגזין לזלול מיום הקמתו ובמקביל מנהלת תוכן בארגון גדול, מבשלת וזוללת, כמובן.
13 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

ממשיכים לזלול

איך להעלים ריחות רעים מהמיקרוגל

5 שיטות טבעיות להעלמת ריח רע מהמיקרוגל

מדריכים וטיפים
איך לנקות קומקום חשמלי

אבנית החוצה: איך לנקות קומקום חשמלי ללא מאמץ

מדריכים וטיפים
איך לבחור קרש חיתוך למטבח

אחת ולתמיד: איך לבחור קרש חיתוך למטבח

מדריכים וטיפים
איך לנקות כוסות יין עד להברקה

איזו הברקה: איך לנקות כוסות יין בדרך הנכונה

מדריכים וטיפים
איך לנקות את המטבח לפסח

איך לנקות את המטבח לפסח: המדריך השלם

מדריכים וטיפים
איך לנקות מיקרוגל ביסודיות

איך לנקות את המיקרוגל ביסודיות: המדריך השלם

מדריכים וטיפים
איך לנקות את המקרר

איך לנקות את המקרר ביעילות: המדריך השלם

מדריכים וטיפים
איך לנקות טוסטר אובן

איך לנקות טוסטר אובן בקלות ובמהירות – המדריך המלא

מדריכים וטיפים
ניקיון כוסות זכוכית עכורות

איך לנקות כוסות זכוכית עכורות: המדריך להחזרת הברק

מדריכים וטיפים
ניקיון עמוק של מדיח הכלים

איך לנקות מדיח כלים: המדריך המלא להברקה עמוקה

מדריכים וטיפים
ניקיון של מחבת נון-סטיק

איך לנקות מחבת נון-סטיק ולשמור עליה לאורך זמן

מדריכים וטיפים
איך לנקות סיר אורז שרוף

איך לנקות סיר אורז שרוף ללא מאמץ – השיטה שעובדת

מדריכים וטיפים