הפח מסריח במטבח? כל השיטות למניעת ריח רע בפח האשפה

פח האשפה במטבח שלכם לא חייב להיות מסריח כל הזמן. איך לנקות את פח האשפה ואיך להיפטר מריחות לא נעימים בקלות ובמהירות.
עדכונים טעימים למייל!

אחת המשימות הכי מאתגרות בכל מטבח היא לשמור על פח האשפה נקי וללא ריחות רעים לאורך זמן. גם אם נאטום את השקיות כראוי ונשליך אותן בתדירות גבוהה, השימוש התדיר בו לאיסוף הזבל ושאריות המזון יעשה את שלו וריחות לא נעימים יידבקו אל פח האשפה ללא תחזוקה וניקיון שוטפים.

אספנו את כל השיטות, הטיפים והטריקים שיעזרו לכם לשמור על הפח נקי בשגרה ולדעת איך לנקות את פח האשפה ביסודיות ולמנוע מהפח להסריח את המטבח ללא מאמץ.

איך להעלים ריח רע מפח האשפה
איך להעלים ריח רע מפח האשפה

עוד טעימה: איך לנקות את המקרר במהירות וללא מאמץ

איך לשמור על פח נקי בשגרה

בכדי לא להגיע למצב שהפח יסריח ברמה בלתי נסבלת בכל פעם שאתם נכנסים למטבח, כדאי לשמור על כמה כללים פשוטים בכל הנוגע להתנהלות עם פח האשפה על מנת לשמור על ריח נעים במטבח, על היגיינה ראויה ועל מצבו של הפח עצמו.

1. הפרידו אשפה אורגנית: הקפידו לזרוק שאריות אוכל מהארוחות השונות וירקות ופירות שעבר זמנם לשקית אשפה נפרדת והיפטרו מהם מהר ככל האפשר. שאריות מזון כמו דגים למשל או פירות וירקות שהרקיבו יפיצו את הריחות החזקים ביותר בפח האשפה, ריחות שעלולים להישאר באוויר גם במשך ימים.

2. שגרה זה טוב: הקפידו לא להשאיר שקיות אשפה בפח לאורך זמן בכדי שריחות לא יידבקו לפח עצמו. אם אתם מבחינים בכתם נקו אותו במקום ומדי כמה ימים העבירו ניגוב עם מטלית לחה על הפח וייבשו היטב עם נייר מגבת.

3. הגודל כן קובע: אמנם יותר נוח להחזיק סל גדול במטבח, אך ככל שהפח גדול יותר כך גם שקיות האשפה ישהו זמן רב יותר במטבח. העדיפו להחזיק פח אשפה קטן יותר במטבח והקפידו לרוקנו בתדירות גבוהה יותר.

איך לנקות פח אשפה

מדי כמה שבועות רצוי להעביר את הפח ניקוי יסודי ועמוק יותר בכדי להסיר כתמים, שאריות מזון וריחות רעים שהצטברו בשימוש הקבוע בו. בכדי לנקות את פח האשפה של המטבח תצטרכו מספר מוצרים ואביזרים שניתן למצוא בכל בית.

1. לבשו כפפות חד פעמיות ורוקנו את הפח. הסירו שאריות מזון או זבל שהצטבר בתחתית.

2. מלאו דלי ב-3-4 ליטר מים וכוס אבקת סודה לשתייה וערבבו היטב. השרו בתערובת מטלית ונקו ביסודיות את הפח מבפנים ומבחוץ. אין לכם סודה לשתייה? גם מים חמימים עם סבון יעשו עבודה לא פחות טובה.

3. שטפו את הפח במים צלולים ונגבו היטב עם מגבת או מטלית יבשה.

עוד טעימה: איך מוציאים ריח רע מהמקרר – כל השיטות

איך לנטרל ריח רע מפח האשפה

אם הפח שלכם מסריח כל הזמן תוכלו להשתמש במספר חומרי גלם בסיסיים וטריקים פשוטים בכדי לנטרל את הריחות ולמנוע מהם להתפשט במטבח.

1. הוסיפו סודה לשתייה: אם אין לכם אפשרות לזרוק את הזבל בתדירות גבוהה (או שלחלופין אתם עצלנים כמונו), תוכלו לפזר בתחתית הפח או להניח בכלי קטן אבקת סודה לשתייה מדי כמה ימים. הסודה תספוג את הריחות הרעים ותמנע היווצרות ריחות חדשים.

ניתן גם לערבב את הסודה עם מעט מים או חומץ ולמרוח את המשחה שנוצרה בתחתית הפח. אין לכם סודה לשתייה? תוכלו להשתמש גם בפולי קפה, חול חתולים או כל חומר אחר שידוע כסופג ריחות.

2. לימון מוסיף המון: אם תרצו להוסיף קצת ניחוח רענן לפח האשפה תוכלו להוסיף קליפות לימון לקערית עם אבקת הסודה לשתייה. הלימון יסייע בהסוואת הריחות הלא נעימים ויפיץ ניחוח רענן.

3. צמר גפן: טפטפו כמה טיפות של שמן אתרי על כדור צמר גפן והניחו בתחתית הפח. השמן ינטרל את הריחות הלא נעימים ויפיץ ריחות נעימים בסביבתו. החליפו את צמר הגפן מדי כמה ימים. חלק מן השמנים גם יועילו נגד חרקים או מזיקים ובקטריות, למשל שמן מנטה או אשכולית.

4. רפידות לכיסא: שיטה נוספת שתשמור על הפח שלכם ריחני הפכה פופולרית במיוחד בשנה האחרונה בזכות הרשת החברתית טיקטוק. השיטה הזו דומה לשיטת הצמר גפן אך כאן נעשה במקום שימוש ברפידות לכיסא. אותן רפידות לבד שנדבקות לרגלי הכיסא או השולחן על מנת למנוע שריטה של הרצפה או נזק לרהיט.

כל מה שתצטרכו לעשות זה לטפטף כמה טיפות של שמן ארומטי על הרפידה ולהדביק אותה בחלל הפנימי של הפח.

5. שקיות ריחניות: נסו להשתמש בשקיות אשפה ריחניות שיסייעו בעמעום ריחות לא נעימים.

הרשמו לניוזלטר לזלול

הרשמו בחינם לניוזלטר של לזלול ועקבו ברשתות החברתיות. כל חדשות האוכל, סקירת מסעדות ואירועים, מדריכים וטיפים לבישול ואפייה, מתכונים ויראליים ומוצרים חדשים על המדף!
עקבו אחרי לזלול ברשתות החברתיות

התגובות שלכם

12 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

ממשיכים לזלול

ניקיון עמוק של מדיח הכלים

איך לנקות מדיח כלים: המדריך המלא להברקה עמוקה

מדריכים וטיפים
איך לנקות את המקרר

איך לנקות את המקרר ביעילות: המדריך השלם

מדריכים וטיפים
איך לנקות את המטבח לפסח

איך לנקות את המטבח לפסח: המדריך השלם

מדריכים וטיפים
איך לנקות דלת תנור אפייה

ניסינו וזה עובד: איך לנקות ולהבריק את דלת תנור האפייה

מדריכים וטיפים

טרי מהתנור

נאיפה מולא מארחת לארוחה אינטימית בביתה

במטבח של נאיפה מולא: ארוחות אינטימיות אצל השפים הגדולים בישראל

אירועים ופסטיבלים
מתומר טל ורותי ברודו ועד לנאיפה מולא ומושיקו גמליאל: סן פלגרינו משיקים סדרת ארוחות פיין דיינינג אינטימיות בבתי השפים המובילים בישראל >>
מרק ירקות לשבירת צום יום כיפור

5 מאכלים מומלצים לשבירת צום יום כיפור שלא מכבידים על הבטן

מדריכים וטיפים
בכדי הימנע מבעיות עיכול לאחר יום כיפור, חשוב לשבור את הצום בצורה נכונה ולהקפיד על מזונות מתאימים. אספנו 5 מאכלים שכדאי לצרוך לאחר הצום. >>

מדריכים שאהבתם

נגעתם בפלפל חריף? 5 שיטות שעובדות להרגעת ידיים שורפות

מדריכים וטיפים

יום כיפור: מתי נכנס הצום, איך לצום בקלות ומה לזלול אחרי

מדריכים וטיפים

מה לזלול?