המדריך: איך לחתוך מלון עסיסי ב-3 צעדים פשוטים

אין כמו מלון מתוק ועסיסי בימי הקיץ הלוהטים בכדי לקרר את הגוף ולרענן את הנפש. כך תחתכו מלון בקלות ובמהירות ב-3 צעדים פשוטים.
עדכונים טעימים למייל!

הקיץ מכה עם רצף ימים חמים במיוחד בדיוק בזמן לעונת השיא של המלון, פרי הקיץ המתוק, העסיסי והמרענן שיכול להפוך גם צהריים לוהטים במיוחד לקצת יותר נעימים.

אך בכדי להבטיח את המלון העסיסי והמתוק ביותר כדאי להכיר כמה כללים פשוטים הן בבחירת מלון נכונה בשוק או במכולת והן בדרך הטובה ביותר לחתוך מלון מבלי לייצר בלגן ולבזבז פרי יקר ומתוק.

איך לחתוך מלון בקלות ובמהירות
איך לחתוך מלון בקלות ובמהירות

בכדי לענות על כל השאלות אספנו את כל הדרכים לדעת אם מלון בשל, איך לחתוך מלון בדרך הנכונה ב-3 צעדים פשוטים, איך לאחסן מלון וגם קצת על היתרונות הבריאותיים באכילת מלונים.

עוד טעימה: איך לחתוך מנגו במהירות ובקלות

איך לחתוך מלון ב-3 צעדים פשוטים

פעולת חיתוך המלון היא פשוטה וקלה אם עוקבים אחר כמה כללים פשוטים:

שוטפים ומייצבים

לפני שחותכים את המלון יש לשטוף אותו תחת זרם מים ולייבש היטב עם מגבת נייר בכדי להסיר לכלוך ובקטריות. אם רוצים, אפשר גם לקרצף עם מברשת או להשתמש במעט חומץ לבן לניקוי יסודי יותר.

לאחר מכן יש להסיר עם סכין גדולה וחדה כסנטימטר מהחלק העליון והתחתון של המלון, כך תוכלו להניח את המלון על קרש החיתוך ולחתוך בנוחות ובבטיחות.

חוצים ומוציאים זרעים

העמידו את המלון על אחד מהצדדים השטוחים ובעזרת סכין גדולה וחדה ולחץ של הידיים בכדי לחצות את המלון, השתדלו שלא להשתמש בתנועות ניסור שיגרמו למיצי המלון להתבזבז.

השתמשו בכף גדולה רגילה או כף פריזיאן בכדי להסיר את הזרעים מכל מלון וגרדו את פנים המלון מעט בכדי להיפטר מכל השאריות.

חותכים וזוללים

כעת, תוכלו לחתוך את המלון בכמה שיטות פופולריות למבחר צורות וגדלים לפי העדפתכם וטעמכם האישי. אספנו 3 חיתוכים נפוצים ואהובים.

פלחים

הניחו את חצי המלון לאחר הוצאת הזרעים על צדו החלול והתחילו לחתוך בכיוון המנוגד לחלק העליון והתחתון שהסרנו בצעד הראשון. חתכו פלחים בעובי המועדף עליכם, הגישו ואכלו בקלות בידיים או עם מזלג.

פרוסות

הניחו את חצי המלון עם הצד החלול כלפי מטה והתחילו לחתוך הפעם באותו כיוון לחלק העליון והתחתון שהסרנו בצעד הראשון. כך תקבלו פרוסות עגלגלות שמתאימות במיוחד למגשי פירות או סלטים.

קוביות

הניחו את חצי המלון לאחר הוצאת הזרעים על צדו החלול והתחילו לחתוך בכיוון המנוגד לחלק העליון והתחתון שהסרנו בצעד הראשון. חתכו פלחים בעובי המועדף עליכם ולבסוף חתכו כל פלח לקוביות קטנות בהתאם להעדפתכם. את הקוביות תוכלו לנשנש כמו שהן או להוסיף לשייקים וסלטים.

איך לבחור מלון עסיסי

עכשיו כשאתם יודעים איך לחתוך מלון בדרך הנכונה, בואו נחזור קצת אחורה עם כמה טיפים לבחירה ואחסון נכון של מלון במטבח הביתי.

– בחרו מלון שמרגיש כבד יחסית לגודלו, בעל ריח נעים אך לא חזק מדי. הקליפה צריכה להיות מוצקה אך רכה מעט כשלוחצים עליה.
– הימנעו ממלונים לא אחידים עם אזורים רכים, עם חבלות וסדקים.
– אם המלון שקניתם עדיין לא בשל, אפשר לשמור אותו בטמפרטורת החדר עד לשבוע ימים. כשהם מגיעים לבשלות, העבירו אותם למקרר או אכלו בהקדם האפשרי.
– פרוסות מלון חתוכות ניתן לשמור בקופסא אטומה במקרר עד ל-5 ימים, ניתן גם לזלף מעט מיץ לימון מעל המלון החתוך בכדי למנוע השחמה.
– ניתן גם להקפיא קוביות מלון חתוכות עד לשנה ולהשתמש למשל לשייקים ומיצים.

יתרונות בריאותיים של מלון

מלבד טעמם המתוק והמרענן מלונים גם מצטיינים באין ספור יתרונות בריאותיים המסייעים לגוף לשמור על האיברים השונים ועל המערכת החיסונית.

תכולת המים במלון היא כ-90% אחוז, כך שאכילת מלון מסייעת לשמור על הגוף מפני התייבשות ומסייעת לו לתפקד כראוי גם בימים החמים.

מלון עשיר גם בוויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון שמסייעים במלחמה מול רדיקלים חופשיים ומגנים על תאי הגוף. לאורך זמן הרכיבים הללו יכולים למנוע מחלות כמו סוכרות, מחלות לב וחלק מסוגי הסרטן.

הכמות הגבוהה של וויטמין C במלון מסייע לתמוך במערכת החיסונית ובהגנה מזיהומים בעוד וויטמין A מסייע לשמור על בריאות העור והגנה מפני דלקות. מלון עשיר גם בוויטמין K, מגנזיום וחומצה פולית שמסייעים לשמור על בריאות העצם ואיזון המינרלים בגוף.

בנוסף, הכמות הנמוכה של נתרן יחד עם הכמות הגבוהה של אשלגן במלון יכולים לסייע בהורדת לחץ הדם ולהפחית את הסיכוי לשבץ ולמחלות לב.

יש לכם שיטה מנצחת משלכם לבחירה, אחסון או חיתוך של מלון? שתפו אותנו ואת זללני הקיץ בתגובות.

הרשמו לניוזלטר לזלול

הרשמו בחינם לניוזלטר של לזלול ועקבו ברשתות החברתיות. כל חדשות האוכל, סקירת מסעדות ואירועים, מדריכים וטיפים לבישול ואפייה, מתכונים ויראליים ומוצרים חדשים על המדף!
עקבו אחרי לזלול ברשתות החברתיות

התגובות שלכם

1 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

ממשיכים לזלול

פינגר ליים - מה עושים עם פרי ההדר האקזוטי

הקוויאר של הטבע: כל מה שצריך לדעת על פינגר ליים

מדריכים וטיפים
איך לבחור ולשמור אפרסקים במטבח

קיץ עסיסי: איך לבחור ולשמור אפרסקים במטבח

מדריכים וטיפים
איך להקפיא תותים בצורה הנכונה

לשייקים ולמאפים: איך להקפיא תותים בצורה הנכונה?

מדריכים וטיפים
איך להכין תפוח מסוכר

אדום בוהק: איך להכין תפוח מסוכר כמו של פעם

מדריכים וטיפים

טרי מהתנור

נאיפה מולא מארחת לארוחה אינטימית בביתה

במטבח של נאיפה מולא: ארוחות אינטימיות אצל השפים הגדולים בישראל

אירועים ופסטיבלים
מתומר טל ורותי ברודו ועד לנאיפה מולא ומושיקו גמליאל: סן פלגרינו משיקים סדרת ארוחות פיין דיינינג אינטימיות בבתי השפים המובילים בישראל >>
מארזי ראש השנה 2024 - טעם הגליל

ראש השנה 2024: מארזי תוצרת מקומית ויין ישראלי לשולחן החג

חדשות האוכל
מגוון יינות ישראליים, מארזים עם שלל תוצרת מקומית איכותית ושיתופי פעולה מסקרנים שיעטרו לכם את שולחן החג בראש השנה 2024 >>

מדריכים שאהבתם

רגע אחרי שבת: כמה זמן מותר לשמור חמין במקרר?

מדריכים וטיפים

הנסיך הירוק חוזר: כמה קלוריות יש באבוקדו?

מדריכים וטיפים

מה לזלול?