רגע לפני חנוכה: כמה קלוריות יש בסופגנייה?

רגע לפני חנוכה וזלילת הסופגניות הגדולה, יצאנו לבדוק - כמה קלוריות יש בסופגניות קלאסיות מטוגנות ואפויות או בסופגניות פרימיום מושחתות במיוחד.
עדכונים טעימים למייל!

חנוכה עוד רגע כבר כאן ויחד אתו מגיעות כמובן הסופגניות המושחתות והשמנמנות שצצות בכל פינה. מסופגנייה קלאסית עם ריבה ועד לסופגניות המתוחכמות של השנים האחרונות, הערך הקלורי של סופגנייה הוא לא קטן בכלל, כך שאם אתם מתכננים לזלול עם החברים והמשפחה אין ספור סופגניות לאורך החג, כדאי לדעת מה המחיר שתשלמו מבחינת קלוריות.

בפוסט הבא נבדוק כמה קלוריות יש בסופגנייה, אם מדובר בקלאסית או עם שלל ציפויים ומילויים אחרים, נסקור את הערכים התזונתיים ונבדוק אלטרנטיבות בריאות יותר למאפה עתיר השמן. יותר טיפוסים של פורים? בואו לגלות כמה קלוריות יש באוזן המן

כמה קלוריות יש בסופגנייה
כמה קלוריות יש בסופגנייה

כמה קלוריות יש בסופגנייה?

כשזוללים סופגניות, כדאי לדעת כמה קלוריות היא מכילה. כמות הקלוריות בסופגניה יכולה להשתנות משמעותית על פי רשימת המרכיבים ושיטת ההכנה. סופגנייה במילוי קרמים עשירים כמו שוקולד, ריבת חלב או קרם פטיסייר תכיל יותר קלוריות מהסופגנייה הקלאסית מילוי ריבת תות, וזה עוד לפני שהתחלנו לדבר על סופגניות
הפרימיום עם אין ספור תוספות וציפויים.

סופגנייה קלאסית עם ריבת תות ואבקת סוכר תכיל בין כ-400-500 קלוריות סך הכול, סופגניות במילוי קרמים עשירים יכולות להגיע ל-600-700 קלוריות וסופגניות פרימיום מפונפנות במיוחד יכולות להגיע גם לכ-800-1000 קלוריות. מאחר וצריכת הקלוריות המומלצת לאדם מבוגר נעה בין 2,000 ל-2,500 קלוריות ביום, חשוב לשים לב לכמה סופגניות אתם אוכלים בסך הכול בכדי לשמור על המשקל ועל תפריט מאוזן.

עוד טעימה: כמה קלוריות יש בקרמבו?

גורמים משפיעים על כמות הקלוריות בסופגנייה

גם סופגנייה שהוכנה בשיטה הקלאסית, כלומר בטיגון עמוק, תכיל כמובן יותר שומן וקלוריות בהשוואה לסופגניות אפויות למשל שמכילות כ-200-300 קלוריות בדרך כלל. חשוב להבהיר שגם סופגניות אפויות וגם מטוגנות לא מציעות יתרונות תזונתיים ומורכבות בעיקר מפחמימות, ללא ויטמינים, מינרלים או סיבים תזונתיים.

פקטור נוסף הוא כמובן גודל הסופגנייה. מיני סופגניות הפכו פופולריות יותר ויותר בשנים האחרונות אך באופן מפתיע הן לא תמיד יחסכו משמעותית בכמות הקלוריות. גם בגלל העובדה ששטח הפנים הקטן סופג יותר שמן ובכך מעלה את תכולת הקלוריות וגם בגלל הסכנה של לנשנש כמה מיני סופגניות במקום אחת בגודל סטנדרטי ולהעלות את צריכת הקלוריות הכוללת.

ערכים תזונתיים של סופגניות

מלבד הקלוריות, חשוב להכיר גם את הערכים התזונתיים האחרים של סופגנייה ממוצעת.

שומן: תכולת השומן עולה משמעותית כאמור בסופגניות מטוגנות עם כ-20 גרם שומן לסופגנייה אחת וכמות משתנה של שומן רווי בהתאם לסוג השמן ורכיבים אחרים.

סוכר: סופגניות עשירות לרוב בסוכר, במיוחד עם מילויים מתוקים, אבקת סוכר וציפויים. בחלק מהסופגניות אתם עלולים למצוא כ-30 גרם סוכר – שווה ערך לכ-7-8 כפיות סוכר.

חלבונים ופחמימות: סופגניות עתירות גם בפחמימות עם כ-80 גרם למנה ומציעות כמות נמוכה של חלבון עם כ-7 גרם לסופגנייה.

כולסטרול ונתרן: גם רמת הכולסטרול משתנה בהתאם למרכיבים ולשיטת ההכנה אך סופגנייה מטוגנת ממוצעת תכיל כ-30 מ"ג כולסטרול וכ-250 מ" נתרן.

כמה סופגניות אתם אוכלים בחנוכה? איזו סופגנייה אהובה עליכם במיוחד? שתפו אותנו ואת הזללנים בתגובות למטה.

הרשמו לניוזלטר לזלול

הרשמו בחינם לניוזלטר של לזלול ועקבו ברשתות החברתיות. כל חדשות האוכל, סקירת מסעדות ואירועים, מדריכים וטיפים לבישול ואפייה, מתכונים ויראליים ומוצרים חדשים על המדף!
עקבו אחרי לזלול ברשתות החברתיות

התגובות שלכם

1 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

ממשיכים לזלול

איך להוריד נפיחות בבטן

איך להוריד נפיחות בבטן: 6 מאכלים להקלה מיידית

מדריכים וטיפים
לוקומדס פיסטוק ושוקולד לבן של יוגוס

סופגניות בסטייל יווני: בוטיק הקינוחים שמציע לוקומדס מושחתים

חדשות האוכל
סופגסונים של פופ אנד פופ בייקרי - קולקציית חנוכה 2022

סופגסונים: הקונדיטוריה שמציעה סופגניות קרואסון מטוגנות

חדשות האוכל
הסופגניות הכי טובות של חנוכה 2021

חנוכה 2021: כל הסופגניות הכי טובות בקונדיטוריות

חדשות האוכל

טרי מהתנור

יום כיפור 2024 - זמני הצום וטיפים לארוחה מפסקת

יום כיפור 2024: זמני כניסת ויציאת הצום וטיפים לארוחה מפסקת

מדריכים וטיפים
כל מה שצריך לדעת על יום כיפור 2024 - זמני כניסת ויציאת הצום, איך להתכונן כראוי, מה כדאי לאכול בארוחה מפסקת ואיך לשבור צום בצורה נכונה >>
מארזי ראש השנה 2024 - טעם הגליל

ראש השנה 2024: מארזי תוצרת מקומית ויין ישראלי לשולחן החג

חדשות האוכל
מגוון יינות ישראליים, מארזים עם שלל תוצרת מקומית איכותית ושיתופי פעולה מסקרנים שיעטרו לכם את שולחן החג בראש השנה 2024 >>

מדריכים שאהבתם

תפסיקו לייבש: איך יודעים שהעוגה מוכנה בזמן האפייה?

מדריכים וטיפים

רוצים תה בריא יותר? חממו אותו במיקרוגל

מדריכים וטיפים

מה לזלול?