שקדים, פיסטוקים או צנוברים: זו הדרך הנכונה לשמור אגוזים במטבח

אגוזי מלך, שקדים, פיסטוקים או צנוברים. אגוזים על שלל סוגיהם משמשים אותנו באין ספור מנות במטבח. כך תאחסנו אגוזים בצורה הנכונה.
עדכונים טעימים למייל!

פתחתם פעם קופסה או צנצנת עם אגוזים רק בכדי לגלות ריח מעופש ולא מזמין? אגוזים על סוגיהם עמוסים ברכיבים תזונתיים מועילים ושומנים שמסייעים לשמירה על בריאות הלב ומעולים כתוספת למנות שונות או כחטיף בין הארוחות.

עם זאת, השומנים המועילים הופכים את האגוזים גם לרגישים יותר לחמצון מוקדם ולקלקול מהיר. במדריך הבא, נבדוק איך צריך לאחסן אגוזים שונים על מנת לשמור על הטעם והמרקם ועל הערכים התזונתיים בצורה מיטבית לאורך זמן, כל זאת על פי מחקרים מדעיים אחרונים וגורמי בריאות מוסמכים.

איך לאחסן אגוזים במטבח
איך לאחסן אגוזים במטבח

עוד טעימה: איך להכין פסטו איטלקי קלאסי

איך לאחסן אגוזים במטבח

במזווה

לאחסון לטווח קצר, ניתן לשמור את האגוזים בקופסה אטומה באזור חשוך וקריר במטבח. בדרך זו תגנו על האגוזים מפני לחות ואור ותאטו את התהליכים הטבעיים שגורמים לאגוזים השונים להתקלקל. צנצנות זכוכית עם מכסה הדוק או שקיות ואקום אטומות הן בחירה מעולה למטרה זו.

במקרר

לאחסון לטווח ארוך מעט יותר של עד מספר שבועות, מומלץ לשמור את האגוזים במקרר, במיוחד באקלים חם יותר כמו האקלים הישראלי. הקפידו לשמור את האגוזים בקופסא אטומה על מנת למנוע מהם לספוג טעמים של מזונות אחרים במקרר.

במקפיא

לאחסון לטווח ארוך, ניתן גם לשמור את האגוזים במקפיא בקופסא אטומה או שקית מתאימה לפריזר. הקפידו להוציא כמה שיותר אוויר בטרם האחסון על מנת למנוע כוויות קור. באחסון נכון, האגוזים יישמרו היטב עד לשנה מבלי לאבד מהאיכות.

עוד טעימה: המדריך השלם לקליית אגוזים

תנאי אחסון מומלצים לסוגי אגוזים שונים

אגוזי ברזיל

תכולת הסלניום הגבוה באגוזי ברזיל הופכת אותם לרגישים יותר לקלקול מהיר באחסון לא נכון. מומלץ לשמור אגוזי ברזיל בקופסה אטומה בכדי למנוע חמצון ולשמר את תכולת המינרלים לאורך זמן.

אגוזי מלך ופקאנים

תכולת השומנים הגבוהה באגוזים אלו מעלה את הסיכוי לחמצון מהיר בחשיפה לטמפרטורות גבוהות. לכן מומלץ לשמור אגוזים אלו במקרר או במקפיא בקופסא אטומה בכדי לשמור על הטריות ולמנוע מהם לספוג ריחות.

צנוברים

צנוברים ידועים בטעמם העדין שיכול להפוך במהירה למריר בחשיפה לאור ולחום. העדיפו לשמור צנוברים במקפיא בקופסא אטומה בכדי לשמור על הטעמים העדינים והמתקתקים לאורך זמן.

אגוזי מקדמיה

אגוזים אלו עשירים בשומנים חד בלתי רווים מה שהופך אותם מועדים יותר לקלקול מהיר בטמפרטורת החדר. מומלץ לשמור אגוזי מקדמיה במקרר בכדי להאריך את אורך חיי המדף שלהם ולשמור על המרקם הקרמי והטעם העשיר.

שקדים

שקדים נחשבים לאגוזים יציבים יחסית וניתן לרוב לשמור אותם בטמפרטורת החדר. עם זאת, אם חלטתם או פרסתם את השקדים, מומלץ לשמור אותם במקרר בדי לשמר את השומנים הטבעיים ולמנוע קלקול מהיר.

אחסון אגוזים בצורה נכונה
אחסון אגוזים בצורה נכונה

איך יודעים אם האגוזים התקלקלו

ריח: לאגוזים שהתקלקלו יהיה ריח מעופש ולא נעים יחסית לריח האדמתי והמתקתק של אגוזים טריים.
מראה: חפשו אחר סימנים כמו עובש בכדי לוודא שהאגוזים עדיין טובים למאכל, במיוחד אם אחסנתם אותם לזמן ארוך.
טעם: אם אתם לא בטוחים וכצעד אחרון בלבד, נסו לטעום חתיכה קטנה. אגוזים שאינם טובים למאכל יהיו בעל טעם מריר או חמצמץ מהרגיל.

תמיד סמכו על החושים שלכם ואם אתם בספק, העדיפו להיפטר מן האגוזים ולא לצרוך אותם בכדי למנוע מחלות וקלקולי קיבה.

שאלות ותשובות

אפשר לאחסן סוגי אגוזים שונים יחד?

כן, ניתן לשמור סוגי אגוזים שונים יחד, במידה שכולם יבשים ומאוחסנים היטב בתוך קופסה אטומה. עם זאת, אורך חיי המדף של התערובת ייקבע על פי חיי המדף של האגוז הרגיש ביותר מביניהם.

צריך להפשיר אגוזים שהוקפאו?

לא, ניתן להשתמש באגוזים שהוקפאו ישירות מהפריזר. האגוזים הקפואים מפשירים במהירות וניתן לשלב אותם במגוון מתכונים או לאכול כמו שהם כחטיף עם זמן המתנה מינימלי.

האם בטוח להקפיא אגוזים בשנית?

כן. אמנם בטוח להקפיא אגוזים בשנית, אך הקפאה חוזרת ונשנית עלולה להשפיע על המרקם והטעם של האגוזים. לאיכות אופטמלית, מומלץ להימנע משינויי טמפרטורה תכופים מדי.

לסיכום, אחסון נכון של אגוזים הוא חיוני על מנת לשמר את הטעם, המרקם והערכים התזונתיים במיטבם. שיטת האחסון הנכונה תעזור להאריך את חיי המדף של האגוזים האהובים עליכם בצורה משמעותית.

יש לכם טיפ לאחסון אגוזים שאתם חייבים לחלוק עם כולם? אולי סוד משפחתי ששומר על השקדים פריכים במיוחד לאורך זמן? או שאלה שעדיין מנקרת בראשכם ולא סיפקנו לה תשובה? שתפו אותנו ואת הזללנים בתגובות את כל החוויות והשאלות האגוזיות.

הרשמו לניוזלטר לזלול

הרשמו בחינם לניוזלטר של לזלול ועקבו ברשתות החברתיות. כל חדשות האוכל, סקירת מסעדות ואירועים, מדריכים וטיפים לבישול ואפייה, מתכונים ויראליים ומוצרים חדשים על המדף!
עקבו אחרי לזלול ברשתות החברתיות

התגובות שלכם

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

ממשיכים לזלול

איך לחמם פיתה במיקרוגל?

כמו מהטאבון: איך להפשיר פיתה במיקרוגל בדרך הנכונה

מדריכים וטיפים
איך לרכך סוכר חום שהתקשה

לא גזרת גורל: איך לרכך סוכר חום שהתקשה

מדריכים וטיפים
האם ניילון נצמד מסוכן למזון

בדקנו: האם כדאי להשתמש בניילון נצמד עם האוכל שלנו?

מדריכים וטיפים
איך להפשיר עוף קפוא במהירות

הדרך הנכונה והבטוחה להפשיר עוף קפוא במהירות

מדריכים וטיפים

טרי מהתנור

מטבח מעבר: לבשל בבית - תערוכה בגלריית אסיף

עוגיות בבוקר, חביתה בערב: המטבח שלפני ה-7.10 בתערוכה חדשה

חדשות האוכל
אסיף, מרכז תרבות האוכל בישראל, משיק לקראת יום השנה ל-7.10 תערוכה חדשה בשם "מטבח מעבר: לבשל בית", המוקדשת לגעגוע למטבח הביתי של מפוני המלחמה >>
נאיפה מולא מארחת לארוחה אינטימית בביתה

במטבח של נאיפה מולא: ארוחות אינטימיות אצל השפים הגדולים בישראל

אירועים ופסטיבלים
מתומר טל ורותי ברודו ועד לנאיפה מולא ומושיקו גמליאל: סן פלגרינו משיקים סדרת ארוחות פיין דיינינג אינטימיות בבתי השפים המובילים בישראל >>

מדריכים שאהבתם

בקלי קלות: איך מכינים תפוח אדמה במיקרו?

מדריכים וטיפים

טיפ מבריק לניקיון המיקרוגל בקלות ובמהירות

מדריכים וטיפים

מה לזלול?