לזלול - מגזין אוכל ישראלי

זו הדרך הנכונה לשמור רוזמרין טרי לאורך זמן

אספנו את כל הטיפים, הסודות הקטנים והשיטות היעילות ביותר לאחסון רוזמרין טרי במטבח. מהמקרר, למקפיא ועד לייבוש רוזמרין אצלכם בבית
אחסון רוזמרין טרי
אחסון רוזמרין טרי
שיתוף

רוזמרין הוא אחד מעשבי התיבול הנפוצים והאהובים ביותר. הוא משתדך מעולה לשלל מנות, במיוחד תפוחי אדמה ובשרם שונים. אך האם אתם שומרים על הרוזמרין שלכם בצורה הנכונה?

בסופו של דבר, לשמור על רוזמרין טרי וארומטי זה עניין דיפשוט: רק צריך לוודא שהוא יבש, מאוחסן באזור קריר וחשוך ובקופסה מתאימה. בפוסט הבא נבדוק איך לבחור רוזמרין טרי, נספר על השיטות הטובות ביותר לאחסון רוזמרין בכדי לשמור על הטריות ועל הארומה הריחנית לאורך זמן ונענה על כמה שאלות בוערות.

איך לבחור רוזמרין טרי?

רוזמרין טרי ניתן לזהות על פי העלים הירוקים והמוצקים והגבעולים הנוקשים והעציים שלו. רוזמרין טרי ירגיש קפיצי מעט למגע וידיף ניחוח אורנים חזק שמחייה את החושים. רוזמרין איכותי יהיה בעל צבע עז ללא סימני נבילה או עלים שמצהיבים או משחירים שמצביעים על רוזמרין שעבר זמנו או שאוחסן בתנאים ירודים.

הכנות מקדימות

ברגע שהגעתם עם הרוזמרין הנבחר הביתה, הזמן הופך משמעותי במרוץ אחרי שמירת הטריות. התחילו בניעור עדין של הרוזמרין או השתמשו במברשת בכדי להסיר לכלוך ואבק.

מומלץ לשטוף רוזמרין רק לפני השימוש בכדי למנוע הצטברות לחות, אלא אם יש לכלוך רב נראה לעין. במקרה יש לשטוף את הרוזמרין תחת זרם מים קרים ולייבש היטב ובעדינות עם מגבת נייר בטרם האחסון.

כדאי גם לקצץ את קצות הגבעולים, בעיקר חלקים פגומים, בכדי לעזור לרוזמרין להישאר טרי לזמן ארוך יותר. אם קניתם כמות גדולה של רוזמרין, מומלץ לחלק אותה למקבצים קטנים יותר. בכך תשתמשו בכל פעם בכמות הנחוצה מבלי להפריע לאחרים.

איך לאחסן רוזמרין טרי?

אחסון במקרר

עטפו את הרוזמרין בצורה רופפת עם מגבת נייר לחה והניחו בתוך שקית ניילון פתוחה. שמרו במגירת הירקות במקרר. בשיטה זו הרוזמרין ישמור היטב על הארומה עד לשבועיים ימים. מומלץ לעקוב אחר מצב הרוזמרין ולהסיר ענפים שמראים סימני עייפות.

בדקו מדי פעם את הרוזמרין והסירו חלקים שמראים סימני קלקול. ניתן להחיות רוזמרין שאיבד מחיוניותו על ידי השריית הגבעולים במי קרח לכמה דקות, בכך העלים יחזרו להיות מוצקים ומלאי חיים שוב.

שומרים על רוזמרין טרי במגבת נייר לחה
שומרים על רוזמרין טרי במגבת נייר לחה

הקפאת רוזמרין

אם אתם לא מתכוונים להשתמש ברוזמרין בזמן הקרוב או מעדיפים לאחסן אותו לטווח ארוך יותר, תוכלו להקפיא רוזמרין בקלות ובמהירות. פזרו את הרוזמרין על תבנית אפייה והעבירו לקופסה אטומה לאחר שהוא קופא. אפשר גם לקצוץ את הרוזמרין ולהקפיא בתבנית קוביות קרח עם מים או שמן זית ולהוסיף ישירות לבישול.

ייבוש רוזמרין

אם אתם מעדיפים רוזמרין יבש, תלו אותו באזור חם ויבש הרחק משמש ישירה. כשהרוזמרין מתייבש לגמרי, הפרידו את העלים מהגבעולים ושמרו אותם בקופסא אטומה במזווה או במדף התבלינים. לרוזמרין יבש יש טעמים מרוכזים יותר, מה שהופך אותו לשימושי במיוחד בשלל מתכונים.

שאלות ותשובות

איך יודעים אם רוזמרין כבר לא טוב לשימוש?

הארומה היא סימן מעולה. אם הרוזמרין איבד מהניחוח החזק, ייתכן והגיע הזמן להחליף אותו. הדבר נכון גם אם הרוזמרין איבד מצבעו משמעותית. היפטרו מהרוזמרין אם העלים החלו להפוך לכהים או לנבול או אם הגבעולים הפכו לדביקים או מראים סימני עובש.

אפשר לשמור רוזמרין מחוץ למקרר?

תלוי עד כמה מהר אתם מתכוונים להשתמש בו. לשימוש מידי ניתן לשמור בטמפרטורת החדר, לשימוש בשבוע-שבועיים הקרובים עדיף לשמור רוזמרין במקרר ולטווח הארוך, מומלץ לייבש או להקפיא את הרוזמרין.

אפשר לאחסן רוזמרין באגרטל עם מים?

כן, ניתן לשמור צרור רוזמרין בצנצנת או אגרטל עם מים כמו זר פרחים. את האגרטל ניתן לשמור במקרר או על השיש במטבח, למרות שבמקרר הוא יישמר לזמן ארוך יותר. הקפידו להחליף את המים מדי כמה ימים בכדי להאריך את חיי המדף של הרוזמרין.

יש לכם שאלות על אחסון עשבי תיבול? מכירים שיטה מנצחת שמאריכה את חיי המדף של הרוזמרין פלאים? שתפו אותנו ואת הזללנים הסקרנים בתגובות למטה.

Picture of שירה כץ

שירה כץ

שירה כץ היא אשת תוכן ודיגיטל עם ניסיון עשיר של שנים רבות ברשתות. בין השאר עסקה ביצירת תוכן, שיווק וניהול מדיה חברתית בחברות סטארט אפ ישראליות ובינלאומיות. האהבה של שירה לתוכן קולינרי איכותי ויצירתי והיכולת להתחבר לקהלים רבים הופכים אותה לנכס של ממש בנוף הדיגיטלי המתפתח.
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

ממשיכים לזלול

איך לשמור כוסברה במקרר

אחת ולתמיד: איך צריך לשמור כוסברה במקרר

מדריכים וטיפים
ההבדל בין מלח שולחן למלח ים

אחת ולתמיד: מה ההבדל בין מלח שולחן למלח ים?

מדריכים וטיפים
5 מאכלים להקלה על נפיחות בבטן לאחר הארוחה

אכלתם יותר מדי בחג? 5 מאכלים להקלה על נפיחות ברגע

מדריכים וטיפים
אחסון ג'ינג'ר במטבח

בדקנו: זו הדרך הנכונה לאחסן ג'ינג'ר במטבח

מדריכים וטיפים
איך לאחסן סלרי טרי

בדקנו: זו הדרך הנכונה לשמור סלרי טרי במקרר ובמקפיא

מדריכים וטיפים
המדריך השלם: איך לגדל בזיליקום בבית

המדריך לגנן המתחיל: איך לגדל בזיליקום בבית

מדריכים וטיפים
איך לגדל נענע בבית

המדריך לגנן המתחיל: איך לגדל נענע בבית?

מדריכים וטיפים
איך לתקן מרק מלוח מדי

המרק מלוח מדי? יש דרך קלה לתקן – וזה לא מה שאתם חושבים

מדריכים וטיפים
הוספת מלח לקפה להפחתת מרירות

הקפה של הבוקר מר מדי? תוסיפו קצת מלח

מדריכים וטיפים
מלפפונים בחומץ או מלפפונים במלח - מה יותר בריא

הקרב הגדול: מלפפונים בחומץ או מלפפונים במלח?

מדריכים וטיפים
כמה מלח להוסיף למי הבישול של הפסטה

זה מה זה בסיסי: כמה מלח צריך להוסיף למי הבישול של הפסטה?

מדריכים וטיפים
זעפרן - התבלין היקר בעולם

זמן זעפרן: כל מה שצריך לדעת על התבלין היקר בעולם

מדריכים וטיפים