במזווה, במקרר או במקפיא: זו הדרך הנכונה לאחסן סוכר במטבח

אנחנו משתמשים בסוכר בכל יום, אך האם אנחנו גם שומרים אותו בצורה המיטבית? במזווה, במקרר או במקפיא. זו הדרך הנכונה לאחסון סוכר במטבח.
עדכונים טעימים למייל!

לכולם יש סוכר בבית ולכולם יש דעה לגבי המקום הכי טוב לשמור סוכר במטבח. שאלת אחסון המרכיב הבסיסי הזה שממתיק את הקפה בבוקר ומככב בכל קינוח, הופכת לסלע מחלוקת בקרב רבים עם שלל תפיסות מוטעות ופרקטיקות מיושנות.

המפתח להבנה של תנאי האחסון המיטביים של סוכר נח בהבנה של תכונותיו וההשפעות הסביבתיות כמו לחות וטמפרטורה. במדריך הבא נצלול אל עולם אחסון הסוכר, נפריך מיתוסים נפוצים ונספק עצות מעשיות ופשוטות לאחסון סוכר נכון, אם במזווה, במקרר או במקפיא.

איך לאחסן סוכר
איך לאחסן סוכר

להבין סוכר

עוד לפני שנבדוק את המיקומים הכי טובים לאחסון סוכר, בואו נבדוק למה סוכר מתנהג כפי שהוא מתנהג. סוכר, על צורותיו השונות הוא חומר היגרוסקופי, כלומר חומר שביכולתו למשוך ולהחזיק מולקולות מים מסביבתו.

התכונה הייחודית הזו גורמת לסוכר להיות חומר משמר מעולה, מאחר והוא מסוגל להפחית לחות ולמנוע צמיחת בקטריות במאכלים כמו ריבות למשל. פרטים נוספים על התכונות ההיגרוסקופיות של הסוכר והשפעתן על האחסון, תוכלו לקרוא כאן.

עם זאת, הטבע הזה של הסוכר גורם לו גם לאבד מאיכותו ומרקמו על ידי גורמים סביבתיים. לחות גבוהה יכולה להוביל להתגבשות והתקשות של הסוכר, במיוחד בסוכר חום בו עודף יובש יכול לגרום לאובדן לחות ולהשפיע על המרקם והטעם. תנודות חדות בטמפרטורות גם משחקות תפקיד וגורמות לסוכר להפוך לגבישי או קשה מדי.

בין אם אתם מאחסנים סוכר במקרר, במקפיא או במזווה, כל סביבה מייצרת תנאים שונים שיכולים להועיל או לפגוע באורך חיי המדף של הסוכר ואיכותו. המזווה היבש והקריר נחשב פעמים רבות לברירת המחדל בכל מה שקשור לאחסון.

המקרר מציע סביבה עם לחות יציבה, מה שיכול להועיל בתנאים מסוימים והמקפיא לעומת זאת, מספר סביבה יציבה ונטולה לחות, תנאים אידאליים לאחסון לאורך זמן.

אחסון סוכר במזווה

רבים נוטים לאחסן סוכר במזווה בגלל הנגישות והתנאים הסביבתיים המתאימים. בכדי לשמור על סוכר במצבו הטוב ביותר לאורך זמן במזווה, חשוב להקפיד שהאזור יהיה קריר יחסית, חשוך ויבש, הרחק מאור שמש ישיר שעלול לגרום לסוכר להתגבש ולהתקשות.

חשוב גם לשמור את הסוכר בקופסא אטומה בכדי להגן עליו מלחות ומזיקים שונים. קופסאות פלסטיק או זכוכית עם מכסה אוטם הן בחירות מצוינות שעוזרות גם למנוע ספיגת ריחות ממזונות אחרים במזווה.

עם זאת, אחסון סוכר במזווה מגיע עם אתגרים משלו. אזורים עם לחות גבוהה עלולים לגרום לסוכר לספוג לחות ולהוביל להתגבשות, במיוחד בסוכר חום. במקרים שכאלה, ניתן להוסיף פרוסת לחם או כמה מרשמלו לקופסה בכדי לאזן את הלחות ולשמור על הסוכר רך. מומלץ לבדוק מעת לעת את הסוכר בכדי לוודא שלחות ומזיקים לא חדרו לתוכו.

אחסון סוכר במקרר

אמנם אחסון סוכר במקרר יכול להיראות מוזר, אך גם שיטה זו יכולה להיות יעילה, במיוחד באזורים לחים. המקרר מספק סביבה עם לחות יציבה שאידאלית לשמירה על המרקם של הסוכר ולמניעת התגבשות.

חשוב להדגיש שסוגי סוכר שונים מגיבים אחרת למקרר. סוכר לבן למשל ניתן לשמור במקרר בלי יותר מדי דאגות וסוכר חום שמועד יותר להתגבשות והתקשות, יצליח לשמור על לחות מאוזנת במקרר. אבקת סוכר לעומת זאת עדיף לשמור במזווה, אלא אם אתם חיים בסביבה לחה במיוחד.

אם אתם מאחסנים סוכר במקרר, הקפידו לשמור אותו בקופסה אטומה על מנת למנוע ממנו לספוג לחות וריחות ממזונות אחרים. אם מדובר בסוכר חום, מומלץ להוסיף לקופסא פרוסת לחם בכדי לאזן את רמת הלחות לאורך זמן.

חיסרון פוטנציאלי אחד לאחסון סוכר במקרר הוא האפשרות של עיבוי כאשר אתם מוציאים את הסוכר מהמקרר לטמפרטורת החדר. כדי למנוע זאת, רצוי לתת לסוכר להגיע לטמפרטורת החדר לפני פתיחת הקופסא, במיוחד אם הוא מיועד לאפייה.

אחסון סוכר במקפיא

גם שמירה של סוכר במקפיא יכולה להיות בחירה נבונה, במיוחד אם אתם רוצים לאחסן סוכר לתקופה ארוכה. המקפיא מציע סביבה יבשה ויציבה שמעולה לשמירה על המרקם של הסוכר, ללא גושים או לחות. שיטה זו יעילה במיוחד בסביבות עם לחות גבוהה שעלולה לגרום להתגבשות מהירה.

הקפידו לשמור סוכר במקפיא בקופסא או שקית מתאימה לפריזר. בכך תגנו על הסוכר מלספוג ריחות במקפיא ותמנעו מלחות לחדור פנימה. ניתן לשמור גם סוכר לבן וגם סוכר חום במקפיא לאורך זמן מבלי שהאיכות תפגע משמעותית. בכדי להפשיר סוכר, פשוט הוציאו אותו מהמקפיא והביאו אותו לטמפרטורת החדר לפני השימוש.

אז איך הכי כדאי לאחסן סוכר?

כשאנו ניגשים לבחור את המקום הטוב ביותר לאחסון סוכר בבית, אנחנו צריכים להתחשב בגורמים כמו סוג הסוכר ובעיקר בתנאי האקלים אצלנו בבית.

אחסון במזווה הוא הנפוץ והנוח ביותר, אך הוא רלוונטי בעיקר לבתים או אזורים ללא לחות קיצונית או שינויי טמפרטורה תכופים. אם המטבח שלכם נוטה להיות חם ולח רוב השנה, אחסון סוכר במזווה עלול לגרום להתגבשות מהירה או למשוך מזיקים שונים לאזור האחסון אם הוא אינו יבש וקריר.

אחסון במקרר יעיל יותר באקלים הישראלי, במיוחד באזורים לחים או בבתים עם בעיות מזיקים. המקרר ספק סביבה יציבה עם לחות נשלטת, מה שהכרחי לשמירה על הסוכר, במיוחד סוכר חום, יבש וללא גושים. גם אחסון במקפיא נחשב אמין לשמירה על סוכר יבש וללא גושים לזמן ארוך, במיוחד כשמדובר בכמויות גדולות.

לכן, בהתחשב באקלים הישראלי, המקרר מספק את הפתרון היעיל והפרקטי ביותר לאחסון סוכר, במיוחד בחודשי הקיץ. עם זאת, בבתים ממוזגים או בתים בהם יש פתרונות אחסון קרירים וחשוכים במטבח, ניתן עדיין לשמור סוכר במזווה ללא חשש.

איך אתם מאחסנים סוכר בבית? יש לכם שיטה מעולה לשמירה על סוכר לאורך זמן ומניעת התגבשות וחדירת מזיקים? שתפו אותנו ואת הזללנים בתגובות.

הרשמו לניוזלטר לזלול

הרשמו בחינם לניוזלטר של לזלול ועקבו ברשתות החברתיות. כל חדשות האוכל, סקירת מסעדות ואירועים, מדריכים וטיפים לבישול ואפייה, מתכונים ויראליים ומוצרים חדשים על המדף!
עקבו אחרי לזלול ברשתות החברתיות

התגובות שלכם

1 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

ממשיכים לזלול

איך להכין שערות סבתא בלי מכונה

שמח במטבח: איך להכין שערות סבתא בבית – בלי מכונה

מדריכים וטיפים
איך לרכך סוכר חום שהתקשה

לא גזרת גורל: איך לרכך סוכר חום שהתקשה

מדריכים וטיפים
איך להכין תפוח מסוכר

אדום בוהק: איך להכין תפוח מסוכר כמו של פעם

מדריכים וטיפים
אבקת סוכר ביתית

מתוק מתוק: איך מכינים אבקת סוכר בבית?

מדריכים וטיפים

טרי מהתנור

פיסס (Pieces) של בן אנד ג'ריס

על המדף: מגנום סנדוויץ', בן & ג'ריס, פתי בר קוקיז או פאנטה מהאייטיז

חדש על המדף
עוגיות פתי בר וקרמוגית בטעמים, גלידות מפתיעות של בן אנד ג'ריס ומגנום, פאנטה במהדורת פקמן, משקאות מוגזים של נורדיק מיסט ועוד חדשים על המדף >>
יום כיפור 2024 - זמני הצום וטיפים לארוחה מפסקת

יום כיפור 2024: זמני כניסת ויציאת הצום וטיפים לארוחה מפסקת

מדריכים וטיפים
כל מה שצריך לדעת על יום כיפור 2024 - זמני כניסת ויציאת הצום, איך להתכונן כראוי, מה כדאי לאכול בארוחה מפסקת ואיך לשבור צום בצורה נכונה >>

מדריכים שאהבתם

פעם אחת ולתמיד: איך מנקים קומקום עם מלח לימון?

מדריכים וטיפים

רול אפס – איפה קונים ואיך מכינים בבית

מדריכים וטיפים

מה לזלול?