לזלול - מגזין אוכל ישראלי

הלהיט של הקיץ: אייס קנודל כבר טעמתם?

בשטפן בייקרי אוסטרי יתקיים לכל אורך חודש ספטמבר ספיישל אייס קנודל שיציע את הכופתה האוסטרית הקלאסית בגרסא קרירה וגלידתית מושחתת במיוחד
ספיישל אייס קנודל בשטפן בייקרי אוסטרי
ספיישל אייס קנודל בשטפן בייקרי אוסטרי | צילום: אפיק גבאי
שיתוף

הגרמקנודל, או קנודל בקיצור, פרץ לחיינו ביתר שאת בחודשים האחרונים כשכיכב כאחת ממנות העשור בשלב האודישנים של הריאליטי של קשת מאסטר שף.

למי שאיכשהו הצליח להימנע מההיסטריה הטלוויזיונית ולא נתקל בקינוח הלא שגרתי בביקור באוסטריה, נספר כי הקנודל הוא סוג של כופתה מבצק שמרים עם חמאה מומסת, פרג וסוכר בגרסתה הקלאסית שהפכה לאחד מהקינוחים האהובים בעולם הקונדיטוריה האוסטרי.

עוד טעימה: מה מסתתר בקולקציית העוגות של מאפה נאמן לקיץ 2022?

במקור, כמו לא מעט מאכלים אירופאיים, הקנודל נחשב למנה של עניים עם מרכיבים בסיסיים שנמצאים בכל מזווה: קמח, שמרים, חלב, חמאה וסוכר. לגרמקנודל יש מבחר גרסאות מתוקות במילוי פירות וגם גרסאות בשריות במילויים שונים ומגוונים.

מי שמכר קנודלים מושחתים ומפתים עוד לפני הטרנד הנוכחי הוא השף-גלסייר שטפן מאכר, בעליה של הבייקרי האוסטרי שטפן ברחוב טשרניחובסקי בתל אביב. כעת הוא משיק ספיישל קנודל ייחודי שיימשך לאורך כל חודש ספטמבר ויהפוך את השבועות האחרונים של קיץ 2022 לקצת יותר נעימים

מאכר עצמו נולד וגדל בוינה ולמד בג'לאטו אקדמי המוערכת בטוסקנה את אמנות הגלידה. לאחר שהחל לעסוק בתחום בוינה, התאהב לפני כעשור בישראלית ועלה לארץ. לפני כ-3 שנים פתח גלידריית בוטיק ומאפיה אוסטרית משלו ברחוב טשרניחובסקי בתל אביב שם הוא מוכר עד היום מבחר של עוגות אוסטריות קלאסיות, שטרודלים, עוגיות, גלידות בוטיק ועוד.

ספיישל אייס קנודל בשטפן בייקרי אוסטרי – מה בתפריט?

במסגרת הספיישל יציע מאכר אייס קנודל, גרסה קייצית ומרעננת בה הקנודל הקלאסי. למעשה מדובר בכופתאות גלידה עבודת יד במילוי של קרמים עשירים ובציפויים מגוונים. מחיר כל מנת קנודל תעמוד על 28 ש"ח.

בין האייס קנודלים שיוצעו בספיישל תוכלו למצוא את הגרסא המסורתית, האייס מרלין קנודל במילוי מחית משמש, שכבת סמיפרדו וניל אמיתי ובציפוי אגוזי לוז קראנצ'יים; מוצארט קנודל עם מחית שקדים (אמרטו) במרכז עם סמפרדו שנטלי וניל וציפוי שוקולד מתפצח; הימבר קנודל במילוי פטל, סמיפרדו וציפוי פרג.

אייס קנודל של שטפן בייקרי אוסטרי
אייס קנודל של שטפן בייקרי אוסטרי | צילום: אפיק גבאי

למי שעדיין לא נרגע מטרנד הפיסטוק שפשט במדינה עם השקת הקראנץ' פיסטוק ושוקולד לבן לפני מספר חודשים, יציעו בשטפן גם אייס פיסטוק קנודל עם פרפה פיסטוק, שכבת סמיפרדו וניל וציפוי שוקולד לבן.

עוד יוצעו היער השחור קנודל עם אינסטרט קולי דובדבנים בציפוי סמיפרדו שוקולד וטבול בשוקולד מריר; פינה קולדה קנודל במילוי קולי אננס, שכבת סמיפרדו וציפוי קוקוס וגם קינדר קנודל לילדים במילוי שוקולד חלב במעטפת סמיפרדו ובציפוי שוקולד חלב ואורז תפוח קראנצ'י.

חודש אייס קנודל בשטפן בייקרי אוסטרי | טשרניחובסקי 21, תל אביב | במהלך כל חודש ספטמבר | ראשון-חמישי 12:00-22:00 שישי-שבת 10:00-22:00 | משלוחים גם בוולט

Picture of צחי לנקרי

צחי לנקרי

צחי לנקרי הוא העורך הראשי של מגזין לזלול וזללן לא קטן בפני עצמו. צחי הוא איש תוכן וקידום אתרים ותיק וקונדיטור בוגר בית הספר דנון חובב מתוקים בהווה ובעתיד. כיום, צחי מתגורר בתל אביב וזולל מכל הבא ליד עם חברי המערכת. במגזין האוכל הוא משלב בין אהבתו לאפייה ובישול לבין יצירת תוכן קולינרי מקורי ומועיל שממתיק ומעשיר את הרשת
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

ממשיכים לזלול

בית הקברות לטעמים של בן אנד ג'ריס

אבל מתוק: בית הקברות לטעמים של בן אנד ג'ריס

חדשות האוכל
Sweeties - פסטיבל הקינוחים המושחתים חנוכה 2022

אהרוני, שפיץ ו-NUNUNU: פסטיבל הקינוחים המושחתים חוזר

אירועים ופסטיבלים
גלידת פיסטוק של אוטלו ג'לטו בנמל תל אביב

אוטלו ג'לטו בנמל ת"א מציעה פנטזיה בגביע גלידה

חדשות האוכל
גלידת אוראו וגלידת מילקה של נסטלה

אוראו, מילקה וקרמל: טעמנו את הגלידות החדשות של נסטלה

חדש על המדף
איך מכינים גלידת קוטג' של טיקטוק

איך להכין גלידת קוטג': הלהיט הויראלי ששיגע את טיקטוק

מדריכים וטיפים
איך מכינים קצפת מושלמת

איך מכינים קצפת: מתכון וטיפים לקצפת מושלמת בכל פעם מחדש

מדריכים וטיפים
גלידריית בונה בונו בתל אביב

בואנה איזו גלידה: גלידריית בונה בונו כובשת את תל אביב

חדשות האוכל
בן אנד ג'ריס מנטה עוגיות

בן אנד ג'ריס מנטה עוגיות – גלידה חדשה לחורף

חדש על המדף
בן & ג'ריס שוקולד צ'יפס בצק עוגיות Core

בן אנד ג'ריס משיקים טעמי בצק עוגיות חדשים

חדש על המדף
בן אנד ג'ריס X שוקולד טוני'ס למען סיום העבדות

בקרוב: שוקולד טוני'ס וגלידת בן אנד ג'ריס מאחדים כוחות

חדשות האוכל
יום הג'ינג'ים הבינלאומי בקיבוץ יטבתה

גלידה כתומה: יום הג'ינג'ים הבינלאומי בקיבוץ יטבתה

חדשות האוכל
קולקציית הטעמים של גלידריית לג'נדה לקיץ 2022

גלידריית לג'נדה מציגה טעמים חדשים לקיץ 2022

חדש על המדף