רשת המזון המהיר KFC משעה זמנית את השימוש בסלוגן שמלווה אותה לאורך עשרות שנים בעקבות התפרצות נגיף קורונה.
KFC – מלקקים את האצבעות?
הסלוגן “Finger Lickin’ good” (ללקק את האצבעות), שימש את החברה עוד מהקמתה ועורר ביקורת ציבורית כבר בחודש מרץ כשנגיף הקורונה פרץ אל חיינו כשיותר מ-150 תלונות הגיעו לרשות הפרסום הבריטית בנוגע לפרסומת של KFC בה נראו לקוחות מלקקים את האצבעות שלהם ואת של אחרים.
המתלוננים טענו כי הפרסומת מפרה את הוראות הבריאות הרשמיות שקוראות לציבור לשטוף ידיים, לעטות מסכות ולשמור על ריחוק חברתי.
כעת, החליטו בחברה לזנוח את הסלוגן הוותיק ולהסיר אותו מהפרסומים הרשמיים, לפחות לעת עתה.
עוד טעימה: ארוחת הגורמה של קנטקי פרייד צ’יקן
בהצהרה ששחררה סמנכ”לית השיווק העולמית של KFC, קתרין טן-גילספאי נמסר כי: “מצאנו את עצמו במצב ייחודי – עם סלוגן אייקוני שלא ממש מתאים לאווירה הנוכחית.” ההחלטה עוררה תגובות מעורבות ברשת – לקוחות רבים תהו האם יש דרך אחרת לאכול את הכנפיים המפורסמות של KFC והאם בקרוב נתחיל לראות שימוש בסכו”ם במקום בידיים בזמן האכילה.
בסרטון שהעלתה, חשפה קנטאקי פרייד צ’יקן את הקמפיין החדש בו פיקסלה את הסלוגן המוכר על פוסטרים של החברה ועל דלי הכנפיים המוכר שלה והכיתוב “הדבר הזה שאנחנו תמיד אומרים? תתעלמו מזה. לעת עתה.” הקמפיין ירוץ בבריטניה, קנדה, בחלק ממדינות אירופה והמזרח התיכון אך לא בארה”ב.
קראו עוד: סניף KFC חיפה חוצות המפרץ נפתח
KFC הוקמה בשנות השלושים ופתחה את הזיכיון הרשיון שלה בשנות החמישים כשסלוגן מלקקים את האצבעות ליווה אותה מאז. בשנות התשעים המאוחרות הם נטשו את הסלוגן והחזירו אותו שוב בשנת 2008.
קנטאקי פרייד צ’יקן בישראל משתמשת באתר הרשמי שלה בסלוגן “הכינו את האצבעות” וככל הנראה הקמפיין הנוכחי לא ירוץ גם כאן. לפני כשלושה שבועות חזרו הסניפים לשגרה מלאה ובהודעה באינסטגרם נכתב:
“בהתאם להנחיות הממשלה, המסעדות פתוחות כרגיל, גם לישיבה במקום וגם במהלך הסופ”ש! אנו ממשיכים לשמור על היגיינה וניקיון מקסימליים, הקפדה על מסכות, כפפות וריחוק חברתי.הקולונל מחכה לכם”.
ביום שלישי, הראשון בספטמבר, צפוי להיפתח הסניף החדש של KFC בישראל והפעם ביישוב ירכא, שמצטרף לסניפים בנצרת ובדלית אל כרמל.