5 טעויות בהכנת חזה עוף שכולם עושים

יש דרך להכין חזה עוף מושלם במחבת או בתנור. אספנו 5 טעויות נפוצות בהכנת חזה עוף שכדאי להימנע מהן. מטמפרטורת הבישול ועד המנוחה שאחרי.
עדכונים טעימים למייל!

חזה עוף אולי נראה כמו מנה קלה במיוחד להכנה, אך הנתח הרזה הזה דורש איזון עדין במיוחד של שיטת הכנה ובישול בכדי להפוך לעסיסי, רך ומלא טעמים. במדריך הבא נסקור 5 טעויות נפוצות שכולם עושים בהכנת חזה עוף ואיך להימנע מהן בדרך אל חזה עוף מושלם.

עוד טעימה: כזה זמן צריך להשרות חזה עוף במרינדה?

5 טעויות בהכנת חזה עוף שכולם עושים
5 טעויות בהכנת חזה עוף שכולם עושים

5 טעויות בהכנת חזה עוף

לא לייבש את חזה העוף לפני ההכנה

לפני שאתם ניגשים להכין חזה עוף במחבת או בתנור, חשוב לוודא שהוא יבש לחלוטין. לחות על פני השטח של חזה העוף תייצר אדים במגע עם המחבת החם או בתנור. האדים ימנעו מהעוף להשחים כראוי ולפתח את הטעם והמרקם הרצוי.

הקפידו לטפוח על חזה העוף עם מגבת נייר בכדי להסיר כמה שיותר לחות. עם נתח חזה עוף יבש תוכלו לקבל את אפקט מייארד המיוחל שמעניק לחזה העוף את הצבע האופייני ואת פרופיל הטעמים המורכב. ייבוש העוף מאפשר גם תיבול יעיל יותר והטמעת הטעמים עמוק בחזה העוף.

להכין חזה עוף ישירות מהמקרר

טעות נפוצה נוספת היא שימוש בעוף שיצא הרגע מהמקרר, מה שיכול להוביל לבישול לא אחיד ולכך שחזה העוף יהיה מוכן מבחוץ אך לא יגיע לטמפרטורה הרצויה מבפנים. הקפידו להוציא את חזה העוף מהמקרר כ-20-30 דקות לפני ההכנה על מנת לייעל את התהליך.

מומלץ גם לתבל את חזה העוף רק לאחר שהגיע לטמפרטורת החדר. בטמפרטורה זו העוף יספוג טוב יותר את התבלינים והטעמים השונים מאשר חזה עוף שיצא הרגע מהמקרר.

מטעמים של בטיחות מזון, הקפידו שלא להשאיר את חזה העוף בטמפרטורת החדר לזמן ארוך מדי, מה שיכול להוביל להתרבות בקטריות מהירה. טווח הזמנים של 20-30 דקות נחשב בכלליות בטוח, אך יש לקחת בחשבון גם הטמפרטורה במטבח עצמו, בכדי לא לחמם את העוף יתר על המידה. עוד פרטים על חימום בטוח של שאריות מזון באתר משרד החקלאות של ארצות הברית

עוד טעימה: האם מותר לשטוף עוף לפני הבישול? הדברים שצריך לדעת

לבשל חזה עוף בטמפרטורה לא נכונה

טמפרטורה משחקת תפקיד מרכזי בהכנה הנכונה של חזה העוף. טמפרטורה גבוהה מדי והעוף ייחרך מבחוץ ויישאר נא מבפנים; נמוכה מדי, והעוף יהפוך לכר פורה לצמיחת בקטריות. המטרה היא למצוא את האיזון המושלם. במחבת, הקפידו לטגן את חזה העוף על אש בינונית בכדי לאפשר לו להתבשל כראוי. בתנור מומלץ לאפות את חזה העוף על טמפרטורה של כ-180 מעלות.

אם אתם רוצים להבטיח את העסיסיות של חזה העוף, מומלץ להשתמש במדחום על מנת לעקוב אחר הטמפרטורה. העוף בטוח לאכילה, מוכן, עסיסי ורך כשהוא מגיע לטמפרטורה של 75 מעלות. אם אתם מטגנים את חזה העוף, חשוב גם לוודא שהמחבת חמה מספיק לפני הוספתו. התחלת הטיגון במחבת לא חמה מספיק תגרום לחזה העוף להידבק למחבת ולא להיחרך כראוי.

עוד טעימה: מתכון לחזה עוף בנינג'ה גריל

לבשל חזה עוף יתר על המידה

הטעות הכי נפוצה ומתסכלת בהכנת חזה עוף היא בישול יתר שהופך את העוף ליבש, קשה ולא נעים לאכילה. החשש מעוף שלא בושל מספיק מוביל פעמים רבות לפיצוי יתר ולחזה עוף שטוגן או נאפה יתר על המידה.

גם כאן, כמו תמיד, המפתח לחזה עוף מושלם נמצא באיזון העדין. שימוש במדחום יבטיח דיוק ומעקב אחר רמת המוכנות של חזה העוף ויאפשר לכם לעצור את הבישול כשהוא מגיע לטמפרטורה פנימית של 75 מעלות. הכניסו את המדחום לחלק הכי עבה בחזה העוף לקריאה המדויקת ביותר.

שימו לב שחזה העוף ימשיך להתבשל גם לאחר שהסרתם אותו ממקור החום. לכן מומלץ לכבות את האש או להוציא את חזה העוף מהתנור רגע לפני שהוא מגיע לטמפרטורה הרצויה ולהניח למספר דקות בצד בכדי לו להתבשל לכדי חזה עוף רך ועסיסי בכל פעם מחדש.

עוד טעימה: איך לחמם חזה עוף מהמקרר בקלות ובמהירות

לא לאפשר לחזה עוף לנוח לאחר ההכנה

הטעות האחרונה שרבים נוטים לעשות היא לא להעניק לחזה העוף זמן מנוחה לאחר ההכנה. בדיוק כמו סטייק טוב, גם עוף זקוק לזמן מנוחה. הזמן הזה מאפשר למיצים שהתרכזו במרכז הנתח בגלל החום להתפזר, מה שמוביל לחזה עוף עסיסי ומלא טעם יותר.

כלל אצבע טוב הוא להניח לחזה העוף לנוח כ-5 דקות לנתח קטן וכ-10 דקות לנתח גדול. ניתן לעטוף את חזה העוף בנייר אלומיניום בכדי לשמור על החום של חזה העוף מבלי לגרום לו להתבשל יתר על המידה. דילוג על הצעד הזה עלול לגרום לאיבוד העסיסיות המיוחלת.

יש לכם טיפ שאף אחד לא מכיר לחזה עוף מושלם במחבת או בתנור? שתפו אותנו ואת הזללנים בתגובות.

הרשמו לניוזלטר לזלול

הרשמו בחינם לניוזלטר של לזלול ועקבו ברשתות החברתיות. כל חדשות האוכל, סקירת מסעדות ואירועים, מדריכים וטיפים לבישול ואפייה, מתכונים ויראליים ומוצרים חדשים על המדף!
עקבו אחרי לזלול ברשתות החברתיות

התגובות שלכם

9 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

ממשיכים לזלול

KFC נוף הגליל

עוף בנוף: סניף KFC נוף הגליל נפתח לקהל הרחב

חדשות האוכל
מק צ'יקן של מקדונלד'ס

שנות התשעים התקשרו: מק צ'יקן חוזר למקדונלד'ס

חדשות האוכל
שיא גינס חדש - נאגט עוף הגדול בעולם

שיא גינס חדש נשבר: נאגט עוף במשקל 20 קילו

חדשות האוכל
צ'יקן רויאל של מקדונלד'ס

צ'יקן רויאל של מקדונלד'ס: גדול, קריספי ומושחת במיוחד

חדשות האוכל

טרי מהתנור

פיסס (Pieces) של בן אנד ג'ריס

על המדף: מגנום סנדוויץ', בן & ג'ריס, פתי בר קוקיז או פאנטה מהאייטיז

חדש על המדף
עוגיות פתי בר וקרמוגית בטעמים, גלידות מפתיעות של בן אנד ג'ריס ומגנום, פאנטה במהדורת פקמן, משקאות מוגזים של נורדיק מיסט ועוד חדשים על המדף >>
יום כיפור 2024 - זמני הצום וטיפים לארוחה מפסקת

יום כיפור 2024: זמני כניסת ויציאת הצום וטיפים לארוחה מפסקת

מדריכים וטיפים
כל מה שצריך לדעת על יום כיפור 2024 - זמני כניסת ויציאת הצום, איך להתכונן כראוי, מה כדאי לאכול בארוחה מפסקת ואיך לשבור צום בצורה נכונה >>

מדריכים שאהבתם

אחת ולתמיד: איך צריך לשמור כוסברה במקרר

מדריכים וטיפים

די לשפשף: כך מנקים מחבת שרופה בלי מאמץ

מדריכים וטיפים

מה לזלול?