זו הדרך לחמם חזה עוף במיקרוגל בלי לייבש אותו

גלו איך לחמם חזה עוף במיקרוגל בקלות ובמהירות עם מדריך פשוט צעד אחר צעד. כך תשמרו על עוף עסיסי, רך וטעים בלי לייבש אותו בדרך .
עדכונים טעימים למייל!

בינינו, כולנו היינו שם. חיממנו את חזה העוף ששמרנו במקרר מליל אמש במיקרוגל רק כדי לגלות שהוא הפך לגוש גומי לא מעורר תאבון בלשון המעטה. מדובר אמנם בטרגדיה קולינרית נפוצה למדי, אך יש דרך להתגבר עליה.

גם לי כמו לכולם היו לא מעט אסונות מיקרוגל לאורך השנים. אבל עם הזמן ועם הניסיון, מצאתי כמה טיפים שלא יסולאו בפז, בין השאר כמה שיטות לחימום נכון של חזה עוף במיקרוגל שיבטיחו לשמור עליו עסיסי ומלא טעם כאילו בושל לראשונה זה עתה וימנעו התייבשות מצערת או שינוי דרסטי במרקם.

איך לחמם חזה עוף במיקרוגל
איך לחמם חזה עוף במיקרוגל

עוד טעימה: גלו איך להכין חזה עוף במחבת כמו מקצוענים

להבין את האתגר

אז למה חזה עוף שחומם במיקרוגל הופך לעיתים רבות למושא למפח נפש? הכול מתחיל בכמות השומן הנמוכה היחסית. כשאין הרבה שומן, יש פחות לחות, מה שעלול לגרום להתייבשות מהירה במיוחד ללא השגחה או שימוש בטכניקת החימום הנכונה.

המיקרוגל, שידוע לשמצה בחימום לא אחיד של מזון, מבשל למעשה חלק מהעוף בפעם השנייה במקום רק לחמם אותו, מה שגורם לשינויי מרקם לא נעימים. אך אל דאגה, יש לבעיה הזו פתרון קל ויעיל במיוחד – שימוש באפקט האידוי.

עוד טעימה: איך לחמם עוף בגריל בדרך הנכונה

החשיבות של הלחות – אפקט האידוי

אז מה זה בעצם אפקט האידוי? זה כמו טיפול ספא קטן לעוף שלכם שמוודא שהוא ייצא מהמיקרוגל לא רק חם, אלא גם עסיסי. הטריק הוא פשוט – הוספה של לחות בזמן החימום בכדי לייצר אדים. השיטה הזו נותנת כבוד לסיבים העדינים של הבשר ומאפשרת להם להתחמם בלי להתכווץ ולהתרוקן מלחות.

למה זה עובד? האדים מספקים חימום עדין ואחיד שעוזר לחמם את חזה העוף מחדש בלי להתייבש מהמיצים הטבעיים. זה כמו ליצור מיני סאונה בתוך המיקרוגל שעוטפת את העוף בענן של חום לח שמשיב אותו בחזרה לימי התהילה שלו.

איך לחמם חזה עוף במיקרוגל – צעד אחר צעד

מוכנים לשלוט בשיטה? הנה מדריך צעד אחר צעד לחימום חזה עוף במיקרוגל.

  1. הוציאו את חזה העוף מהמקרר וסדרו אותו על צלחת בטוחה לשימוש במיקרוגל. אם חזה העוף עבה שקלו לפרוס אותו בכדי לוודא חימום אחיד.
  2. זלפו מעל חזה העוף מעט מים, ציר עוף או אפילו מעט שמן זית וכסו עם מגבת נייר לחה או עם מכסה מתאים לשימוש במיקרוגל.
  3. העבירו את המיקרוגל למצב חום בינוני וחממו במשך דקה. הפכו וחממו בסבבים של 30 שניות בכל פעם. אם העוף נמצא ברוטב, ערבבו בעדינות.
  4. בדקו בכל פעם את הטמפרטורה הפנימית בעזרת מדחום. כשהטמפרטורה מגיעה ל-74 מעלות, העוף מוכן לאכילה.
  5. לאחר שהעוף התחמם כראוי, השאירו אותו דקה נוספת במיקרוגל. המנוחה תאפשר לחום להתפזר באחידות ולסיים את החימום מבלי לבשל את העוף.

עוד טעימה: איך מכינים חזה עוף בנינג'ה גריל בצורה מושלמת

טיפים למניעת התייבשות

ישנם כמה טיפים נוספים מלבד שיטת האידוי שיכולים לעשות את כל ההבדל בין חזה עוף נחמד לחזה עוף עסיסי ורך.

הקפידו לכסות: תחשבו על המכסה כמו על אפוד מגן. הוא לא שם רק כדי לשמור על המיקרוגל שלכם נקי, אלא בכדי להגן על הלחות של חזה העוף. לכן השימוש במגבת נייר לחה או במכסה בטוח לשימוש במיקרוגל הוא הכרחי. הכיסוי לוכד את האדים ויוצר חימום עדין מבלי לאפשר ללחות לברוח.

תנו לו לנוח: פעמים רבות אנחנו שוכחים שהאוכל שלנו ממשיך להתבשל לאחר שהמיקרוגל מצפצף. כשאתם מאפשרים לעוף לנוח, אתם מאפשרים לחום להתפזר באחידות ועוזרים למנוע אזורים קרים בחזה העוף ולמנוע מהמרקם להתקשח ולהפוך לגומי.

גוונו עם מרינדות ורטבים: כאן אנחנו צריכים להיות מעט יותר יצירתיים. הברשה של חזה העוף עם מרינדה קלילה או הרוטב האהוב עליכם לפני החימום יכולים להעניק לעוף לחות נוספת ולשדרג את הטעמים. רק הקפידו לא להשתמש ברוטב סמיך מדי שיאפיל על הטעמים הטבעיים של העוף.

שאלות ותשובות

כמה זמן צריך לחמם חזה עוף במקרר?

זמן החימום הכולל של חזה העוף ישתנה בהתאם לדגם המיקרוגל וגודל או עובי הנתח, אך לרוב מדובר על כ-2-4 דקות סך הכול.

איך אני יודע שחזה העוף התחמם כמו שצריך?

חזה העוף צריך להיות חם לחלוטין, בעיקר בחלק הפנימי אך לא רותח. בכדי להימנע מחימום יתר, מומלץ להשתמש במדחום למזון ולעצור כשאתם מגיעים לטמפרטורה פנימית של 74 מעלות.

מה לעשות אם העוף התייבש בכל זאת?

אל תזרקו את העוף! תוכלו לקצוץ את העוף לרצועות דקות ולהקפיץ אותן עם מעט ציר או רוטב ולשלב במרקים, סלטים או כריכים שם הוא יכול לספוג לחות מהמרכיבים האחרים.

חימום חזה עוף במיקרוגל לא חייב להיות הימור על העסיסיות. עם הטכניקה הנכונה, תוכלו גם אתם להפוך את שאריות ליל אמש למנה מספקת ועסיסית, ממש כאילו הרגע בושלה לראשונה.

הסוד הוא לשמור על הלחות, לא רק להפציץ את העוף בחום. על ידי מעקב אחר המדריך שלנו והטיפים הנוספים, תוכלו לוודא שהעוף נשאר רך, מלא טעם וחם לחלוטין.

יש לכם טיפים נוספים? שתפו אותנו ואת הזללנים בתגובות עם החוויות שלכם והתובנות שאספתם לאורך השנים בתגובות למטה

הרשמו לניוזלטר לזלול

הרשמו בחינם לניוזלטר של לזלול ועקבו ברשתות החברתיות. כל חדשות האוכל, סקירת מסעדות ואירועים, מדריכים וטיפים לבישול ואפייה, מתכונים ויראליים ומוצרים חדשים על המדף!
עקבו אחרי לזלול ברשתות החברתיות

התגובות שלכם

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

ממשיכים לזלול

מתכון: איך להכין חביתה במיקרוגל

על הדרך: איך להכין חביתה במיקרוגל בקלות ובמהירות

מדריכים וטיפים
חזה עוף עסיסי במחבת

איך להכין חזה עוף במחבת כמו השפים: מתכון עסיסי במיוחד

מתכונים
KFC כבר לא מלקקים את האצבעות?

כבר לא מלקקים את האצבעות: KFC בימי קורונה

חדשות האוכל
איך להעלים ריחות רעים מהמיקרוגל

5 שיטות טבעיות להעלמת ריח רע מהמיקרוגל

מדריכים וטיפים

טרי מהתנור

מרק ירקות לשבירת צום יום כיפור

5 מאכלים מומלצים לשבירת צום יום כיפור שלא מכבידים על הבטן

מדריכים וטיפים
בכדי הימנע מבעיות עיכול לאחר יום כיפור, חשוב לשבור את הצום בצורה נכונה ולהקפיד על מזונות מתאימים. אספנו 5 מאכלים שכדאי לצרוך לאחר הצום. >>
נאיפה מולא מארחת לארוחה אינטימית בביתה

במטבח של נאיפה מולא: ארוחות אינטימיות אצל השפים הגדולים בישראל

אירועים ופסטיבלים
מתומר טל ורותי ברודו ועד לנאיפה מולא ומושיקו גמליאל: סן פלגרינו משיקים סדרת ארוחות פיין דיינינג אינטימיות בבתי השפים המובילים בישראל >>

מדריכים שאהבתם

המדריך השלם: איך לסדר את המקרר ולאחסן בצורה נכונה

מדריכים וטיפים

לא מה שחשבתם: כמה פירות מומלץ לאכול ביום?

מדריכים וטיפים

מה לזלול?