לזלול - מגזין אוכל ישראלי

תומכים בתוצרת מקומית: אירועי אוכל וחקלאות למען העסקים

מגוון ירידים ואירועי חקלאות ואוכל מקומי יתקיימו במהלך סוף השבוע ברחבי הארץ על מנת לתמוך בעסקים מהעוטף ויישובי הצפון בזמן המלחמה
פיצה הביתה מתארחים במתחם חוצות שפיים
פיצה הביתה מתארחים במתחם חוצות שפיים | צילום: לי ברק
שיתוף

גם השבוע ייערכו ברחבי הארץ מספר אירועי אוכל מרגשים ששמים את הזרקור על תוצרת מקומית של מפוני העוטף ומעניקים במה רחבה לכישרונות קולינריים מאזור הדרום והצפון. בואו להתאוורר עם מעט הפוגה מנחמת ותמכו על הדרך בתושבים המפונים ובעסקי העוטף.

פיצה הביתה – פודטראק פיצה נפוליטנית של מפוני העוטף

מתחם חוצות שפיים גאה לארח את פודטראק "פיצה הביתה" של אריאל ולי שרעבי ממושב תלמי יוסף על גבול מצריים. השניים חוזרים לעשות את מה שהם יודעים הכי טוב – פיצות נפוליטניות איכותיות מבצק משובח עם שלל תוספות מפתיעות.

"פיצה הביתה" החלה את דרכה עוד בתקופת הקורונה והפכה ללהיט לא קטן בקרב יישובי העוטף ונדדה רבות בכל האזור. כמו עסקים רבים בדרום הארץ, גם פעילותם הופסקה עקב מלחמה וכעת הם מגיעים אל "חוצות שפיים" כאורחי הכבוד במתחם הפודטרקס האהוב לצד דוכני הפיש אנד צ'יפס, הבשר המעושן, האוכל הדרוזי ועוד ועוד.

פיצה הביתה ביריד חוצות שפיים
פיצה הביתה ביריד חוצות שפיים | צילום: לי ברק

בין הפיצות שיוצעו בתפריט הספיישל תמצאו פיצת אדמה עם חמאת שום, פטריות, בצל סגול, מוצרלה ובזיליקום; פיצת ים עם רוטב שמנת, בייבי מוצרלה, גבינה כחולה, אנשובי, אוכמניות ופקאן סיני; פיצה ירוק וארטישוק עם רוטב שמנת ופסטו, מוצרלה, עגבניות שרי וארטישוק ופיצת סתיו עם רוטב שמנת, מוצרלה, אנטיפסטי, פטה כבשים, אגוזי מלך ובלסמי (48-58 ש"ח). לד הפיצות יוגשו קינוחי קלצונה במילויים מגוונים ומבחר בירות.

האירוע ייערך במתחם חוצות שפיים ביום שישי הקרוב (1/12) כשכל ההכנסות יוקדשו ל"פיצה הביתה".

פיצה הביתה – פודטראק פיצה נפוליטנית – מפוני עוטף עזה | מתחם חוצות שפיים | שישי 1/12, 10:30-15:00

יריד אמנים ואוכל במגדל דוד

מגדל דוד מוזיאון ירושלים יקיים ביום שישי הקרוב (1/12) בין השעות 9:30-15:00 יריד יוצרות ויוצרים מירושלים ומיישובי קו העימות מהצפון ומהדרום המתארחים בעיר. ביריד ישתתפו עשרות יוצרים ויוצרים שיציעו למכירה אין ספור מתנות לחנוכה, תכשיטים, קרמיקה, גופי תאורה עבודת יד, ציורים והדפסים, קוסמטיקה טבעית, עבודות עץ ויצירה, בובות עבודת יד, מיניאטורות ועוד ועוד.

ביריד יוקרן גם סרט ילדים בשעה 13:30 ויתקיימו מגוון הפעלות לילדים, קבלת שבת מוזיקלית ועוד אטרקציות לקראת שבת.

לצד כל אלו יוצעו ביריד מבחר מאכלים מנחמים במיוחד כמו סופגניות בוטיק, ריבות וממרחים, גבינות ומוצרי מעדניה ובירות ייחודיות. מבשלת בירה שפירא אף תשיק ביריד את מהדורת החורף שלה בליווי הרצאה קצרה בשעה 12:30 על הסיפור שמאחורי בירה שפירא וכמובן טעימות משלל מוצרי המבשלה.

יריד אמנים במגדל דוד
יריד אמנים במגדל דוד | צילום: בירה שפירא

בין העסקים המשתתפים ביריד תמצאו את בוטיק האגוזים – הגבינות של כנרת ומאור שיציעו למכירה מגוון ממרחים וגבינות טבעוניות משקדים וקשיו; ממרח עגבניות; פסטו; לאבנה זעתר; גבינת שמנת; גבינת פסטו ושום שמיר ועוד ועוד.

ביריד תמצאו גם את קונדיטוריית הבוטיק Hodi's sweets של הודיה מאזוז מנתיבות שתציע לצד המתוקים גם הריסה טוניסאית שאבא שלה מייצר בעיר וגם את הקונדיטוריה של ליאורה זוארץ שמתמחה בקינוחים צרפתיים ברמה גבוהה. לצד אלו תמצאו גם את מזקקת הולנדר המשפחתית מהרי ירושלים שתציע שלל משקאות אלכוהוליים מחומרי גלם מקומיים.

האירוע מתקיים בהתאם להנחיות פיקוד העורף וישנם מרחבים מוגנים במצודה. הכניסה לאירוע דרך מבנה הכניסה החדש למוזיאון, סמוך לרחבת ממילא.

יריד אמנים במגדל דוד | שישי 1/12 | 9:30-15:00 | חצר המצודה, מגדל דוד, מוזיאון ירושלים | פרטים בטלפון 2884*

יריד חקלאים במבשלת בירבזאר

מבשלת ביר בזאר ועמותת "לקט ישראל" ממשיכים במסורת המבורכת שהחלה עם תחילת הלחימה ומקיימת גם בשישי הקרוב (1/12) בין השעות 10:00-14:00 יריד חקלאי התנדבותי במרכז המבקרים החדש של מבשלת בירבזאר בכפר דניאל.

כ-50% מהתוצרת ביריד מגיעה מאזור עוטף עזה. כל זאת על מנת לעזור לחקלאי האזור לייצר הכנסה בימים אלו בעלות מינימלית. המשאיות של המבשל אוספות ללא עלות את התוצרת החקלאית מהשדות ולכל חקלאי מוצמד מתנדב בעובד איתו בצמידות לאורך האירוע. כל ההכנסות מהמכירות מועברות ישירות לחקלאים ללא עלות או פערי תיווך.

יריד חקלאים במבשלת בירבזאר
יריד חקלאים במבשלת בירבזאר | צילום: גל קולוג

האירוע מתופעל כולו על ידי מתנדבים ובחצר המבשלה תמצאו גם יריד אמנים ועסקים שנפגעו במלחמה, פוד טראקס מפתים ומנחמים וסיורים חינמיים במבשלה. בין המשקים המשתתפים תמצאו את משק אופק, משק דולינגר, דבש גל און, עלים בגבעה, משפחת אלון, משק פלדמן, משק נחום ועוד ועוד.

יריד חקלאים במבשלת בירבזאר | שישי 1/12 | 10:00-14:00 | כפר דניאל

יקב קסטל מארח את יקב הרי גליל

יקב הרי גליל שפועל בימים כתיקונים סמוך לגבול לבנון וסגור כעת למבקרים לאור המצב, יתארח ביום שישי הקרוב החל מהשעה 10:00 ביקב קסטל ביד השמונה סמוך לירושלים. במסגרת האירוע יציעו היקבים מסלולי טעימה מגוונים המשלבים את מגוון היינות של קסטל והרי גליל.

לצד היינות יפעל במקום גם הפוד טראק הפופולרי של איתיאלה היאט, זוכת מאסטר שף, שתציע שלל מאפים מפנקים במיוחד לימים אלו. קראו גם על הגלידה של איתיאלה

הכניסה לאירוע היא בהרשמה לראש ובמחיר של 50 ש"ח לאורח. 10 ש"ח מכל כרטי ייתרמו לחיזוק מפוני הגליל והדרום כש-40 ש"ח יועברו למימוש כרטיסיות היין באירוע.

יקב קסטל מארח את יקב הרי גליל | שישי 1/12 | החל מ-10:00 | כניסה בהרשמה מראש במחיר של 50 ש"ח לאורח | הזמנה באתר אונטופו

Picture of צחי לנקרי

צחי לנקרי

צחי לנקרי הוא העורך הראשי של מגזין לזלול וזללן לא קטן בפני עצמו. צחי הוא איש תוכן וקידום אתרים ותיק וקונדיטור בוגר בית הספר דנון חובב מתוקים בהווה ובעתיד. כיום, צחי מתגורר בתל אביב וזולל מכל הבא ליד עם חברי המערכת. במגזין האוכל הוא משלב בין אהבתו לאפייה ובישול לבין יצירת תוכן קולינרי מקורי ומועיל שממתיק ומעשיר את הרשת
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

ממשיכים לזלול

נטפליקס מציגה - שולחן השף: פיצה

אוהבים פיצה? נטפליקס מכינה לכם הפתעה מעוררת תיאבון

חדשות האוכל
פיצה ללא הגבלה - אכול כפי יכולתך במסעדת פיאטו

אכול כפי יכולתך: איפה תוכלו לזלול פיצות ללא הגבלה?

חדשות האוכל
מחמצת אם טבעית מיובשת lievito madre

בדקנו את Lievito Madre: מחמצת אם איטלקית מוכנה לשימוש

חדש על המדף
מסיבת פיצות בפסח כמחאה על חוק החמץ

בעקבות חוק החמץ: מחאת הפיצות מגיעה לבתי החולים

חדשות האוכל
מסעדת ג'הג'ה משיקה ארוחת בוקר ופיצות חדשות

ג'הג'ה מציגה: פיצות חדשות לקיץ וארוחת בוקר של אופים

חדשות האוכל
פיצה טרטופו של מסעדת ג'ובאני תל אביב

ג'ובאני: מצאנו פיצה מעולה בתל אביב במיקום לא שגרתי

חדשות האוכל
פיצה פיסטוק ושוקולד לבן של דומינוס

דומינו'ס מציגים: קראנץ' פיסטוק ושוקולד לבן – הפיצה

חדשות האוכל
פיצה סנטרל חולון - פיצה נפוליטנית בטאבון

הבשורה הנפוליטנית: פיצה סנטרל נפתחה בחולון

חדשות האוכל
איך לשטוף כלים במהירות

המדריך לשעת מלחמה: טיפים שימושיים לשטיפת כלים מהירה

מדריכים וטיפים
פיצה ללא תחתית בפוזה פיצה בר

הפיצרייה שמציעה פיצה ובירה ללא תחתית בזמן המונדיאל

חדשות האוכל
ניקיון אבן שמוט לפיצה

חשוב לדעת: איך לנקות אבן שמוט לפיצה בדרך הנכונה

מדריכים וטיפים
יום הפיצה 2023

יום הפיצה 2023: ספיישלים ומבצעים בפיצריות ובמסעדות

חדשות האוכל