לזלול - מגזין אוכל ישראלי

זוללים בפסח: כמה קלוריות יש במצה, קניידלך ומצה בריי?

מהקניידלך השמנמן בליל הסדר ועד למצה בריי בבוקר של חול המועד, בדקנו כמה קלוריות יש במצה ובשלל מאכלי פסח המשלבים מצות שכולם אוהבים
כמות קלוריות במצה
כמות קלוריות במצה | תמונה: מערכת לזלול
שיתוף

שבוע ימים ללא קמח ומאפים נשמע לרבים כמו הזדמנות מצוינת לחסוך בקלוריות. אך אם אתם נוטים לזלול הרבה מצות במהלך הפסח כתחליף ללחם, ייתכן וצריכת הקלוריות שלכם אף תעלה אל מעבר לממוצע הרגיל. אספנו את כל המידע הקלורי על מצות, ממצה פשוטה עם שוקולד ועד לקניידלך ומצה בריי.

עוד טעימה: חזה, כנפיים או ירכיים: כמה קלוריות יש בעוף?

קלוריות במצה אחת

מצה אחת (כ-28 גרם) מכילה כ-110-120 קלוריות. כמות הקלוריות יכולה להשתנות מעט בהתאם למותג והרכיבים הספציפיים שבשימוש. לשם השוואה, פרוסת לחם לבן תכיל בממוצע כ-70-80 קלוריות בלבד.

כמות הקלוריות הגבוהה מעט יותר מיוחסת לטבע הדחוס של המצה. מצה אחת מכילה גם כ-22 גרם פחמימות, 3 גרם חלבון וחצי גרם שומן. ישנן מצות מיוחדות נוספות כמו מצה מקמח מלא שעשירה בסיבים תזונתיים או מצה שמורה שמכילה בדרך כלל מעט יותר חלבון ופחות קלוריות מהמצה הסטנדרטית.

קלוריות במצה עם שוקולד

עם כל הכבוד לכמות הקלוריות במצה אחת, אף אחד מאתנו לא אוכל את המצה כמו שהיא. אחת הגרסאות הפופולריות ביותר היא כמובן מצה עם שוקולד. מנה כזו עם כף של ממרח שוקולד תכיל כ-200-210 קלוריות סך הכול, תלוי בסוג השוקולד וכמה סוכר ושומנים מוספים יש בו.

כמות קלוריות בקניידלך

כופתאות הקניידלך האהובות שעשויות ממצות טחונות, ביצים, שמן ותיבול מכילות לא מעט קלוריות. כדור קניידלך אחד יכול להכיל כ-50-100 קלוריות, תלוי במתכון ובגודל הקניידלך כשכדורים גדולים ודחוסים יותר יכילו יותר קלוריות.

מצה בריי

אם אתם מחובבי מצה בריי, המנה האשכנזית הקלאסית שעשויה מפיסות מצה שבורות עם ביצים, חמאה או שמן ותיבול, כדאי שתהיו מודעים לכמות הקלוריות בה. מנת מצה בריי מ-2 מצות תכיל כ-300-400 קלוריות, תלוי במתכון ובתוספות. גרסאות בתוספת חלב או שמנת, יוסיפו עוד לכמות הקלוריות והשומנים.

פיצה מצה

אם אתם לא יכולים להעביר את הפסח בלי פיצה מצה מושחתת עם רוטב עגבניות, גבינות ושלל תוספות, קחו בחשבון שבמנה שכזו יכולות להסתתר כ-300-500 קלוריות, תלוי בכמות הגבינה והתוספות.

עם שלל הגרסאות והתוספות, חשוב לשים לב לצריכת המצות שלכם במהלך חג הפסח בכדי לשמור על תזונה מאוזנת מבלי להגזים עם הקלוריות הריקות. בגלל המרקם הדחוס, מצות עלולות להטעות ולגרום לאכילת יתר, כך שכדאי להגביל את כמות המצות שאתם צורכים מראש.

מומלץ לגוון את התוספות השונות ולנסות אופציות בריאות יותר כמו למשל ממרח אבוקדו, חומוס, סלט ביצים או ירקות במקום השוקולד עמוס השומן והסוכר. מומלץ גם לא להגזים עם כמויות השמן והתוספות האחרות בהכנת מצה בריי או קניידלך ולשלב בתפריט החג שלכם מאכלים עשירים תזונתיים כמו ירקות, פירות וחלבונים.

לבסוף, חשוב תמיד לאכול לאט, להקפיד על שתיית מים מרובה במהלך החג בכדי להקל על מערכת העיכול ולמנוע אכילת יתר ובעיקר לשים לב לגוף שלכם ולצרכיו.

Picture of צחי לנקרי

צחי לנקרי

צחי לנקרי הוא העורך הראשי של מגזין לזלול וזללן לא קטן בפני עצמו. צחי הוא איש תוכן וקידום אתרים ותיק וקונדיטור בוגר בית הספר דנון חובב מתוקים בהווה ובעתיד. כיום, צחי מתגורר בתל אביב וזולל מכל הבא ליד עם חברי המערכת. במגזין האוכל הוא משלב בין אהבתו לאפייה ובישול לבין יצירת תוכן קולינרי מקורי ומועיל שממתיק ומעשיר את הרשת
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

ממשיכים לזלול

מה שמים בצלחת פסח

אביב הגיע: מה שמים בצלחת פסח של ליל הסדר

מדריכים וטיפים
קולקציית העוגות של ביסקוטי לפסח 2023

אביב הגיע: קולקציית העוגות של ביסקוטי לפסח 2023

חדשות האוכל
ארוחות מוכנות לפסח 2024 - הבשר של מרינדו

אוכל מוכן לפסח 2024: ארוחות ופינוקים לארוחת ליל הסדר

חדשות האוכל
כמה קלוריות יש באוזני המן

אחת ולתמיד: כמה קלוריות יש באוזן המן?

מדריכים וטיפים
איך לנקות את המטבח לפסח

איך לנקות את המטבח לפסח: המדריך השלם

מדריכים וטיפים
ביסלי Free Style מקסיקני

ביסלי, במבה, תמרים ויין: מוצרים חדשים וכשרים לפסח 2023

חדש על המדף
מסיבת פיצות בפסח כמחאה על חוק החמץ

בעקבות חוק החמץ: מחאת הפיצות מגיעה לבתי החולים

חדשות האוכל
ניקיון ארונות מטבח

המדריך השלם: איך לנקות ארונות מטבח לקראת האביב

מדריכים וטיפים
כמה קלוריות יש באבוקדו?

הנסיך הירוק חוזר: כמה קלוריות יש באבוקדו?

מדריכים וטיפים
כמה קלוריות יש בקרמבו

וניל או מוקה: כמה קלוריות יש בקרמבו?

מדריכים וטיפים
כמה קלוריות יש בביצה?

חביתה, מקושקשת או קשה: כמה קלוריות יש בביצה?

מדריכים וטיפים
טבלאות שוקולד של פררו רושה

חדש: שוקולד פררו רושה, שלגון צ'אי, פנקייקים ללא גלוטן ויינות לחג

חדש על המדף