אחת ולתמיד: זו הסיבה שביצים קשות לא מתקלפות בקלות

גם אנחנו לא תמיד מבינים למה ביצים קשות מסוימות מתקלפות בקלות ואחרות הופכות לאסון קולינרי. יצאנו לבדוק וחזרנו עם טיפים לקילוף המושלם.
עדכונים טעימים למייל!

גם אתם מוצאים את עצמכם עומדים פעם אחר פעם במטבח ומנסים לקלף בדקדקנות וללא הצלחה ביצים קשות ונאבקים בקליפות סוררות שמתעקשות שלא להיפרד מהביצה. אתם לא לבד. קילוף ביצים קשות עלול להפוך פעמים רבות את הרצון שלכם בארוחת ערב מהירה לתסכול קולינרי מתמשך.

בפוסט הבא נבדוק מה גורם לחלק מהביצים להפוך לסיוט לקילוף, את המדע מאחורי התופעה והכי חשוב, איך למנוע את הידבקות הקליפה ולקלף ביצים קשות בקלות ובלי מאמץ בפעם הבאה.

ביצים קשות שמתקלפות בקלות
ביצים קשות שמתקלפות בקלות | תמונה: מערכת לזלול

עוד טעימה: מה מנת הביצים האהובה עליכם אומרת על האופי שלכם?

המדריך המהיר לזללן העסוק

  • בחרו בביצים ישנות: טריות הביצה משפיעה על קלות הקילוף שלה.
  • השתמשו באמבטיית קרח: הקפידו להעביר את הביצים לקערה עם מי קרח מיד לאחר הבישול בכדי להקל על הקילוף.
  • הוסיפו חומציות: הוסיפו מעט חומץ או אבקת סודה לשתייה למי הבישול של הביצים על מנת לשפר את הקילוף
  • .

ביצים טריות VS ביצים ישנות

למה הגיל משנה: בביצים טריות הרווח בין הקליפה לממברנות של הביצה קטן יותר, מה שגורם להיצמדות. ככל שהביצה מתבגרת היא מאבדת לחות, מה שגורם לרווח גדול יותר והופך את הקילוף לפשוט וקל יותר.

קופצים ראש לאמבטיית קרח

ברגע שבישלתם את הביצים הקשות המושלמות, חשוב להעביר אותם מיד מהמים הרותחים לאמבטיית קרח לקירור מהיר. הצעד הזה מאפשר להפסיק את הבישול מידית, להרחיב את הביצה מבפנים ולשמור על הממברנה משוחררת , מה שמקל על הקילוף לאחר מכן.

כל מה שצריך לעשות זה למלא קערה במי קרח. מומלץ להשאיר את הביצים במי הקרח לרבע שעה לפחות לתוצאות הטובות ביותר. השיטה הזו יעילה גם על מנת למנוע את הטבעת הירוקה המוכרת סביב החלמון.

ועכשיו מקלפים

לאחר קירור הביצים, גלגלו כל ביצה בעדינות על משטח קשיח ושטוח בכדי ליצור סדקים קטנים בקליפה. התחילו לקלף מהחלק הרחב יותר של הביצה, היכן שנמצא כי האוויר. יחד עם השימוש בטיפים הקודמים, הקליפה אמורה להיפרד מהביצה בקלות וללא מאמץ.

טיפים למתקדמים

מעבר לשיטות שהזכרנו, ישנם עוד מספר גורמים וטיפים שיכולים להשפיע על קלות הקילוף של הביצים הקשות שלכם. קראו על עוד טעויות בהכנת ביצים קשות.

חומץ או אבקת סודה לשתייה: הוסיפו מעט חומץ או כפית של אבקת סודה לשתייה למים הרותחים. כתוצאה מכך רמת ה-pH תשתנה, מה שיעזור לשחרר את הקשרים בין החלבון לקליפה. השיטה הזו יעילה במיוחד אם אתם משתמשים בביצים טריות יותר.

קילוף תחת מים זורמים: קילוף ביצים תחת זרם עדין של מים יכול לסייע להסיר פיסות קליפה קטנטנות ולהקל על הפעולה באזורים עיקשים יותר בהם הקליפה לא משתחררת מהביצה.

מיתוסים וטעויות נפוצות

הוספת מלח למי הבישול: רבים מאמינים שהמלחת מי הבישול הרותחים הופכת את משימת קילוף הביצים לקלה יותר. בעוד מלח יכול להשפיע על זמן הבישול ועל המרקם, הוא לא משפיע משמעותית על הקילוף עצמו.

בישול במים חמים מדי: אמנם יש לבשל את הביצים במים רותחים, אך מים רותחים מדי יכולים לגרום לביצים לזוז יותר מדי בסיר ולהיסדק, מה שיגרום לקילוף נקי פחות לאחר מכן. מומלץ להקפיד על רתיחה עדינה יותר בכדי לשמור על הביצים שלמות בזמן הבישול.

קילוף ביצים קשות חמות: אם תנסו לקלף את הביצים הקשות מיד לאחר הבישול ללא קירור מתאים, כנראה שתתקשו לקלף את הביצים כראוי בגלל הקליפה שדבוקה לממברנות.

יש לכם טיפ מנצח לקילוף ביצים קשות שאף אחד לא מכיר? שתפו אותנו ואת הזללנים בתגובות למטה.

הרשמו לניוזלטר לזלול

הרשמו בחינם לניוזלטר של לזלול ועקבו ברשתות החברתיות. כל חדשות האוכל, סקירת מסעדות ואירועים, מדריכים וטיפים לבישול ואפייה, מתכונים ויראליים ומוצרים חדשים על המדף!
עקבו אחרי לזלול ברשתות החברתיות

התגובות שלכם

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

ממשיכים לזלול

טעויות בבישול ביצים קשות

5 טעויות בהכנת ביצים קשות שכולם עושים

מדריכים וטיפים
מתכון: איך להכין חביתה במיקרוגל

על הדרך: איך להכין חביתה במיקרוגל בקלות ובמהירות

מדריכים וטיפים
מקושקשת משודרגת עם רוטב סויה

זה המרכיב הפשוט שישדרג לכם את המקושקשת בבוקר

מדריכים וטיפים
לפני או אחרי: מתי להוסיף מלח לביצה מקושקשת?

שוברי המיתוסים: מתי צריך להוסיף מלח למקושקשת?

מדריכים וטיפים

טרי מהתנור

קולקציית העוגות והקינוחים של ביסקוטי לראש השנה 2024

מלכת הדבש: ביסקוטי מציגה קולקציית עוגות וקינוחים מפתה לראש השנה

חדשות האוכל
לא התארגנתם על עוגה לראש השנה? רוצו לבדוק את קולקציית העוגות והקינוחים עתירת הדבש של קונדיטוריית ביסקוטי למרכז שולחן החג >>
מרק ירקות לשבירת צום יום כיפור

5 מאכלים מומלצים לשבירת צום יום כיפור שלא מכבידים על הבטן

מדריכים וטיפים
בכדי הימנע מבעיות עיכול לאחר יום כיפור, חשוב לשבור את הצום בצורה נכונה ולהקפיד על מזונות מתאימים. אספנו 5 מאכלים שכדאי לצרוך לאחר הצום. >>

מדריכים שאהבתם

איך לנקות כוסות זכוכית עכורות: המדריך להחזרת הברק

מדריכים וטיפים

כאילו הרגע יצא מהסיר: הטריק הפשוט לחימום אורז במיקרוגל

מדריכים וטיפים

מה לזלול?