קפיצה לאירופה: חברת רדקס משיקה מחלקת יין פורצת דרך

חברת רדקס (Radex) הוותיקה והמוערכת משיקה לראשונה בישראל מחלקת יין עם מעל 30 סוגי יינות ומבעבעים איכותיים ממדינות אירופה הקלאסית.
עדכונים טעימים למייל!

לראשונה מאז הקמתה לפני כ-20 שנה, חברת רדקס (Radex) משיקה בישראל מחלקת יין משלה עם מעל 30 סוגי יינות ומבעבעים איכותיים ופורצי דרך מכל רחבי אירופה הקלאסית.

מהלך ההשקה של מחלקת היין מגיע לאחר 20 שנה בהן מייסד החברה לירון רוקח לקח על עצמו להביא לישראל מבחר גדול של יותר מ-100 מותגי בירות פרימיום בטעמים וסגנונות שלא רואים בדרך כלל בארץ.

יינות ממחלקת היין החדשה של רדקס
יינות ממחלקת היין החדשה של רדקס | צילום: רדקס

עוד טעימה: בר יין אינטימי חדש במרכז ירושלים

היינות הראשונים שיוצעו במסגרת ההשקה הן יינות פרימיום מבית יקב מקסימין גרונהאוס, 3 שמפניות פרימיום של בית השמפניה הוותיק "פיליפונה" ויינות מבית "דומיין אוריול" שיאפשרו לצרכן הישראלי להיחשף לאזורי יין וזנים פחות מוכרים בישראל.

יקב מקסימין גרונהאוס (Maximin Grünhaus) השוכן למרגלות גדת נהר הרוור בגרמניה ו-2 ק"מ מהחיבור לנהל המוזל – אזור הריזלינג הצפוני והגדול באירופה, נבחר כאחד הנציגים הראשונים של מחלקת היין החדשה של רדקס עם מספר יינות לבנים המתאימים לחיך הישראלי מענבים בריאים ובשלים הנבצרים ונסחטים בגישה טבעית וידנית.

הקרבה של הכרמים ליקב (ביניהם כרם אבטסברג, הרנברג וברודברג) מאפשרת להעביר את הענבים לסחיטה בתוך דקות ומשם לשיקוע וקירור לטמפרטורת תסיסה אופטימלית בעזרת שמרים טבעיים בחביות עץ אלון ונירוסטה , מה שמאפשר להביא לידי ביטוי את האופי העשבי והמינרלי של יינות ריזלינג מהאזור.

בנוסף ליינות הללו, חברת רדקס תחל להציע 3 סוגי שמפניות מבית "פיליפונה" (philipponnat) שחוגג בימים אלה לא פחות מ-500 שנים להקמתו.

בין השמפניות תמצאו את שמפניית הברוט, רוזה ואקסטרה ברוט הייחודית המיוצרות בשיטת הסולרה (Solra System) במסגרתה נעשה שימור של יין רזרבה בחביות אלון ושילוב שלהם ביינות ה-N.V ביחס של רבע עד שליש. לאחר מכן הבלנד המתקבל הופך ליין הרזרבה בשנה הבאה ובכך מתאפשר לשאריות של בלנד מהשנים הקודמות להיכנס לתוך היין.

פיליפונה הוא בית השמפניה הראשון שכלל על תווית היין את שנת הבציר העיקרית בבלנד ה-N.V. את רמת הדוסאז', סוכר ביין ואת תאריך הדיסגורג'מנט, המעיד על משך הזמן בו השמפניה התיישנה על השמרים המתים בתוך הבקבוק.

הבית מייצר את השמפניות שלו בשימוש בלעדי של תירוש מהסחיטה הראשונה מהענבים האיכותיים ביותר, בעיקר מחלקות פרמייר וגראן קרו עם רמת בשלות גבוהה מהממוצע באזור ובניגוד לשאר בתי שמפניה, חלק מהיין מותסס ומתיישן בחביות עץ. היינות עצמם מתיישנים בבקבוק על השמרים המתים במשך 3-11 שנים.

פיליפונה מייצרים יינות מובחנים שלא משתנים על פי הטרנד עם ניחוחות וטעמים עוצמתיים ומאוזנים. הארומה העוצמתית נובעת בעיקר מענבי הפינו נואר ומספקת חוט מקשר בין היינות ולרענות והמינריליות המעניקות את המבנה. האיזון העדין בין העוצמתיות לרעננות נשמר הודות לדוסאז' נמוך.

את היינות של היקב ניתן למצוא במבחר של מלונות נחשבים ובמסעדות הטובות ביותר ברחבי העולם, מה שמעיד על הכרה בינלאומית באיכות ובעקביות של היינות.

מחלקת היין החדשה של רדקס – מה בקולקצייה?

פיקפול דה פינה, לה פלמאן, דומיין אוריול 2020

יין לבן מ-100% ענבי פיקפול מהכפר פינה מאזור אוקסיטני בדרום צרפת עם כרמים הממוקמים ליד לגונת "דה טו" – האגם השני בגודלו בצרפת סמוך לים התיכון, אזור המאופיין באקלים הים תיכוני עם כמות גשם נמוכה וטמפרטורות גבוהות בקיץ

לזן חמיצות טבעית גבוהה יחסית והוא מבשיל מאוחר במיוחד. לאחר שהענבים נבצרים, עוברים מיון והשרייה, הם עוברים תסיסה בנפרד בטמפרטורה נמוכה כשחלק מהיינות עוברים גם התיישנות במיכל על השמרים המתים בכדי להעצים מורכבותם. לאחר מכן מתבצע בלנד בין החלקות לבקבוק.

היין הוא בעל צבע ירקרק-צהוב עם ניחוחות פרחוניים ושל פירות טרופיים בוסריים עם מינרליות מודגשת ומליחות עדינה. היין מכיל 13% אלכוהול ומומלץ לשתות אותה בטמפרטורה של בין 10-12 מעלות לצד דגים נאים או דגים בגריל.

פיקפול דה פינה, לה פלמאן, דומיין אוריול 2020 | לבן | אזור: אוקסיטני, דרום צרפת | אלכוהול: 13% | זן: 100% פיקפול | טמפ' מומלצת לשתייה: 10-12 מעלות | התאמת יין לאוכל: משתלב נהדר עם דגים נאים ודגים בגריל.

רויאל ריזרב ברוט, פיליפונה:

שמפניה רויאל רזרב ברוט מבית פיליפונה המציעה איזון בין חמיצות, מבנה וטעמים ומגלה את האופי של הטרואר במארוי סורי אי Mareuil-sur-Ay) שם גדל בעיקר פינו נואר, הדומיננטי בבלנד.

מדובר בבלנד של פינו נואר, פינו מונייה ושרדונה מכרמי פרמייר וגראן קרו בלב אזור שמפיין ושנבצרו בבשלות אידאלית ועברו לסחיטה עדינה. התסיסה מתבצעת במכלי נירוסטה עם תסיסה מאלולקטית חלקית לאחר מכן.

אל הבלנד מצטרפים בין 20-30 אחוז של יינות רזרבה מיושנים בחביות עץ ומתמזגים מבלי לאבד רעננות עם דוסאז מתון של 9 גרם לליטר על מנת לשמר איזון בין רעננות, חמיצות ופירותיות של היין מבלי למסך על אופיו.

השמפניה מתיישנת במרתפי ביקב בבקבוקים עם שמרים מתים במשך שלוש שנים ויש לה גוף מלא יחסית עם סיומת ארוכה במיוחד, צבע זהוב עם נגיעות ענבריות, ריחות פריחת גפנים ולחם קלוי ובועות עדינות. לאחר שהשמפניה נפתחת עולות ארומות של פירות יער בשלים, פירות הדר ודבשיות קלה וטעמים פירותיים של דומדמניות, פטל אדום ועבים בשלים עם נגיעות ביסקוויט ולחם טרי.

יינות ממחלקת היין החדשה של רדקס
יינות ממחלקת היין החדשה של רדקס | צילום: רדקס

רויאל ריזרב ברוט, פיליפונה | לבן מבעבע | אזור: שמפיין, צרפת | אלכוהול: 12.5% | זן: 65% פינו נואר, 30% שרדונה, 5% פינו מונייה | טמפ' מומלצת לשתייה: 6-8 מעלות | התאמת יין לאוכל: מצוין בתור אפריטיף וידגיש מנות של עופות ונקניקים ומשתלב היטב עם מנות דגים ופירות ים.

שלוס ריזלינג, מקסימין גרונהאוס, מוזל 2021:

ריזלינג הנותן הצצה ליינות הסינגל ויניארד הגבוהים של יקב מקסימין גרונהאוס עם האופי המובהק של המקום מבחינת הטעמים והצלילות והאיזון בין המתיקות לחמיצות מבטיחה שתייה מהנה גם כשהיין צעיר.

ליין ריחות אבן רטובה עם רבדים של עשבוניות, פרחוניות ופירות האזור כמו תפוח ירוק, אפרסק לבן ואגסים. בפה ישנה ארומטיות מובהקת, פרחוניות פירותיות עם חמיצות מורגשת וטעמי פירות הדר כמו ליים, אשכולית עד לחבושים ושזיף צהוב. ליין חריפות ירקרקה ועשבונית, מינרליות של צפחה עזה ומליחות. הסיומת היא ארוכה, פירותית וחמצמצה.

שלוס ריזלינג, מקסימין גרונהאוס, מוזל 2021 | לבן | אזור: מוזל | אלכוהול: 11.5% | זן: 100% ריזלינג | טמפ' מומלצת לשתייה: 6-9 מעלות | התאמת יין לאוכל: דגים נאים, אספרגוס ברוטב חמאה.

מקסימין ריזלינג, מקסימין גרונהאוס, מוזל 2021:

יין הריזלינג הבסיסי של היקב מאזור המוזל עם סמל הבית בדמות הסוס באדום על התווית. הענבים ליין נבצרים מכרמים עם אדמות צפחה לאורך המוזל ועמק הרוור.

ליין ניחוחות פירותיים ופרחוניים דוגמת תפוח ירוק, פטל עדין ונגיעות של פירות הדר עם ניואנסים של פרחי סמבוק שחור. בפה היין מציע טעמים של פירות הדר בשלים בשילוב פירות צהובים כמו אפרסק ומשמש. תבליני הצפחה המובחנים והחמיצות האופיינית מדגישים את האופי ה"מוזלי" עם איזון מדויק. ליין סיומת ארוכה ומרעננת.

מקסימין ריזלינג, מקסימין גרונהאוס | לבן | אזור: מוזל | אלכוהול: 11.5% | זן: 100% ריזלינג | טמפ' מומלצת לשתייה: 6-9 מעלות | התאמת יין לאוכל: דגים נאים, סלטי קיץ ירוקים, תותים ואספרגוס.

לירון רוקח, מנכ"ל רדקס: "חברת רדקס היא אחת החברות המובילות בייבוא ושיווק בירות פרמיום לצרכן הקצה בישראל.

"בזכות השאיפה שלנו למצוינות בתחום, הצלחנו להשפיע בצורה ניכרת על תרבות הבירה בישראל ועכשיו אנחנו גאים להרחיב את המומחיות שלנו גם לתחום היין.

ניכר כי הולכת ומתפתחת בישראל קהילת יין, מומחים לצד חובבים, כאלה שיש להם בראש את היין הבא שהם ירצו לטעום, אך בו בזמן יחפשו תמיד התנסויות וטעמים חדשים.

בחרנו להציג בפניכם, בשלב הראשון שמפניה מבית "פיליפונה" הוותיק ויינות ריזלינג מהיקב "מקסימין גרונהאוס" לצד יין מבית "דומיין אוריול" מדרום צרפת. כל זאת תוך חשיבה על קהל היעד שלנו וחשיפת הקהל הישראלי לטעמים חדשים ושונים על מנת לפתח את תרבות היין. אנחנו מבטיחים להמשיך לצרף למגוון היינות שלנו עוד ועוד פריטים מעניינים במטרה להמשיך ולהוביל את תרבות האלכוהול בישראל"

הרשמו לניוזלטר לזלול

הרשמו בחינם לניוזלטר של לזלול ועקבו ברשתות החברתיות. כל חדשות האוכל, סקירת מסעדות ואירועים, מדריכים וטיפים לבישול ואפייה, מתכונים ויראליים ומוצרים חדשים על המדף!
עקבו אחרי לזלול ברשתות החברתיות

התגובות שלכם

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

ממשיכים לזלול

חוק מכירת יינות לאחר השעה 23:00

אושר חוק מכירת יינות בסופרים לאחר השעה 23:00

חדשות האוכל
כמה זמן יין מחזיק במקרר לאחר הפתיחה

אדום, לבן או מבעבע: כמה זמן אפשר לשמור יין פתוח במקרר?

מדריכים וטיפים
קירור בקבוק יין במהירות

תוך 15 דקות: זו הדרך לקרר בקבוק יין במהירות

מדריכים וטיפים
מוזה בר יין במלון רות צפת

מוזה בר יין: אוכל גלילי אותנטי ויינות איכותיים בלב צפת

חדשות האוכל

טרי מהתנור

תפריט קינוחים אמנותי במסעדת פאסטל

לזלול אמנות: מסעדת פאסטל משיקה תפריט קינוחים יצירתי במיוחד

חדשות האוכל
מסעדת פאסטל המוערכת משיקה שיתוף פעולה חדש עם מוזיאון תל אביב בדמות תפריט קינוחים יצירתי במיוחד. זה מה שתוכלו לזלול >>
יום כיפור 2024 - זמני הצום וטיפים לארוחה מפסקת

יום כיפור 2024: זמני כניסת ויציאת הצום וטיפים לארוחה מפסקת

מדריכים וטיפים
כל מה שצריך לדעת על יום כיפור 2024 - זמני כניסת ויציאת הצום, איך להתכונן כראוי, מה כדאי לאכול בארוחה מפסקת ואיך לשבור צום בצורה נכונה >>

מדריכים שאהבתם

מדריך: איך לאחסן תפוחי אדמה לאורך זמן

מדריכים וטיפים

שמח במטבח: איך להכין שערות סבתא בבית – בלי מכונה

מדריכים וטיפים

מה לזלול?