לגזור ולשמור: מוצרי מזון שכדאי לשמור בממ"ד בשעת חירום

בתקופה המלחמה, חשוב לצייד את המרחב המוגן במזון עם חיי מדף ארוכים שמסייע גם בהפגת מתחים. אלו המאכלים שכדאי לשמור בממ"ד בחירום .
עדכונים טעימים למייל!

בימים מאתגרים אלו, יש חשיבות יתרה במוכנות למצבים שונים שעלולים להתפתח לאורך הלחימה ולכל תרחיש שייתכן וניתקל בו. אמנם אין צורך לאגור כמויות אוכל מוגזמות בבית, אך ישנם כמה מאכלים ספציפיים שיקלו עליכם את השהייה בממ"ד בפרקי זמן ארוכים.

בזמנים מטלטלים כמו שכולנו עוברים כעת, הטבע הלא צפוי של האירועים המתגלגלים מעוררים תחושות לא קלות אצל רבים. אבזור הממ"ד בחפצים וכלים בסיסיים לצד מזון מותאם יכול לוודא מעט תחושת ביטחון ומפלט בימים שכאלו.

אוכל לשמור בממ"ד - רשימת קניות
אוכל לשמור בממ"ד - רשימת קניות

אז איזה אוכל כדאי לשמור בממ"ד? בעיקר מזונות יבשים עם חיי מדף ארוכים שלא מצריכים בישול. מומלץ גם לשמור בממ"ד אוכל שיכול לספק נחמה בזמן השהייה במרחב המוגן. במדריך הבא נעזור לכם לבחור את המזונות שלא רק יסייעו לכם לשמור על תזונה מאוזנת, אלא גם יספקו נחמה ונורמליות בזמנים קשים.

עוד טעימה: מלאי מזון לשעת חירום

אוכל שכדאי לשמור בממ"ד

אוכל יבש

אגוזים וזרעים

אגוזי מלך, שקדים, קשיו, זרעי חמנייה או כל סוג אחר מועדף עליכם יכולים לספק חלבון איכותי, שומנים בריאים ומינרלים חיוניים לגוף. הם לא רק שורדים היטב לאורך זמן, אלא גם מספקים נחמה ורגעים של הנאות קטנות בזמן השהייה במקלט.

קרקרים

מאחר ולחם נוטה להתקלקל במהירות, מומלץ לשמור בממ"ד קרקרים פשוטים או בטעם אחר שאתם מעדיפים. מומלץ במיוחד לבחור בקרקרים מקמח מלא שעשירים יותר בסיבים תזונתיים ומספקים רמות אנרגיה יציבות יותר לאורך היום. ניתן לאכול את הקרקרים כפי שהם או עם ממרח כמו חמאת בוטנים.

שימורים

טונה וסרדינים

טונה או שימורי דגים אחרים מחזיקים לאורך זמן ניכר ומספקים מקור חלבון איכותי במיוחד. בנוסף טונה עשירה בחומצות אומגה 3 שמועילות לבריאות הלב ועוד שלל יתרונות בריאותיים חשובים בתקופות בהן התזונה שלנו עלולה להיות משובשת

ירקות משומרים

אם זה תירס, שעועית, חומוס או אפונה. ירקות משומרים מאפשרים להמשיך ולצרוך גם בממ"ד את מנת הירקות היומית שלכם. רוב הירקות הטריים פחות מותאמים לאחסון בממ"ד בעקבות חיי המדף הקצרים שלהם. עדיף להימנע משימורים עתירי מלח שמגבירים את תחושת הצמא.

עוד טעימה: רשימת שימורים מומלצת לשעת חירום

מזונות ארוזים

חטיפי גרנולה

בחרו חטיפי גרנולה בטעמים האהובים שלכם, אם בשילוב דגנים, אגוזים או פירות. חטיפים שכאלו הם פתרון מהיר וזמין לחידוש רמות האנרגיה בגוף ומעולים לרגעים שאתם מרגישים צורך בחטיף שלא מצריך התעסקות רבה.

קבנוס

קבנוס או מוצרי בשר מיובש אחרים מצטיינים בחיי מדף ארוכים, לעיתים למשך חודשים ועשירים בחלבון איכותי. אמנם לא כולם אוהבים את הטעם והמרקם הייחודי של בשרים מיובשים, אך הם מוכיחים את עצמם בתור מאכל יעיל במיוחד לשהייה לאורך זמן ארוך בממ"ד.

פירות

תפוחים

לא רק שתפוחים מספקים סיבים תזונתיים ושלל וויטמינים, הם גם יכולים להחזיק מעמד לתקופה לא מבוטלת לעומת פירות רבים אחרים, אפילו למספר שבועות. זאת כל עוד הם נשמרים באזור קריר ויבש בממ"ד.

תפוזים

עמוסים בוויטמין C איכותי, תפוזים יכולים לספק אנרגיה בזמן השהייה בממ"ד. תפוזים ופירות הדר אחרים מצטיינים אף הם באורך חיי מדף אורך יחסית מה שהופך אותם לבחירה מעולה לאחסון בממ"ד.

פירות יבשים

צימוקים, משמשים או תמרים לדוגמא משלבים בין ריכוז ערכים תזונתיים המועילים לגוף לבין אורך חיי מדף ארוך במיוחד. פירות יבשים הם פתרון מצוין לשמירה על רמות האנרגיה בשהות ממושכת בממ"ד.

מאכלים להפגת לחצים

מעבר למזונות בסיסיים שכדאי לשמור בממ"ד לכל מקרה שלא יבוא, חשוב גם להעניק תשומת לב צד הנפשי של השהייה בממ"ד ולאחסן מספר מאכלים לשיפור מצב הרוח ובהפגת לחצים וחרדות לאורך תקופת המלחמה.

שוקולד מריר

שוקולד מריר עשיר בנוגדי חמצון ורכיבים אחרים שיכולים לעזור בשיפור מצב הרוח. בזמני לחץ, גם קוביית שוקולד קטנה יכולה לחולל פלאים ולהעניק מתיקות בלב הסערה הרגשית שרבים מאתנו חווים בעת השהייה בממ"ד.

חטיפים וממתקים

הקפידו לשמור מספר חטיפים וממתקים אהובים בשקיות סגורות אך השתדלו להימנע מחטיפים עתירי מלח ושומן שעלולים להגביר את הצמא ולהכביד על מערכת העיכול.

תה צמחים

תה צמחים וחליטות שונות יכולות לספק תחושת רוגע בשלל מצבים וביתר שאת במצבי לחץ כמו בעת שהייה בממ"ד לאחר התראה. תוכלו להכין מראש תה צמחים בטעם האהוב עליכם ולאחסן בבקבוקים או לשמור תיונים ולהוסיף למים קרים בזמן השהייה בממ"ד.

מסטיק

מסטיק יכול לעזור בהפגת מתחים בזכות פעולת הלעיסה. הפעולה הזו יכולה להקל על תחושות עצבנות וחרדה ולספק תחושת נורמליות. לעיסת מסטיק היא דרך יעילה לשמירה על פוקוס ורוגע בזמנים שמרגישים לא בטוחים.

כמה מים צריך לשמור בממ"ד?

מעבר למזונות הבסיסיים ואלו שמספקים נחמה מסוימת, יש חשיבות רבה לכמות המים שאתם מאחסנים בממ"ד. בסופו של דבר, אלו המים שמאפשרים לגוף על מערכותיו לתפקד כראוי לאורך זמן. על פי הנחיות פיקוד העורף מומלץ לשמור על כמות של 3 ליטר לאדם לכל 24 שעות.

המים בממ"ד מיועדים גם לשתייה וגם לפעולות ניקיון והיגיינה אחרות בזמן השהייה בממ"ד. אחסנו את המים בבקבוקים סגורים, באזור קריר ומוצל, הרחק מאור שמש ישיר. בתקווה שלא נגיע לתקופות ארוכות כל כך, אך ברמה הכללית את המים בממ"ד יש להחליף אחת לחצי שנה.

לסיכום, שמירה על מים ומוצרי מזון בסיסיים בממ"ד תוודא את המוכנות שלכם גם לתרחישים של שהייה ארוכה במרחב המוגן. אין צורך לאגור כמויות אוכל מוגזמות, אך רצוי לוודא שיש לכם כמה מוצרים בסיסיים שיעזרו לכם לעבור את התקופה המאתגרת שלפנינו.

פרטים נוספים לגבי הצטיידות לשעת חירום ניתן למצוא באתר פיקוד העורף.

הרשמו לניוזלטר לזלול

הרשמו בחינם לניוזלטר של לזלול ועקבו ברשתות החברתיות. כל חדשות האוכל, סקירת מסעדות ואירועים, מדריכים וטיפים לבישול ואפייה, מתכונים ויראליים ומוצרים חדשים על המדף!
עקבו אחרי לזלול ברשתות החברתיות

התגובות שלכם

7 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

ממשיכים לזלול

כמה פירות מומלץ לאכול ביום?

לא מה שחשבתם: כמה פירות מומלץ לאכול ביום?

מדריכים וטיפים
איך לגרום לבננה להבשיל במהירות

בדקנו והכרענו: זו הדרך להבשיל בננות במהירות

מדריכים וטיפים
איך לבחור ולשמור ברוקולי טרי

טיפ של אלופים: איך לבחור ולשמור ברוקולי טרי

מדריכים וטיפים
ירקות שכדאי לשתול ולגדל באביב - חציל

5 ירקות שכדאי לשתול ולגדל בבית באביב

מדריכים וטיפים

טרי מהתנור

מארזי ראש השנה 2024 - טעם הגליל

ראש השנה 2024: מארזי תוצרת מקומית ויין ישראלי לשולחן החג

חדשות האוכל
מגוון יינות ישראליים, מארזים עם שלל תוצרת מקומית איכותית ושיתופי פעולה מסקרנים שיעטרו לכם את שולחן החג בראש השנה 2024 >>
מרק ירקות לשבירת צום יום כיפור

5 מאכלים מומלצים לשבירת צום יום כיפור שלא מכבידים על הבטן

מדריכים וטיפים
בכדי הימנע מבעיות עיכול לאחר יום כיפור, חשוב לשבור את הצום בצורה נכונה ולהקפיד על מזונות מתאימים. אספנו 5 מאכלים שכדאי לצרוך לאחר הצום. >>

מדריכים שאהבתם

לפני שזוללים: כמה קלוריות יש בפרוסת עוגת גבינה?

מדריכים וטיפים

7 טעויות שכולם עושים בבישול פסטה – ואיך להימנע מהן

מדריכים וטיפים

מה לזלול?