לא רק בט"ו בשבט: איך לשמור פירות יבשים במטבח?

בין אם בט"ו בשבט או במהלך שאר השנה, פירות יבשים זקוקים לתנאי אחסון ראויים בכדי לשמור על איכותם לאורך זמן. כך תשמרו פירות יבשים במטבח .
עדכונים טעימים למייל!

העמסתם שלל פירות יבשים לכבוד ט"ו בשבט, זללתם מכל הבא ליד ולא בטוחים איך לאחסן פירות יבשים בדרך הנכונה? מצימוקים למשמש מיובש, כל פרי מגיע עם סיפור משלו וצרכי אחסון משלו.

במדריך הבא נבדוק מהי הדרך הטובה ביותר לשמור פירות יבשים בכדי לשמור על המרקם והטעם ועל היתרונות הבריאותיים לאורך זמן.

איך לאחסן פירות יבשים
איך לאחסן פירות יבשים

מה זה בעצם פירות יבשים?

פירות יבשים הם למעשה אותם פירות רגילים שרוב תכולת המים רוקנה מהם בתהליך הייבוש. ייבוש הפירות לא רק מאריך את חיי המדף שלהם אלא גם מרכז את טעמם והופך אותו לעז יותר.

המבחר מסחרר – מהבחירות הפופולריות של צימוקים, אגוזים, תמרים ומשמשים מיובשים ועד לאננס או קוקוס מיובש אקזוטי. ייבוש פירות הוא אחד משיטות השימור העתיקות ביותר שסייעה לאין ספור ציביליזציות לעבור את תקופת החורף.

פירות יבשים עשירים גם באין ספור חומרים מזינים ויתרונות בריאותיים עם שלל ויטמינים, מינרלים וסיבים תזונתיים. הם אופציה נהדרת לחטיף מהיר להעלאת האנרגיה במהלך היום או לאחר אימון ונוחים גם לנשיאה לדרך בזכות אורך החיים הארוך יחסית לפירות טריים.

עוד טעימה: כמה מיץ יש בפירות הדר?

איך לאחסן פירות יבשים

פירות יבשים יש לשמור באזור קריר, חשוך ויבש במטבח. הרחק ממקורות אור וחום כמו תנורים וכיריים. חשיפה לחום ואור יכולה להוביל לירידה באיכות הפירות ולגרום להם להפוך לקשים, לאבד מטעמם ולאבד מכמות הוויטמינים.

הטמפרטורה המומלצת לאחסון פירות יבשים נעה בין 10-15 מעלות. גם לחות משפיעה על איכות הפירות היבשים שמעדיפים סביבה יבשה. אחסון באזורים לחים יותר עלול להוביל לצמיחת עובש וקלקול מהיר.

ברגע שמצאתם את המיקום המושלם עבור הפירות היבשים, בחרו קופסה מתאימה. קופסא אטומה תעשה את העבודה הטובה ביותר בהרחקת לחות ומזיקים אחרים ותמנע ספיגת ריחות מהסביבה.

גם צנצנות זכוכית שניתן לאטום היטב עם מכסה או שקיות וואקום הן אופציות מעולות לשמירה על פירות יבשים. בנוסף, שקלו להוסיף לקופסא סופחי לחות בכדי להסיר לחות עודפת.

אחסון פירות יבשים
אחסון פירות יבשים

שיטות אחסון נוספות

לאחסון פירות יבשים לזמן קצר של עד לחודש ימים, שמירה של הפירות באזור יבש, קריר ומוצל במזווה תספק את התנאים המתאימים. אך אם אתם רוצים לשמור על הפירות היבשים לתקופה ארוכה יותר של מספר חודשים עד שנה, תוכלו לאחסן אותם במקרר או במקפיא. אחסון במקרר יאט את הירידה באיכות הפירות והקפאה תעצור אותה כמעט לחלוטין.

הקפידו לשמור את הפירות בקופסה או שקית אטומה בכדי למנוע ספיגת לחות או ריחות ממזונות אחרים במקרר. הקפאה תשמור על הפירות לזמן ארוך אף יותר ומומלצת בעיקר לפירות שמועדים יותר לקלקול.

גם כאן זכרו לשמור את הפירות בשקית או קופסא מתאימה למקפיא. הקפידו להוציא כמה שיותר אוויר לפני הסגירה בכדי למנוע כוויות קור.

לפני כל אחסון של פירות יבשים במקרר או במקפיא, חפשו אחר סימנים ללחות. אם הם מרגישים דביקים או גושיים, פזרו אותם על תבנית אפייה והכניסו לתנור על טמפרטורה נמוכה למספר דקות עד ייבוש מוחלט.

עוד טעימה: כמה פירות צריך לאכול ביום?

איך לשמור פירות יבשים מסוגים שונים

פירות יבשים שונים מחזיקים מאפיינים שונים וזקוקים לתנאי אחסון שונים על מנת לשמור עליהם באיכות מיטבית.

צימוקים: נחשבים לעמידים למדי. ניתן לשמור באזור יבש וקריר במזווה למספר לחודשים. לאחסון ארוך יותר מומלץ לשמור במקרר.

משמשים: נוטים להיות דביקים ולחים יותר, מה שהופך אותם מועדים לעובש. מומלץ לשמור במקרר, במיוחד בסביבות לחות.

תאנים: תכולת הסוכר הגבוהה בתאנים מאפשרת לשמור גם אותם באזור קריר ויבש למספר חודשים. לתקופה ארוכה יותר מומלץ לשמור במקרר.

תמרים: גם תמרים עשירים בסוכרים ויכולים להחזיק מעמד במזווה מספר חודשים. עם זאת, באקלים חם כמו בארץ, אחסון תמרים במקרר יכול לסייע במניעת תסיסה.

אננס: גם אננס מתאפיין בתכולת סוכר גבוהה ונוטה להיות דביק. מומלץ לאחסן גם אותו בקופסא אטומה באזור קריר ולשקול שמירה במקרר להארכת חיי המדף.

אגוזים: עשירים בשמנים שעלולים להתקלקל בחשיפה לחום לאורך זמן. אחסנו אגוזים בקופסה אטומה בכדי למנוע ספיגת ריחות ולחות. גם אגוזים ניתן לשמור במקרר ובמקפיא, בעיקר באזורים חמים יותר. בקרו במדריך השלם לאחסון אגוזים

שאלות ותשובות

כמה זמן אפשר לשמור פירות יבשים?

ניתן לשמור פירות יבשים בין 4 חודשים לשנה, תלוי בפרי ובתנאי האחסון. קירור או הקפאה של פירות יבשים תעלה את חיי המדף שלהם עוד יותר.

איך יודעים אם פירות יבשים מתקלקלים?

סימנים לקלקול בפירות יבשים כוללים בין השאר ריחות חמוצים, שינויים בצבע, מרקם קשה או רך מדי ונוכחות של עובש. אם הבחנתם באחד מהסימנים, מוטב להיפטר מהפרי.

אפשר לאחסן פירות יבשים שונים ביחד באותה קופסה?

בכלליות לא מומלץ לשמור סוגי פירות יבשים שונים ביחד באותה קופסא. פירות שונים הם בעלי רמות לחות שונות ויכולים להשפיע על חיי המדף של הפירות האחרים. אחסון נפרד יבטיח על שמירת האיכות של כל פרי ופרי.

איך למנוע מפירות יבשים להידבק אחד לשני באחסון?

בכדי למנוע הידבקות, הקפידו לייבש את הפירות מלחות עודפת לפני האחסון ושמרו אותם באזור קריר ויבש בקופסא אטומה. ניתן גם לפזר מעט קורנפלור מעל להגנה נוספת.

מהם הפירות היבשים האהובים עליכם? יש לכם טיפ מנצח שמאריך את חיי המדף של הפירות היבשים? שתפו אותנו ואת הזללנים בתגובות.

הרשמו לניוזלטר לזלול

הרשמו בחינם לניוזלטר של לזלול ועקבו ברשתות החברתיות. כל חדשות האוכל, סקירת מסעדות ואירועים, מדריכים וטיפים לבישול ואפייה, מתכונים ויראליים ומוצרים חדשים על המדף!
עקבו אחרי לזלול ברשתות החברתיות

התגובות שלכם

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

ממשיכים לזלול

כמה פירות מומלץ לאכול ביום?

לא מה שחשבתם: כמה פירות מומלץ לאכול ביום?

מדריכים וטיפים
אחסון תפוחים במטבח

הדרך הנכונה: איך לשמור תפוחים טריים לאורך זמן?

מדריכים וטיפים
פאי תפוחים אמריקאי של דיסני

מתכון לפאי תפוחים אמריקאי של דיסני

מתכונים
איך לשמור על לימון טרי

מדריך: כך תשמרו על לימון טרי לאורך זמן

מדריכים וטיפים

טרי מהתנור

קולקציית העוגות והקינוחים של ביסקוטי לראש השנה 2024

מלכת הדבש: ביסקוטי מציגה קולקציית עוגות וקינוחים מפתה לראש השנה

חדשות האוכל
לא התארגנתם על עוגה לראש השנה? רוצו לבדוק את קולקציית העוגות והקינוחים עתירת הדבש של קונדיטוריית ביסקוטי למרכז שולחן החג >>
יום כיפור 2024 - זמני הצום וטיפים לארוחה מפסקת

יום כיפור 2024: זמני כניסת ויציאת הצום וטיפים לארוחה מפסקת

מדריכים וטיפים
כל מה שצריך לדעת על יום כיפור 2024 - זמני כניסת ויציאת הצום, איך להתכונן כראוי, מה כדאי לאכול בארוחה מפסקת ואיך לשבור צום בצורה נכונה >>

מדריכים שאהבתם

איך לקלף שום במהירות: השיטות המובילות – מדורגות

מדריכים וטיפים

מדריך: איך לאחסן תפוחי אדמה לאורך זמן

מדריכים וטיפים

מה לזלול?