שטראוס משיקה מהלך פורץ דרך להנגשת אריזות החטיפים המלוחים של החברה ללקויי ראייה. המהלך הוא פרי שיתוף פעולה עם מרכז "מגדל אור – עמותת יעדים לצפון" ו"שווה פיתוח", יוזמה משותפת לביטוח הלאומי – אגף הקרנות, עמותת ציונות 2000 וג'וינט ישראל מעבר למוגבלות.
מהלך ההנגשה החדשני להתאמת אריזות החטיפים המלוחים של שטראוס – תפוצ'יפס, דוריטוס וצ'יטוס לאנשים עם לקויות ראיה ארך יותר משנתיים של למידה ופיתוח והוא חלק מאג'נדה חברתית להענקת אפשרויות בחירה למגוון אוכלוסיות וקהלים ולקידום מרחב מכליל יותר.
עיצוב חדשני ומונגש
האריזות החדשות פותחו תוך שיתוף פעולה הדוק עם אנשים עם לקויות ראייה, מציעות עיצוב חדשני וממוקד משתמש. כך, המידע על האריזות, כמו רשימת רכיבים, ערכים תזונתיים ואזהרות אלרגניים, מופיע כעת במיקום קבוע, יחד עם הדפסה מוגדלת וברורה של תוקף המוצר. נוסף על כך, הוכנס קוד QR המוביל לעמוד מידע נגיש הכולל פרטים מלאים על המוצר.
שטראוס חברה אל מיזם "שווה פיתוח" המקדם פיתוח מוצרים ושירותים מותאמים עבור אנשים עם מוגבלות ובני משפחותיהם וזכתה לליווי של "מגדל אור", מרכז הפועל לשיפור איכות החיים של אנשים עם לקויות ראייה מבחינה תפקודית, תעסוקתית, חברתית ורגשית ועמותת 'אופק לילדנו', ארגון ארצי של הורים לילדים עם עיוורון ולקות ראייה, המאגד משפחות מכל הארץ ומהווה קהילה חמה.
בעזרת שילוב הכוחות, פותחו האריזות החדשות תוך ליווי מקצועי ושיתוף הצרכנים עצמם, בכדי להבטיח שהפתרון שפותח יענה במדויק ככל האפשר על הצרכים הממשיים של קהל היעד.
במהלך תהליך הפיתוח, שטראוס ערכה סקרים ושיחות עם אנשים עם לקויות ראייה במגוון גילאים, במטרה להבין את הצרכים המדויקים ולספק פתרון מותאם שישפר את חוויית הצריכה והרכישה ויקל על ההתמצאות באריזה.
בשנים האחרונות, שטראוס נוקטת צעדים משמעותיים בהנגשת מוצריה לקהלים מגוונים. מהלכים כמו הסרת גלוטן מרוב החטיפים, הסרת אלרגן הבוטנים מחטיפי תפוצ'יפס ודוריטוס ופיתוח אריזות קלות לפתיחה עבור אנשים עם מוגבלות פיזית, מהווים חלק ממאמץ רחב ליצירת חוויית צריכה שוויונית יותר.