משרד החקלאות מזהיר: לא לקנות קיווי – עד אוקטובר

בעקבות הופעתם של פירות בוסר בשווקים מוציא משרד החקלאות אזהרה חריגה וממליץ לציבור לא לרכוש קיווי לפחות עד לחודש אוקטובר.
עדכונים טעימים למייל!

משרד החקלאות מפרסם הבוקר (שלישי) הודעה חריגה הממליצה לציבור הצרכנים להמתין עם קניית קיווי ישראלי ולא לרכוש את הסחורה שנמצאת בימים אלו על המדפים.

בהודעה מטעם החטיבה למחקר, כלכלה ואסטרטגיה של משרד החקלאות נמסר כי הקיווי הישראלי שנמצא על המדפים בימים אלו הוא פרי בוסר ואינו בשל למאכל.

קיווי בוסר על מדפי רשתות השיווק
קיווי בוסר על מדפי רשתות השיווק | תמונה: מערכת לזלול

המשרד ממליץ להמתין להבשלתו של זן הקיווי הישראלי הראשון לעונה "ברונו" שהקטיף שלו צפוי להתחיל רק בחודש אוקטובר כשלאחריו צפוי להגיע גם הקטיף של הזן "היוארד".

מי שיבחר לקנות בכל זאת את הקיווי הישראלי שנמצא כעת ברשתות השיווק יתאכזב ככל הנראה לגלות שהוא עדיין בוסר, מה שאומר שהפרי לא יבשיל ולא יתרכך בבית מאחר שנקטף טרם עת.

יש לציין שבשווקים ניתן למצוא כיום גם קיווי מיובא מניו זילנד שמגיע עם מדבקה של לוגו החברה הניו-זילנדית. הקיווי הישראלי לעומת זאת משווק במארזים מסומנים או בתפזורת ללא מדבקה כלל.

במשרד החקלאות ומועצת הצמחים עמלו בשנתיים האחרונות על כתיבה של לא פחות מ-32 תווי איכות לפירות וירקות שנסחרים בשווקים המקומיים על מנת לשקף מידע לצרכן ולמשווקים על איכות התוצרת.

האיכות מוגדרת על בסיס 5 רמות קבועות ואחידות לכל המגדלים בהתבסס על מדדים כמו רמת סוכר, אחוז חומר יבש, גודל, צבע וצורה. בנוסף הגדרת האיכות מתייחסת גם למועד הקטיף המומלץ לכל פרי וירק בהתאם לזן ולאזור הגידול.

היוארד, זן הקיווי הפופולרי ביותר בישראל מתאפיין בצורה עגולה ועונתו נמשכת בין סוף אוקטובר ועד לחודש יולי. עונתו של זן ברונו שמתאפיין בצורה מוארכת יותר נמשכת מאוקטובר ועד חודש מרץ.

עוד טעימה: יש לכם נדודי שינה? נסו לאכול קיווי

איך לבחור קיווי טרי

בכדי לדעת אם הקיווי שאתם נתקלים בו בשווקים בשל ומוכן לאכילה תוכלו להשתמש בכמה שיטות פשוטות. תחילה הסתכלו על הקיווי – פרי בשל יהיה בעל קליפה בגוון חום עם מרקם חלק ללא קמטים, פציעות או עובש.

אם הקליפה בגוון ירוק עם מרקם קשה ומקומט, הקיווי כנראה אינו בשל עדיין. אם הקליפה רכה מדי או רטובה, הקיווי כבר לקראת סוף ימיו.

קיווי בשל יהיה רך מעט למגע אך עדיין להרגיש קשיח כשלוחצים עליו עם האצבעות. קיווי קשה מאוד עדיין לא בשל וקיווי רק מדי כבר עבר את ימיו הטובים.

הפרי עצמו יהיה בדרך כלל בצבע ירוק בהיר-צהבהב בפנים עם גרעינים שחורים ומפותחים. בשר הקיווי צריך להיות עסיסי ורך עם טעם מרענן, ריח פירותי וארומה מתקתקה.

הרשמו לניוזלטר לזלול

הרשמו בחינם לניוזלטר של לזלול ועקבו ברשתות החברתיות. כל חדשות האוכל, סקירת מסעדות ואירועים, מדריכים וטיפים לבישול ואפייה, מתכונים ויראליים ומוצרים חדשים על המדף!
עקבו אחרי לזלול ברשתות החברתיות

התגובות שלכם

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

ממשיכים לזלול

למה בננה צהובה

פצצות אנרגיה: למה בכלל בננות צהובות?

מדריכים וטיפים
איך לסחוט מיץ לימון טרי בעזרת המיקרוגל

החיים נותנים לכם לימונים? תחממו אותם במיקרוגל

מדריכים וטיפים
תפריט לימונים ספיישל במסעדת סילו

מוסיף המון: מסעדת סילו משיקה תפריט ספיישל על טהרת הלימון

חדשות האוכל
איך לבחור מלון עסיסי

קיץ מתוק: איך לבחור מלון בשל ועסיסי?

מדריכים וטיפים

טרי מהתנור

חיתוך רימון - השיטות המובילות

בלי כל הבלגן: 3 שיטות שעובדות לחיתוך רימון

מדריכים וטיפים
מדריך צעד אחר צעד לכבוד ראש השנה לחיתוך רימון בלי כל הבלגן וללא מאמץ. כל השיטות והטיפים הקטנים בדרך אל הגרגירים העסיסיים >>
נאיפה מולא מארחת לארוחה אינטימית בביתה

במטבח של נאיפה מולא: ארוחות אינטימיות אצל השפים הגדולים בישראל

אירועים ופסטיבלים
מתומר טל ורותי ברודו ועד לנאיפה מולא ומושיקו גמליאל: סן פלגרינו משיקים סדרת ארוחות פיין דיינינג אינטימיות בבתי השפים המובילים בישראל >>

מדריכים שאהבתם

שוברי המיתוסים: ביצה עם חלמון כתום טריה יותר?

מדריכים וטיפים

ללא מאמץ: איך לנקות תנור אפייה ביתי לקראת פסח

מדריכים וטיפים

מה לזלול?