על שום מה: ספיישל על טהרת השום הישראלי במרכז אסיף

במהלך חול המועד סוכות 2022 יציעו במרכז תרבות האוכל אסיף תפריט ספיישל המוקדש כולו לשום הישראלי למען העלאת המודעות למשבר בו מצוי השוק.
עדכונים טעימים למייל!

מרכז אסיף, המרכז לתרבות אוכל בישראל, יקיים במהלך חול המועד סוכות ספיישל שום ישראלי כחלק מהקמפיין להעלאת המודעות למשבר בשוק השום הישראלי.

שוק השום הישראלי מצוי במשבר חריף בשנים האחרונות והגיע לסכנת הכחדה בעקבות וירוסים שונים שתוקפים אותו. הקמפיין קורא לספק משאבים לטובת מחקר בכדי להביא פתרונות למצב ולשקם את שוק השום הישראלי העומד בפני קריסה.

תפריט שום ישראלי בקפה אסיף
תפריט שום ישראלי בקפה אסיף | צילום: מתן שופן

עוד טעימה: פופ אפ שום ישראלי במאפיית לחמים

ספיישל שום ישראלי במרכז אסיף – מה בתפריט?

לכל אורך חג הסוכות יציעו בקפה אסיף שבמרכז מבחר מנות המבוססות על שום ישראלי של מיטב המגדלים המקומיים בפרשנות של שפיות ובשלניות ישראליות. בין המנות תמצאו קובנייה שום של נועה לוי, קציצות דג ברוטב שום ועשבים על קרם שעועית לבנה ושום של רינת צדוק; ספגטיני שום ושומר של מיכל וקסמן ועוד.

פופ אפ רוגלך בקפה אסיף

מלבד תפריט הספיישל, ביום שישי תוכלו לרכוש הביתה גם צנצנות של שום קונפי וחלות שום של מורן גולן וגילי טנא. על הגג של אסיף בחווה הלימודית של המרכז יוצגו מבחר של צמחי שום לצד צמחי תבלין ומרפא אחרים.

שוק השום ישראלי – על סף קריסה

בתקופה הזו של השנה, מגדלי השום צריכים להחליט האם לזרוע שום שוב לאביב הקרוב אך רבים בוחרים לוותר על התענוג לאור רפורמת המיסוי על הייבוא שהפכה את הכדאיות הכלכלית של גידול שום ללא ריאלית, הווירוסים הרבים וביקוש נמוך שהוביל להצטברות סחורה במחסנים. בעקבות כך החליטו באסיף להירתם ולרכוש שום ישראלי ממיטב היצרנים והחקלאים המקומיים בכדי לשלבם בתפריט הספיישל.

תפריט שום ישראלי בקפה אסיף
תפריט שום ישראלי בקפה אסיף | צילום: מתן שופן

תפריט ספיישל שום ישראלי בקפה אסיף | לילינבלום 28, תל אביב | שלישי-חמישי 11-13.10, 12:00-17:00 שישי 14.10, 12:00-15:00 ראשון 16.10, 12:00-14:00 | טלפון להזמנות 03-365-2727

הרשמו לניוזלטר לזלול

הרשמו בחינם לניוזלטר של לזלול ועקבו ברשתות החברתיות. כל חדשות האוכל, סקירת מסעדות ואירועים, מדריכים וטיפים לבישול ואפייה, מתכונים ויראליים ומוצרים חדשים על המדף!
עקבו אחרי לזלול ברשתות החברתיות

התגובות שלכם

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

ממשיכים לזלול

איך לשמור על שום טרי לאורך זמן

המדריך השלם: איך לשמור על שום טרי לאורך זמן

מדריכים וטיפים
מיונז שום שחור של היינץ לליל כל הקדושים

טעים פחד: היינץ משיקה מיונז שום שחור לליל כל הקדושים

חדשות האוכל
קונפי שום ביתי בצנצנת

מתכון לשום קונפי שחייבים לנסות בבית

מתכונים
פופ אפ שום ישראלי במאפיית לחמים

שישי שום: פופ אפ שום ישראלי במאפיית לחמים

חדשות האוכל

טרי מהתנור

יום כיפור 2024 - זמני הצום וטיפים לארוחה מפסקת

יום כיפור 2024: זמני כניסת ויציאת הצום וטיפים לארוחה מפסקת

מדריכים וטיפים
כל מה שצריך לדעת על יום כיפור 2024 - זמני כניסת ויציאת הצום, איך להתכונן כראוי, מה כדאי לאכול בארוחה מפסקת ואיך לשבור צום בצורה נכונה >>
פיסס (Pieces) של בן אנד ג'ריס

על המדף: מגנום סנדוויץ', בן & ג'ריס, פתי בר קוקיז או פאנטה מהאייטיז

חדש על המדף
עוגיות פתי בר וקרמוגית בטעמים, גלידות מפתיעות של בן אנד ג'ריס ומגנום, פאנטה במהדורת פקמן, משקאות מוגזים של נורדיק מיסט ועוד חדשים על המדף >>

מדריכים שאהבתם

בתנור או במחבת: המדריך השלם לקליית אגוזים מושלמת

מדריכים וטיפים

כמה זמן מותר לשמור פירה במקרר לפני שהוא מתקלקל?

מדריכים וטיפים

מה לזלול?