הסודות של השפים: איך לטגן שום בלי לשרוף אותו

טיגון שום הוא פשוט לכאורה אך גם השפים הגדולים מוצאים את עצמם לפעמים עם שום שרוף ומר שהורס את המנה. כך תטגנו שום מבלי לשרוף אותו.
עדכונים טעימים למייל!

אנחנו אוהבים שום בכל שיטת בישול אפשרית, אבל אין ספק שטיגון שום מוציא ממזון העל הזה אין ספור טעמים שמשדרגים פלאים כל מנה שאפשר לחשוב עליה. טיגון שום אמנם נראה כמו משימה בסיסית למדי אך למעשה דורש דיוק ותשומת לב על מנת להוציא מהשום את כלל טעמיו.

המדריך הבא יעזור לכם להתמודד עם הקו הדק במיוחד שעובר בין שום שטוגן לשלמות לבין שום שרוף ומריר שהורס את המנה כולה. מבחירת השום הנכון, הכלים הדרושים, שיטת הטיגון, הטמפרטורה הרצויה וכל מה שיסייע לכם לא לשרוף שום ולטגן אותו בדיוק כמו שצריך בכל פעם מחדש.

איך לטגן שום בלי לשרוף אותו
איך לטגן שום בלי לשרוף אותו

עוד טעימה: מתכון לשום קונפי שחייבים לנסות

לבחור את השום הנכון לטיגון

עוד לפני הטיגון עצמו, הדרך לשום מטוגן מושלם מתחיל בבחירה של השום הנכון. הקפידו לטגן שום טרי ככל האפשר, חפשו פקעות שום קשיחות למגע עם שיני שום שמנמנות ודחוסות, מה שמצביע על רמת הטריות ועל תכולת הלחות שקריטיות לטיגון אחיד.

עדיף גם להימנע מטיגון שום שהתחיל לנבוט. הנבט עלול לגרום לטעם מריר להתפתח בקלות, טעם שמועצם במיוחד בטיגון. לאחר שבחרתם את השום שישמש אתכם, וודאו שהוא בטמפרטורת החדר לפני הטיגון. שום קר יוריד את הטמפרטורה של השמן ויוביל לטיגון לא אחיד. בנוסף אם השום לח במיוחד, ייבשו אותו עם נייר מגבת בכדי למנוע מהשמן להתיז.

ציוד מומלץ לטיגון שום מושלם

טיגון שום מוצלח לא תלוי רק בשום עצמו ובטכניקה אלא גם בשימוש בכלים הנכונים. הנה כמה מהחיוניים ביותר.

מחבת: מומלץ לבחור מחבת נון-סטיק או מחבת ברזל יצוק עם תחתית כבדה בכדי לוודא פיזור חום אחיד ולהפחית את הסיכוי לשרוף את השום.

מרית או מלקחיים: על מנת להפוך בעדינות את השום בזמן הטיגון.

מדחום: אם אתם רוצים לפקח מקרוב על טיגון השום, תוכלו להשתמש במדחום. לטיגון שום מומלץ לשמור על טמפרטורה בינונית של בין 150-180 מעלות.

הכנות מקדימות

קילוף שום

התחילו בקילוף שיני השום. שיטה מהירה וטובה היא למעוך מעט את השום בעזרת הצד השטוח של הסכין ולשחרר בקלות את הקליפה. רוצים לדעת עוד: איך לקלף שום – השיטות המובילות

חיתוך שום

הגודל והצורה בה אתם בוחרים לחתוך את השום קריטיים להמשך הטיגון. בכלליות, עדיף לא לטגן שום כתוש או קצוץ מדי אם אתם מפחדים שהשום יישרף. מומלץ לפרוס את השום לפרוסות דקות בכדי לוודא טיגון אחד ולמנוע מהשום להישרף בקלות.

איך לטגן שום מבלי לשרוף אותו – צעד אחר צעד

חממו את השמן במחבת על אש בינונית לטמפרטורה של בין 150 ל-180 מעלות. אם אין לכם מדחום בדקו את הטמפרטורה על ידי הוספה של פרוסת שום אחת, אם השן רוחשת בשמן אך לא להשחים מיד אתם בטמפרטורה הנכונה.

הוסיפו את השום למחבת בשכבה אחת מבלי לערום את השום ובריווח מספק בכדי להבטיח טיגון אחיד ולמנוע מפרוסות השום להידבק זו לזו.

ערבבו או הקפיצו את השום לאורך הטיגון בכדי לוודא השחמה אחידה. שימו לב בעיקר לצבע – אנחנו רוצים שום עם גוון זהוב-שחום בהיר. השום ימשיך להתבשל מעט גם לאחר ההסרה מהאש, לכן עדיף להפסיק את הטיגון מעט לפני. זמן הטיגון הכולל תלוי בגודל ובעובי פרוסות השום אך לרוב מומלץ לטגן 1-2 דקות כל צד.

אם השום משחים מהר מדי, הפחיתו את החום. אם השמן בקושי מבעבע, הגבירו את החום מעט. שליטה בטמפרטורה בזמן הטיגון חיונית למניעת חריכה של השום. כשהשום מזהיב כראוי, הוציאו אותו מהמחבת בעזרת כף גדולה מחוררת או מלקחת והניחו על צלחת עם נייר סופג. בכך תסירו עודפי שמן ותעצרו את הבישול.

יש לכם שיטה מנצחת משלכם לטיגון שום? טיפ שגורם לשום לא להישרף? שתפו אותנו ואת הזללנים בתגובות.

הרשמו לניוזלטר לזלול

הרשמו בחינם לניוזלטר של לזלול ועקבו ברשתות החברתיות. כל חדשות האוכל, סקירת מסעדות ואירועים, מדריכים וטיפים לבישול ואפייה, מתכונים ויראליים ומוצרים חדשים על המדף!
עקבו אחרי לזלול ברשתות החברתיות

התגובות שלכם

14 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

ממשיכים לזלול

איך לקצוץ בצל כמו מקצוענים

איך לקצוץ בצל כמו מקצוענים: הסודות של השפים

מדריכים וטיפים
איך להוריד ריח של שום מהידיים

איך להוריד ריח של שום מהידיים – השיטות המובילות

מדריכים וטיפים
איך לשמור צבע של ירקות מבושלים

שומרים על הצבע: איך מונעים מירקות לאבד את הגוון הטבעי בבישול

מדריכים וטיפים
איך למנוע מעור של דג להידבק למחבת

זה עובד: כך תמנעו מעור של דג להידבק למחבת

מדריכים וטיפים

טרי מהתנור

קולקציית העוגות והקינוחים של ביסקוטי לראש השנה 2024

מלכת הדבש: ביסקוטי מציגה קולקציית עוגות וקינוחים מפתה לראש השנה

חדשות האוכל
לא התארגנתם על עוגה לראש השנה? רוצו לבדוק את קולקציית העוגות והקינוחים עתירת הדבש של קונדיטוריית ביסקוטי למרכז שולחן החג >>
יום כיפור 2024 - זמני הצום וטיפים לארוחה מפסקת

יום כיפור 2024: זמני כניסת ויציאת הצום וטיפים לארוחה מפסקת

מדריכים וטיפים
כל מה שצריך לדעת על יום כיפור 2024 - זמני כניסת ויציאת הצום, איך להתכונן כראוי, מה כדאי לאכול בארוחה מפסקת ואיך לשבור צום בצורה נכונה >>

מדריכים שאהבתם

חשוב לדעת: איך לשמור פטרוזיליה במקרר כמו שצריך

מדריכים וטיפים

זה מדעי: רוצים להירגע? לכו לשטוף כלים

מדריכים וטיפים

מה לזלול?