מבורגול ועד פריקי: ספיישל חיטה במסעדת קלארו של השף רן שמואלי

מסעדת קלארו מצדיעה לחומר הגלם הבסיסי שאי אפשר בלעדיו ומשיקה תפריט ספיישלים לזמן מוגבל עם שלל מנות יצירתיות ומפתות מחיטה.
עדכונים טעימים למייל!

מסעדת קלארו המוערכת של השף רן שמואלי ממשיכה במסורת המבורכת המקדשת את קידום החקלאות הישראלית עם שיתופי פעולה מסקרנים שמעניקים במה לחקלאים ויצרנים יוצאי דופן מכל רחבי הארץ. את השבועות הקרובים יקדישו בקלארו לגידול השני הנפוץ בעולם שמסעיר את דמיון האדם משחר ההיסטוריה – חיטה.

החיטה משמשת כמזון בסיסי במזרח התיכון עוד מראשית ימי החקלאות. חוקרים אף גילו סמוך לראש פינה זן קדמוני המכונה "אם החיטה" שממנו בויתה ככל הנראה זו המצויה בימינו אנו. כיום, ישראל מייבאת למעלה מ-900 אלף טון חיטה ומגדלת כ-150 אלף טון על אדמת ישראל.

תפריט ספיישל חיטה במסעדת קלארו
תפריט ספיישל חיטה במסעדת קלארו | צילום: שני בריל
תפריט חיטה במסעדת קלארו
תפריט חיטה במסעדת קלארו | צילום: שני בריל

במסגרת שיתוף הפעולה שהחל לפני כשבוע וצפוי להימשך עד יום הראשון ה-4.8, יארחו בקלארו את טחנת הקמח העתיקה "אל באבור" שמפיקה מגוון רחב של מוצרים על בסיס חיטה כבר יותר ממאה שנה.

במקום יוצע תפריט ספיישל השף רן שמואלי, השף בפועל טל פייגנבאום והקונדיטורית עפרי רהב שיוקדש כולו למנות יצירתיות ומפתיעות המבוססות על קמחים שונים ומפתיעים המיוצרים מהחיטה של אל באבור.

ספיישל חיטה במסעדת קלארו – מה יש לזלול?

בין המנות בתפריט הספיישל תמצאו ברוסקטה מקמח מלא עם לאבנה חצילים, ירקות קיץ, משמשים ופריקי מקומי מטוגן; פוקאצ'ה תאנים וסינטה כבושה עם חמאת אריסה, עלים חריפים ודבש מתובל וקובנייה בקר וענבים עם איולי רוקט, עלי גפן מטוגנים וקרקר זרעי שומר (74-88 ש"ח).

ברוסקטה מקמח מלא עם לאבנה חצילים
ברוסקטה מקמח מלא עם לאבנה חצילים | צילום: שני בריל

בעיקריות יוצעו קובה בורגול וטלה עם יוגורט עגבניות קיץ ושמנים מתובלים; ריזוטו פריקי ושקדי עגל עם תרד, דמי גלאס חרובים וקראמבל בוטנים; ניוקי סולת ושרימפס עם עגבניות מיובשות ושמן בזיליקום וגם פפרדלה מקמח פריקי עם רוטב גבינת נילי מהמחלבה הקטנה, שום, במיות וקראמבל תפוחי אדמה (108-164 ש"ח).

קובנייה בקר וענבים וקרקר זרעי שומר
קובנייה בקר וענבים וקרקר זרעי שומר | צילום: שני בריל

לקינוח תוכלו לזלול גלידת שוקולד חלב ושעורה אנגלז לחם עם פירורי לחם מקורמלים, קנטוצ'יני מקמח מלא ואגוזי לוז ושמן זית מירכא או מלבי דובדבנים עם קרם שמנת, מרמלדת דובדבנים ואורגנו וקרוטונים מצופים בשוקולד לבן (58-62 ש"ח).

טחנת הקמח של ירכא – 100 שנים של חיטה

טחנת הקמח "אל באבור" בירכא, בבעלותו של סעיד אבו יוסף, הוקמה על ידי סבו לפני יותר ממאה שנה. הטחנה הוקמה במקור כמענה לצורך חיוני של התושבים באספקה קבועה של קמח, בימים שהכפר מנה כאלף איש בלבד.

כיום, הטחנה מספקת קמחים ותבלינים ייחודיים ששמם יצא למרחוק ליותר מ-18,000 תושבי ירכא וליישובי האזור. משפחת אבו יוסף מקפידה על שיטות ייצור מסורתיות ומתבססת על הידע העצום שעבר במשפחה מדור לדור בכדי להכין מגוון מסחרר של קמחים לצד בורגול, פריקי ועוד הפתעות.

ספיישל חיטה בקלארו | עד יום ראשון, 4.8.24 | רחוב הארבעה 23, פינת דוד אלעזר, תל אביב | פרטים והזמנות בטלפון 03-6017777 ובאתר קלארו

הרשמו לניוזלטר לזלול

הרשמו בחינם לניוזלטר של לזלול ועקבו ברשתות החברתיות. כל חדשות האוכל, סקירת מסעדות ואירועים, מדריכים וטיפים לבישול ואפייה, מתכונים ויראליים ומוצרים חדשים על המדף!
עקבו אחרי לזלול ברשתות החברתיות

התגובות שלכם

1 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

ממשיכים לזלול

תפריט חדש במסעדת תמול שלשום

זוללים בקיץ: תפריטים חדשים ומנות מרעננות במסעדות ובברים

חדשות האוכל
ארוחת אומקסה במסעדת a של שף יובל בן נריה

יובל בן נריה משיק ארוחות אומקסה אינטימיות במסעדת a

חדשות האוכל
חיים כהן ואריאל לייזגולד -בלבוי X יפו-תל אביב

חיים כהן מארח את הבר הכי מדובר בתל אביב לערב חד פעמי

אירועים ופסטיבלים
תפריט חורף יווני בקפה גרג

חדשות האוכל: פאפא ג'ונס, אהרוני, פר דרייר, קפה גרג ופופ אנד פופ

חדשות האוכל

טרי מהתנור

נאיפה מולא מארחת לארוחה אינטימית בביתה

במטבח של נאיפה מולא: ארוחות אינטימיות אצל השפים הגדולים בישראל

אירועים ופסטיבלים
מתומר טל ורותי ברודו ועד לנאיפה מולא ומושיקו גמליאל: סן פלגרינו משיקים סדרת ארוחות פיין דיינינג אינטימיות בבתי השפים המובילים בישראל >>
חיתוך רימון - השיטות המובילות

בלי כל הבלגן: 3 שיטות שעובדות לחיתוך רימון

מדריכים וטיפים
מדריך צעד אחר צעד לכבוד ראש השנה לחיתוך רימון בלי כל הבלגן וללא מאמץ. כל השיטות והטיפים הקטנים בדרך אל הגרגירים העסיסיים >>

מדריכים שאהבתם

גז, חשמליות או אינדוקציה: איך לבחור כיריים מתאימות עבורכם

מדריכים וטיפים

המדריך לבשלן: 7 טיפים לבישול בורגול מושלם

מדריכים וטיפים

מה לזלול?