לזלול - מגזין אוכל ישראלי

אוכל דרוזי, בתים פתוחים ויין בגליל: אירועים טעימים לבוא האביב

אוכל דרוזי במרכז, יריד יין בגליל, בתים פתוחים בחבל מודיעין, חודש המטבח הישראלי וארוחות עם שפים מובילים. אירועי אוכל נבחרים לבוא האביב
דורוז - פרויקט אוכל דרוזי בתל אביב
דורוז - פרויקט אוכל דרוזי בתל אביב | צילום: מקסים דינשטיין
שיתוף

דורוז – הטעמים של המטבח הדרוזי מגיעים לתל אביב

פרויקט קולינרי חדש ומסקרן בשם "דורוז" מביא את הטעמים של המטבח הדרוזי המקומי היישר אל תל אביב עם מגוון ארוחות חד פעמיות ומלאות טעמים במסעדות נבחרות ברחבי העיר.

הפרויקט מבית Round Tables ו-toMix בשיתוף חברת האשראי MAX, יציע למשתתפים להיחשף במרכז הארץ לשלל מנות אותנטיות של בשלניות ובשלנים ולעודד תוצרת מקומית.

הארוחה הראשונה תתקיים ביום שני (1.4) במסעדת תריסר של השף ענר בן-רפאל פורמן שיארח את איבתיסאם פארס מחורפיש. השניים יבשלו אוכל דרוזי מסורתי בשילוב חומרי גלם עונתיים ומקומיים.

כבר למחרת (2.4) תתארח השפית סניה עאמר ממסעדת ביאנלה פיצה ארט בכפר ג'וליס לארוחת טאבון במסעדת סנטה קתרינה של שף תומר אגאי. בארוחה תוכלו לטעום את הפיצות האהובות של עמאר כמו פיצה קבב עם ירקות צלויים בטאבון או פיצה מסאחן עוף עם בצל מקורמל, סומק ואריסה.

ביום חמישי (4.4) תערך בבית הספר לבישול דן גורמה סדנת בישול של קלאסיקות דרוזיות וגליליות בהשתתפות השפית מיעד אסעקלה מכפר מע'אר. בסדנה תחשוף אסעקלה שלל סודות משפחתיים להכנת קלאסיקות כמו שישברק מסורתי מלא טעים.

בשישי (5.4) שוק ארץ אדמה יתארח במסעדת האחים. מדובר ביוזמה של ליה הורן ומאיה קלרה בהרב שנולדה עם תחילת המלחמה על מנת לתמוך ביצרנים, חקלאים ועסקים מקומיים שהכנסתם נפגעה. אל השוק תצטרף הפעם מיטב התוצרת הדרוזית עם אופים, שוקולטריים ובשלנים מג'ת, פקיעין וחורפיש וכל רחבי הארץ.

בנוסף אליהם, אופים, שוקולטריים, בשלנים ובשלניות מג'ת, פקיעין וחורפיש יציעו את מרכולתם בשוק איכרים תל אביבי יחד עם חקלאים, יצרנים ויוצרים עצמאיים מכל רחבי הארץ.

באותו היום תערך גם ארוחת שישי מיוחדת במסעדת יפו-תל אביב של חיים כהן שיארח את נסיבה סמארה ממסעדת נסיבה בצפון רמת הגולן, שהפכה לנקודת חובה קולינרית בדרך לחרמון.

את הפרויקט יחתום בראנץ' שבת (6.4) במסעדת פאסטל של השף גל בן משה בהשתתפות בסמה ח'יר ממסעדת נור בג'וליס. הפרויקט התבצע בשיתוף מיכל שילוח ועמותת זמן גליל מערבי, המקדמת קולינריה ותיירות בגליל.

דורוז | 1-2.4 ו-4-6.4 במגוון מסעדות בתל אביב | פרטים והזמנות באתר toMix

חודש המטבח הישראלי 2024

עוד פרויקט שחוזר בפעם השלישית לקדם את תרבות המטבח המקומי הוא חודש המטבח הישראלי בחסות אמריקן אקספרס. האירועים יחלו כבר ביום רביעי הקרוב (27.3) וייחתמו בטקס חלוקת פרסי מצוינות בענף המסעדנות והקולינריה בישראל.

במהלך החודש יוצעו שלל אירועים ותפריטים חד פעמיים שנוצרו במיוחד עבור הפרויקט על ידי שפים ושפיות ובשלנים ובשלניות מרחבי הארץ. כל אחד מהאירועים יביא לביטוי פרשנות לבית ממנו הגיעו הבשלנים דרך טעמים ומסורות קולינריות.

בין המסעדות המשתתפות בפרויקט בתל אביב תמצאו את תריסר של השף ענר בן רפאל פורמן בנמל תל אביב; מסעדת אלנה של השפים עומר שדמי ודניאל צור במלון נורמן; מסעדת צ'נה של השף גיל דהן בתל אביב; אוזריה של שפית אביבית פריאל ומסעדת נאיפה של השפית נאיפה מולא בנווה צדק.

עוד יוצעו תפריטי ספיישל במסעדת צמח של קבוצת מחניודה של השף אסף אטיאס בירושלים; מסעדת רובידה של השף עמוס חיון במזכרת בתיה; מסעדת אונזה של השף אליעד דנון ביפו; ז'קו סטריט של השף זכאי חוג'ה בירושלים; מסעדת בעתו של שף גיא רוזמרין בחיפה; עמק בראסרי של שף עידו פיינר בעמק חפר ועוד ועוד.

חודש המטבח הישראלי 2024
חודש המטבח הישראלי 2024 | צילום: גיל אבירם

מלבד המסעדות, תוכלו גם לסייר בבתים הפרטיים של מיטב אנשי הקולינריה ויוצרי אוכל מובילים במסגרת סדרת מפגשים אינטימיים בשילוב מנות ביתיות. בין המשתתפים: אפרת אנזל ואורן לוקסנבורג; רותן ליברזון, נופר זוהר, אורלי פלאי ברונשטיין, רינת צדוק, נדב טל ועוד.

עוד ייערך אירוע פופ אפ של השף המוערך אוהד לוי ממסעדת מאמו באילת שנותרה סגורה מאז ה-7 באוקטובר. לוי יתארח במסעדת סקוליארד של בית הספר למצוינות קולינרית דנון במשך שני ערבים (9-10.4). גם השף יוסי שטרית יערוך מפגשי שיח וטעימות במתחם אומאמי בקריית אונו במשך 3 ערבים (5,7,8-4).

מלבד כל אלו יוצעו מבחר סיורים עם אנשי קולינריה ומומחי שווקים עם טעימות חומרי גלם ופגישות אישיות עם בעלי עסקים אגדיים. בין הסיורים: שוק הכרמל עם עדינה זוסמן, שוק תלפיות חיפה עם רוית דנינו, שוק עכו עם נורית פורן, שוק בני ברק עם הדס שמואלי ושוק מחנה יהודה עם טלי פרידמן.

חודש המטבח הישראלי | 27.3-14.4 | פרטים והזמנות באתר הפרויקט

בתים פתוחים בחבל מודיעין

אירוע בתים פתוחים של חבל מודיעין חוזר עם מעל 50 בשלנים, יצרנים, אמנים וחקלאים מקומיים שיתארחו השנה ב-10 בתים ואתרי אירוח במושב רינתיה.

בכל לוקיישן יוכלו המבקרים להצטייד במגוון של מטעמים מקומיים לשבת כמו לחמי מחמצת וחלות של השף קונדיטור רביבו, קאפקייקס ועוגות מעוצבות של רפאל סייג, עוגות שמרים של שוהם אלפסי, כריכים וסלטים עשירים של טליה חן, שווארמה מושלמת של יקיר מור וקוסקוס ומרק קובה מענגים של רות בן אבי.

עוד תמצאו מגוון של ירקות, חסות ושלל ירוקים שנקטפו באותו הבוקר בחוות שורש ועלה וחמוצים מותססים של אלון ברנט ועוד ועוד.

בתים פתוחים בחבל מודיעין
בתים פתוחים בחבל מודיעין | צילום: אורנה בן חיים

מלבד כל אלו יפגשו המטיילים מגוון של אמנות מקומית, בגדי וינטג' ופריטי אמנות עתיקים, תכשיטים, עבודות קרמיקה, מנורות מעוצבות, נרות וסבונים ריחניים, תיקים, תרמילים, חמסות ומדלות, קוסמטיקה טבעית ועוד מגוון של יצירות אישיות ואוספים מקוריים.

בתים פתוחים בחבל מודיעין | שישי 5.4, 9:30-14:30 | הכניסה חופשית | פרטים נוספים באתר עמותת תיירות חבל מודיעין

UMAMI CHEF – סדרת ארוחות שפים בשיתוף ג'וני ווקר

"Johnnie Walker Blue Label – Elusive Umami", המהדורה המוגבלת של ג'וני ווקר בשיתוף פעולה עם השף בעל 3 כוכבי המישלן, קאי קובאיאשי, מגיעה לראשונה לארץ ולרגל השקתה מושק גם פרויקט ארוחות ערב בשם "אומאמי שף" עם השפים המובילים בישראל.

במסגרת הפרויקט יציע כל שף את הפרשנות שלו לטעם האומאמי הנחשק עם תפריט טעימות בן 8-10 מנות והתנסות בוויסקי החדש

בין המשתתפים תמצאו את השף הלל תווקולי שיארח במסעדת אנימאר את השף מידן סיבוני (1.4); שף יובל בן נריה שיציע במסעדת a ארוחת טעימות ייחודית (7.4); שף חיים כהן יארח את שף רוקו (קובי שיניאן) ביפו תל אביב (8.4) ושף גל בן משה יארח בחדר הפרטי של פאסטל (8.4)

עוד תמצאו את שף מוטי טיטמן וברק חסן במסעדת הוטל מונטיפיורי (9-10.4); שפית נאיפה מולה במסעדת נאיפה (13.4); שף יוסי שטרית במסעדת היבה (14.4); שף גיא אריש במסעדת משייה (15.4) וערב של השפים דניאל צור ועומר שדמי עם גדי בור ויונתן דנון במסעדת אלנה (16.4).

בכל תפריט מארוחות הספיישל שבפרויקט, ישולב “KARAT CAVIAR” היוקרתי, אחד ממותגי הקוויאר המובילים בעולם, גאווה ישראלית מקיבוץ דן.

אומאמי שף | 1-16.4 | פרטים והזמנות באתר טו מיקס

יריד זמן יין ה-10 בגליל המערבי

יריד "זמן יין" מציין עשור בשיתוף עמותת התיירות זמן גליל מערבי ו-5 היקבים החברים בה. כבכל שנה לקראת האביב, יוצעו ביריד שלל יינות בוטיק גליליים בטעימה חופשית של יקב משק אופיר, יקב שטרן, יקב כישור, יקב ג'וליה ויקב לטם.

מלבד היינות תוכלו ליהנות מגבינות של מחלבת שירת רועים, פיצות, מאפים ועוגיות של עדוש וכריכי בשר מפורק מהמעשנה של בנחלה מנהריה, זאת בליווי מוזיקה חיה עם קלאסיקות מכל הזמנים, מהביטלס ועד שלמה ארצי. קראו כאן על כל מה שמצאנו בטיילת נהריה.

יריד זמן יין 2024
יריד זמן יין 2024 | צילום: יפית רייק

היריד מתקיים ביקב משק אופיר ביישוב אלון הגליל, בלב חורשת אקליפטוס קסומה עם נוף לכרמים. כל מבקר יקבל כוס יין מתנה למילוי חופשי במגוון היינות שיוצגו. משק אופיר יציעו רוסן – יין לבן עם ארומות אפרסקים ומשמשים; פטיט סירה עוצמתי ומרסלן – הכלאה של גראנש וקברנה סוביניון

בדוכן של יקב כישור תמצאו כישור לבן 2023 – בלנד סוביניון בלאן, ריזלינג וויונייה; כישור אדום 2022 – בלנד של מרלו, קברנה פרנק, קברנה סוביניון ופטיט ורדו
6 באפריל, בחורשת האקליפטוסים מול הכרמים של יקב משק אופיר באלון הגליל ורוזה 2023 – יין רוזה קלאסי יבש, בלנד של מרלו וקברנה פרנק.

הדוכן של יקב לטם בקיבוץ לוטם יציע סקרצו 2021 – יין אדום בסגנון נובו איטלקי ופואגו מיסטריוזו (אש מסתורית) – יין שיראז עוצמתי. ביקב שטרן מקיבוץ תובל תמצאו קברנה פרנק 2022 מיושן 14 חודשים בחבית; סוביניון בלאן 2023 מכרם קדמת צבי ברמת הגולן ורותם 2022 – הבלנד הותיק של היקב.

יקב ג'וליה ממעיליא יציעו רוזה עשוי ענבי מרלו עם נגיעות סוביניון בלאן ואת Vioblanc 2023 – בלנד ארומטי ועשיר של סוביניון בלאן עם ויוניה.

יריד זמן יין ה-10 | יום שבת | 6.4 | 11:00-15:00 | 80 ש"ח למבוגר, 20 ש"ח לילד | בהרשמה מראש בלבד באתר זמן גליל מערבי

Picture of צחי לנקרי

צחי לנקרי

צחי לנקרי הוא העורך הראשי של מגזין לזלול וזללן לא קטן בפני עצמו. צחי הוא איש תוכן וקידום אתרים ותיק וקונדיטור בוגר בית הספר דנון חובב מתוקים בהווה ובעתיד. כיום, צחי מתגורר בתל אביב וזולל מכל הבא ליד עם חברי המערכת. במגזין האוכל הוא משלב בין אהבתו לאפייה ובישול לבין יצירת תוכן קולינרי מקורי ומועיל שממתיק ומעשיר את הרשת
1 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

ממשיכים לזלול

C/W - בר יין ושוקולד בשוק הפשפשים ביפו

C/W: בר יין ושוקולד חדש בשוק הפשפשים

חדשות האוכל
כמה זמן יין מחזיק במקרר לאחר הפתיחה

אדום, לבן או מבעבע: כמה זמן אפשר לשמור יין פתוח במקרר?

מדריכים וטיפים
חוק מכירת יינות לאחר השעה 23:00

אושר חוק מכירת יינות בסופרים לאחר השעה 23:00

חדשות האוכל
איך לנקות כוסות יין עד להברקה

איזו הברקה: איך לנקות כוסות יין בדרך הנכונה

מדריכים וטיפים
ארוחת הסולטן במסעדת ארמון סהרה בגליל

ארוחת הסולטן: מסעדת ארמון סהרה משיקה סעודה בת 9 מנות

חדשות האוכל
פסטיבל היין מטה יהודה 2023

בין הכרמים: פסטיבל היין מטה יהודה 2023 חוגג חצי יובל

אירועים ופסטיבלים
ביס שדרותי - פסטיבל אוכל בשדרות

ביס שדרותי: לאכול טוב ולתמוך במסעדות של שדרות

אירועים ופסטיבלים
5 מארזי אלכוהול רומנטיים לט"ו באב 2022

ברגע האחרון: 5 מארזי אלכוהול רומנטיים לט"ו באב 2022

חדשות האוכל
ארוחת חתונה דרוזית במסעדת נור בג'וליס

הזמנה לחתונה דרוזית: מסעדת נור חוגגת עם ארוחת חתונה אותנטית

חדשות האוכל
סיורים קולינריים בנגב ב-20 ש"ח

היי דרומה: סיורים קולינריים טעימים לחנוכה ברחבי הנגב

אירועים ופסטיבלים
וינונה פוראבר חוגגת יום הולדת שנה

וינונה פוראבר של שף אביתר מלכה חוגגת שנה עם ספיישל יין

חדשות האוכל
פסטיבל חורף זמן גליל מערבי 2022 - קינוחים דרוזיים בג'ת

זוללים את הגליל: פסטיבל חורף זמן גליל מערבי חוזר ובגדול

אירועים ופסטיבלים