לזלול - מגזין אוכל ישראלי

יוצאים לחופשה בנהריה: מה מתחדש ומתרגש בעיר הצפונית?

ממלון בוטיק בעיצוב וינטג' מפתיע אל רצועת החוף השמחה ושייט אקסטרים בשמורת הטבע הימית הגדולה בישראל. כל מה אסור לפספס בנהריה והסביבה
בר עם נוף פנורמי במלון קאזה
בר עם נוף פנורמי במלון קאזה | צילום: אסף פינצ'וק
שיתוף

תקופת חגי תשרי היא ללא ספק היהלום שבכתר בכל מה שקשור לטיולים בצפון. השילוב בין ימי החג הרבים לבין מזג האוויר הקייצי עם טמפרטורות שמתחילות להתמתן לקראת הגעתו של הסתיו הופך את האופציה של חופשה בחבל הארץ היפהפה הזה לאטרקטיבית במיוחד.

אם גם אתם מאלו שמתכננים את החופשות שלהם ברגע האחרון, כדאי שתכירו את מה שיש לאזור הגליל המערבי להציע לכם במהלך חג הסוכות הקרוב. אם זה ביקור בחופי הים מהיפים בארץ, הליכה במסלולים מרתקים עם נחלים שוצפים, סיור באתרי מורשת ומבצרים עתיקים וכמובן אין ספור מסעדות אהובות עם אוכל גלילי אמיתי.

בכדי להרגיש בעצמנו את הגליל המערבי של ימים אלו יצאנו לחופשה קצרה באזור באחד מסופי השבוע האחרונים והתמקמנו בלא אחרת מנהריה על שדרת הגעתון. העיר שהייתה בעבר יעד תיירותי אטרקטיבי במיוחד, נאבקת בשנים שחלפו על דמותה ומנסה לייצר לעצמה סיפור חדש שישיב אותה אל ימי הזוהר.

מגלים את נהריה מחדש

לנהריה מספר יתרונות בולטים כמו רצועת החוף מן היפות בישראל שמלווה אותה לכל אורכה עם חופי ים מסודרים ומוקפדים וטיילת המשתרעת מאכזיב בצפון ועד לשבי ציון בדרום אותה ניתן לחוות ברגל או בטיול אופניים. לאורך הטיילת תמצאו פינות מנוחה הצופות לים, חוף גולשים, פארק גלישה מסעדות חוף, פאבים ובתי קפה.

טיילת נהריה
טיילת נהריה | צילום: עיריית נהרייה

בצפון העיר תמצאו גם את הגן הבוטני זואולוגי הכולל פינות פיקניק ירוקות ושבילים בהם מסתובבים בחופשיות טווסים וברבורים, ביתן זוחלים ובית קפה המגיש ארוחות קלות וכריכים. מלבד אלו העיר נמצאת גאוגרפית במיקום אסטרטגי במיוחד בין כמה מאתרי התיירות המרכזיים והיפים בארץ כמו שמורת אכזיב ומרכז המבקרים לראש הנקרה ומרחק נסיעה קצר מעכו ומכפרי הסביבה.

לאחרונה החל גם תהליך שדרוג מרכז העיר הצפוי לכלול פתיחה של מבחר מסעדות והוספת אטרקציות ופעילויות נופש באזור הטיילת והים תוך מתן דגש על חיבור העיר לאטרקציות בסביבה בצורה נוחה עם שבילי אופניים, שאטלים ועוד אמצעי תחבורה.

מלון קאזה נהריה – וינטג' מפתיע בלב העיר

גם אתם בוודאי מכירים את התחושה החמקמקה הזו של הגעה ליעד לאחר נסיעה ארוכה, אם זה ברכבת או בטיסה, רק בכדי לגלות שיש עוד לוגיסטיקה לא מעטה ונסיעה מייגעת נוספת עד ההגעה המיוחלת לבית המלון. במלון קאזה בו התארחנו בנהריה, הסאגה הזו נחסכה מאתנו והיינו יותר משמחים לגלות שהמלון ממוקם מרחק צעדים בודד מתחנת הרכבת של העיר, מה שמאפשר מעבר אלגנטית ומעט סוריאליסטי מהמולת הצהריים המיוזעת היישר אל האווירה הקלאסית והרגועה של המלון.

מלון הבוטיק קאזה נהריה - וינטג' מוקפד במיוחד
מלון הבוטיק קאזה נהריה – וינטג' מוקפד במיוחד | צילום: מערכת לזלול

הדיסוננס הזה מתחזק בעיקר בזכות הבחירה של בעלי המלון לעצב אותו בסגנון וינטג' עד הסוף, כולל שטיחי הקיר, התמונות, הספות העתיקות ואפילו טלפון בעיצוב חוגה בחדר, למי שעוד זוכר את עידן השפרפורות. 59 החדרים והסוויטות במקום ממשיכות בקו האירופאי קלאסי של המעצב קרלוס ז'ובין עם שלל אלמנטים עיצוביים שכולם מדברים רטרו סטייל ווס אנדרסון, מהטפטים על הקיר, ליצירות האמנות המפוזרות ועד לשנדליר, השטיח והמצעים.

גם הצד המודרני לא מקופח ומקבל מקום של כבוד משלו בדמות בריכת שחייה מהפנטת על גג המלון עם פינות ישיבה ונוף פנורמי לעיר ולכל האזור. בקיץ תמצאו בריכה מקורה עם גג נפתח כשבימי החורף תוכלו לשכשך בבריכה מחוממת ומפנקת. צמוד לבריכה ממוקם ה"ויסטה בר" שנהנה אף הוא מנוף פנורמי שלא רואים כל יום ומציע מנות קטנות ומגוון משקאות. במלון מציעים גם מבחר טיפולי ספא ועיסויים מפנקים עם צוות לבבי במיוחד וסאונה קלאסית לחובבים.

בריכת השחייה על הגג של מלון קאזה נהריה
בריכת השחייה על הגג של מלון קאזה נהריה | צילום: אסף פינצ'וק
בר עם נוף פנורמי במלון קאזה
בר עם נוף פנורמי במלון קאזה | צילום: אסף פינצ'וק

אחרי שהתמקמנו בחדר הנעים, עלינו לשחייה קצרה בבריכה ולעת שקיעה עברנו אל הבר הסמוך למשקה קליל מול השקיעה. פגשנו את שף המלון מרקוס שמנהל ביד רמה את המטבח שאנשיו כולם כאחד דרום אמריקאים, מהטבחים ועד הברמנים, עוד ניגודיות מפתיעה שלא ציפינו לה. את הטעמים הדרום אמריקאיים תוכלו לחוות ביתר שאת בארוחות הערב שמתקיימות במקום מדי שישי עם שלל מנות אותנטיות שלא מנסות להתחנף לחך הישראלי.

ארוחת ערב דרום אמריקאית במלון קאזה
ארוחת ערב דרום אמריקאית במלון קאזה | צילום: מערכת לזלול

לעת ערב יצאנו לטייל על שדרות הגעתון הסמוכות והילכנו בינות לברים ובתי הקפה בקו ישר עד הים והטיילת. סמוך למלון נמצא גם קניון ארנה הממוזג למי שמעדיף לכלות זמנו בקניות. את הערב סיימנו באחת ממסעדות החוף הוותיקות באזור, הום ביץ', שהשרתה אווירת חופש שקשה כבר למצוא במסעדות חוף במרכז הארץ.

את היום למחרת פתחנו בארוחת הבוקר של קאזה שהייתה מפתיעה במיוחד בכל מה שקשור להיצע בבופה. מחביתות, שקשוקות ומנות ביצים אחרות, לבורקסים ולזניות, דגים, שפע גבינות גליליות, סלטים טריים ומפתים וממרחים מקוריים, לחמים מגוונים, ריבות ושלל קינוחים מושחתים כולל פנקייקים שמנמנים לצד משקאות חמים וקרים.

ארוחת הבוקר של מלון קאזה נהריה
ארוחת הבוקר של מלון קאזה נהריה | צילום: מערכת לזלול

ועכשיו – לאקסטרים

שמנמנים ומרוצים שמנו שוב פעמינו לכיוון הים והפעם אל שייט בסירות טורנדו מהירות מבית חברת "אקסטרים ים". החשש שאולי זה לא היה רעיון כל כך טוב לזלול הרבה בטרם השייט התחלף במהרה בחוויה מהפנטת שעוברת דרך כמה נקודות עוצרות נשימה בשמורת הטבע הימית הגדולה בישראל, כולל האי האהבה הסודי בשמורת אכזיב ואופציה לשנירקול בלגונות שיחשוף אתכם למגוון הרחב של החיים התת מימיים בסביבה.

אקסטרים ים נהריה
אקסטרים ים נהריה | צילום: יח"צ

ב"אקסטרים ים" מציעים חוויות שייט שונות לכל המשפחה שיוצאות לדרכן מחוף אכזיב או חוף גלי גליל בנהריה ומסיירות בשמורת הטבע עד למצוקי ראש הנקרה, חתירת קייאקים וסאפים שקופים, שייט בננות ואבובים ועוד ועוד. על חוף גלי גליל תמצאו גם בריכה ענקית ובריכת ילדים וכל השירותים של חוף מוכרז.

תוכלו לבחור בסיור מקוצר או בסיור מורחב של כשעה בו תעברו דרך חמשת האיים של השמורה, הכפר הפיניקי העתיק, עיר הנמל הכנענית קדומה, מדינת אכזיב וראש הנקרה כשבאחד האיים יחולקו מסיכות ושנורקלים בכדי להתוודע לפלאים שמתחת למים.

חוף גלי גליל נהריה
חוף גלי גליל נהריה | צילום: ריטבו פוטוגרפי

מה עוד בגליל המערבי?

חול המועד סוכות כך נראה יהפוך לאטרקטיבי עוד יותר בעיר בזכות שיתוף פעולה בין עיריית נהריה לעמותת תיירות גליל מערבי שיציעו מערך היסעים מיוחד היישר לנחל כזיב עוצר הנשימה המוקף ירוק ומים זורמים עם מעיינות איתנים במורד – עין טמיר, עין זיו, עין חרדלית ועוד. בנוסף תעמוד לרשות המטיילים עמדת הסברה והכוונה שתעזור לכם לתכנן את המסלול בקלות.

גם מסביב לעיר צפויות לא מעט אטרקציות בחול המועד כולל פסטיבל עכו הבינלאומי לתיאטרון אחר (1-4.10) שיתקיים השנה בפעם ה-43 וצפוי לארח אלפי חובבי תיאטרון ותרבות מרחבי הארץ עם הצגות רחוב ופעילויות לכל המשפחה. בעכו תוכלו גם לבקר באולמות האבירים הפופולריים ולהיחשף לסודות בני אלפי שנים ולזלול בשלל המסעדות שיש לעיר להציע.

תוכלו גם לבקר באגם המונפורט במעלות המציע פארק אקולוגי עם אגם מוקף כרי דשא ופינות פיקניק וגם פארק טרמפולינות, מתקני נינג'ה, שייט בסירות פדלים, החלקה על הקרח ועוד שלל אטרקציות ופעילויות.

מי שמחפשים טיולים רגליים יוכלו כאמור לבקר בחוף אכזיב ובגן הלאומי אכזיב, בפארק גורן מעל הגד הצפונית של נחל כזיב עם תצפית מרהיבה על המונפור, פארק אדמית ומערת קשת בשמורת נחל בצת עם נוף להרי הגליל והים התיכון, בגן לאומי מבצר יחיעם מהתקופה הצלבנית והעות'מנית ועוד ועוד.

מלון קאזה מציע עד ל-24/9 מבצע אהבה הכולל לינה בחדר סטודיו, טיפול ספא זוגי כ-45 דקות, ארוחת בוקר מפנקת וזוג קוקטיילים על שפת הבריכה ב-1,300 באמצע השבוע והחל מ-1,400 בסוף השבוע. בימי שגרה מציעים במלון חדר סטנדרט זוגי החל מ-700 שקים באמצע השבוע והחל מ-800 בסוף השבוע.

הכתב היה אורח המלון

מלון הבוטיק CASA נהריה | שדרות הגעתון 1, נהריה | כשר, הרבנות נהריה | פרטים והזמנות בטלפון 04-6811900 ובאתר המלון

אקסטרים ים נהריה | המעפילים 5, חוף גלי גליל, נהריה | פרטים והזמנות בטלפון 079-6818600 ובאתר

פסטיבל עכו הבינלאומי לתיאטרון אחר | חול המועד סוכות 1-4.10 | פרטים והזמנות באתר

עוד עדכונים על אירועים בחול המועד סוכות באתר עמותת תיירות גליל מערבי

Picture of צחי לנקרי

צחי לנקרי

צחי לנקרי הוא העורך הראשי של מגזין לזלול וזללן לא קטן בפני עצמו. צחי הוא איש תוכן וקידום אתרים ותיק וקונדיטור בוגר בית הספר דנון חובב מתוקים בהווה ובעתיד. כיום, צחי מתגורר בתל אביב וזולל מכל הבא ליד עם חברי המערכת. במגזין האוכל הוא משלב בין אהבתו לאפייה ובישול לבין יצירת תוכן קולינרי מקורי ומועיל שממתיק ומעשיר את הרשת
11 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

ממשיכים לזלול

ארוחות שישי משפחתיות במלון דן אכדיה הרצליה

ארוחת שישי משפחתית של השף גולן ישראלי בריזורט דן אכדיה

חדשות האוכל
פלייגראונד - מסעדה ובר יין במלון PLAY מידטאון

בואו לשחק: המסעדה של בוגר משחקי השף נפתחת לקהל הרחב

חדשות האוכל
ארוחת הבוקר של מלון קולוני חיפה נפתח לקהל הרחב

בוקר חדש: מלון קולוני חיפה משיק ארוחות בוקר לקהל הרחב

חדשות האוכל
פסטיבל אגז בנדיקט במלון וולדורף אסטוריה ירושלים

ביצים ביצים: פסטיבל אגז בנדיקט במלון וולדורף אסטוריה

אירועים ופסטיבלים
בראנץ' תיאטרלי של בקסטייג' קפה

בראנץ' הצגה: בקסטייג' קפה מציע ארוחות באווירה תיאטרלית

חדשות האוכל
טיול קולינרי בגליל - בוזה, אלומה ויקב ג'וליה

זוללים את הגליל: יצאנו לטיול קולינרי של סוף הקיץ בצפון

חדשות האוכל
פסטיבל חורף זמן גליל מערבי 2022 - קינוחים דרוזיים בג'ת

זוללים את הגליל: פסטיבל חורף זמן גליל מערבי חוזר ובגדול

אירועים ופסטיבלים
יריד זמן יין ה-9 בגליל המערבי

זמן יין: פסטיבל יין וקולינריה חגיגי בגליל המערבי

אירועים ופסטיבלים
פסטיבל אביב 2023 - זמן גליל מערבי

חוגגים עשור: פסטיבל אביב זמן גליל מערבי 2023 יוצא לדרך

אירועים ופסטיבלים
שף אורי צור - טרטוריה מקומית בחוות ואדי ינשוף

טרטוריה מקומית: מסעדת פופ אפ איטלקית חדשה בגליל

חדשות האוכל
ארוחת בוקר רומנטית במלון עכותיקה בעכו

כמה אהבה: מצאנו ארוחת בוקר חדשה ורומנטית מול הים

חדשות האוכל
מלון עכותיקה בעיר העתיקה של עכו

לזלול את עכו: איך הפך מלון עכותיקה לפנינה קולינרית מקומית

חדשות האוכל