לזלול - מגזין אוכל ישראלי

קרואסון שטוח, אגז בנדיקט ואביב בגליל המערבי: אירועי האוכל של השבוע

אביב בגליל המערבי, מושבוצ בדיקסי, פסקדו בסנטה קתרינה, קרואסון שטוח בקניון TLV ואגז בנדיקט בוולדורף אסטוריה. אירועי האוכל החמים של השבוע
פופ אפ קרואסון שטוח בקניון TLV
פופ אפ קרואסון שטוח בקניון TLV | צילום: דניאל לילה
שיתוף

החגים כבר מאחורינו ועם הטמפרטורות העולות גם אירועי האוכל חוזרים לחיינו עם שלל אופציות זלילה אטרקטיביות. מפסטיבל אגז בנדיקט מושחת ועד פופ אפ קרואסונים מפתיע, כל מה שכדאי לזלול השבוע מחוץ לבית.

פסטיבל אביב זמן גליל מערבי 2024

גם השנה ובעיקר השנה, בתקופה המורכבת במיוחד לתושבי הגליל ולענף התיירות באזור, פסטיבל אביב זמן גליל מערבי חוזר במהדורת 2024 עם עשרות אירועים בהשתתפות בעלי עסקים מקומיים, מפונים ולא מפונים

הפסטיבל, ביוזמת עמותת התיירות זמן גליל מערבי, יציע בפעם ה-11 במספר שלל שיתופי פעולה מסקרנים וטעימים במגוון נקודות ירוקות לאורכו ולרוחבו של אזור הגליל.

פסטיבל אביב זמן גליל מערבי 2024
פסטיבל אביב זמן גליל מערבי 2024 | צילום: ענבל אור-לב

תוכלו לבקר למשל במשק אופיר באלון הגליל בו תתארח שולה משתולה שמפונה מביתה בחצי השנה האחרונה. שולה תציע אוכל כורדי אותנטי ומשובח עבודת יד שיוגש לצד יינות מתיישנים של היקב שיוצעו לטעימה ולמכירה.

חובבי המתוקים יוכלו לבקר בביתה של הקונדיטורית יערית שטרן שם תתארח סבתא מהא מהכפר הדרוזי חורפיש. יחד הן יגישו ארוחת משותפת וכשרה עם שלל מנות דרוזיות של סבתא מהא וקינוחים של יערית.

מי שירצה להתנסות בעבודת כפיים, יוכל להצטרף לסדנה מיוחדת של מאפים מתוקים ומלוחים אצל האופה והבשלנית עדוש – עדי שמואל שתארח בביתה את נוהאד ביסאן מ-sweet moments מהכפר הדרוזי ג'ת. בסיום הסדנה תוגש ארוחה מיוחדות מעשה ידיהן של שתי האופות.

לחוויה קלילה ורגועה יותר, תוכלו להגיע אל יקב ג'וליה תוכלו לטעום ממיטב יינות הבוטיק של המקום לצלילי פילהרמוניה בכפר שינגנו מוסיקת ג'אז אתנית במגוון כלים עתיקים. מלבד אלו ייערכו עוד אין ספור ארוחות שף עשירות, טעימות יין ביקבים ומגוון אירועים לאורך כל ימי הפסטיבל.

פסטיבל אביב זמן גליל מערבי 2024 | חמישי-שבת 30.5-1.6 | פרטים והזמנות בטלפון 072-3941110 ובאתר זמן גליל מערבי

מסעדת מושבוצ מרמת הגולן מתארחת בדיקסי

מסעדת דיקסי המיתולוגית תארח ביום שלישי הקרוב (21.5) מסעדת מושבוצ של ארז רגב מרמת הגולן לארוחת בשרים משותפת וחד פעמית עם השף חיים כהן. הארוחה תתבסס על התוצרת החקלאית המשובחת של משק רגב ממעלה גמלא, גידולי הבקר של משק שניידר מקצרין לצד הקלאסיקות של דיקסי

מסעדת מושבוצ מתארחת בדיקסי של שף חיים כהן
מסעדת מושבוצ מתארחת בדיקסי של שף חיים כהן | צילום: איתמר גינזבורג

במסגרת הארוחה יוצעו בין השאר טרטר כתף עם חסה, משמש מוחמץ, כרישה ושמן זית "ארץ גשור"; מגש שרקוטרי בתוספת כרוב צרוב, שיפקה וחרדל; סלט משק רגב וסליידרים אונטריב בתוספת סלט מלפפונים (59-98 ש"ח) וגם אסאדו עם פריקה מעושנת או פריים ריב 700 גרם על תפוחי אדמה לזללנים רציניים (179-396 ש"ח).

לצד כל הטוב הזה יוצעו יינות סוביניון בלאן-סמיון וקברנה סוביניון-סירה של משק רגב ב-49 ש"ח לכוס או 158 ש"ח לבקבוק.

מושבוצ מתארחת בדיקסי | שלישי 21.5 | יגאל אלון 120, תל אביב | פרטים והזמנות בטלפון 03-6966123

מסעדת פסקדו מתארחת בסנטה קתרינה

מסעדת סנטה קתרינה של השף תומר אגאי תארח מדי יום ראשון בחודש הקרוב שפים מוערכים מרחבי הארץ לארוחות משותפות וחד פעמיות. הארוחה הראשונה עם השף יחי זינו ממסעדת פסקדו האשדודית מתוכננת ליום ראשון הקרוב (19.5) וכשהמשך צפויות ארוחות עם השף חמודי אבולעפיה ושחר וולמר (משחקי השף).

מלבד ארוחות הספיישל, החלו בסנטה קתרינה מסורת סוף שבוע חדשה בתחילת החודש עם השקת "שיפודי סנטה ובניו" מדי שבת בצהריים. במקום יגישו תפריט שיפודים עסיסי עם סלטים לפתיחת שולחן, מוזיקה ישראלית וקוקטיילים מרעננים לטמפרטורות העולות.

סנטה קתרינה | הר סיני 2, תל אביב | פרטים והזמנות בטלפון 058-782-0292 ובאתר

פופ אפ הקרואסון השטוח בקניון TLV

לאחר שכבש את הרשתות החברתיות, הקרואסון השטוח, או בגרסתו המעוברתת "קרו-דק", מגיע אל קניון TLV בפופ אפ מיוחד של מאפיית לחמים וקהילת חדשות האוכל של נדב בורנשטיין.

בפופ אפ שיתקיים בימים שלישי עד שישי (21-24.5), יוצעו קרואסונים שטוחים עם שלל ציפויים ותוספות במחיר של 28 ש"ח ליחידה כש-10% מההכנסות יועברו לתרומה לעמותת "עוטפים באהבה" שתומכת בילדים שאיבדו הורה ב-7.10 בעזרת מענקים והזדמנויות לצמיחה אישית.

קרו-דק: פופ אפ קרואסון שטוח בקניון TLV
קרו-דק: פופ אפ קרואסון שטוח בקניון TLV | צילום: דניאל לילה

בין השאר תוכלו לטעום קרו-דק Rose עם שוקולד לבן, שברי פטל ותותים מיובשים; Vert עם גנאש שוקולד פיסטוק ושברי פיסטוק קלויים; Jaune עם שוקולד לבן לימוני וקליפות לימון מסוכרות; Noir עם שוקולד לבן, שומשום שחור וחלבה ו-Blonde עם שוקולד בלונדי וצ'אנקים של עוגיות שוקולד צ'יפס.

פופ-אפ קרואסונים שטוחים| קניון TLV בכניסת רחוב החשמונאים, סמוך לחנות The alley | שלישי-חמישי 21-23.5, 11:00-20:00, שישי 10:00-15:00 או עד גמר המלאי

פסטיבל אגז בנדיקט בוולדורף אסטוריה

מלון וולדורף אסטוריה הירושלמי מציע החל מיום ראשון (19.5) ועד לסוף החודש פסטיבל שלם שמוקדש לאגז בנדיקט עם שלל גרסאות ספיישל שכולן שיר הלל לארוחת הבוקר הפופולרית.

מנת EGG'S BENEDICT היא אחת ממנות ארוחת הבוקר והבראנץ' הפופולאריות. לא הרבה יודעים שהמנה נוצרה לראשונה בשנות ה-20' של המאה הקודמת במלון וולדורף אסטוריה ניו יורק (המלון שהביא לעולם גם את סלט הוולדורף).

במסגרת הפסטיבל השנה תוכלו לטעום 5 Eggs Benedict שונים, כל מנה עם סגנון ייחודי משלה. לצד הבנדיקט יוצע גם בופה עשיר עם מגוון גבינות, דגים מעושנים, סלטים, ירקות, פירות, לחמים ומאפים לצד שתייה וקינוחים.

פסטיבל אגז בנדיקט במלון וולדורף אסטוריה ירושלים
פסטיבל אגז בנדיקט במלון וולדורף אסטוריה ירושלים | צילום: Feel the vibe photography

בין השאר תוכלו לטעום מנת אגז בנדיקט ניו יורקית עם ביצה עלומה על לחם בריוש, עלי תרד, סלמון מעושן ורוטב הולנדייז; אגז בנדיקט בלגי עם ביצה עלומה על וופל בלגי, קריספי תפוח אדמה, סלמון מעושן ורוטב הולנדייז ובנדיקט צרפתי עם ביצה עלומה על פרנץ' טוסט, בצל מקורמל, סלמון מעושן ורוטב הולנדייז.

בתפריט תוצע גם גרסא ים תיכונית עם ביצה עלומה על לחם בריוש, מנגולד, תבשיל עגבניות, טונה ורוטב הולנדייז וגם גרסה בריאה עם ביצה עלומה על לחם מחמצת כפרי, אבוקדו, סלמון מעושן ורוטב הולנדייז

פסטיבל אגז בנדיקט במלון וולדורף אסטוריה ירושלים | אגרון 26, ירושלים | 19-31.5, 6:30-10:30 | מחיר לסועד: 200 ש"ח | פרטים והזמנות בטלפון 02-5423333 | יש להזמין מקום מראש

Picture of צחי לנקרי

צחי לנקרי

צחי לנקרי הוא העורך הראשי של מגזין לזלול וזללן לא קטן בפני עצמו. צחי הוא איש תוכן וקידום אתרים ותיק וקונדיטור בוגר בית הספר דנון חובב מתוקים בהווה ובעתיד. כיום, צחי מתגורר בתל אביב וזולל מכל הבא ליד עם חברי המערכת. במגזין האוכל הוא משלב בין אהבתו לאפייה ובישול לבין יצירת תוכן קולינרי מקורי ומועיל שממתיק ומעשיר את הרשת
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

ממשיכים לזלול

מסעדת Bacchetta של שף יהונתן שרביט בדן קיסריה

Bacchetta: מסעדת פופ אפ חדשה של שף יהונתן שרביט

חדשות האוכל
House of Rose - פופ אפ אמנותי קולינרי ורוד

House of Rosé: פופ אפ אמנותי קולינרי על טהרת הצבע הורוד

אירועים ופסטיבלים
פופ אפ נקניקיות במסעדת פרוזדור

אוהבים? פופ אפ נקניקיות מושחתות מגיע למסעדת פרוזדור

חדשות האוכל
אל גאטו אזול - פופ אפ מקסיקני במסעדת אואזיס

אל גאטו אזול: פופ אפ מקסיקני לוהט במסעדת אואזיס

חדשות האוכל
ארוחת בוקר של האחים בגינה מפנקת

ארוחת הבוקר של "האחים" מציעה מפלט מפנק מהמולת העיר

חדשות האוכל
ארוחות שישי משפחתיות במלון דן אכדיה הרצליה

ארוחת שישי משפחתית של השף גולן ישראלי בריזורט דן אכדיה

חדשות האוכל
ספר חדש ופופ אפ קונדיטוריה של תלמידי דנון

בואו לזלול: דנון משיקים ספר אפייה עם פופ אפ מתוק ומושחת במיוחד

חדשות האוכל
פלייגראונד - מסעדה ובר יין במלון PLAY מידטאון

בואו לשחק: המסעדה של בוגר משחקי השף נפתחת לקהל הרחב

חדשות האוכל
הבראנץ' של נטע סלונים (thefoodnet) במסעדת MENA של שף ינון אלעל

בוקר בינלאומי: הבראנץ' של נטע סלונים חוזר בתאריכים חדשים

חדשות האוכל
ארוחת הבוקר של מלון קולוני חיפה נפתח לקהל הרחב

בוקר חדש: מלון קולוני חיפה משיק ארוחות בוקר לקהל הרחב

חדשות האוכל
בצקי יופקה להכנה ביתית של Sari's

בורקס מים ובקלאווה טורקית: ניסינו את בצקי היופקה החדשים

חדש על המדף
פסטיבל אגז בנדיקט במלון וולדורף אסטוריה ירושלים

ביצים ביצים: פסטיבל אגז בנדיקט במלון וולדורף אסטוריה

אירועים ופסטיבלים