יוצאים לחופשה? 5 מאכלים שממש לא כדאי לאכול לפני הטיסה

חופשת הקיץ סוף סוף מגיעה ורגע לפני שאתם עולים על המטוס בדרך אל היעד המיוחל לבטן-גב אספנו 5 מאכלים שאסור לאכול לפני הטיסה .
עדכונים טעימים למייל!

עונת הטיסות מגיעה לשיאה בחודשים הקרובים עם יולי-אוגוסט הלוהטים ותקופת חגי תשרי מעבר לפינה. מעבר לכל הסידורים לקראת החופשה המיוחלת, יש נושא שרבים נוטים להעלים ממנו עין בכל הקשר – מה לאכול לפני הטיסה וממה עדיף להימנע.

טיסה היא פעולה מלחיצה עבור לא מעט אנשים, במיוחד אם מדובר בטיסה ארוכה או מרובת מערבולות. הדבר האחרון שאתם רוצים הוא להרגיש חוסר נוחות בגוף בזמן שאתם על המטוס.

מאכלים שאסור לאכול לפני טיסה
מאכלים שאסור לאכול לפני טיסה

נופשים לא מעטים מדווחים פעמים רבות על תופעות גופניות שונות שמופיעות בזמן או לאחר הטיסה, מנפיחויות וכאבי בטן לבחילות והתייבשויות. חלק לא מבוטל מהתופעות הללו ניתן למנוע מראש על ידי בחירה נכונה של המזון שאנחנו אוכלים רגע לפני הטיסה.

אספנו 5 מאכלים שכדאי להימנע מהם רגע לפני העלייה למטוס בכדי להבטיח טיסה נעימה ונוחה ללא תופעות מיותרות וחופשה ללא תקלות ומחלות.

עוד טעימה: 5 מאכלים שלא כדאי לאכול בארוחת הבוקר

5 מאכלים שאסור לאכול לפני טיסה

שוקולד

אמנם רבים ישמחו לזלול שוקולד לפני הטיסה כפינוק מעורר או כפתרון להורדת מפלס החרדה, אך למעשה לשוקולד יכולות להיות השפעות שליליות על הגוף במהלך הטיסה.

שוקולד מכיל קפאין שיכול להפוך אתכם לעצבנים וחסרי מנוחה במהלך הטיסה, להקשות עליכם להירדם, לפגום באיכות השינה ולגרום לתופעות כמו ג'ט לג להחמיר. מעבר לכך, שוקולד יכול להוות טריגר לצרבת, לכאבי בטן ולנפיחויות בצריכה מוגזמת.

בנוסף, שוקולד מכיל תיאוברומין, תרכובת שיכולה לגרות את שלפוחית השתן ולאלץ אתכם לקום לשירותים בתכיפות גדולה ולהגביר את חוסר הנוחות, במיוחד אם אתם יושבים ליד החלון בטיסה ארוכה.

אם אתם חושקים במשהו מתוק לפני הטיסה, העדיפו פירות טריים כמו בננות או תמרים ואם אתם לא יכולים לוותר על שוקולד בכלל, העדיפו שוקולד עם לפחות 70% קקאו שמכיל פחות קפאין ותיאוברומין משוקולד חלב או לבן.

גבינות

גם אם אתם חובבי גבינות על סוגיהן או מוצרי חלב בכלל, עדיף להימנע מצריכתן עד כמה שאפשר לפני הטיסה. מוצרי חלב וגבינות במיוחד יהיו לעיתים עתירות בשומן ועלולות לגרום לתחושת כבדות, זאת מאחר ולוקח לגוף זמן רב יותר לעכל אותן.

גבינות ומוצרי חלב בכלל מיוגורט ועד גלידה עלולים גם לגרום לתופעות כמו נפיחות, גזים, בחילות ועצירות ועוד סימפטומים במערכת העיכול אצלי מי שרגישים ללקטוז שיכולים להעיב במיוחד על טיסות ארוכות. גבינות שמנות במיוחד עלולות גם לגרום לצרבת, להעלות את לחץ הדם ולגרום להתייבשות, במיוחד במהלך טיסה עם האוויר היבש ורמות החמצן הנמוכות.

העדיפו לאכול גבינות עם אחוזי שומן נמוכים או דלי לקטוז לפני הטיסה על מנת לאפשר עיכול קל יותר במהלכה. תוכלו גם לנסות גבינות מתחליפי חלב כמו גבינות סויה, קשיו או שקדים שעשירות בחלבונים וסידן אך דלים בשומן.

שעועית

כל מי שנוהג לאכול שעועית יודע איך היא נוטה להשפיע על מערכת העיכול. אמנם שעועית היא מקור מעולה לחלבון וסיבים תזונתיים, אך היא גם מכילה סוכרים מורכבים שמתעכלים לאיטם ועלולים לגרום לגזים, נפיחות, התכווצויות ועוד תופעות לא נעימות.

שעועית גם מכילה את חומצת האמינו טירמין שעלולה להשפיע על לחץ הדם וקצב הלב ולגרום לכאבי ראש ומיגרנות אצל חלק מהאנשים. התופעות הללו עלולות אף להחמיר בגלל השינויים בלחץ האוויר בתא הנוסעים במטוס.

לפני טיסה העדיפו להחליף את השעועית במקורות חלבון וסיבים אחרים שיגרמו לפחות בעיות עיכול כמו עדשים, קינואה, טופו או אגוזים. כל אלו מכילים כמות גבוהה של סיבים וחלבון, אך גם בעל כמות נמוכה יותר של טירמין וסוכרים מורכבים המקשים על העיכול.

עוד טעימה: מתכון בסיסי לעדשים שחורות שעובד בכל פעם

ברוקולי

ברוקולי אמנם נחשב כירק בריא בעל ערכים תזונתיים רבים אך הוא גם יכול לגרום לתופעות שונות בזמן הטיסה. ברוקולי מכיל רפינוז, סוכר מורכב שיכול לגרום לנפיחויות וגזים כשהוא מותסס על ידי בקטריות בקיבה. בנוסף ברוקולי מכיל מרכיבי גופרית שיכולים לגרום לריח רע מהפה ותרכובות שיכולים להשפיע על פעולת בלוטת התריס.

התופעות הללו לאחר אכילה של ברוקולי וירקות אחרים ממשפחת המצליבים כמו כרובית וכרוב ניצנים עלולות להחמיר במיוחד בזמן טיסה בעקבות השינויים בלחץ האוויר.

אם בכל זאת החלטתם לאכול ברוקולי או ירקות מהמשפחה לפני הטיסה, הקפידו לבשל אותו היטב בכדי להפחית את כמות התרכובות המזיקות בו ולהפוך אותו לקל יותר לעיכול. ניתן גם להוסיף מיץ לימון או חומץ למנה על מנת לנטרל את רכיבי הגופרית.

חטיפים מלוחים

כשאנחנו נמצאים בטיסה, הגוף מאבד מים בגלל המחסור בלחות והאוויר היבש במטוס. תופעה זו יכולה להוביל לכאבי ראש, סחרחורות, עייפות, עצירות ואף להתייבשות מהירה. לכן, רצוי להימנע ככל האפשר מצריכת מזונות עתירים בנתרן לפני הטיסה, שעלולים לגרום לאיבוד נוזלים נוסף.

חטיפים מלוחים, מזון מהיר ועוד שלל מוצרי מזון מעובדים, כל אלה יגבירו את תחושת הצמא ואת הצורך לאכול עוד ועוד אוכל מלוח במעגל שנדמה כבלתי נגמר. במקום מוצרי מזון עתירי נתרן, העדיפו אוכל דל נתרן עם תכולת מים גבוהה שיעזרו לגוף לשמר נוזלים כמו פירות, ירקות, אגוזים וזרעים.

המזונות הללו גם יכולים לגרום לצרבת קשה בזמן הטיסה, להשפיע על רמות הסוכר בדם, על תחושת הערנות ועל רמות האנרגיה הכלליות בזמן הטיסה ולאחריה.

יש לכם מאכלים שאתם חייבים לזלול לפני הטיסה ומאכלים שממש עושים לכם רע? שתפו אותנו את הקוראים בתגובות.

הרשמו לניוזלטר לזלול

הרשמו בחינם לניוזלטר של לזלול ועקבו ברשתות החברתיות. כל חדשות האוכל, סקירת מסעדות ואירועים, מדריכים וטיפים לבישול ואפייה, מתכונים ויראליים ומוצרים חדשים על המדף!
עקבו אחרי לזלול ברשתות החברתיות

התגובות שלכם

6 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

ממשיכים לזלול

עוגה טבעונית "משוגעת"

מתכון: עוגה טבעונית "משוגעת" של ימי הצנע

מתכונים
איך להכין שוקו נוטלה בצנצנת

לא מפקירים נוטלה בשטח: איך להכין שוקו מפנק בצנצנת ריקה

מתכונים
טוויקס חדש של מרס

מארס מציגה סדרת שוקולדים חדשה לכבוד האלווין 2022

חדשות האוכל
חנוכיית שוקולד של קינדר לחג החנוכה

מתנה לחג: חנוכיית שוקולד, חצי מטר קינדר וביצת הפתעה ענקית

חדש על המדף

טרי מהתנור

קולקציית העוגות והקינוחים של ביסקוטי לראש השנה 2024

מלכת הדבש: ביסקוטי מציגה קולקציית עוגות וקינוחים מפתה לראש השנה

חדשות האוכל
לא התארגנתם על עוגה לראש השנה? רוצו לבדוק את קולקציית העוגות והקינוחים עתירת הדבש של קונדיטוריית ביסקוטי למרכז שולחן החג >>
פיסס (Pieces) של בן אנד ג'ריס

על המדף: מגנום סנדוויץ', בן & ג'ריס, פתי בר קוקיז או פאנטה מהאייטיז

חדש על המדף
עוגיות פתי בר וקרמוגית בטעמים, גלידות מפתיעות של בן אנד ג'ריס ומגנום, פאנטה במהדורת פקמן, משקאות מוגזים של נורדיק מיסט ועוד חדשים על המדף >>

מדריכים שאהבתם

כל השיטות: איך לנקות סיר שרוף בקלות ובמהירות

מדריכים וטיפים

דבש לראש השנה: איך לבחור את הצנצנת המושלמת לשולחן החג

מדריכים וטיפים

מה לזלול?