היינץ השיקה פסטה קרבונרה משומרת – והאיטלקים מאבדים את העשתונות

חברת היינץ הכריזה על השקה של ספגטי קרבונרה בקופסת שימורים והציתה סערת ענק באיטליה ומלחמה תרבותית של ממש על המנה האייקונית.
עדכונים טעימים למייל!

המהלך השיווקי האחרון של חברת היינץ העולמית הצליח להעיר את העולם המנומנם של מזון בקופסאות שימורים ומצית זעם ציבורי ענק באיטליה, כולל של כמה אנשי קולינריה ושפים מוערכים במיוחד.

המהומה החלה לאחר שבשבוע שעבר החברה האמריקאית הוותיקה הכריזה ברשתות החברתיות על השקה יוצאת דופן של פסטה קרבונרה משומרת שתימכר ברחבי בריטניה במהלך חודש ספטמבר במחיר של 2 פאונד לפחית

פסטה קרבונרה של היינץ
פסטה קרבונרה של היינץ | צילום: Heinz

החברה, שידועה לרובנו בזכות מותג הקטשופ הפופולרי, ניסתה לקרוץ במהלך לדור ה-Z שמחפש ארוחות מהירות וקלות להכנה ושיווקה את הפסטה החדשה עם הסלוגן "קרבונרה בלי דרמה", אך באיטליה, הרעיון לפשט מנה כה נערצת, לא התקבלה היטב.

בעוד רבים הסתקרנו והשתעשעו מהמוצר החריג והמוזר, ההשקה נתפסה על ידי איטלקים רבים לא רק כחילול הקודש, אלא מתקפה של ממש על הזהות הלאומית.

קרבונרה: הרבה יותר מעוד מתכון

בלב המחלוקת נמצאת המנה עצמה. פסטה א לה קרבונרה נחשבת למנה רומאית אייקונית ומכילה מספר מרכיבים בלבד: חלמון ביצה, גבינת פקורינו, מלח שחור וגואנצ'אלה (לחי חזיר).

הכנת המנה היא פשוטה לכאורה אך מצריכה הקפדה ודיוק. עבור איטלקים, קרבונרה היא לא רק עניין של טעם אלא מסורת של יצירת מנה עם מרכיבים פשוטים – כל צעד, כל מרכיב, נטוע עמוק בהיסטוריה ובתרבות האיטלקית.

למרות הפופולריות העולמית, קרבונרה נחשבת להמצאה חדשה יחסית מתקופת מלחמת העולם השנייה. מקור המנה נתון לוויכוח בקרב מומחי אוכל כשחלק טוענים כי הגיעה מפלוגות חיילים אמריקאים באיטליה וחלק רואים בה מנה איטלקית קלאסית שאולתרה מהמרכיבים הזמינים המעטים לאחר המלחמה.

לכן, כשהיינץ הכריזו על הגרסה שלהם לקרבונרה בקופסת שימורים, הורמו גבות רבות בקרב מביני עניין. מעבר לצורת האחסון, המתכון של היינץ כולל שמנת, מרכיב שלא נמצא במנה המקורית וגם בשר פנצ'טה במקום גואנצ'אלה. מעבר לאלו, המוצר כולל אבקת גבינה, חלב רזה, קורנפלור, סוכר ואבקת שום.

ספגטי קרבונרה של היינץ - שערורייה קולינרית?
ספגטי קרבונרה של היינץ – שערורייה קולינרית? | צילום: Heinz

פסטה בקופסת שימורים או מזון לחתולים?

שפים איטלקיים היו הראשונים להגיב בצורה שלא משתמעת לשתי פנים. ג'אנפרנקו ויסאני, שף טלוויזיוני נודע, הביע את חוסר מורת הרוח שלו בצורה בוטה בראיון ואמר: "הייתי אומר להם ללכת לעזאזל. הם משמידים את התרבות והמטבח האיטלקי, הם צריכים להתבייש בעצמם."

כריסטינה באוורמן, השפית מאחורי מסעדת גלאס הוסטריה עטורת כוכבי מישלן ברומא, הגיבה בצורה מדודה יותר והזהירה שהמוצר של היינץ יכול להטעות צרכנים, במיוחד אלו שלא מכירים את המטבח האיטלקי האותנטי – "זה רעיון נורא. הסיכון הוא שאנשים ינסו את הגרסה המשומרת לפני המקורית ויתאכזבו", אמרה.

אך הביקורת הקשה ביותר על המהלך הגיעה ככל הנראה משף אלסנדרו פיפרו, בעלי מסעדת המישלן Pipero ברומא ומי שמגדיר עצמו כ"מלך הקרבונרה". כשנשאל על המוצר החדש החדש הגיב: "בקופסת שימורים? כמו מזון חתולים? אני לא יודע איך להגיב לזה."

"אין לי בעיה עם היינץ, אולי יש לי בעיה עם אנשים שקונים קרבונרה מהיינץ, אומרים לעצמם "זה טוב" וקונים עוד פחית. השף ציין כי הוא מתכנן למכור בקרוב רוטב קרבונרה משלו, עם מרכיבים טריים, בסופרים ברחבי איטליה.

קורצים לדור ה-Z

זו לא הפעם הראשונה שהיינץ מעורבת בשערוריות שקשורות להשקות מוצרים נועזים ומוזרים, גם לא בכל מה שקשור למטבח האיטלקי, כשבעבר כבר השיקה ספגטי בולונז משומר.

גם הקריצה לדור הצעיר היא מדיניות מוצהרת של החברה עם השקות כמו קטשופ בטעם מלפפון חמוץ וסדרת רטבים שהושקה בשנה שעברה כתגובה לטרנדים ברשת טיקטוק. את הפסטה החדשה היא שיווקה כדרך קלה, מהירה וטעימה לאכול קרבונרה בלי כל הבלגן.

למרות התגובות הקשות ואולי בגללן, הקרבונרה המשומרת של היינץ הפכה מיד להצלחה מסחרית. המלאי המוגבל שהוצע למכירה ברשת אזל במהירות והביקוש למוצר שצפוי להגיע למדפים רשתות השיווק בבריטניה בימים הקרובים שובר שיאים.

הרשמו לניוזלטר לזלול

הרשמו בחינם לניוזלטר של לזלול ועקבו ברשתות החברתיות. כל חדשות האוכל, סקירת מסעדות ואירועים, מדריכים וטיפים לבישול ואפייה, מתכונים ויראליים ומוצרים חדשים על המדף!
עקבו אחרי לזלול ברשתות החברתיות

התגובות שלכם

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

ממשיכים לזלול

מסעדת אונו - מסעדת דגים-איטלקית חדשה בעכו

ארוחת בוקר איטלקית מול הים: נפתחה מסעדת אונו בעכו

חדשות האוכל
מילאנו תאסור על מכירת גלידה לאחר חצות?

סוף לחגיגות: העיר שמתכננת לאסור מכירת גלידה ופיצה לאחר חצות

חדשות האוכל
בראנץ' שישי של קפה מרטיני

רומא פינת דיזנגוף: הבראנץ' האיטלקי החדש של קפה מרטיני

חדשות האוכל
מסיבת רחוב בפיצה PPP

פופ אפ פיצות ברוטב פסטה: מסיבת הרחוב של פיצה PPP

אירועים ופסטיבלים

טרי מהתנור

חיתוך רימון - השיטות המובילות

בלי כל הבלגן: 3 שיטות שעובדות לחיתוך רימון

מדריכים וטיפים
מדריך צעד אחר צעד לכבוד ראש השנה לחיתוך רימון בלי כל הבלגן וללא מאמץ. כל השיטות והטיפים הקטנים בדרך אל הגרגירים העסיסיים >>
מרק ירקות לשבירת צום יום כיפור

5 מאכלים מומלצים לשבירת צום יום כיפור שלא מכבידים על הבטן

מדריכים וטיפים
בכדי הימנע מבעיות עיכול לאחר יום כיפור, חשוב לשבור את הצום בצורה נכונה ולהקפיד על מזונות מתאימים. אספנו 5 מאכלים שכדאי לצרוך לאחר הצום. >>

מדריכים שאהבתם

דבש לראש השנה: איך לבחור את הצנצנת המושלמת לשולחן החג

מדריכים וטיפים

הקפה של הבוקר מר מדי? תוסיפו קצת מלח

מדריכים וטיפים

מה לזלול?