לזלול - מגזין אוכל ישראלי

7 טעויות שכולם עושים בבישול פסטה – ואיך להימנע מהן

מיחס המים הנכון ועד כמות המלח הרצויה. אספנו 7 טעויות נפוצות שכולם עושים בבישול פסטה ואיך להימנע מהן כל הדרך אל המנה האידאלית
טעויות נפוצות בבישול פסטה
טעויות נפוצות בבישול פסטה | תמונה: מערכת לזלול
שיתוף

פסטה היא מוצר בסיסי כמעט בכל בית שאנחנו מכירים, אבל רבים וטובים מאתנו נוטים ליפול בטעויות הקטנות בבישול פסטה. אי הדיוקים האלו גורמים למרקם, הטעם והאיכות הכללית של מנות הפסטה שלכם, להרגיש לפעמים רק ליד. מקסימום נחמד.

אספנו 7 טעויות נפוצות בבישול פסטה, מהמים ועד המלח ואת כל הטיפים התובנות שיעזרו לכם לשדרג את המנה הבאה, מנחמדה ליוצאת דופן של ממש.

לא מספיק מים

אחת הטעויות הבסיסיות בבישול פסטה היא שימוש בכמות מים לא מספקת, מה שמשפיע על המרקם ועל תהליך הבישול של הפסטה. בישול פסטה מערב ג'לטיניזציה של עמילנים, תהליך שמבטיח ספיגת מים אחידה. שימוש במעט מדי מים גורם לפסטה לשחרר עמילנים מהר יותר, מה שיוצר מרקם דביק מדי.

יחס מים-פסטה: כלל האצבע הוא להשתמש בלפחות 4-6 ליטר מים לכל חצי קילו פסטה. היחס הזה יעניק לפסטה מספיק מקום לנוע בחופשיות ולהתבשל באחידות. שימוש בפחות מים יגרום לפסטה להידבק וימנע מהמים לנוע ולבשל את הפסטה בצורה אחידה.

גודל סיר: חשוב להשתמש בסיר גדול בכדי לאפשר למים לחזור לנקודת הרתיחה במהירות לאחר הוספת הפסטה. סיר קטן יאבד חום במהירות, מה שיוביל לבישול לא אחיד.

יותר מדי פסטה

סיר עם יותר מדי פסטה היא טעות נפוצה שיכולה להשפיע לרעה על תהליך הבישול והמרקם הסופי של המנה. הצפיפות יכולה להוביל לירידה משמעותית בטמפרטורת המים ולהקשות על רתחה מחדש. התוצאה היא בישול לא אחיד ופסטה שעלולה להידבק לעצמה.

כמות פסטה: אם אתם צריכים לבשל כמות גדולה של פסטה, השתמשו בסיר גדול בהתאם ובכמות מים מתאימה. אם אין לכם סיר גדול מספיק, בשלו פעמיים כמות קטנה יותר של פסטה בכדי לוודא שאין העמסת יתר.

לא מספיק מלח

מלח הוא לא רק עניין של תיבול אלא מרכיב קריטי בבישול הפסטה. המלחה לא מספקת תגרום לפסטה תפלה, מאחר וזו סופגת מלח מהמים, מה שמשפר את טעמה מבפנים.

כמות מלח: הוסיפו 1-2 כפות מלח על כל 4-6 ליטר מים. מי הבישול צריכים להיות בטעם ים. אמנם זה עלול להישמע כמו הרבה מלח, אבל הכמות הזו תוודא שהפסטה שלכם מתובלת היטב.

תזמון: הוסיפו את המלח ברגע שהמים הגיעו לנקודת רתיחה, לפני הוספת הפסטה עצמה. כך תוודאו שהמלח נמס במהירות ובאחידות.

הוספת שמן למים

בניגוד לאמונה הרווחת, הוספת שמן למי הפסטה לא מונעת הידבקות. במקום זאת, הוא יוצר שכבה חוצצת שמונעת מהרוטב להידבק לפסטה, מה שמוביל למנה פחות מלאת טעמים.

מניעת הידבקות: בכדי למנוע מפסטה להידבק לעצמה, הקפידו להשתמש בהרבה מים ולערבב את הפסטה מדי פעם במהלך הדקות הראשונות של הבישול.
הימנעות משמן: אם אתם מוכרחים להשתמש בשמן, עשו זאת לאחר ריקון הפסטה, אך קחו בחשבון שהפעולה עדיין יכולה למנוע מהרוטב להידבק לפסטה כראוי.

בישול יתר או חסר

הדרך אל מידת עשייה אל דנטה מושלמת יכולה להיות טריקית פעמים רבות. בישול יתר של הפסטה יהפוך אותה לרכה מדי ובישול חסר ישאיר אותה קשה ולא נעימה לאכילה.

זמן בישול: עקבו אחר הוראות הבישול על האריזה, אך התחילו לבדוק את מצב הפסטה כדקה-שתיים לפני הזמן המוצע. הפסטה צריכה להרגיש מוצקה במרכז בנגיסה עם התנגדות קלה, אך עדיין להרגיש מבושלת.
.

שטיפת הפסטה לאחר הבישול

רבים נוטים לטעות ולשטוף את הפסטה לאחר הבישול. שטיפה כזו מסירה מהפסטה המבושלת את העמילנים שעוזרים לרוטב להידבק לפסטה, מה שמוביל למנה עם פחות טעמים.

הימנעות משטיפה: סננו את הפסטה היטב אבל אל תשטפו אותה. ניתן גם להעביר את הפסטה ישירות מהסיר לרוטב ולאפשר למי הבישול עתירי העמילן להיטמע ולעבות את הרוטב ובכך לשפר את טעמיו.

שפיכת מי הבישול

מי הבישול של הפסטה, שמכונים לעיתים רבות "זהב נוזלי", עשירים בעמילנים ויכולים לשפר את המרקם והטעם של הרוטב. רבים נוטים לסנן את הפסטה מנוזלים לאחר הבישול מבלי לשמור בצד מעט ממי הבישול לעיבוי הרוטב.

שמירת מי בישול: לפני סינון הפסטה, שמרו בצד לפחות כוס ממי הבישול. העמילנים במים פועלים כמעבה טבעי ומחברים בין מרכיבים הרוטב יחד.

שילוב מי הפסטה ברוטב: הוסיפו את המים בהדרגה לרוטב לאחר הוספת הפסטה בכדי ליצור אמולסיה. השיטה הזו יעילה במיוחד לעיבוי רטבים על בסיס עגבניות וליצירת מרקם קרמי ברטבים על בסיס שמן זית.

יש לכם טיפ מנצח משלכם לבישול פסטה שעובד בכל פעם? שיטה ששומרת על הפסטה בדיוק במידה וגורמת לה לא להידבק לעצמה? שתפו אותנו ואת הזללנים בתגובות למטה.

Picture of צחי לנקרי

צחי לנקרי

צחי לנקרי הוא העורך הראשי של מגזין לזלול וזללן לא קטן בפני עצמו. צחי הוא איש תוכן וקידום אתרים ותיק וקונדיטור בוגר בית הספר דנון חובב מתוקים בהווה ובעתיד. כיום, צחי מתגורר בתל אביב וזולל מכל הבא ליד עם חברי המערכת. במגזין האוכל הוא משלב בין אהבתו לאפייה ובישול לבין יצירת תוכן קולינרי מקורי ומועיל שממתיק ומעשיר את הרשת
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

ממשיכים לזלול

איך לבשל אורז בנינג'ה גריל

אחד אחד: איך לבשל אורז מושלם בנינג'ה גריל

מדריכים וטיפים
איך לבחור קרש חיתוך למטבח

אחת ולתמיד: איך לבחור קרש חיתוך למטבח

מדריכים וטיפים
איך לבשל קינואה כמו שצריך - המדריך השלם

אחת ולתמיד: איך לבשל קינואה כמו שצריך?

מדריכים וטיפים
איזה קרש חיתוך הכי בריא ומומלץ - עץ או פלסטיק?

איזה קרש חיתוך עדיף – עץ או פלסטיק?

מדריכים וטיפים
השיטה המפתיעה לסינון פסטה

איך לא חשבנו על זה? השיטה לסינון פסטה שמשגעת את הרשת

מדריכים וטיפים
איך לבחור מיקרוגל למטבח

איך לבחור מיקרוגל שמתאים למטבח שלכם: המדריך למתלבט

מדריכים וטיפים
איך לבשל עדשים שחורות

איך לבשל עדשים שחורות בקלות ובמהירות – מדריך למתחילים

מדריכים וטיפים
איך להכין מק אנד צ'יז: מתכון וטיפים

איך להכין מק אנד צ'יז עמוס גבינות ומושחת במיוחד

מתכונים
קציצות מושלמות שלא מתפרקות

איך להכין קציצות שלא מתפרקות בבישול: הטיפים שעובדים

מדריכים וטיפים
איך להתאים רוטב לפסטה?

איך להתאים רוטב לפסטה: המדריך השלם

מדריכים וטיפים
איך לחמם פסטה שמנת

איך לחמם פסטה ברוטב שמנת בלי לסיים עם שלולית של שמן

מדריכים וטיפים
איך לקצוץ בצל כמו מקצוענים

איך לקצוץ בצל כמו מקצוענים: הסודות של השפים

מדריכים וטיפים