לזלול - מגזין אוכל ישראלי

חשוב לדעת: כמה זמן מותר לשמור דגים טריים במקרר?

דגים שמנים או רזים, פילה או דג שלם, כל אחד מהם מחזיק באורך חיי מדף שונה. כמה זמן מותר לשמור דגים טריים במקרר - המדריך השלם
כמה זמן מותר לשמור דגים טריים במקרר
כמה זמן מותר לשמור דגים טריים במקרר
שיתוף

אחסון דגים טריים בצורה נכונה הוא הכרחי על מנת לשמור על הטעמים ויותר מכך על הבריאות שלכם. תמיד תהיתם כמה זמן אפשר לשמור סלמון או אמנון במקרר לפני שהוא כבר לא טוב לאכילה? לא משנה אם אתם בשלנים חובבנים שמבשלים דג לראשונה או שפים מקצועיים, הבנה של התנאים האופטימליים לאחסון דגים יכולה לעשות את כל ההבדל.

עוד טעימה: איך מורידים עור של דג בלי מאמץ ובלגן מיותר

גורמים שמשפיעים על טריות הדגים

סוג הדג: לא כל הדגים נבראו שווים בכל מה שקשור לאחסון ראוי. דגים שמנים כמו סלמון, פורל או מקרל מכילים שמנים שיכולים להתקלקל מהר יותר, לכן יש להם אורך חיי מדף קצר יותר במקרר מדגים רזים כמו אמנון או קוד.

טמפרטורת המקרר: ככל שהמקרר קר יותר, כך הדג יישמר לזמן רב יותר. מומלץ לאחסן דגים בטמפרטורה קרובה ל-0 מעלות. בדקו את מד הטמפרטורה במקרר שלכם ואם יש צורך השתמשו במדחום.

צורת אריזה: הדרך בה הדג שלכם נארז משפיעה על אורך חיי המדף שלו. אריזה עטופה בנייר נצמד, בקופסא אטומה ובמיוחד בוואקום, תאריך את הפוטנציאל לשמור על טריותו לאורך זמן.

בכל מקרה, תמיד עדיף לצרוך דגים קרוב ככל האפשר לתאריך הרכישה. ככל שהדג יישב יותר זמן, גם בתנאי אחסון אופטימליים, כך איכותו תרד.

עוד טעימה: האם מותר להשתמש בניילון נצמד למזון?

כמה זמן אפשר לשמור דגים טריים במקרר?

בחירת דגים טריים

בחירה של הדג הנכון היא הצעד הראשון בדרך לאחסון אופטימלי. חפשו דג עם עיניים צלולות, עור בוהק, בשר מוצק שקופץ למגע ובעל ריח טרי של הים. הימנעו מדגים בעלי ריח חזק או חמוץ. פילה דג טרי אמור להיראות לח עם צבע אחיד וללא קצוות יבשים. הימנעו מפילה בעל מראה חיוור או רירי.

ההבדל בין דג שלם לפילה

דג שלם יכול לשמור על טריותו מעט יותר זמן מפילה. וודאו לקנות דג נקי או לנקות אותו בעצמכם לפני האחסון במקרר. פילה דג מועד יותר לקלקול מאחר ובשרו חשוף ולכן מומלץ לצרוך אותם לרוב מהר יותר.

סוג הדג

דגים שמנים: בעלי שמנים שיכולים להתקלקל מהר יותר. ניתן לשמור דגים שמנים כ-1-2 ימים באחסון נכון במקרר.
דגים רזים: ניתן לשמור עד ל-3 ימים במקרר במידה והם נקנו טריים. לפירוט על זמני אחסון לדגים שונים לחצו כאן.

איך לארוז דג טרי?

מומלץ לעטוף את הדג בניילון נצמד או להניח אותו בקופסא נקייה ואטומה. לאחר מכן יש להניח את הדג באזור הקר ביותר של המקרר, בדרך כלל במדף התחתון. בדקו לפני השימוש האם הדג השתנה בצבע, במרקם או בריח בכדי לוודא שהוא עדיין טרי.

כמה זמן מותר לשמור פילה דג טרי במקרר?

פילה דג טרי יכולים להחזיק מעמד באחסון נכון במקרר עד ליומיים כשמדובר בדג שמן או עד שלושה ימים לדג רזה. חשוב לוודא שהדג עטוף היטב בניילון נצמד או מאוחסן בקופסא אטומה בכדי לשמור על טריותו. אם אתם לא בטוחים שהדג עדיין טרי, תמיד עדיף ללכת על הצד הבטוח ולא לצרוך אותו.

כמה זמן מותר לשמור דג שלם במקרר?

דג שלם ניתן לשמור ארוז היטב במקרר ל-2-3 ימים סך הכל. תמיד הסתמכו על החושים שלכם לפני הבישול בכדי לוודא שדגים עדיין טובים לשימוש.

טיפים לשמירה על טריות הדגים

הקפאה

אם אתם לא מתכננים לאכול את הדגים תוך יום או יומיים, שקלו להקפיא אותם. הניחו את הדג בשקיות להקפאה והוציאו כמה שיותר אוויר לפני סגירתה. רשמו על השקית את התאריך בכדי לעקוב אחר זמן הקפאתו. דג קפוא שאוחסן היטב יכול לשרוד עד לחצי שנה במקפיא אך לטעם אופטימלי מומלץ לצרוך אותו בתוך 3 חודשים.

אריזת וואקום

אריזה בוואקום היא שיטה מצוינת לשמירה על טריות הדג והארכת אורך חיי המדף שלו. זאת על ידי הסרת כל האוויר באריזה ואטימתו. אריזת ואקום יעילה במיוחד לדגים שמנים שנוטים להתקלקל מהר יותר.

אמצעי זהירות

אכילה של דג מקולקל מציבה מספר סיכונים בריאותיים. דג מקולקל מהווה כר פורה לצמיחת בקטריות כמו סלמונלה ואי קולי שיכולים להוביל להרעלת מזון.

אם הקפאתם את הדג, חשוב להפשיר אותו בצורה הנכונה. הימנעו מהפשרה בטמפרטורת החדר אלא רק במקרר למשך הלילה. להפשרה מהירה יותר ניתן להכניס את הדג לשקית אטומה ולהשרות במים קרים שמוחלפים בכל חצי שעה. לאחר ההפשרה יש לבשל את הדג מיד ובשום אופן לא להקפיא אותו בשנית.

כשאתם נוגעים בדג הנא, וודאו שהידיים ומשטחי העבודה נקיים. הקפידו לשטוף את כל כלי העבודה לאחר השימוש בכדי למנוע מעבר זיהומים ובקטריות מהדג הנא למזון, למשטחים ולכלי המטבח האחרים.

לסיכום, אחסון נכון של דגים הוא עניין של ידע וניסיון. הבנת ההבדלים בין הדגים השונים ואורך חיי המדף שלהם תבטיח שטריותם וטעמם יישמר בכל פעם מחדש. יש לכם טיפ מנצח משלכם לאחסון דגים? שתפו אותנו ואת הזללנים בתגובות.

המידע בכתבה אינו מהווה חוות דעת רפואית או תחליף רפואי להתייעצות עם רופא ואין לראות בו בדרך כלשהי ייעוץ רפואי ו/או המלצה לטיפול ו/או תחליף לטיפול.

Picture of צחי לנקרי

צחי לנקרי

צחי לנקרי הוא העורך הראשי של מגזין לזלול וזללן לא קטן בפני עצמו. צחי הוא איש תוכן וקידום אתרים ותיק וקונדיטור בוגר בית הספר דנון חובב מתוקים בהווה ובעתיד. כיום, צחי מתגורר בתל אביב וזולל מכל הבא ליד עם חברי המערכת. במגזין האוכל הוא משלב בין אהבתו לאפייה ובישול לבין יצירת תוכן קולינרי מקורי ומועיל שממתיק ומעשיר את הרשת
9 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

ממשיכים לזלול

מאכלים שאסור להקפיא

5 מאכלים שממש לא כדאי להכניס למקפיא

מדריכים וטיפים
פולי קפה טריים וכוס קפה טרי

אוהבים קפה? כך תשמרו עליו טרי וארומטי לאורך זמן

מדריכים וטיפים
אחסון אספרגוס טרי

אחסון אספרגוס טרי במקרר: כך תעשו זאת נכון

מדריכים וטיפים
איך לבדוק אם ביצה טרייה או מקולקלת?

אחת ולתמיד: איך יודעים אם ביצה טרייה או מקולקלת

מדריכים וטיפים
כמה זמן לשמור חמאה במקרר

אחת ולתמיד: איך לאחסן חמאה בצורה הנכונה

מדריכים וטיפים
איך לשמור חלה טרייה לאורך זמן?

אחת ולתמיד: איך לשמור על חלה טרייה ורכה לאורך זמן?

מדריכים וטיפים
איך לשמור כרוב במקרר

אחת ולתמיד: זו הדרך הנכונה לאחסן כרוב במקרר

מדריכים וטיפים
איך לבחור עגבניות מושלמות

אייל שני, מאחוריך: איך לבחור את העגבנייה המושלמת?

מדריכים וטיפים
איך לחמם סלמון מחדש

איך לחמם סלמון מחדש בדרך הנכונה: המדריך המלא

מדריכים וטיפים
מסעדת אונו - מסעדת דגים-איטלקית חדשה בעכו

ארוחת בוקר איטלקית מול הים: נפתחה מסעדת אונו בעכו

חדשות האוכל
אחסון מלפפונים טריים

בדקנו והכרענו: זו הדרך הטובה ביותר לאחסן מלפפונים

מדריכים וטיפים
איך לגרום לבננה להבשיל במהירות

בדקנו והכרענו: זו הדרך להבשיל בננות במהירות

מדריכים וטיפים