זה עובד: הטריק הגאוני להורדת עור של דג ללא מאמץ

מסתבכים עם הסרת העור מהדג? מדריך צעד אחר צעד שיעזור לכם להוריד עור מדגים במהירות וללא מאמץ. כל מה שאתם צריכים זה מים רותחים.
עדכונים טעימים למייל!

הסרת עור מדג יכולה להפוך למשימה מתסכלת עבור רבים מהבשלנים הביתיים, מתחילים ומנוסים כאחד. המרקם החלקלק, בשר הדג העדין והפחד לבזבז אותו הופכת את התהליך למאיים.

אמנם עור הדג אכיל ועשיר ברכיבים מזינים מועילים לבריאות, אך לעיתים רבות המתכון דורש את הסרת העור, למשל במנות טרטר או על מנת לשפר ספיגה של מרינדות ותבלינים. בנוסף, רבים מתקשים עם הטעם והמרקם של העור ומעדיפים להסיר אותו עוד טרם הבישול.

איך להוריד עור של דג
איך להוריד עור של דג

אבל מה אם הייתה דרך קלה יותר? עם השיטה הקלה שנחשוף כעת תוכלו להסיר עור מהדג בקלות ובמהירות ובלי מאמץ, ללא צורך בציוד מיוחד. במדריך הבא נתמקד בשיטה אחת יעילה במיוחד להסרת עור של דג צעד אחר צעד בעזרת מים רותחים בלבד.

עוד טעימה: איך יודעים שסלמון מוכן?

איך להתאים את השיטה לסוג הדג

שיטת המים הרותחים יעילה במיוחד להורדת עור של דגים פופולריים כמו סלמון או פורל, אך ניתן להשתמש בה גם עם דגים רבים אחרים, בהתאמות קלות. לדגים שונים יש עור עם מרקם ועובי שונים, מה שיכול להשפיע על מידת היעילות של השיטה.

למשל, פורל יזדקק לרוב לחשיפה קצרה יותר למים הרותחים מאשר הסלמון העבה יותר. דגים כמו בקלה עם בשר עדין יותר, מצריכים טיפול עדין יותר עם מזיגת מים והסרת עור מהירה, בכדי למנוע מהבשר להתפרק

דגים כמו אמנון למשל מגיעים עם עור עבה וקשיח יותר, מה שיצריך לרוב למזוג את המים הרותחים מספר פעמים. במקרים כאלו חשוב גם לחרוץ את העור מעט עמוק יותר על מנת לאפשר למים לחדור פנימה. בכלליות, דגים גדולים ועבים יותר יזדקקו לרוב לזמן חשיפה ארוך יותר למים הרותחים ודגים עדינים יזדקקו לחשיפה קצר בהרבה.

עוד טעימה: כמה זמן מותר לשמור דגים טריים במקרר

מכינים את אזור העבודה

עוד לפני שניגש לשיטה המהירה להסרת עור הדג, חשוב לארגן את אזור העבודה שלכם כראוי ולקבץ את הציוד הדרוש במקום אחד נגיש. למשימה זו תצטרכו סכין חדה, קרש חיתוך איכותי וסיר גדול מספיק להרתחת מים. וודאו שהסכין חדה מספיק, זאת מאחר שלהב קהה יקשה על הסרת העור ועלול לגרום לתאונות ופציעות.

שמירה על הבטיחות היא הכרחית בכל מה שקשור להתעסקות עם דגים נאים וקומקום עם מים רותחים. וודאו שקרש החיתוך שלכם יציב מספיק, למשל בעזרת הנחתו על מגבות נייר לחות למניעת החלקה. חשוב במיוחד להקפיד על ניקיון אזור העבודה במהלך הטיפול בדג בכדי למנוע זיהומים צולבים. שטפו היטב את הידיים לפני המגע עם הבשר הנא ולאחר הטיפול בדג.

אם אתם מפשירים את הדג, וודאו לעשות זאת בלילה שלפני במקרר. לאחר ההפשרה זכרו לטפוח על הדג עם מגבת נייר בכדי לספוג עודפי לחות, צעד אחרי בכדי להסיר את העור ביעילות לאחר מכן.

הפרדת עור דג סלמון
הפרדת עור דג סלמון

איך להוריד עור של דג – צעד אחר צעד

מלאו סיר נוח לאחיזה או קומקום בכמה כוסות מים והביאו לרתיחה. הטמפרטורה האידאלית היא ממש לפני הרתיחה כשהמים רותחים בעדינות אך לא מבעבעים באגרסיביות. הקפדה על הטמפרטורה היא קריטית מאחר שמים חמים מדי עלולים לבשל את הדג ומים פושרים לא ישחררו את העור בצורה יעילה.

בזמן שהמים מתחממים, הכינו את הדג עצמו. הניחו את הדג על קרש חיתוך וצרו חריצים בעור עם סכין חדה. הקפידו לא לחדור עמוק אל הבשר ולשמור על חריצים עדינים ואחדים יחסית, ולא רחוקים מדי חד מהשני. החתכים יעזרו למים הרותחים לחדור את העור ולהפוך את הסרתו לקלה יותר.

עוד טעימה: איך לטגן דג לקריספיות מושלמת בכל פעם מחדש

הניחו את הפילטים על גבי רשת תנור מעל תבנית אפייה, בכך המים החמים לא יספיקו לבשל את הדג עצמו ויצטברו בתבנית מבלי לגעת בבשר.

כשהמים רתחו, מזגו אותם בזהירות ובזרם דק ואיטי מעל עור הדג. הקפידו למזוג את המים בצורה אחידה על כל חלקי העור. המים יגרמו לעור להתכווץ מעט ולהיפרד מהבשר. המתינו כ-30 שניות עד דקה לאחר המזיגה עד שתבחינו שהעור השתחרר מעט.

אחזו בסכין בצורה יציבה ביד אחת והכניסו אותה בין העור לבשר באחד מהצדדים של הדג. אחזו בעור המשוחרר עם היד השנייה ומשכו בעדינות עד שהעור משתחרר, תוך כדי היעזרות בסכין אם יש צורך. העור אמור להשתחרר בקלות בתנועה אחת חלקה.

לאחר הסרת העור, בחנו את הדג בכדי לוודא שאין שאריות עור מחוברות. אם נשארו פיסות עור, גרדו אותן בעדינות בעזרת הסכין. ייבשו שוב את הדג אם יש עדיין עודפי לחות.

יש לכם שיטה מנצחת משלכם להסרה קלה ויעילה של עור דג? שתפו אותנו ואת הזללנים בתגובות.

הרשמו לניוזלטר לזלול

הרשמו בחינם לניוזלטר של לזלול ועקבו ברשתות החברתיות. כל חדשות האוכל, סקירת מסעדות ואירועים, מדריכים וטיפים לבישול ואפייה, מתכונים ויראליים ומוצרים חדשים על המדף!
עקבו אחרי לזלול ברשתות החברתיות

התגובות שלכם

1 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

ממשיכים לזלול

איך לבחור דגים טריים בשווקים

סלמון או טונה: איך לבחור דגים טריים ואיכותיים בשווקים

מדריכים וטיפים
איך להפשיר סלמון קפוא

עניין של זמן: איך להפשיר סלמון בדרך הנכונה

מדריכים וטיפים
איך לחמם סלמון מחדש

איך לחמם סלמון מחדש בדרך הנכונה: המדריך המלא

מדריכים וטיפים
מזונות עשירים באומגה 3

5 מאכלים עשירים באומגה 3 שכדאי לשלב בתפריט

מדריכים וטיפים

טרי מהתנור

תפריט קינוחים אמנותי במסעדת פאסטל

לזלול אמנות: מסעדת פאסטל משיקה תפריט קינוחים יצירתי במיוחד

חדשות האוכל
מסעדת פאסטל המוערכת משיקה שיתוף פעולה חדש עם מוזיאון תל אביב בדמות תפריט קינוחים יצירתי במיוחד. זה מה שתוכלו לזלול >>
פיסס (Pieces) של בן אנד ג'ריס

על המדף: מגנום סנדוויץ', בן & ג'ריס, פתי בר קוקיז או פאנטה מהאייטיז

חדש על המדף
עוגיות פתי בר וקרמוגית בטעמים, גלידות מפתיעות של בן אנד ג'ריס ומגנום, פאנטה במהדורת פקמן, משקאות מוגזים של נורדיק מיסט ועוד חדשים על המדף >>

מדריכים שאהבתם

חשוב לדעת: איך לנקות קרש חיתוך מעץ או פלסטיק

מדריכים וטיפים

כדאי לדעת: כמה זמן מותר לשמור מרק במקרר?

מדריכים וטיפים

מה לזלול?