מבריק בכל פעם: איך לנקות כיור מטבח בקלות ובמהירות

כיור המטבח שלנו נוטה לצבור לכלוך ובקטריות במהירות. אספנו את כל השיטות המובילות והמומלצות לניקוי כיור מטבח בקלות וללא מאמץ.
עדכונים טעימים למייל!

כיור המטבח עלול להפוך בקלות לאחד האזורים המלוכלכים והמזוהמים ביותר כשלא מקפידים על תחזוקה וניקיון קבועים. גם אם אתם שוטפים כלים כל הזמן, הכיור עצמו נוטה לאסוף אליו שאריות מזון, כתמי שומן ושלל בקטריות.

אם שוב מצאתם את עצמכם בוהים בייאוש על הכיור המלוכלך לעייפה והחלטתם שהפעם הגיע הזמן להבריק אותו ולגרום לו להראות כמו חדש, ישנם כמה כללים ושיטות שיעזרו לכם בדרך אל המטרה.

איך לנקות כיור מטבח
איך לנקות כיור מטבח | תמונה: מערכת לזלול

עוד טעימה: ריח רע מהכיור? כך תיפטרו ממנו

טיפים לשמירת ניקיון הכיור

1. הקפידו לשטוף כלים: אמנם לשמור על כיור ריק מכלים כל הזמן זו אחת המשימות הקשות והמאתגרות יותר לביצוע, אך אם תשטפו את הכלים שלכם לאחר כל ארוחה, תמנעו הצטברות של שאריות אוכל וחיידקים בכיור. אם בכל זאת השארתם כלים בכיור, הקפידו להוציא שאריות אוכל לפני כן.

2. שטפו גם את הכיור: בכל פעם שסיימתם לשטוף את הכלים, הקפידו לשטוף בזריזות גם את הכיור עצמו עם מעט סבון כלים ומים חמימים מה שימנע הצטברות בקטריות.

3. ייבשו את הכיור: לאחר כל שימוש הקפידו לייבש את הכיור בעזרת נייר מגבת. הפעולה תמנע שגשוג של בקטריות במים עומדים.

רוצים להתעדכן בכל המדריכים, המסעדות החדשות והאירועים השווים? תנו לנו לייק באינסטגרם

איך לנקות כיור מטבח

בכדי לנקות את כיור המטבח בקלות ובמהירות תצטרכו כמה אביזרים וחומרים פשוטים שניתן למצוא בכל בית: אבקת סודה לשתייה, סבון כלים, ספוג או מטלית מיקרופייבר, כפפות גומי ומים.

ראשית רוקנו את הכיור לחלוטין ופזרו אבקת סודה לשתייה בנדיבות על כל שטחו. הוסיפו מים חמים בהדרגה ובעזרת ספוג או מטלית עם סבון כלים התחילו לשפשף מהחלק העליון עד לתחתית הכיור ולפתח הניקוז.

עוד טעימה: איך לנקות קומקום חשמלי ולהסיר את האבנית בקלות
וגם – איך לנקות את התנור הביתי שלכם ללא מאמץ

איך לנקות כיור נירוסטה

בכדי לנקות כיור נירוסטה במטבח כל מה שתצטרכו זה מעט סבון כלים ואבקת סודה לשתייה. מלאו 2/3 קערה במים חמימים והוסיפו כמות נוספת של שליש סבון כלים.

השתמשו במטלית בכדי לנגב את שטח הכיור וייבשו בעזרת מטלית מיקרופייבר נוספת. הימנעו משימוש בסקוץ' שעלול לשרוט את הנירוסטה. לחלופין ניתן לפזר אבקת סודה לשתייה על שטח הכיור ולשפשף בעדינות בעזרת מטלית. לאחר מכן ייבשו עם מטלית יבשה.

שיטת ניקוי נוספת ופחות שגרתית היא שימוש בחומץ ושמן זית. פזרו חומץ על שטח הכיור ונגבו בעזרת נייר מגבת עם מעט שמן זית. התוצאה היא כיור מבריק ונקי

תוכלו כמובן גם להשתמש באקונומיקה אם אתם לא נרתעים מכימיקלים אך תמיד עדיף להשתמש בשיטה הטבעית לפני שניגשים לשימוש בחומרים כימיים חזקים.

עוד טעימה: איך לנקות סיר שרוף בקלי קלות

אם בכל זאת החלטתם להשתמש באקונומיקה, ראשית נקו את הכיור עם מים חמים וסבון ושטפו היטב. אטמו את פתח הניקוז והוסיפו כמה ליטרים של מים. הוסיפו מעט אקונומיקה, לא יותר מ-2-3 פקקים והניחו לחומר לפעול כ-10 דקות.

חשוב להשתמש תמיד בכפפות בכדי להגן על עור הידיים. הקפידו לא לערבב חומרים נוספים, מה שעלול לגרום לתגובות כימיות ובעיות בריאותיות. השתמשו במים קרים ולא חמים שעלולים לפגוע בפעולת האקונומיקה.

לבסוף רוקנו את הכיור מהמים עם האקונומיקה ונגבו בעזרת ספוג רך ולח. ניתן גם לסיים בפוליש מהיר בעזרת תערובת של חומץ ומים וניגוב עם מטלית מיקרופייבר.

איך לנקות את ברז המטבח

הברז עצמו נוטה לצבור עם הזמן אבנית, כתמי מים, שומן ומשקעים שונים, מה שעלול לגרום גם לסתימה והפרעה לזרם המים. את הברזים עצמם מומלץ תוכלו לנקות ביעילות ובקלות בעזרת השיטה הבאה.

ראשית מלאו שקית קטנה בכמות שווה של מים וחומץ. לאחר מכן עטפו בעזרת השקית את הברז מבלי שתוכנה יישפך. הדקו את השקית בעזרת גומייה אל הברז והשאירו אותה למשך הלילה.

בבוקר למחרת הסירו את השקית ונקו את הברז בעזרת מים חמים ומטלית.

איך לפתוח סתימה בכיור מטבח

בכדי לפתוח סתימה עקשנית בכיור המטבח תצטרכו רק אבקת סודה לשתייה, מיץ לימון וכמה אביזרים פשוטים.

ראשית תנו למים חמים לזרום למשך מספר דקות. לאחר מכן שפכו בהדרגה כוס של אבקת סודה לשתייה אל הצנרת, השתמשו בכף בכדי לדחוס את הסודה כלפי מטה.

לאחר מכן הוסיפו באיטיות כוס מיץ לימון ותנו לתערובת לבעבע לדקה. כסו את פתח הניקוז עם מטלית או אטם ותנו לחומר לעבוד במשך חצי שעה לפחות. לבסוף תנו למים החמים ביותר שיש לכם בברז המטבח לזרום לפתח הניקוז למשך כמה דקות.

משתמשים באחת השיטות לניקוי הכיור במטבח? יש לכם שיטה סודית מנצחת משלכם? שתפו אותנו בתגובות.

הרשמו לניוזלטר לזלול

הרשמו בחינם לניוזלטר של לזלול ועקבו ברשתות החברתיות. כל חדשות האוכל, סקירת מסעדות ואירועים, מדריכים וטיפים לבישול ואפייה, מתכונים ויראליים ומוצרים חדשים על המדף!
עקבו אחרי לזלול ברשתות החברתיות

התגובות שלכם

15 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

ממשיכים לזלול

שטיפת ידיים, זה חשוב! אילוסטרציה לזלול

זה מדעי: רוצים להירגע? לכו לשטוף כלים

מדריכים וטיפים
איך מנקים את המטבח ביעילות

מדריך: איך לנקות את המטבח ביעילות בכל פעם

מדריכים וטיפים
איך לבחור קרש חיתוך למטבח

אחת ולתמיד: איך לבחור קרש חיתוך למטבח

מדריכים וטיפים
ניקיון של מחבת נון-סטיק

איך לנקות מחבת נון-סטיק ולשמור עליה לאורך זמן

מדריכים וטיפים

טרי מהתנור

תפריט קינוחים אמנותי במסעדת פאסטל

לזלול אמנות: מסעדת פאסטל משיקה תפריט קינוחים יצירתי במיוחד

חדשות האוכל
מסעדת פאסטל המוערכת משיקה שיתוף פעולה חדש עם מוזיאון תל אביב בדמות תפריט קינוחים יצירתי במיוחד. זה מה שתוכלו לזלול >>
מרק ירקות לשבירת צום יום כיפור

5 מאכלים מומלצים לשבירת צום יום כיפור שלא מכבידים על הבטן

מדריכים וטיפים
בכדי הימנע מבעיות עיכול לאחר יום כיפור, חשוב לשבור את הצום בצורה נכונה ולהקפיד על מזונות מתאימים. אספנו 5 מאכלים שכדאי לצרוך לאחר הצום. >>

מדריכים שאהבתם

אחת ולתמיד: כמה קלוריות יש באוזן המן?

מדריכים וטיפים

איך לא חשבנו על זה: הטריק ששומר על אבוקדו טרי למשך שבוע

מדריכים וטיפים

מה לזלול?