קיץ עסיסי: איך לבחור ולשמור אפרסקים במטבח

העונה החמה מביאה איתה גם את אחד מפירות הקיץ האהובים ביותר - האפרסק. כך תבחרו אפרסקים טריים ותשמרו עליהם עסיסיים לאורך זמן.
עדכונים טעימים למייל!

אפרסקים הם מפירות הקיץ האהובים והפופולריים ביותר, את זה כבר כולנו יודעים. אך בכדי לקבל אותם במיטבם חשוב לדעת איך לבחור אפרסקים עסיסיים במיוחד בשווקים ואיך לאחסן אותם בצורה הנכונה בכדי להבטיח שיישמרו טריים וטעימים לאורך זמן.

בישראל ישנם מספר זני אפרסקים פופולריים במיוחד כמו אפרסק עודד שמגיע יחסית בתחילת העונה ומתאפיין בצבע אדום בוהק עם גוון כתמתם-לבן בפנים; אפרסק סוולינג עם קליפה סמוקה וטעם עדין; אפרסק צהוב ונקטרינה אדומה ולבנה.

איך לבחור ולשמור אפרסקים במטבח
איך לבחור ולשמור אפרסקים במטבח

עוד טעימה: איך לאחסן דובדבנים טריים במטבח

איך לבחור אפרסקים

בכדי לבחור את האפרסקים העסיסיים ביותר בשוק או ברשת השיווק, חשוב לבדוק כמה פרמטרים חשובים בהתאם לטווח הזמן שאתם מתכננים לאכול אותם.

מראה – חפשו אפרסקים עם צבע זהוב-כתמתם וגוונים אדומים-ורדרדים עמוקים. הימנעו מאפרסקים עם גוונים ירקרקים או מראה מקומט שמצביעים על אפרסקים לא בשלים.

ריח – הריחו את האפרסק היטב ובחרו את האפרסקים בעלי הארומה המתוקה הבולטת. אפרסק ללא ריח לרוב גם יהיה ללא טעם וככל הנראה גם לא בשל.

תחושה – מששו את האפרסקים ובחרו את אלו שכבדים יחסית למשקלם ומוצקים יחסית כאשר לוחצים עליהם. אפרסק קשה מדי הוא אפרסק לא בשל ואפרסק מאוד רך מוכן לאכילה מיידית.

איך לאחסן אפרסקים

לאחר שבחרתם את האפרסקים הכי טובים בשוק, חשוב לשמור אותם בצורה נכונה על מנת למנוע אובדן טעם ומרקם וריקבון מוקדם. צורת האחסון המומלצת תלויה ברמת הבשלות של האפרסק ומתי אתם מתכננים לאכול אותו.

אפרסקים לא בשלים

אם רכשתם אפרסקים מוצקים יותר שטרם החלו להבשיל ולא מחזיקים בריח המתוק האופייני עדיין, יש לאחסן אותם על מגבת נייר או בתבנית אפייה בטמפרטורת החדר ובשכבה אחת עם הגבעול כלפי מטה כשהם לא נוגעים אחד בשני על מנת למנוע פציעות.

ניתן גם לשמור כמות קטנה של אפרסקים בשקית נייר אם חסר לכם מקום במטבח. אם תרצו להאיץ את תהליך ההבשלה עוד יותר ניתן גם להוסיף לשקית בננה או תפוח בכדי להאיץ משמעותית את תהליך ההבשלה עד ל-4 ימים.

אפרסקים בשלים

אפרסקים בשלים ורכים יש לאחסן במקרר בשקית מחוררת או לא אטומה עד ל-5 ימים ולבדוק מדי פעם אם הם התייבשו או מתחילים להירקב. תמיד עדיף לאכול אפרסקים בשלים מיד מאחר ואחסון במקרר יפגע לרוב במרקם.

ניתן גם לחתוך אפרסקים, לזלף מיץ לימון שימנע מהם להשחיר ולשמור בקופסא אטומה במקרר עד ל-5 ימים.

בכל מקרה אם בחוץ או במקרר, חשוב שלא לאחסן אפרסקים שלמים בשקיות ניילון או קופסאות אטומות בכדי לאפשר זרימת אוויר. עדיף לסדר את האפרסקים בשכבה אחת עם הגבעול כלפי מטה ולא לערום אותם בכדי להימנע מפציעות של הפירות. חשוב גם לא לשטוף את הפרי עד לרגע בו אתם מתכננים לאכול אותו.

איך להקפיא אפרסקים

רכשתם כמות גדולה של אפרסקים ולא מתכננים לאכול את כולם בימים הקרובים? תוכלו לקלף ולחתוך אפרסקים לרצועות, לזלף מיץ לימון ולהקפיא בשכבה אחת על תבנית עם נייר אפייה למספר שעות.

לאחר מכן יש להעביר את האפרסקים לשקית או קופסא אטומה במקפיא עד לחצי שנה. באפרסקים הקפואים תוכלו להשתמש לאפייה, לגלידות ולשייקים.

יתרונות בריאותיים של אפרסקים

מעבר לטעם ולעסיסיות, אפרסקים נחשבים לעשירים ברכיבים תזונתיים רבים ומועילים לגוף. בין השאר אפרסקים עשירים בוויטמינים רבים כמו ויטמין C, ויטמין A, ויטמין K וויטמינים מקבוצת B. בנוסף אפרסקים מכילים כמות גבוהה של מינרלים כמו אשלגן וזרחן ונוגדי חמצון שמסייעים במניעת דלקות ומחלות לב.

הרשמו לניוזלטר לזלול

הרשמו בחינם לניוזלטר של לזלול ועקבו ברשתות החברתיות. כל חדשות האוכל, סקירת מסעדות ואירועים, מדריכים וטיפים לבישול ואפייה, מתכונים ויראליים ומוצרים חדשים על המדף!
עקבו אחרי לזלול ברשתות החברתיות

התגובות שלכם

1 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

ממשיכים לזלול

איך לגדל תותים בבית

במקום עוד מכונות של מלחמה: איך לגדל תותים בבית?

מדריכים וטיפים
איך לגרום לבננה להבשיל במהירות

בדקנו והכרענו: זו הדרך להבשיל בננות במהירות

מדריכים וטיפים
5 טעויות נפוצות באחסון מלפפונים

5 טעויות שכולם עושים באחסון מלפפונים (ואיך להימנע מהן)

מדריכים וטיפים
איך להפשיר סלמון קפוא

עניין של זמן: איך להפשיר סלמון בדרך הנכונה

מדריכים וטיפים

טרי מהתנור

נאיפה מולא מארחת לארוחה אינטימית בביתה

במטבח של נאיפה מולא: ארוחות אינטימיות אצל השפים הגדולים בישראל

אירועים ופסטיבלים
מתומר טל ורותי ברודו ועד לנאיפה מולא ומושיקו גמליאל: סן פלגרינו משיקים סדרת ארוחות פיין דיינינג אינטימיות בבתי השפים המובילים בישראל >>
חיתוך רימון - השיטות המובילות

בלי כל הבלגן: 3 שיטות שעובדות לחיתוך רימון

מדריכים וטיפים
מדריך צעד אחר צעד לכבוד ראש השנה לחיתוך רימון בלי כל הבלגן וללא מאמץ. כל השיטות והטיפים הקטנים בדרך אל הגרגירים העסיסיים >>

מדריכים שאהבתם

איך לקצוץ בצל כמו מקצוענים: הסודות של השפים

מדריכים וטיפים

אביב הגיע: איך לנקות כיריים גז בקלות ובמהירות

מדריכים וטיפים

מה לזלול?