השיטה שעובדת: איך למנוע מפסטה להידבק לעצמה?

שוב בישלתם פסטה וגיליתם שהיא נדבקה לעצמה והפכה לגוש מצער וקשה? כך תמנעו מפסטה להידבק לעצמה בקלות ובמהירות בכל פעם מחדש.
עדכונים טעימים למייל!

אח פסטה, פסטה. המעדן הפחמימתי האהוב שמתאים לכל רוטב, ירק, בשר שהוא פוגש בדרכו לצלחת. קשה למצוא מישהו שלא אוהב פסטה באיזושהי צורה. אך כשהפסטה לא מבושלת נכון ונדבקת המאכל האהוב יכול להפוך ברגע למבצר קשיח ולגוש של בלגן מצער.

בכדי להתגבר על התופעה אספנו מספר שיטות פשוטות בכדי להחיות את הפסטה שנדבקה ולהפריד אותה מבלי לשנות את המרקם או הטעם וכיצד תוכלו להימנע מראש להגיע למצב שרצועות הפסטה נדבקות זו לזו.

איך למנוע מפסטה להידבק לעצמה
איך למנוע מפסטה להידבק לעצמה

עוד טעימה: השיטה לסינון פסטה שמשגעת את הרשת

איך למנוע מפסטה להידבק

הדרך הטובה ביותר להימנע מפסטה שנדבקה לעצמה היא לבשל אותה בצורה הנכונה מלכתחילה. אלו הצעדים שתוכלו לבצע על מנת לוודא שהפסטה תצא בדיוק כמו שצריך בכל פעם מחדש.

השתמשו בסיר גדול עם הרבה מים: פסטה צריכה מקום להתרחב ולזוז בזמן הבישול. בסיר קטן עם מעט מים הפסטה תשחרר יותר עמילן, מה שיהפוך אותה לדביקה יותר. ככלל אצבע רצוי להשתמש בכ-3-4 ליטר מים על כל חבילת פסטה של 500 גרם.

הוסיפו את הפסטה לסיר רק לאחר שהמים הגיעו לרתיחה מלאה. הוספה של פסטה למים חמים או מבעבעים בלבד יגרמו לה להתבשל בצורה לא אחידה ולהידבק יחד.

הוסיפו מלח למים: בערך כף מלח לכל חצי קילו פסטה. מלבד הוספת טעם ותיבול המלח עוזר גם למנוע מהפסטה להידבק לעצמה על ידי יצירת שכבה דקה על הפסטה עצמה.

אל תוסיפו שמן למי הפסטה: בניגוד לאמונה הרווחת, שמן לא ימנע מהפסטה להידבק לעצמה אלא רק יהפוך אותה לחלקלקה ויקשה עליה להיטמע ברוטב.

ערבבו את הפסטה: תוך כדי בישול, במיוחד בדקות הראשונות. הערבוב ימנע מהפסטה להתגבש סביב עצמה ולהידבק לתחתית הסיר.

בשלו את הפסטה עד רמת אל דנטה: כלומר לא קשה אך גם לא רכה מדי עם מרקם נגיס מעט. ברמת הבישול הזו הפסטה לא רק טעימה ובריאה יותר אלא גם פחות דביקה מאשר פסטה שבושלה יתר על המידה.

סננו את מי הפסטה מיד לאחר הבישול ואל תשטפו את הפסטה עם מים קרים בכדי לא להסיר את העמילן שעוזר לרוטב להדבק אליה. הכניסו את הפסטה לרוטב סמוך ככל האפשר לסינון עצמו בכדי למנוע מהפסטה להתייבש ולהידבק לעצמה.

עוד טעימה: השיטה המושלמת לחימום שאריות פסטה מאתמול

איך להפריד פסטה מעצמה לאחר שנדבקה

אם בישלתם פסטה והיא כבר נדבקה לעצמה, אל דאגה – עדיין תוכלו לתקן את התקלה ולהציל לעצמכם את ארוחת הערב בעזרת כמה שיטות פשוטות.

כצעד ראשון תוכלו להוסיף את הפסטה מחדש לסיר עם מים רותחים למספר שניות. החום והלחות ישחררו את העמילנים שגרמו לפסטה להידבק ותוכלו להפריד אותה בעזרת מזלג או כף. סננו שוב את מי הבישול והגישו עם רוטב.

אם הפסטה עדיין חמה, נסו להוסיף מים חמים או רוטב וערבבו בעדינות עם מזלג או כף. הפעולה תעזור לרכך את האטריות ויהפוך אותן לקלות יותר להפרדה.

הפסטה כבר התקררה? נסו לחמם אותה בקערה בטוחה לשימוש במיקרוגל עם מעט מים או רוטב למשך 30 שניות בכל פעם וערבבו בין כל סבב עד שהפסטה נפרדת. תוכלו גם לחמם אות במחבת עם מעט מים, רוטב או עם חמאה או שמן.

במקרה שהפסטה כבר יבשה וקשה, נסו להשרות אותה במים חמים למספר דקות לפני שתחממו אותה מחדש במעט רוטב.

יש לכם טיפ מנצח למניעת הידבקות פסטה לעצמה? שתפו אותנו ואת הזללנים בתגובות.

הרשמו לניוזלטר לזלול

הרשמו בחינם לניוזלטר של לזלול ועקבו ברשתות החברתיות. כל חדשות האוכל, סקירת מסעדות ואירועים, מדריכים וטיפים לבישול ואפייה, מתכונים ויראליים ומוצרים חדשים על המדף!
עקבו אחרי לזלול ברשתות החברתיות

התגובות שלכם

14 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

ממשיכים לזלול

איך לתקן פסטה שהתבשלה מדי

אל תזרקו: יש דרך להציל פסטה שהתבשלה יותר מדי

מדריכים וטיפים
ערכים תזונתיים לאחר חימום מזון במיקרוגל

שוברי המיתוסים: חימום מזון במיקרוגל משמיד ערכים תזונתיים?

מדריכים וטיפים
איך למנוע מרוטב עגבניות להשפריץ

יש דרך למנוע מרוטב עגבניות להשפריץ לכל עבר בבישול

מדריכים וטיפים
גריל מעשנה חיצוני נינג'ה - Ninja Woodfire Pro XL Ninja

נינג'ה בגינה: Ninja משיקים טאבון וגריל-מעשנה חיצוניים

חדשות האוכל

טרי מהתנור

פיסס (Pieces) של בן אנד ג'ריס

על המדף: מגנום סנדוויץ', בן & ג'ריס, פתי בר קוקיז או פאנטה מהאייטיז

חדש על המדף
עוגיות פתי בר וקרמוגית בטעמים, גלידות מפתיעות של בן אנד ג'ריס ומגנום, פאנטה במהדורת פקמן, משקאות מוגזים של נורדיק מיסט ועוד חדשים על המדף >>
חיתוך רימון - השיטות המובילות

בלי כל הבלגן: 3 שיטות שעובדות לחיתוך רימון

מדריכים וטיפים
מדריך צעד אחר צעד לכבוד ראש השנה לחיתוך רימון בלי כל הבלגן וללא מאמץ. כל השיטות והטיפים הקטנים בדרך אל הגרגירים העסיסיים >>

מדריכים שאהבתם

מטגנים נכון: איך למנוע משמן להקציף בזמן הטיגון?

מדריכים וטיפים

בלי טיפת שמן: איך להכין לביבות בנינג'ה גריל

מדריכים וטיפים

מה לזלול?