כדאי לדעת: איך לשמור שאריות מרק במקרר או במקפיא?

החורף הגיע ואתו חוזרים המרקים הביתיים החמים. אספנו את כל מה שצריך לדעת על אחסון מרק במקרר או במקפיא בכדי לשמור עליו טרי לאורך זמן.
עדכונים טעימים למייל!

החורף הגיע ובגדול עם טמפרטורות נמוכות במיוחד וגשם שלא מפסיק לרדת. בתקופה כזו, מרקים למיניהם הופכים לחברינו הטובים ביותר ולאופציה מועדפת לארוחה מחממת, מנחמת ומשביעה. אך לאחר הארוחה, רבים נשארים עם השאלה הבוערת – מהי הדרך הנכונה לאחסן מרק במקרר או במקפיא בכדי לשמור על איכותו וטעמיו לאורך זמן?

בין אם מדובר במרק ירקות עשיר או מרק עוף צח קלאסי, הדרך בה תשמרו על המרק, תשפיע מהותית על הטעם, הערכים התזונתיים והטריות. במדריך הבא נבדוק את השיטות המובילות לאחסון מרק, מהצרכים של סוגי מרקים שונים ועד לטיפים למתקדמים שיבטיחו לכם קערית מרק חמה ומלאת טעמים, ממש כמו בפעם הראשונה.

איך לאחסן מרק במקרר או במקפיא?
איך לאחסן מרק במקרר או במקפיא?

בכדי לוודא את האיכות ובטיחות המזון של המרק שלכם, מומלץ תמיד לעקוב אחר ההמלצות הרשמיות, כמו אלו של ה-CDC למשל, על טיפול נכון במזון, שמדגיש את החשיבות בקירור ואחסון נכון.

עוד טעימה: איך להכין מרק בצל צרפתי אותנטי

סוגי מרקים וצרכי האחסון שלהם

מגוון המרקים העצום מצריך התייחסות ספציפית למאפיינים השונים וההשפעה שלהם על דרך האחסון המיטבית. בכלליות, ניתן לחלק מרקים לכמה קטגוריות עיקריות: מרקים על בסיס ציר, על בסיס שמנת, מרקים עתירי מרכיבים ומרקים טחונים.

מרקים על בסיס ציר: לרוב מדובר במרקים צחים על בסיס ציר ירקות, בשר או עשבי תיבול. הם נחשבים פשוטים יחסית לאחסון בשל תכולת החלב והשומן הנמוכות יחסית.

מרקים על בסיס שמנת: מרקים אלו מכילים לרוב מרכיבים חלביים כמו שמנת או חלב, מה שהופך אותם למועדים יותר לקלקול מהיר. יש לשים לב בעיקר לקירור ולחימום מחדש של מרקים אלה על מנת למנוע היפרדות וקלקול.

מרקים עתירי מרכיבים: מרקים אלו יכילו לרוב ירקות, בשרים ומרכיבים רבים ויצריכו אחסון מוקפד יותר על מנת לשמור על המרקם והטעם של כל אחד מהרכיבים.

מרקים טחונים: מרקים אלו יהיו לרוב במרקם חלק ועדין ומצריכים בהתאם חימום עדין בכדי לשמור על התכונות המקוריות.

תוכלו לקרוא עוד על צרכי האחסון של מזון במקרר ובמקפיא, כולל אחסון מרק, על מנת למנוע הרעלות מזון באתר מטעם ממשלת ארצות

איך לאחסן שאריות מרק

מומלץ שלא להעביר את המרק החם למקרר או למקפיא מיד על מנת למנוע שינויי טמפרטורות בצורה חדה וליצור בעיות בטיחות מזון. הניחו למרק להתקרר בטמפרטורת החדר, אך לא יותר משעה.

אם אתם מתכננים לאכול את שאריות המרק בימים הקרובים, מומלץ לאחסן אותו במקרר. לתקופות ארוכות, עדיף להקפיא את המרק ובכך להאריך משמעותית את חיי המדף שלו. הקפאה מתאימה פחות למרקים על בסיס שמנת או עם רכיבים כמו תפוחי אדמה או פסטה שיכולים לשנות מרקם משמעותית לאחר ההפשרה.

העדיפו תמיד לאחסן את המרק בקופסה ניתנת לאטימה, זאת בכדי למנוע צמיחת בקטריות וספיגת ריחות ממזונות אחרים במקרר. שימוש בקופסאות זכוכית מועדפות לאחסון במקרר ואילו קופסאות פלסטיק יתאימו יותר להקפאה.

אחסון מרק במקרר

  • וודאו שטמפרטורת המקרר היא 4 מעלות ומטה. טמפרטורה זו תאט את התרבות הבקטריות ותשמור על המרק בטוח לאכילה.
  • בכללות, מרק על בסיס ציר יכול להחזיק טוב במקרר 3-4 ימים, בעוד מרקים על בסיס שמנת מומלץ לצרוך בתוך 2-3 ימים.
  • תמיד השתמשו בכף נקייה כשאתם מגישים את המרק בכדי למנוע זיהום צולב וקלקול מהיר.

עוד טעימה: כמה זמן מותר לשמור מרק במקרר?

אחסון מרק במקפיא

  • חלקו את המרק למנות אישיות או בכמות שבה כנראה תשתמשו בפעם הבאה. בכך ההפשרה והחימום החדש יהיו נוחים יותר ויימנע בזבוז מרק.
  • הקפידו להשתמש בקופסה או שקית מתאימה למקפיא לאחסון המרק והשאירו מעט מרווח בחלק העליון בכדי לאפשר למרק להתרחב בהקפאה.
  • הביאו את המרק לטמפרטורת החדר לפני ההקפאה בכדי לשמור על האיכות ולמנוע כוויות קור במקפיא.
  • הפשירו את המרק במקרר למשך הלילה וחממו אותו על אש נמוכה על הכיריים תוך כדי ערבוב מדי פעם. מרקים על בסיס שמנת יש לחמם בעדינות יתרה בכדי למנוע היפרדות של רכיבי החלב.
  • כשאתם מחממים מרק שהוקפא, הקפידו לחמם אותו לטמפרטורה של 74 מעלות לפחות על מנת לוודא חיסול של כל הבקטריות.

עוד טעימה: איך לתקן מרק מלוח מדי בקלות וביעילות

איך יודעים אם המרק התקלקל?

חשוב לדעת איך לזהות מרק שהתקלקל, זאת מאחר שצריכה של מרק מקולקל עלולה להוביל לבעיות עיכול והרעלות מזון.

מראה: חפשו אחר סימנים לעובש שמופיע ככתמים מטושטשים או שינויי צבע לא שגרתיים, בעיקר על פני השטח של המרק, שיכולים להצביע על קלקול.

ריח: סמכו על האף שלכם. אם המרק מריח חמוץ מדי או מוזר ולא אופייני, מוטב שלא לצרוך אותו. הריח המוזר לא חייב להיות לא נעים, לעיתים גם רק שונה מהריח הטרי המקורי, יכול להצביע על מרק שעבר זמנו.

מרקם: אם המרק הפך לסמיך במיוחד והחל בו תהליך היפרדות מובחנת (בעיקר במרקים על בסיס שמנת), עדיף להישאר על הצד הבטוח ולהימנע מצריכתו.

טעם: אם המרק עבר את המבחנים האחרים אך אתם עדיין לא בטוחים שהם טוב לאכילה, נסו לטעום כמות קטנה. אם הטעם מרגיש מוזר, היפטרו מהמרק. זכרו, טעימה היא המוצא האחרון ורק אם המרק עבר את שאר המבחנים.

יש לכם שיטה מנצחת לאחסון שאריות מרק? יודעים איך להאריך את חיי המדף של המרק האהוב עליכם? אל תשאירו את הידע לעצמכם, שתפו אותנו ואת הזללנים בתגובות.

הרשמו לניוזלטר לזלול

הרשמו בחינם לניוזלטר של לזלול ועקבו ברשתות החברתיות. כל חדשות האוכל, סקירת מסעדות ואירועים, מדריכים וטיפים לבישול ואפייה, מתכונים ויראליים ומוצרים חדשים על המדף!
עקבו אחרי לזלול ברשתות החברתיות

התגובות שלכם

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

ממשיכים לזלול

שמיכת כבדה של פיצה האט

פיצה האט מציגה: שמיכה כבדה לחורף חם וטעים

חדשות האוכל
פופ אפ ראמן של תוםתום ואוקינאווה

לשבועיים בלבד: פופ אפ ראמן של תוםתום באוקינאווה תל אביב

אירועים ופסטיבלים
ארוחת צהריים בקפה פופולר בכל שישי ושבת

קפה פופולר של שף אבי ביטון – מעכשיו גם בצהריים

חדשות האוכל
פסטיבל המרקים של מלון ענבל חוזר במהדורת 2022

לזלול כפי יכולתך: פסטיבל המרקים של מלון ענבל חוזר

אירועים ופסטיבלים

טרי מהתנור

יום כיפור 2024 - זמני הצום וטיפים לארוחה מפסקת

יום כיפור 2024: זמני כניסת ויציאת הצום וטיפים לארוחה מפסקת

מדריכים וטיפים
כל מה שצריך לדעת על יום כיפור 2024 - זמני כניסת ויציאת הצום, איך להתכונן כראוי, מה כדאי לאכול בארוחה מפסקת ואיך לשבור צום בצורה נכונה >>
מטבח מעבר: לבשל בבית - תערוכה בגלריית אסיף

עוגיות בבוקר, חביתה בערב: המטבח שלפני ה-7.10 בתערוכה חדשה

חדשות האוכל
אסיף, מרכז תרבות האוכל בישראל, משיק לקראת יום השנה ל-7.10 תערוכה חדשה בשם "מטבח מעבר: לבשל בית", המוקדשת לגעגוע למטבח הביתי של מפוני המלחמה >>

מדריכים שאהבתם

די לשפשף: כך מנקים מחבת שרופה בלי מאמץ

מדריכים וטיפים

השיטה הקלה לניקוי פומפייה שאתם כנראה לא מכירים

מדריכים וטיפים

מה לזלול?