טעים ביפן: פסטיבל קיץ יפני חוזר לתל אביב עם שוק אוכל מפתה

פסטיבל קיץ יפני חוזר בפעם השלישית אל מתחם ZOA בבית ציוני אמריקה ויתמקד במטבח היפני עם שוק אוכל, דוכנים של מיטב השפים וסדנאות מעשיות..
עדכונים טעימים למייל!

פסטיבל קיץ יפני של המיזם Eating Asian TLV החוגג את התרבות היפנית יגיע בחודש אוגוסט אל מתחם ZOA בבית ציוני אמריקה בתל אביב בחודש אוגוסט עם המיטב שיש לארץ השמש העולה להציע.

עוד טעימה: מעבדת הקוקטיילים היפנית החדשה של תל אביב

פסטיבל קיץ יפני 2022 בתל אביב
פסטיבל קיץ יפני 2022 בתל אביב (תמונה: יח"צ)

בפסטיבל, שיתקיים בפעם השלישית, יתמקד הפעם בקולינריה היפנית עם שוק אוכל יפני, טקס תה מסורתי ומגוון סדנאות שיתמקדו בהכרה של העולם הקולינרי עם הרצאות והתנסויות מעשיות. לצד אלו ייערכו אירועים נוספים כמו מופעי טאיקו לייף, סדנאות קליגרפיה ויצירה, סדנת ריקוד יפני מסורתי, פעילויות אמנויות לחימה, אתגר אוריגמי ועוד.

עוד טעימה: מסעדת a משיקה עסקיות צהריים לילדים ולמבוגרים

בדוכני האוכל היפני שיתפרשו בבית ציוני אמריקה יציעו מיטב הבשלנים והשפים היפנים בישראל מנות מסורתיות אותנטיות. גם מסעדת מנטנטן הפופולרית תציע מבחר מנות לצד אלכוהול וקוקטיילים יפניים .

פסטיבל קיץ יפני 2022 – האירועים הקולינריים

במסגרת הפסטיבל יתקיימו פעילויות וסדנאות אוכל מעמיקות עם כמות משתתפים מוגבלת לכן ממליצים בהפקה להירשם לסדנאות בהקדם האפשרי (לכמה מהסדנאות הכרטיסים כבר אזלו). הסדנאות המפורטות מיועדות לגילאי 16 ומעלה.

סדנא מעשית להכנת גיוזה – דאמפלינגס יפני

סדנא אינטימית שתלמד את המשתתפים להכין צעד אחר צעד את אחד המאכלים האהובים מהמטבח היפני. שף בועז צאירי (סאקורה) יספר על הכופתאות הממולאות וילמד תוך כדי תרגול מעשי על שלבי ההכנה מהבצק, המילויים, טכניקות קיפול, טיגון, הכנת רטבים והגשה.

שף בועז צאירי שהקים את מסעדת סאקורה המוערכת בירושלים הוא מוותיקי המטבח היפני בישראל ומהחלוצים שהביאו את הסושי לארץ עוד בשנות התשעים.

סדנא מעשית להכנת אטריות סובה יפניות מסורתיות

השפית היפנית קיו אוקאדה תעביר סדנא מעשית להכנת אטריות סובה יפניות מסורתיות מ-80 אחוז קמח כוסמת כולל הכנת מנה מסורתית קרה של אטריות סובה.

אוקאדה שנולדה בטוקיו והשתקעה בישראל נמצאת בעולם הקולינרי כבר יותר מ-20 שנה ובין השאר מתמחה בסושי, באפייה ובקונדיטוריה יפנית.

טקס תה יפני מסורתי

אחד האירועים המסורתיים ביפן, טקס התה, יתקיים אף הוא במסגרת פסטיבל קיץ יפני ויפגיש את הקהל עם האמנית צ'יזורו נישינו שתלמד על ההיסטוריה של הטקס, ותספר על עקרונות ההכנה והגשה. לסיום ישתו המשתתפים תה יפני ויאכלו ממתק מסורתי הנהוג להגיש עם התה.

האמנית צ׳יזורו נישינו חיה בישראל כבר 34 שנים ועוסקת בחקר טקס התה היפני, במיוחד מהאספקטים הרוחניים והנפשיים ותרומתו לשלווה הפנימית של האדם.

קארה רייס – לבשל בלי ללכלך את הידיים

הרצאה אינטראקטיבית בהנחיית שף בועז צאירי במהלכה ילמדו המשתתפים על התפתחות המטבח היפני לאורך ההיסטוריה בשילוב הדגמה של בין המנות הפופולריות במטבח היפני הביתי: קארה רייס.

קארה רייס הוא למעשה הגרסא היפנית לקארי המתאפיינת בתיבול וטעמים מעודנים יותר מהמקבילות, בין השאר בעזרת תוספת של שומן חזיר ורסק תפוחים.

פסטיבל קיץ יפני 2022 תל אביב
פסטיבל קיץ יפני 2022 תל אביב – קולינריה, תרבות ואמנות (תמונה: יח"צ)

אצות – לבשל בלי ללכלך את הידיים

הרצאה האינטראקטיבית נוספת של שף בועז צאירי על השימוש באצות מאכל בישראל וביפן, משימושים מסורתיים לפחות מוכרים. לאחר מכן תתבצע הדגמה של הכנת סלט אצות קיצי יפני.

אודון – סדנא להכנת המלכה של האטריות

סדנא מעשית של שף בועז צאירי במהלכה ילמדו המשתתפים להכין אטריות אודון בשרניות ושמנמנות משלב הבצק וההכנה על פי הכללים הנוקשים. לאחר מכן יכינו המשתתפים זרו אודון – מנה קיצית עם אטריות אודון וציר קר.

אטריות ביפן – לבשל בלי ללכלך את הידיים

הרצאה אינטרקטיבית של שף בועז צאירי על אטריות ביפן והתעמקות בסוגים השונים, במנות מסורתיות מול המודרניזציה והדגמה של הכנת זרו סובה – מנה יפנית קיצית של אטריות כוסמת קרות על בסיס ציר סויה ודאשי.

הגינה היפנית – לגדל ירקות יפניים בישראל

הרצאה של שף בועז צאירי על גידול ירקות יפניים, הבנת המהות של הסישו היפני, על הקשיים ועל הטכניקות בגידול הירקות הייחודיים ועל וההתפתחות המואצת של הגינה היפנית בישראל בשנים האחרונות.

פסטיבל קיץ יפני 2022 נערך בשיתוף פעולה עם ם לשכת המסחר ואגודת הידידות ישראל-יפן, חברת מזרח ומערב המתמחה ביבוא מוצרי מזון וכלי בישול מקצועיים וייחודיים למטבח האוריינטלי

פסטיבל קיץ יפני | ZOA TLV , בית ציוני אמריקה, תל אביב | 13-12 באוגוסט 10:00-17:00 | מחיר כניסה לפסטיבל: 65 ש"ח | פרטים נוספים ורכישת כרטיסים באתר הפסטיבל

הרשמו לניוזלטר לזלול

הרשמו בחינם לניוזלטר של לזלול ועקבו ברשתות החברתיות. כל חדשות האוכל, סקירת מסעדות ואירועים, מדריכים וטיפים לבישול ואפייה, מתכונים ויראליים ומוצרים חדשים על המדף!
עקבו אחרי לזלול ברשתות החברתיות

התגובות שלכם

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

ממשיכים לזלול

מסעדת הודו הקטנה מגיעה אל רמת גן

הודו הקטנה: המסעדה האהובה מבאר שבע מגיעה למרכז הארץ

חדשות האוכל
7:1 Lab - מעבדת קוקטיילים חדשה בתל אביב

7:1 Lab: מעבדת קוקטיילים יפנית חדשה מבית TYO

חדשות האוכל
מסעדת אהן תאי - מסעדת תאילנדית ביתית

אהן תאי: מסעדה תאילנדית ביתית חדשה בתל אביב

חדשות האוכל
ג'ירף חוגגת 28 עם תפריט ספיישלים מיוחד

יש לי יום הולדת: ג'ירף חוגגת 28 עם תפריט ספיישל לשבועיים בלבד

חדשות האוכל

טרי מהתנור

תפריט קינוחים אמנותי במסעדת פאסטל

לזלול אמנות: מסעדת פאסטל משיקה תפריט קינוחים יצירתי במיוחד

חדשות האוכל
מסעדת פאסטל המוערכת משיקה שיתוף פעולה חדש עם מוזיאון תל אביב בדמות תפריט קינוחים יצירתי במיוחד. זה מה שתוכלו לזלול >>
קולקציית העוגות והקינוחים של ביסקוטי לראש השנה 2024

מלכת הדבש: ביסקוטי מציגה קולקציית עוגות וקינוחים מפתה לראש השנה

חדשות האוכל
לא התארגנתם על עוגה לראש השנה? רוצו לבדוק את קולקציית העוגות והקינוחים עתירת הדבש של קונדיטוריית ביסקוטי למרכז שולחן החג >>

מדריכים שאהבתם

שונאים לקלף שום? תכניסו אותו למיקרוגל

מדריכים וטיפים

המדריך: איך לחתוך מלון עסיסי ב-3 צעדים פשוטים

מדריכים וטיפים

מה לזלול?