לזלול - מגזין אוכל ישראלי

אירועים טעימים לחג: כל מה שקורה בפורים 2024

פורים 2024 מתקרב בצעדי ענק. אספנו את אירועי האוכל השונים לכל המשפחה שתוכלו לזלול בהם עדלאידע בחג הקרוב. רשימה טעימה ומתעדכנת
אירועי אוכל פורים 2024 - מאפים בשוק הנמל
אירועי אוכל פורים 2024 - מאפים בשוק הנמל | צילום: מיכל הרבסטמן
שיתוף

פורים 2024 כבר כמעט כאן ברקע המלחמה המתמשכת. אמנם אירועי פורים השנה לובשים אופי מתון יותר ופחות רעשני וחגיגי, אך עדיין שואפים להעניק מפלט משמח שמתחבר לסמלי החג. אספנו מבחר אירועי אוכל שכדאי לבדוק בחג פורים הקרוב. רשימה מתעדכנת.

פופ-אפ מאפי פורים בשוק האיכרים

אגף הקולינריה של מוזיאון אנו – Foodish יקיים רגע לפני פורים פופ אפ שיציע מגוון מאפי פורים אבודים. את הדוכן המסקרן תוכלו למצוא בשוק האיכרים בנמל תל אביב ביום שישי הקרוב (22/3).

בדוכן הייחודי יחזירו לחיים את העושר הקולינרי של פורים ואת הרוח היהודית של משלוחי המנות עם שלל מאפים כמו נגולה – לחם פורים מרוקאי שמגן מעין הרע; אצבעות המן – מאפי פילו ואגוזים של יוצאי ספרד; נאן ברנג'י – עוגיות אורז ומי ורדים פרסיות וגם אוזני המן דרום אמריקאיות ופלמייר – עוגיות אוזני פיל עם טוויסט.

הדוכן הוא פרי שיתוף פעולה של האגף עם חמדת גולדברג, טבחית וחוקרת זהות לאומית במחלקה לאנתרופולוגיה וסוציולוגיה באוניברסיטת בן גוריון.

פופ-אפ מאפי פורים | שוק האיכרים, נמל תל אביב | שישי 22/3 | 9:00-14:00

פורים מתוק בנמל תל אביב

יומיים לאחר מכן, יתקיים בנמל תל אביב אירוע פורימי מתוק במיוחד למשפחות וילדים עם עולם שלם של ממתקים עתירי סוכר. בכניסה תתקבלו עם שער ממתקים ענק, תמשיכו לסייר בשביל סוכריות על מקל בין בתים מתוקים.

ברחבי הנמל יסתובבו שלל דמויות מתוקות שיקבלו את פני האורחים, מעוגת קוקימן ענקית ועד גלידות וקאפקייקס צבעוניים לצד עוגת הפתעה ענקית וגבוהה במיוחד.

פורים מתוק בנמל תל אביב
פורים מתוק בנמל תל אביב | צילום: כפיר סיוון

במקום ייערכו מגוון הפעלות, משחקים וריקודים לילדים, יתקיים מופע קרקס השוקולד של האחים הלהטוטנים סירקולד, מופע אקרובטי של הלהטוטנים "שוקו-וניל", שלישיית "צ'ורוס מקסיקנו" וצמד הליצנים המוסיקלי "הסוכריות הקופצות".

פורים מתוק בנמל תל אביב | יום ראשון 24/3 | 11:00-16:00

מפעל הממתקים בבית אריאלה

בספריית בית אריאלה בתל אביב יתקיים אירוע מתוק במיוחד לכל המשפחה עם שלל סדנאות בעקבות ספרי ילדים קלאסיים ומתקתקים. מאגף הסוכריות של וילי וונקה ועד לעוגה של אבא עושה בושות.

בין השאר תוכלו להשתתף בסדנת מפעל הממתקים במחווה לצ'רלי וממלכת השוקולד ותכינו סוכריות על מקל וסוכריות טופי; ליצור בעמדת יצירה לקישוט צנצנות ממתקים החלומות נוסח עמי ותמי וליהנות מעוד שלל אירועים פורימיים חווייתיים לכל המשפחה.

מפעל הממתקים בבית אריאלה | שדרות שאול המלך 25, תל אביב | רביעי 20.3 | 16:00-18:00 | 25 ש"ח לכרטיס

אביב של אוכל כפרי במטה יהודה 2024

אירוע האוכל השנתי של מטה יהודה חוזר במהדורת 2024 במתכונת קצת שונה ברקע המלחמה ויתמקד בחיזוק ותמיכה בעסקים מקומיים וקידום של עסקי מילואימניקים לצד חיבורים מיוחדים וחד פעמיים של אנשי קולינריה ואוכל מהנגב המערבי.

באירוע האוכל הכפרי מטה יהודה 2024 ישתתפו לא פחות מ-87 עסקי אוכל שיציעו שלל מנות ממטבחים וסגנונות מרחבי העולם לאורך 3 סופי שבוע של קולינריה.

בין החיבורים המסקרנים תמצאו את הגבינות הטבעוניות של "שוני" שיתארחו במאפיית "ברדלי" בשריגים; "שוקולד קפה" ממגן שיתארחו ב"איש לחם" במושב תעוז; מבשלת הבירה "קרמזינה" מתלמי יפה שתתארח במבשלת הבירה בשריגים ועוד ועוד.

יותר מ-15 עסקים חדשים יציעו מרכולתם לראשונה באירוע, ביניהם ה"גינה של מיה'לה" באביעזר שיציעו בראנץ' טורקי-יווני; הגריל הכשר של ג'יי-ג'יי, ההמבורגר של אדם ותפריט צמחוני ב"קפרסקו" בעין רפא; בישול ברזיאלי של ג'וליאנו ראש – שף וצייר ועוד ועוד.

אביב אוכל כפרי מטה יהודה 2024
אביב אוכל כפרי מטה יהודה 2024 | צילום: ליהי רוזנברג דיגיטל תיירות מטה יהודה

הבשלנים והבשלניות הוותיקים יציעו אירוח מסורתי בבתים, למשל עליה גבאי שתציע תבשילי כבש ובשר ראש מהמטבח המרוקאי; אבי ויעל רוזנבוים שיגישו מנפלאות הגריל הארגנטינאי בשריגים; אוכל תימני אצל רמי ויפה אלוני בבקוע עוד.

מלבד כל אלה יתקיימו מדי יום שישי במהלך החודש סיורים מיוחדים תחת הכותרת "סיורים בין הסירים". במסגרת הסיורים ייפגש הקהל עם אנשי הקולינריה של המקום למסע בין הסירים והטעמים.

אביב של אוכל כפרי במטה יהודה 2024 | 21.3-6.4 | פרטים מלאים באתר תיירות מטה יהודה

Picture of צחי לנקרי

צחי לנקרי

צחי לנקרי הוא העורך הראשי של מגזין לזלול וזללן לא קטן בפני עצמו. צחי הוא איש תוכן וקידום אתרים ותיק וקונדיטור בוגר בית הספר דנון חובב מתוקים בהווה ובעתיד. כיום, צחי מתגורר בתל אביב וזולל מכל הבא ליד עם חברי המערכת. במגזין האוכל הוא משלב בין אהבתו לאפייה ובישול לבין יצירת תוכן קולינרי מקורי ומועיל שממתיק ומעשיר את הרשת
1 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

ממשיכים לזלול

כמה קלוריות יש באוזני המן

אחת ולתמיד: כמה קלוריות יש באוזן המן?

מדריכים וטיפים
אוזני המן שלא נפתחות באפייה

הסוד לאוזני המן שלא נפתחות באפייה

מדריכים וטיפים
אוזן המן ענקית של בוטיק סנטרל

לזלול בגדול: הקונדיטוריה שמציעה אוזן המן ענקית לפורים

חדשות האוכל
קולקציית פורים 2023 של קונדיטוריית ביסקוטי

מפה לאוזן: מה מסתתר בקולקציית פורים 2023 של ביסקוטי?

חדשות האוכל
קולקציית אוזני המן של רולדין לפורים 2022

פורים 2022 – אוזני המן מומלצות בקונדיטוריות

חדשות האוכל
מארז של מגנום ואימפריאל לפורים

פורים 2022: מארז מגנום וקוקטיילים מפנק לחג

חדשות האוכל
פורים 2023: אוזני המן מומלצות בקונדיטוריות

פורים 2023: 8 אוזני המן מפתיעות בקונדיטוריות ובמאפיות

חדשות האוכל
5 אוזני המן מומלצות בקונדיטוריות - פורים 2024

פורים 2024: 5 אוזני המן שחייבים לזלול בקונדיטוריות

חדשות האוכל
מתכון לאוזני המן של הקונדיטורים הגדולים

פורים שמח: מתכון לאוזני המן של הקונדיטורים המובילים בישראל

מתכונים
אוזני המן של רולדין - פורים 2023

פיסטוק, קוקוס או בננה: אוזני ההמן של רולדין לפורים 2023

חדשות האוכל