לזלול - מגזין אוכל ישראלי

לא מתעלמים: 6 סימנים שהגיע הזמן להחליף את מדיח הכלים

מדיח כלים חוסך זמן ומאמץ רב בשטיפת הכלים אך עלול גם להתקלקל בשימוש לאורך זמן. אספנו 6 סימנים שהגיע הזמן להחליף את מדיח הכלים
סימנים שצריך להחליף את מדיח הכלים
סימנים שצריך להחליף את מדיח הכלים
שיתוף

מדיח כלים הוא ללא ספק אחד החברים הכי טובים שלנו במטבח. הפשטות בתפעול והזמן הרב שהמדיח חוסך בניקיון כלי המטבח השונים גרם לנו כבר לשכוח איך החיים היו נראים לפניו. אך כמו חבר טוב, חשוב לדאוג למדיח הכלים בשגרה ולהקפיד לטפל בו כראוי בכדי שימשיך ויתפקד לאורך זמן.

אם מדיח הכלים משרת אתכם נאמנה כבר שנים רבות, כדאי לשים לב לכמה סימנים שיכולים להעיד על כך שהמדיח מתקרב לסוף ימיו ושכדאי להחליף אותו. אספנו את 5 הסימנים הברורים שהגיע הזמן לשקול להחליף את מדיח הכלים במדיח חדש, או לתקן אותו אם זה אפשרי או משתלם כלכלית.

עוד טעימה: 5 סימנים שצריך להחליף את המיקרוגל

הכלים לא יוצאים חמים או נקיים מהמדיח

אחת הסיבות העיקריות שגורמות למדיח הכלים להיות כל כך יעיל בניקיון ובעיקר בחיטוי כלים היא הטמפרטורות הגבוהות בו הוא שוטף את הכלים.

ארגוני הבריאות קבעו כי דרושה טמפרטורה של כ-75 מעלות לפחות בכדי לחטא כראוי את הכלים, כך שאם אתם מסיימים סבב ומגלים שהכלים יוצאים מהמדיח קרים או לא חמים מספיק ולא נקיים כנראה שיש בעיה שאסור להתעלם ממנה עם מנגנון החימום של המדיח.

תיקון של מנגנון החימום יכול להיות עסק יקר למדי שיכול להגיע ל-1,000 ש"ח ויותר, כך שייתכן ויהיה עדיף לכם להחליף את המדיח ולרכוש אחד חדש.

אם הכלים יוצאים חמים מספיק אך עדיין לא נקיים, ייתכן ומדובר בבעיה עם פתרון פשוט כמו החלפה של סבון המדיח או חלקיקי מזון או לכלוך שנתקעו בפילטר בתחתית המכונה.

במקרה של פילטר מלוכלך, עקבו אחר הוראות היצרן של המדיח ונקו את הפילטר ואת המדיח כולו באותה ההזדמנות היטב. אם גם לאחר הניקיון הכלים לא יוצאים נקיים, ייתכן ויש בעיה רחבה יותר וכדאי להתייעץ עם טכנאי או לרכוש מדיח חדש.

מתחילה להיווצר חלודה מחוץ או בתוך המדיח

העבירו מדי פעם מטלית או נייר מגבת על הרצפה מתחת למדיח, אם אתם רואים על המטלית שבבי חלודה, כנראה שיש נזילה של מים וזליגה לאזורים אליהם המים לא אמורים להגיע וייתכן והגיע הזמן להחליף את המדיח.

אם חלודה מופיעה גם בתוך המדיח עצמו, בדקו קודם אם המקור הוא כלים כמו תבניות ומגשים שנשטפו בסבב האחרון. במידה וכן, הפעילו סיבוב ריק עם מעט חומצת לימון על מנת לנקות את שאריות החלודה.

אם חלקים מהמדיח עצמו מתחילים להחליד, תצטרכו לבדוק את עלויות ההחלפה של החלק המדובר ולשקול להחליף את מדיח הכלים לחלוטין במידה ומחיר התיקון גבוה מדי.

דלת המדיח לא נסגרת כראוי

אם דלת המדיח לא נסגרת כראוי, כנראה שתשימו לב לכך מיד, זאת מאחר ומדיח הכלים פשוט לא יתחיל לפעול כל עוד דלת המדיח לא סגורה ומאובטחת כראוי.

ייתכן שתצטרכו רק החלפה או תיקון פשוט של מנגנון הדלת אך ייתכן גם שמדובר בסימן לכך שחלקי המדיח התעוותו כתוצאה מנזילה, מה שיצריך השקעה גדולה יותר בתיקון או החלפה במדיח חדש.

המים לא מתנקזים לאחר הפעולה

אם לאחר סיום סבב מצטברים מים בתחתית המדיח ונוצרת סוג של בריכה, יש לבדוק את הניקוז של המדיח על מנת לאבחן האם מדובר בתקלה קלה לתיקון או משהו שיצריך השקעה רצינית יותר.

ראשית בדקו אם יש חתיכות מזון או לא לכלוך שנתקעו בצינור הניקוז ומונעים מהמים להשתחרר לאחר סיום הסבב. אם אין חסימה, ייתכן והניקוז עצמו נפגם או נסדק או שיש בעיה עם המנוע או לוח הפיקוד. יש לבדוק אופציה לתיקון או להחליף את היחידה כולה אם התיקון אינו משתלם כלכלית.

המדיח מייצר רעש לא אופייני

אמנם גם מדיח הכלים השקט ביותר יכול לעשות רעש בזמן הפעולה, אך אם אתם שמים לב שמדיח הכלים התחיל לעשות רעשים לא אופייניים בזמן הפעולה, ייתכן ויש בעיה במשאבה או במנוע של המדיח.

אם לא מדובר ברעש שנוצר כתוצאה מכלים ספציפיים שהכנסתם למדיח, ייתכן ומדובר בבעיה במנוע. החלפת מנוע למדיח יכולה להיות עסק יקר למדי, כך שתצטרכו להתייעץ עם טכנאי ולבדוק את הכדאיות הכלכלית לעומת רכישת מדיח חדש.

מדיח הכלים בן יותר מעשור

גם אם המדיח הוותיק שלכם מתפקד ככל הצריך, כדאי לעקוב אחר פעילותו בשגרה בכדי לוודא שבעיות טכניות לא מתחילות להיווצר בעקבות השימוש הקבוע. בנוסף, רוב מדיחי הכלים הישנים יחזיקו בדרך כלל ברמת יעילות אנרגטית נמוכה יחסית ויצרכו לרוב הרבה אנרגיה יחסית לדגמים מודרניים יותר.

החלפה למדיח כלים חדש עם צריכה אנרגטית נמוכה יכולה למעשה לחסוך לכם כסף לאורך זמן על חשבונות חשמל מנופחים שלא לצורך. מדיח יעיל אנרגטית לא רק יחסוך בחשמל אלא גם ישתמש לרוב בפחות מים בכל סבב, ינקה את הכלים יותר ביעילות ויהיה לרוב גם שקט יותר בזמן הפעולה.

Picture of צחי לנקרי

צחי לנקרי

צחי לנקרי הוא העורך הראשי של מגזין לזלול וזללן לא קטן בפני עצמו. צחי הוא איש תוכן וקידום אתרים ותיק וקונדיטור בוגר בית הספר דנון חובב מתוקים בהווה ובעתיד. כיום, צחי מתגורר בתל אביב וזולל מכל הבא ליד עם חברי המערכת. במגזין האוכל הוא משלב בין אהבתו לאפייה ובישול לבין יצירת תוכן קולינרי מקורי ומועיל שממתיק ומעשיר את הרשת
1 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

ממשיכים לזלול

8 טעויות נפוצות שגורמות לאוכל להתקלקל במקרר

8 טעויות שגורמות לאוכל שלכם להתקלקל מהר במקרר

מדריכים וטיפים
דברים שאסור לשים במדיח כלים

אחת ולתמיד: אלו הדברים שאסור אף פעם להכניס למדיח הכלים

מדריכים וטיפים
איך לנקות מקפיא

איך לנקות את המקפיא הביתי: מדריך צעד אחר צעד

מדריכים וטיפים
ניקיון כוסות זכוכית עכורות

איך לנקות כוסות זכוכית עכורות: המדריך להחזרת הברק

מדריכים וטיפים
ניקיון עמוק של מדיח הכלים

איך לנקות מדיח כלים: המדריך המלא להברקה עמוקה

מדריכים וטיפים
ניקיון עמוק של תבניות אפייה לתנור

איך לנקות תבניות אפייה לתנור עם חומרים טבעיים בלבד

מדריכים וטיפים
ניקיון תנור אפייה

איך לנקות תנור אפייה ביתי: המדריך לניקיון עמוק ויסודי

מדריכים וטיפים
איך להכין גזרים בתנור

גזרים צלויים מושלמים בתנור – קל, טעים, בריא ומנחם

מתכונים
איך לנקות בלנדר

די לשפשופים: איך לנקות בלנדר ב-30 שניות

מדריכים וטיפים
איך לנקות מחבת שרופה

די לשפשף: כך מנקים מחבת שרופה בלי מאמץ

מדריכים וטיפים
איך לשטוף כלים במהירות

המדריך לשעת מלחמה: טיפים שימושיים לשטיפת כלים מהירה

מדריכים וטיפים
איך לנקות רשתות תנור אפייה

השיטה המנצחת: איך לנקות רשתות תנור אפייה ביתי

מדריכים וטיפים