לזלול - מגזין אוכל ישראלי

אדום אדום: מה יש לזלול בפסטיבל העגבנייה הראשון של ישראל?

לכבוד שיאה של עונת העגבניות שוק האוכל ריחות וטעמים משיק את פסטיבל העגבנייה ומציע מגוון של מנות מפתות עם עגבניות מכל הסוגים והצבעים
פסטיבל העגבנייה של שוק האוכל ריחות וטעמים
פסטיבל העגבנייה של שוק האוכל ריחות וטעמים | צילום: מערכת לזלול
שיתוף

הקיץ מכה במלוא עוצמתו בימים האחרונים ויחד אתו מגיע לשיאה עונת העגבניות עם שלל זנים, צורות וטעמים מסקרנים. שוק האוכל "ריחות וטעמים" ברמת השרון ובנתניה מצטרף אף הוא לחגיגה עם פסטיבל העגבנייה הראשון בארץ שכולו שיר הלל לפרי האדום האהוב.

מעל 30 זני עגבניות - פסטיבל העגבנייה של ריחות וטעמים
מעל 30 זני עגבניות – פסטיבל העגבנייה של ריחות וטעמים | צילום: מערכת לזלול

פסטיבל העגבנייה של ריחות וטעמים החל את פעילותו כבר בשבוע שעבר וצפוי להימשך בימים חמישי ושישי עד לסוף החודש בתאריך ה-28.7. בפסטיבל תמצאו מגוון מנות מלוחות ומתוקות בהן מככבות מעל 30 זני עגבניות שלא פוגשים כל יום.

לימור אורן ועודד שהרבני, זוג יזמים ומי שעומדים מאחורי שוק האוכל ריחות וטעמים, החליטו להשיק את פסטיבל העגבנייה הראשון לאחר שנה ארוכה של מחקר ומסע אחר הפרי הכל כך ישראלי. התפריט הקיצי שהותאם במיוחד לשיא עונת העגבניות יציע מגוון אוכל מוכן, דליקטסים מפתים ועגבניות מכל הסוגים שניתן לקנות במקום ולקחת הביתה.

עשרות מנות על בסיס עגבניות בפסטיבל העגבנייה
עשרות מנות על בסיס עגבניות בפסטיבל העגבנייה | צילום: גיל אבירם

במהלך הפסטיבל יוצעו בשוק מבחר עשיר של מנות בהשראת ובשיתוף כ-20 מגדלים שמתמחים בגידול זני עגבניות איכות שלא מוצאות את דרכן לשוק הישראלי בדרך כלל אלא הולכות ישירות אל מסעדות שף או לייצוא. מעגבניות מגי עזות טעם, עגבניות וויטני אדומות וצהובות, ליקופן כהה וזנים מוכרים פחות כמו איקראם הבלאדי או נבולה עמוס הצבע, פרי פיתוח ארוך שנים במכון וולקני.

פסטיבל העגבנייה של ריחות וטעמים – מה יש לזלול?

בפסטיבל עמוס הטעמים תוכלו לרכוש מבחר מנות מוכנות הביתה, סלטים טריים, מנות עיקריות, תוספות ומטבלים שכולם חוגגים ומבוססים על העגבניות של החקלאים המקומיים.

פסטיבל העגבנייה של שוק האוכל ריחות וטעמים
פסטיבל העגבנייה של שוק האוכל ריחות וטעמים | צילום: מערכת לזלול

בין השאר תמצאו מנות כמו קציצות דגים ברוטב עגבניות וויטני; כדורי עגבנייה מטוגנים; קציצות טלה ברוטב עגבניות ליקופן ונענע; לביבות עגבנייה וזוקיני; ריבת עגבניית וויטני צהובה; ריבת שרי חריפה; תבשיל קארי הודי עם עגבניות שלמות; מרק עגבניות קר עם פלפלים קלויים וצנוברים לכבוד הקיץ ועוד שפע הפתעות.

עוד בתפריט – מחשי בנדורה; אורז עם עגבניות צלויות ושקדים; שעועית אסיאתית עם עגבניות מיובשות; סינייה בקר עם עגבניות צלויות, טחינה וסלט עגבניות מעל; במיה עם עגבניות; שקשוקה מרכז; סלט חצילים ועגבניות שרופות ועוד ועוד.

ההרפתקנים מבינכם יוכלו גם לנסות קינוחים מסקרנים על בסיס עגבניות כמו קראמבל עגבניות שרי מתקתק; עוגייה טבולה בשוקולד ועליה ריבת עגבניות ועוד שלל מנות מבית היוצר של לימור ועודד.

אהבנו במיוחד את קציצות הטלה ברוטב ליקופן ונענע שהיו קלילות ועסיסיות להפליא עם רוטב מדויק במיוחד, את שקשוקת המרגז שהייתה מבוצעת לעילא, את הסינייה עם טחינה משגעת ושילוב טעמים שלא ניתן לעמוד בפניו ואת מרק העגבניות הקר שהיה פשוט נהדר עם טעמים מעודנים ועמוקים כאחד ומרענן במיוחד בימים הלוהטים של יולי.

פסטיבל העגבנייה 2023 - שוק ריחות וטעמים
פסטיבל העגבנייה 2023 – שוק ריחות וטעמים | צילום: מערכת לזלול

את שוק האוכל ריחות וטעמים הקימו לימור אורן ועודד שהרבני מתוך אהבה ותשוקה לטעמים ולאוכל שיוצרים את פסיפס הזהויות של התרבות הישראלית. לאחר שנים רבות בתחום המסעדנות החליטו השניים לפתוח מקום משלהם בו הם מעבירים את הקהל מסע אישי בינות האוכל ביתי, הדליקטסים והתבלינים שמרכיבים את התרבות הישראלית.

פסטיבל העגבנייה בשוק האוכל ריחות וטעמים | ימים חמישי ושישי בין התאריכים 13-28.7 | חמישי 10:00-16:00 שישי 08:00-15:00 | רחוב החרש 8, א.ת. נווה מגן, רמת השרון 03-5164465 | רחוב גיבורי ישראל 7, נתניה 09-7447464 | פרטים נוספים באתר ריחות וטעמים

Picture of צחי לנקרי

צחי לנקרי

צחי לנקרי הוא העורך הראשי של מגזין לזלול וזללן לא קטן בפני עצמו. צחי הוא איש תוכן וקידום אתרים ותיק וקונדיטור בוגר בית הספר דנון חובב מתוקים בהווה ובעתיד. כיום, צחי מתגורר בתל אביב וזולל מכל הבא ליד עם חברי המערכת. במגזין האוכל הוא משלב בין אהבתו לאפייה ובישול לבין יצירת תוכן קולינרי מקורי ומועיל שממתיק ומעשיר את הרשת
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

ממשיכים לזלול

טעויות בבישול ביצים קשות

5 טעויות בהכנת ביצים קשות שכולם עושים

מדריכים וטיפים
5 מאכלים שגורמים לריח רע מהפה - חמאת בוטנים

5 מאכלים מפתיעים שגורמים לריח רע מהפה

מדריכים וטיפים
איך לשמור עגבניות טריות לאורך זמן במטבח ובמקרר

אדום עולה: איך לשמור עגבניות טריות לאורך זמן

מדריכים וטיפים
Sweeties - פסטיבל הקינוחים המושחתים חנוכה 2022

אהרוני, שפיץ ו-NUNUNU: פסטיבל הקינוחים המושחתים חוזר

אירועים ופסטיבלים
פסטיבל אוטו אוכל 2023 בירושלים

אוטו אוכל 2023: פסטיבל האוכל של ירושלים חוזר – ובגדול

אירועים ופסטיבלים
פסטיבל יאם! של רשת מלונות ישרוטל באילת

אוכל, מוזיקה ושמש בחורף: פסטיבל יאם! של ישרוטל יוצא לדרך

אירועים ופסטיבלים
איך לבדוק אם ביצה טרייה או מקולקלת?

אחת ולתמיד: איך יודעים אם ביצה טרייה או מקולקלת

מדריכים וטיפים
איך לאחסן ביצים במקרר

אחת ולתמיד: זו הדרך הבטוחה לאחסן ביצים במקרר

מדריכים וטיפים
ביצים קשות שמתקלפות בקלות

אחת ולתמיד: זו הסיבה שביצים קשות לא מתקלפות בקלות

מדריכים וטיפים
איך לבחור עגבניות מושלמות

אייל שני, מאחוריך: איך לבחור את העגבנייה המושלמת?

מדריכים וטיפים
איך לגדל עגבניות בבית

איך לגדל עגבניות בבית: המדריך לגנן המתחיל

מדריכים וטיפים
איך מכינים ביצים קשות בנינג'ה גריל

איך להכין ביצים קשות בנינג'ה גריל ללא מאמץ

מדריכים וטיפים