לזלול - מגזין אוכל ישראלי

זוללים את הגליל: פסטיבל חורף זמן גליל מערבי חוזר ובגדול

פסטיבל חורף זמן גליל מערבי 2022 חוזר במהדורה חגיגית במיוחד של 3 ימים מלאי סעודות, סיורים וסדנאות באווירת חג מולד חורפית וטעימה
פסטיבל חורף זמן גליל מערבי 2022 - קינוחים דרוזיים בג'ת
פסטיבל חורף זמן גליל מערבי 2022 - קינוחים דרוזיים בג'ת
שיתוף

בתזמון כמעט קוסמי נבחר הגליל בשבוע שעבר ברשימת 23 היעדים הטובים ביותר בעולם לשנת 2023 על ידי מומחי התיירות של המגזין האמריקני "Condé Nast Traveler" וכונתה הטוסקנה של ישראל, לא פחות.

"יש כאן משהו לעשות לכל סוג של מטייל. להיחשף ולהתחבר לקהילות מקומיות ולטייל בשלווה. זה עשרות שנים שחובבי אוכל ויין מכל הארץ נוסעים צפונה לנוף הירוק והפורה ומטיילים בין מטעי עצי פרי, מחלבות אורגניות ויקבי בוטיק משפחתיים", שיבחו במגזין.

המחמאות מצד המגזין מגיעות רגע לפני השקתו של פסטיבל זמן גליל מערבי 2022 שחוזר במהדורת החורף שלו לאחר הפסטיבל האחרון שנערך באביב והוכתר כהצלחה.

פסטיבל חורף זמן גליל מערבי 2022 צפוי להתקיים במשך סוף שבוע אחד בין הימים חמישי עד שבת 15-17 בדצמבר ויכלול עשרות אירועים מארוחות חורפיות וארוחות חג מיוחדות, סיורים מודרכים בכפרים נוצריים ועד סדנאות יצירה, אירועי אמנות והמון נוף עוצר נשימה.

הבחירה של מארגני הפסטיבל לקיימו דווקא כעת אינה מקרית גם כן. זו בדיוק התקופה שהאזור כולו עוטה חג לקראת הכריסמס ומאפשר למבקרים ליהנות מחוויית חג המולד אותנטית, צבעונית ושמחה על רקע נופי הגליל.

זו שנתו ה-11 של פסטיבל זמן גליל מערבי והניסיון הרב שנצבר בהפקה לאורך השנים משתקף במעל 40 אירועים ושיתופי פעולה מסקרנים בין אתרי תיירות שונים באזור עם היכולת למצוא את הסיפורים הקטנים ואת האנשים שמרכיבים את הפסיפס היפהפה של הגליל.

בתור הזללנים שאנחנו, לא יכולנו להתאפק, לקחנו מקל, לקחנו תרמיל ויצאנו לטעום שלל מאכלים מקומיים בנקודות מרכזיות בו יתקיים הפסטיבל השנה בגליל.

פסטיבל חורף זמן גליל מערבי 2022 – מה יש לזלול?

את היום שלנו התחלנו עם ארוחת בוקר מפנקת במיוחד מחומרי גלם גליליים בקפה יודפת במרפסת רחבת הידיים עם נוף קלאסי ועוצר נשימה של הרי הגליל.

אפשר להירגע עם כוס אספרסו ומאפה טרי מהקונדיטוריה הפועלת במקום או מארוחת בוקר זוגית הכוללת מנת ביצים לבחירה, פלטת מטבלים וגבינות, סלט אישי, לחם מחמצת שאור מקמח מלא ושתייה קרה וחמה לבחירה (133 ש"ח).

בקפה יודפת מציעים גם בראנצ'ים, עסקיות צהריים מגוונות וארוחות ערב מפנקות מדי יום ובסוף השבוע. בנוסף מתקיימים במקום מבחר אירועי אמנות ויצירה, ערבי הקראת סיפורים והופעות מוזיקליות מגוונות.

קפה יודפת מול הנוף הגלילי
קפה יודפת מול הנוף הגלילי

במסגרת פסטיבל חורף זמן גליל מערבי 2022 יגיע להתארח בקפה יודפת תיאטרון זיקית לשעת סיפור תיאטרלית לילדים בגילאי 3-8 עם עיבוד לסיפור הקלאסי של אפרים סידון "אוזו ומוזו מכפר קקרוזו". לצד ההצגה יוגשו סופגניות חמות ומתוקות של קפה יודפת

מאירים את החג בקפה יודפת | יום חמישי, 15.12, 17:00 | 40 ש"ח כולל שעת סיפור וסופגנייה

אחרי שהתחלנו את היום כראוי שמנו פעמינו לנקודה הבאה ואחת המסקרנות בפסטיבל. מדובר בביתה הפרטי והמרהיב של מרים עיק הממוקם בבית אל יסמין, מבנה עות'מאני מרהיב בין יותר מ-400 שנה (לא לשכוח להעיף מבט מעלה אל התקרות המצוירות).

עיק מציעה כבר זמן רב אירוח חם ואותנטי למשפחות ולקבוצות במסגרתו זוכים הם לטעום מבחר ממאכליה, להקשיב בקשב רב לסיפוריה המרתקים ולהשתתף בסדנאות בישול מגוונות. בנוסף ישנה אופציית לינה במקום בין סמטאות עכו האהובות.

ארוחה חורפית בבית אל יסמין בעכו
ארוחה חורפית בבית אל יסמין בעכו

במסגרת הפסטיבל מציעה מרים ארוחה צהריים חורפית עכואית ביתית אמיתית עם מגוון מאכלים שלא טועמים כל יום. מרים קיבלה את פנינו בלבביות ודחקה בנו לטעום כמה שיותר מהר מההיצע המפתה של המאכלים שנפרסו בחלל.

בין השאר צד את עינינו מרק העדשים הסמיך של מרים שהיה חם, מנחם ועז טעם; חשוות אל עוזי – אורז עם בשר, צנוברים ושקדים שהיה מפנק ומדויק; מחמר – עוף עם בצל ותפוחי אדמה בתנור שהוא כל מה שיכולנו לבקש ליום קריר וסניה בשר עם טחינה שגרם לנו רק לרצות לנמנם ברכות על אחת הספות המעוטרות במקום.

עוד כוללת הארוחה מבחר תבשילי שעועית ועדשים, עלי גפן במילוי אורז, סלטים מגוונים, שתיה קרה וחמה ועוגיות תמרים עבודת יד

ארוחה חורפית עכואית ביתית אצל מרים בבית אל יסמין | עכו העתיקה | יום חמישי 15.12, 13:00 | 130 ש"ח למבוגר, 70 ש"ח לילד עד גיל 7

לאחר שאכלנו כל טוב אצל מרים קפצנו אל מרכז המידע הסמוך JNF-USA לעכו ולגליל המערבי המנוהל על ידי עמותת זמן גליל מערבי בכדי להתעדכן בהמלצות מסלולי טיולים וחשיפת הקהל הרחב לפעילויות המוצעות באזור הגליל המערבי. המרכז מהווה למעשה שער לעיר עכו הזוכה ליותר מ-2 מיליון מבקרים מדי שנה

המשכנו בצעידה קלה בסמטאות עכו שעזרה לנו להתאושש מכל מה שזללנו עד עכשיו ומשם לנקודה הבאה והמתוקה בטיול שלנו בכפר ג'ת לאירוח ביתי עם שלל מתוקים דרוזיים מסקרנים במיוחד מבית Sweet Moments של הבשלנית והקונדיטורית נוהאד ביסאן.

ביסאן מארחת בחצר ביתה ביישוב הדרוזי ג'ת הגלילית זוגות, משפחות וקבוצות מכל רחבי הארץ לטעימות קינוחים מעשי ידיה וסדנאות אפייה מול הנוף הגלילי המרהיב.

הקינוחים של נוהאד ביסאן בכפר ג'ת
הקינוחים של נוהאד ביסאן בכפר ג'ת

מיד כשנכנסנו לביתה כיבדה אותנו נוהאד בתה מגלי עשיר ומפתיע עם חריפות מסקרנת ותבלון של קינמון, אניס ואגוז מוסקט תוספת אגוזים שמתאים במיוחד במזג אוויר סגרירי. את השולחן עיטרו אין ספור קינוחים דרוזיים מסורתיים שהפתיעו אותנו בטעמיהם עם מתיקות מעודנת ומדויקת שגורמת לך רק לזלול עוד ועוד.

אהבנו במיוחד את קינוח לילי ביירות המפואר והנימוח, את העש אסראייה עם החלב והקשטה המבושלת וכמובן את המעמולים הרכים כענן במילוי תמרים ותבלינים או פיסטוקים ודבש.

פסטיבל חורף זמן גליל מערבי 2022 - קינוחים דרוזיים בג'ת
פסטיבל חורף זמן גליל מערבי 2022 – קינוחים דרוזיים בג'ת

במסגרת האירוע בפסטיבל החורף של זמן גליל מערבי תארח נוהאד למבחר טעימות מתוקות לצד הרצאה קצרה על סיפור חייה המרתק, סיפור העדה הדרוזית והכפר ג'ת בו גדלה.

אירוח ביתי וטעימות מתוקים דרוזיים | ג'ת הגלילית | שישי 16.12, 11:00 | 60 ש"ח לאדם

שמנמנים ומרוצים הגענו לאחר נסיעה קצרה אל אחת הנקודות המרגשות והטעימות של היום ביקב כישור בכפר כישורית. היקב הכולל כרם רחב ידיים ומרכז מבקרים נעים וציורי משלב כדרך חיים אנשים בעלי צרכים מיוחדים בכל הפעילויות במקום.

יקב כישור הוקם בשנת 2010 בכפר כישורית, ביתם של כ-200 בעלי צרכים מיוחדים החיים את חייהם במקום תוך עבודה מותאמת אישית לכל אחד בענפים השונים של הכפר כמו היקב המדובר.

במרכז המבקרים של היקב קיבלנו הדרכה קצרה ולבבית על תהליך הפקת היין בינות לחביות עץ האלון, שמענו על מלאכת הקודש הנעשית בכפר ועל ההזדמנות שמקבלים בעלי הצרכים המיוחדים לחיות חיים שלמים, מלאים ומספקים וטעמנו מבחר יינות מעולים לצד גבינות איכות של שהותאמו בדיוק לכל יין.

טעימות יין וגבינות ביקב כישור
טעימות יין וגבינות ביקב כישור

במסגרת הפסטיבל תגיע אל יקב כישור חוות רום, חוות עיזים ליד היישוב כמון המייצרת גבינות משובחות מחלב מרעה איכותי לערב טעימות של 6 סוגי יינות בליווי אנשי היקב לצד פוקאצ'ות וגבינות מותאמות של אנשי החווה בליווי הסברים מעמיקים ואנקדוטות על המקום ועל האנשים המרכיבים אותו.

חוות רום היא חווה אקולוגית הפועלת מתוך אג'נדה של קיימות וחיים קרובים לאדמה ומציעה שפע סדנאות להכנת גבינות, טעימות וסיורים וגם מסעדת שף מקומית בשם "ביסטרו חוות רום".

ערב חורפי של גבינות ויין – יקב כישור מארח את חוות רום | כפר כישורית | יום חמישי, 15.12, 19:00 | 130 ש"ח לאדם

מבוסמים מעט מהיין ומלאי השראה מאנשי הצוות של היקב והכפר, נדדנו לעבר התחנה האחרונה בביקור הקולינרי הצנוע שלנו, אל ביתם של רותי גילי במושב יערה.

רותי וגילי - מארחים מהלב במושב יערה
רותי וגילי – מארחים מהלב במושב יערה

מדובר במתחם אירוח ביתי בשם "רותי וגילי – מארחים מהלב" בו מבשלת רותי כהן אוכל מוקפד וביתי מחומרי גלם איכותיים, עונתיים ומקומיים מהגליל. האירוח מתרחש בביתם הפרטי של הזוג בלב חורש טבעי במושב ותמצאו בו ארוחות צהריים וערב לצד הרצאות וערבי תרבות מגוונים.

רותי וגילי מארחים מהלב - בישול ביתי במושב יערה
רותי וגילי מארחים מהלב – בישול ביתי במושב יערה

הזוג קיבל את פנינו בחום וסיפר את סיפור חייהם מעורר ההשראה שהוביל אותם להקים את העסק הביתי שהפך להצלחה מסחררת. לאחר ההרצאה התפנקנו במבחר תבשילים מעשי ידיה, ממרק אפונה סמיך ומנחם עם קבנוס ועד לקוסקוס עבודת יד שפשוט נמס לנו בפה.

לקינוח התענגנו על ספק תכשיטים ספק פרליני שוקולד בוהקים ויפים מבית Odette שהיוו סיומת מתוקה ומוצלחת במיוחד ליום עמוס בטעמים.

פרלינים של אודט בוטיק שוקולד - Odette
פרלינים של אודט בוטיק שוקולד – Odette

במסגרת פסטיבל זמן גליל מערבי יציעו הזוג בביתם מבחר של קדירות חורף בשריות או טבעוניות לצד פרלינים מרהיבים מבית "אודט – בוטיק שוקולד". יוצרת הפרלינים, השוקולטיירית שלומית זמיר תספר גם היא על חייה המאתגרים ועל הניסים הגדולים שליוו אותה לאורך הדרך.

קדירת חורף, פרלינים, נשים וניסים – רותי וגילי מארחים מהלב | מושב יערה | חמישי 15.12 20:00 | 180 ש"ח לאדם כולל הרצאה, ארוחה, 4 פרלינים וכוס יין

שבעים ומרוצים סיכמנו את הסיור בהצלחה והתחלנו לתכנן את האירועים הנוספים שנבקר בהם במסגרת הפסטיבל עצמו.

בין השאר תוכלו למצוא ארוחה ים תיכונית רומנטית וחד פעמית במחלבת שירת הרועים עם השף אורי צור ועמית אמיר, ארוחת כריסמס מפנקת במסעדת שאטו דה רואה במבצר צלבני מהפנט במעיליא לצד סיורים מודרכים בכנסיות ובסמטאות ומפגש עם ראשי הקהילה ועוד שלל אירועים, סיורים וטעמים לכל אורכו ורוחבו של הגליל המערבי.

פסטיבל זמן גליל מערבי אמנם בא להכיר לקהל הרחב את נופי הגליל אך מעל הכל הקסם בו נטוע באנשים, במי שקמו והעזו, הקימו את ביתם ופרנסתם ושילבו את הטעמים, הריחות והנוף עוצר הנשימה של הגליל אל תוך סיפור חייהם האישי.

פסטיבל חורף זמן גליל מערבי 2022 | חמישי עד שבת, 15-17 בדצמבר | מידע נוסף והרשמה לאירועים במרכז מידע גליל מערבי בטלפון 072-3941110 ובאתר הפסטיבל

Picture of צחי לנקרי

צחי לנקרי

צחי לנקרי הוא העורך הראשי של מגזין לזלול וזללן לא קטן בפני עצמו. צחי הוא איש תוכן וקידום אתרים ותיק וקונדיטור בוגר בית הספר דנון חובב מתוקים בהווה ובעתיד. כיום, צחי מתגורר בתל אביב וזולל מכל הבא ליד עם חברי המערכת. במגזין האוכל הוא משלב בין אהבתו לאפייה ובישול לבין יצירת תוכן קולינרי מקורי ומועיל שממתיק ומעשיר את הרשת
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

ממשיכים לזלול

7 מזונות על לחיזוק המערכת החיסונית בחורף

7 מזונות על לחיזוק המערכת החיסונית בחורף

מדריכים וטיפים
דורוז - פרויקט אוכל דרוזי בתל אביב

אוכל דרוזי, בתים פתוחים ויין בגליל: אירועים טעימים לבוא האביב

אירועים ופסטיבלים
איך להכין שוקולטה

איך להכין שוקולטה חמה ומפנקת לחורף

מדריכים וטיפים
ארוחת הסולטן במסעדת ארמון סהרה בגליל

ארוחת הסולטן: מסעדת ארמון סהרה משיקה סעודה בת 9 מנות

חדשות האוכל
פסטיבל מרקים של קפה פיינברג בחדרה

באו לחמם: קפה פיינברג משיקים פסטיבל מרקים חורפי ומפנק

חדשות האוכל
איך להכין סחלב חם ומנחם לחורף

בול בזמן לחורף: איך מכינים משקה סחלב חם ומנחם בבית

מדריכים וטיפים
איך לקלף ערמונים

הדרך הנכונה: איך לקלף ערמונים בלי כל הבלאגן

מדריכים וטיפים
ארוחת חתונה דרוזית במסעדת נור בג'וליס

הזמנה לחתונה דרוזית: מסעדת נור חוגגת עם ארוחת חתונה אותנטית

חדשות האוכל
תפריט החורף של מסעדת מנא mena

המסעדה שמציעה מנות חורפיות ומנחמות מול הים הסוער

חדשות האוכל
כמה זמן אוכל מחזיק מעמד במקרר בהפסקת חשמל

הפסקת חשמל? כך תשמרו על האוכל במקרר ובמקפיא

מדריכים וטיפים
איך לקלות ערמונים בבית

זו הדרך לקלות ערמונים בצורה הנכונה

מדריכים וטיפים
טיול קולינרי בגליל - בוזה, אלומה ויקב ג'וליה

זוללים את הגליל: יצאנו לטיול קולינרי של סוף הקיץ בצפון

חדשות האוכל