כשסכין שף ומכחול נפגשים: תערוכה קולינרית מעוררת תיאבון במוזיאון אנו

פודיש, האגף הקולינרי של "אנו - מוזיאון העם היהודי" משיק תערוכה המחברת בין אנשי אוכל לאמנים למסע שורשים יהודי מעורר תאבון .
עדכונים טעימים למייל!

FOODISH, אגף הקולינריה של "אנו – מוזיאון העם היהודי", השיק אמש (שישי, 6.9) תערוכת פופ אפ חדשה ומעוררת תיאבון השואפת לחבר בין שפים ואנשי וקולינריה ישראלים מובילים למאיירים מוערכים תוך דיון בזהות ובתרבות דרך הפסיפס הקולינרי הייחודי של העם היהודי.

בתערוכת "שלוש כפות שמן ושני מכחולים" בהובלת עמית טריינין, מוצגות 14 עבודות אמנות בדמות מעילי שף מעוצבים. כל סינר מאויר בהשראת סיפורים אישים וחוויות שונות של היוצרים ואנשי הקולינריה כשבין כולם מחברת התרבות והאוכל היהודי.

שלוש כפות שמן ושני מכחולים - תערוכת פופ-אפ במוזיאון אנו
שלוש כפות שמן ושני מכחולים - תערוכת פופ-אפ במוזיאון אנו | צילום: איתי סליקטר

על פי המנהל האמנותי של הפרויקט, עמית טריינין, התערוכה עוסקת בזהות ובתרבות היהודית דרך האוכל, בחיבורים בין יוצרים מדיספלינות שונות ובין הנפש שלנו והבית בו גדלנו למציאות בה אנו חיים.

כל עבודה בתערוכה מושפעת מהמסורות הקולינריות של היוצרים, מהקהילה ומהמטבח בו גדלו שעיצב את אופי הבישול שלהם כיום. בנוסף יופק קטלוג הכולל את היצירות, האיורים והמתכונים של השפים והאמנים הלוקחים חלק בפרויקט.

ההכנסות ממכירת העבודות יועברו במלואן למימון פעילויות תרפיה באוכל למפונים מהצפון והדרום. כל המשתתפים נרתמו לפרויקט בהתנדבות מלאה.

כשישראל אהרוני פגש את זאב אנגלמאיר

שף ישראל אהרוני וזאב אנגלמאיר
שף ישראל אהרוני וזאב אנגלמאיר | צילום: איתי סליקטר

בין הזוגות המשתתפים באירוע – שף ישראל אהרוני והאמן זאב אנגלמאיר, רותי ברודו והמאיירת ענת ורשסבקי, ג'ייק כהן והמאיירת נורית גרוס, ג'ואן ניית'ן והאמנית הדס חיון, מיכל אנסקי והמאייר סרגיי איסקוב, יובל בן נריה והיוצרת ג'ודית אשר והשף מייקל סולמונוב ואיציק רנרט,

עוד ישתתפו השף חיים כהן והאמנית מיכל דיבואה, שף רז רהב והאמנית קרן שפילשר, שף מושיק רוט והמאיירת מאיה איש שלום, רותי רוסו והמאייר עמית טריינין, חוקרת האוכל קלודיה רודן והצייר נדב מצ'טה, שף איל שני והמאייר מישל קישקה ושף יוסי שטרית והמאייר איתן אלוא.

מלבד התערוכה, מתקיימים לאורך ימי הפופ אפ שיחות וסדנאות עם הזוגות שיעסקו בחיבור בין הזוגות. אמש נערך שיח גלריה בין המאייר מישל קישקה לבנו דוד, יו"ר העמותה הישראלית לתרבות קולינרית וביום שני צפוי אהרוני לארח את את אנגלמאיר לשיחה על אמנות, השראה ויצירה.

מי שמחפש אירועים יותר פעילים, יוכל להשתתף בסדנת ציור על סינרי שף של המאיירות ענת ורשבסקי ומיכל דבואה. השיחות והפעילויות בהזמנה ותשלום מראש באתר

שף חיים כהן ומיכל דיבואה
שף חיים כהן ומיכל דיבואה | צילום: איתי סליקטר

אמש גם נערך אירוע הפתיחה של התערוכה במסגרתו הוזמן הקהל הרחב ליצור מפת שולחן שבת שיתופית עם סיפורי זיכרונות אישיים של האורחים בנושא אוכל ואיורים בזמן אמת של המאיירת רחלי שלו. המפה תוצג לאורחים בתערוכה עד לסיומה ביום שלישי.

המיזם יצא לדרך תודות לתרומה של חברת CHEF WORKS, מהחברות הגדולות בעולם לביגוד שפים ומסעדנים, וחברות נוספות במשק וביניהם יקב טפרברג. פרטים ורכישת כרטיסים באתר המוזיאון

"שלוש כפות שמן ושני מכחולים" | אנו – מוזיאון העם היהודי, קמפוס אוניברסיטת תל אביב, קלאוזנר 15, רמת אביב | הכניסה לתערוכה כלולה במחיר הביקור במוזיאון – 52 ש"ח | כניסה חינם למפוני הדרום והצפון, לובשי מדים ואנשי כוחות הביטחון | חנייה לכלי רכב בחניון המוזיאונים החדש, מול שער 2.

הרשמו לניוזלטר לזלול

הרשמו בחינם לניוזלטר של לזלול ועקבו ברשתות החברתיות. כל חדשות האוכל, סקירת מסעדות ואירועים, מדריכים וטיפים לבישול ואפייה, מתכונים ויראליים ומוצרים חדשים על המדף!
עקבו אחרי לזלול ברשתות החברתיות

התגובות שלכם

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

ממשיכים לזלול

פופ אפ קבב רומני של מיטש בקפה מטילדה

פיתה צרחות: הקבב הרומני המיתולוגי חוזר לפופ אפ עסיסי

חדשות האוכל
פופ אפ לוקאל בורגר במרינדו עין גב

ההמבורגר הכי מושחת בתל אביב מגיע לפופ אפ בצפון

אירועים ופסטיבלים
נטפליקס פותחת מסעדת פופ אפ

נטפליקס מציגה: מסעדת פופ אפ מהסרטים עם השפים הגדולים

חדשות האוכל
פופ אפ נקניקיות במסעדת פרוזדור

אוהבים? פופ אפ נקניקיות מושחתות מגיע למסעדת פרוזדור

חדשות האוכל

טרי מהתנור

מטבח מעבר: לבשל בבית - תערוכה בגלריית אסיף

עוגיות בבוקר, חביתה בערב: המטבח שלפני ה-7.10 בתערוכה חדשה

חדשות האוכל
אסיף, מרכז תרבות האוכל בישראל, משיק לקראת יום השנה ל-7.10 תערוכה חדשה בשם "מטבח מעבר: לבשל בית", המוקדשת לגעגוע למטבח הביתי של מפוני המלחמה >>
קולקציית העוגות והקינוחים של ביסקוטי לראש השנה 2024

מלכת הדבש: ביסקוטי מציגה קולקציית עוגות וקינוחים מפתה לראש השנה

חדשות האוכל
לא התארגנתם על עוגה לראש השנה? רוצו לבדוק את קולקציית העוגות והקינוחים עתירת הדבש של קונדיטוריית ביסקוטי למרכז שולחן החג >>

מדריכים שאהבתם

המדריך השלם לחומץ: סוגים, שימושים וסודות קולינריים

מדריכים וטיפים

איך להכין ביצים קשות בנינג'ה גריל ללא מאמץ

מדריכים וטיפים

מה לזלול?