תגידו שלום לסיר: כך תכינו ביצים קשות מושלמות בתנור

למדו איך להכין ביצים קשות בתנור בקלות וביעילות. מדריך צעד אחר צעד וכל הטיפים לביצים קשות מושלמות ובדיוק במידה בכל פעם מחדש.
עדכונים טעימים למייל!

רובנו נוהגים לבשל ביצים קשות במים רותחים בסיר על הכיריים, אך האם ידעתם שאפשר להכין ביצים קשות ביעילות וללא מאמץ גם בתנור האפייה הביתי? הכנת ביצים קשות בתנור יעילה במיוחד אם אין לכם כיריים או אם יש צורך בבישול כמות גדולה של ביצים קשות. השיטה מצריכה ציוד מינימלי ומניבה תוצאות עקביות ומדויקות פעם אחר פעם.

במדריך הבא נעקוב צעד אחר צעד איך להכין ביצה קשה בתנור. מהציוד הבסיסי ותהליך האפייה ועד לטיפים וטריקים למתקדמים שיוודאו שהביצים הקשות האפויות ייצאו מושלמות בכל פעם מחדש. התנור מרגיש לכם מיושן? גלו איך להכין ביצים קשות בנינג'ה גריל.

איך להכין ביצה קשה בתנור
איך להכין ביצה קשה בתנור

למה להכין ביצים קשות בתנור?

כשאנחנו חושבים על ביצים קשות, התמונה שעולה בראש מיד היא של ביצים משתכשכות בסיר עם מים מבעבעים אך אפיית ביצים בתנור היא אלטרנטיבה יעילה בהחלט גם כן. השיטה מערבת בישול ביצים בקליפתן בעזרת חום התנור במקום במים הרותחים. התוצאה? ביצים קשות מבושלות בצורה אחידה עם מרקם וטעם שנותן תחרות ואפילו גובר לפעמים על הביצים הקשות הקלאסיות.

ההבדל העיקרי בין ביצים קשות אפויות לאלו הקלאסיות מונח בתהליך ההכנה. בתנור, החום עוטף את הביצים ומבשל אותן בעדינות. פיזור החום יכול להוביל לבישול אחיד ועקבי יותר. הביצה מורכבת מחלבונים שמתחילים להיקרש בטמפרטורות שונות. בתנור, העלייה ההדרגתית בטמפרטורה מאפשרת לחלבונים הללו להיקשר בצורה מבוקרת, מה שמוביל לביצה קשה רכה עם חלבון וחלמון במידת עשייה מדויקת.

מעבר למדע, הכנת ביצים קשות בתנור יעילה במיוחד כשיש צורך להכין כמות גדולה יותר. במקום להתעסק עם כמה סירים או להמתין עד שהמים ירתחו בסיר גדול במיוחד, ניתן לבשל 12 ביצים או יותר בתנור בו זמנית ולחסוך זמן ומאמץ. השיטה גם יעילה למי שיש להם מטבח קטן או שטח כיריים מוגבל.

עוד טעימה: הטריק לקילוף ביצים קשות בקלות ובמהירות

איך מכינים ביצה קשה בתנור

חומרים וציוד דרוש

הכנת ביצים קשות בתנור מצריכה ציוד מינימלי שאפשר למצוא במטבחים רבים.

ביצים: מומלץ תמיד להשתמש בביצים מעט ישנות יותר, בנות שבוע או שבועיים בכדי להבטיח תוצאות מיטביות, זאת מאחר שביצים טריות נוטות להיות קשות יותר לקילוף לאחר הבישול.

תבנית מאפינס/קאפקייקס: תבנית שקעים סטנדרטית למאפינס או קאפייקס מעולה לשיטה זו בזכות יכולת השקעים להחזיק את הביצים יציבות ובמקום מבלי לזוז לכל אורך תהליך האפייה. היציבות הזו מבטיחה פיזור חום אחיד ומונעת מהן להתגלגל ולהיסדק.

אם אין לכם תבנית שקעים, ניתן להניח את הביצים על כלי אחר עם בליטות או שקעים שיכול להחזיק את הביצים ביציבות, להשתמש בכוסות בטיחות לשימוש בתנור או להניח על תבנית אפייה סטנדרטית ולוודא שהביצים יציבות מספיק.

קערה לאמבטיית קרח: לאחר האפייה, הביצים הקשות זקוקות לקירור מהיר בכדי לעצור את תהליך הבישול. הכינו מראש קערה גדולה מספיק לכמות הביצים שהכנתם ומלאו אותה בקרח ובמים קרים.

הכנת ביצים קשות בתנור
הכנת ביצים קשות בתנור

הוראות הכנה

  1. חממו את התנור ל-160 מעלות – טמפרטורה אידאלית לבישול הביצים בעדינות מבלי לגרום להן להיסדק.
  2. הניחו את הביצים בתבנית הקאפקייקס, ביצה אחת בכל שקע. אם אתם משתמשים בתבנית אפייה, הניחו את הביצים ביציבות בכדי שלא ינועו ויתגלגלו סביב.
  3. כשהתנור חם, הכניסו בזהירות את התבנית לתנור ואפו במשך חצי שעה. חשוב להקפיד על טווח זמנים זה בכדי לוודא שהביצים מגיעות למידה הרצויה.
  4. בסיום האפייה העבירו את הביצים בעזרת מלקחיים או כפפות לתנור אל אמבטיית הקרח. בכך תעצרו את בישול הביצים ותהפכו את הקילוף לקל יותר.
  5. לאחר 10 דקות קירור, סדקו כל ביצה בעדינות והתחילו לקלף מהקצה הרחב יותר, היכן שנמצא לרוב כיס האוויר. אם הקליפה נדבקת, הניחו אותה תחת זרם מים קרים והמשיכו לקלף.

חשוב לציין שלביצים קשות אפויות יש מרקם שונה במעט לעומת ביצים קשות קלאסיות. החלבון נוטה להיות יותר מוצק והחלמון קרמי יותר.

עוד טעימה: כן, אפשר גם להכין ביצים קשות במיקרוגל

טיפים לביצים קשות מושלמות בתנור

בעוד אפיית ביצים בתנור היא קלה ופשוטה, ישנן כמה בעיות נפוצות שרבים נתקלים בהן וכמה טיפים שיכולים לשדרג את חוויות אפיית הביצים שלכם.

לתוצאות עקביות יותר מומלץ לתת לביצים להגיע לטמפרטורת החדר לפני האפייה. בכך תפחיתו את הסיכוי להיווצרות סדקים בגלל הבדלי הטמפרטורות.
אם אתם משתמשים בביצים קטנות או גדולות יותר מהממוצע, ייתכן ותצטרכו להתאים את זמני האפייה למידת עשייה מדויקת יותר.

אם הביצים נסדקות במהלך האפייה, ייתכן ומדובר בבעיה של שינויי טמפרטורה תכופים. הימנעו מפתיחה של התנור במהלך האפייה וודאו שהתנור הגיע לטמפרטורה הרצויה בטרם תכניסו את הביצים לתנור בכדי למנוע היווצרות סדקים.

הבנה של זמן האפייה המדויק עבור התנור הספציפי שלכם מצריכה מעט ניסוי וטעייה. אם הביצים לא מוכנות מספיק או מבושלות יתר על המידה, התאימו בפעם הבאה את זמני האפייה ב-2-3 דקות פחות או יותר. אם אתם משתמשים בשיטה בפעם הראשונה, הכינו מספר קטן של ביצים בכדי להבין את הצרכים של התנור ולמנוע בזבוז.

ביצים קשות אפויות בתנור אפשר לשמור במקרר כמו ביצים קשות קלאסיות. ניתן לשמור אותן בקליפתן בקופסא אטומה במקרר עד לשבוע ימים.

יש לכם טיפ מנצח להכנת ביצים קשות בתנור? יודעים איך להגיע לרמת העשייה המושלמת בכל פעם מחדש? שתפו אותנו ואת הזללנים בתגובות

הרשמו לניוזלטר לזלול

הרשמו בחינם לניוזלטר של לזלול ועקבו ברשתות החברתיות. כל חדשות האוכל, סקירת מסעדות ואירועים, מדריכים וטיפים לבישול ואפייה, מתכונים ויראליים ומוצרים חדשים על המדף!
עקבו אחרי לזלול ברשתות החברתיות

התגובות שלכם

33 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

ממשיכים לזלול

איך לקלות חציל על הכיריים

טעם של בית: איך לקלות חציל על הכיריים כמו מקצוענים

מדריכים וטיפים
כמה זמן מותר לשמור ביצים טרופות במקרר?

חשוב לדעת: כמה זמן מותר לשמור ביצים טרופות במקרר?

מדריכים וטיפים
גריל מעשנה חיצוני נינג'ה - Ninja Woodfire Pro XL Ninja

נינג'ה בגינה: Ninja משיקים טאבון וגריל-מעשנה חיצוניים

חדשות האוכל
בצק לא תופח? כך תכינו בצק שמרים מושלם

פעם אחרונה שזה קורה: איך מתקנים בצק שמרים שלא תופח?

מדריכים וטיפים

טרי מהתנור

מרק ירקות לשבירת צום יום כיפור

5 מאכלים מומלצים לשבירת צום יום כיפור שלא מכבידים על הבטן

מדריכים וטיפים
בכדי הימנע מבעיות עיכול לאחר יום כיפור, חשוב לשבור את הצום בצורה נכונה ולהקפיד על מזונות מתאימים. אספנו 5 מאכלים שכדאי לצרוך לאחר הצום. >>
נאיפה מולא מארחת לארוחה אינטימית בביתה

במטבח של נאיפה מולא: ארוחות אינטימיות אצל השפים הגדולים בישראל

אירועים ופסטיבלים
מתומר טל ורותי ברודו ועד לנאיפה מולא ומושיקו גמליאל: סן פלגרינו משיקים סדרת ארוחות פיין דיינינג אינטימיות בבתי השפים המובילים בישראל >>

מדריכים שאהבתם

איך לבשל עדשים שחורות בקלות ובמהירות – מדריך למתחילים

מדריכים וטיפים

שמים סוף ליובש: איך לשמור על עוגה עסיסית ולחה לאורך זמן

מדריכים וטיפים

מה לזלול?