רשת המזון המהיר KFC מצטרפת לטרנד הבשר המלאכותי ומשיקה שיתוף פעולה חדש ומסקרן עם מעבדת מחקר רוסית העוסקת בפיתוח בשר מלאכותי המיוצר בתנאי מעבדה במטרה אחת – יצירת נאגטס מודפסים.
בכך מצטרפת קאנטקי פרייד צ'יקן למסעדות מזון מהיר אחרות שמכניסות לתפריט מוצרים המבוססים על בשר מלאכותי אשר בייצורו לא מעורב הרג בעלי חיים.
עוד טעימה: KFC חיפה חוצות המפרץ נפתח רשמית
נאגטס מודפסים – העתיד כבר כאן
בעוד רשתות אחרות מתמקדות במוצרים מעובדים המבוססים על מקורות צמחיים וחלבונים מן הטבע, החליטה KFC ללכת צעד אחד קדימה אל עבר בשר העתיד ולהשקיע בשיתוף פעולה במוצר שמבוסס על בשר אמיתי אך מיוצר בתנאי מעבדה ובכך נחסכים חייהם של בעלי החיים.
לטענת החברה, הפיתוח ישמש לייצור נאגטס מודפסים שייראו כמו נאגטס אמיתיים עם טעם זהה.
על פי ההודעה, חברת 3D Bioprinting Solution עובדת על פיתוח טכנולוגית הדפסה ביולוגית בעזרת תאי תרנגולות וחומרים צמחיים ושחזור הטעם והמרקם של עוף.
בעזרת השיטה, ניתן לשלב את כל המרכיבים התזונתיים שיש בעוף גם בנאגטס מודפסים וללא תוספים והורמונים המתווספים לבשר בתעשייה. מה שמבטיח בשר בריא יותר, מעבר לחסכון בחיי בעלי החיים.
בהודעה לעיתונות, ציטטה KFC גם מחקר של המכון האמריקאי למדע סביבתי וטכנולוגיה הטוען שטכנולוגית גידול בשר מתאים יש השפעה שלילית מינימלית על הסביבה עם צריכה אנרגיה קטנה בחצי לעומת תעשיית הבשר – פי 25 פחות פליטת גזי חממה ופי 100 פחות שטח המשמש לייצור.
עוד טעימה: מקדונלדס מציגים – נאגטס חריפים
טכנולוגית הדפסת בשר מתאים צברה תאוצה בשנים האחרונות עם עליית הפופולריות של מוצרים דמויי בשר מן הצומח כגון ביונד אימפוסיבל מיט המבוססים אך ורק על מקורות צמחיים ושמוצריהם נמכרים ברשתות השיווק ובמסעדות, כולל KFC עצמה.
כעת KFC מתעתדת להיות רשת המזון הראשונה שתפתח מוצר דמוי בשר משלה ולהציע נאגטס מודפסים, במקום למכור מוצרים של חברות אחרות.
במסגרת שיתוף הפעולה, תספק KFC את כל הרכיבים של מוצריה הפופולריים לפיתוח המוצר החדש, מהתבלינים ועד פירורי הלחם ואלו יצורפו לבשר המודפס על מנת לשמור על הטעם הייחודי והמוכר של קאנטקי פרייד צ'יקן.
לטענת החברה, פיתוח הנאגטס יושלם עד סוף שנת 2020 במוסקבה אך אין עדיין תאריך משוער להגעת המוצר המוגמר למסעדות עצמן.
בהודעה לעיתונות נכתב: "KFC עושה את הצעד הבא בקונספט החדשני של יצירת מסעדת העתיד ע"י השקת פיתוח של טכנולוגית הדפסה ביולוגית תלת ממדית בכדי לייצר בשר עוף בשיתוף פעולה עם מעבדת המחקר 3D Bioprinting Solutions.
הרעיון לפיתוח בשר העתיד נבע מהעלייה בפופולריות של שמירה על תזונה בריאה ואורח חיים בריא, העלייה בדרישה לאלטרנטיבות לבשר והצורך לפתח שיטות ייצור מזון ידידותיות לסביבה
עוד טעימה: KFC ארוחת 11 מנות גורמה
הפרויקט מתעתד לייצר את הנאגטס עוף הראשונים המיוצרים במעבדה עם טעם, מראה ומרקם דומים ככל האפשר למוצר המקורי של KFC ובתהליך ייצור ידידותיים לסביבה מכל תהליך ייצור של בשר רגיל. המוצר המוגמר יועבר לשלב הטעימות בסתיו של 2020 במוסקבה.
3D Bioprinting Solution מפתחת את טכנולוגית ההדפסה הביולוגית ע"י שימוש בתאי תרנגולת ובחומרים צמחיים, מה שמאפשר לה לשחזר את הטעם והמרקם של בשר עוף כמעט בלי לערב בעלי חיים בתהליך. KFC יספקו למעבדה את כל המרכיבים הנחוצים, כמו פירורי לחם ותבלינים, כדי להשיג את הטעם המוכר של KFC. כרגע, אין שיטה אחרת הזמינה בשוק שיכולה לאפשר ייצור של מוצרים מסובכים כל כך מתאים של בעלי חיים.
לשיטת ההדפסה הביולוגית יש כמה יתרונות, לבשר יש את אותם הערכים התזונתיים כמו למוצר המקורי כשבנוסף אין צורך להוסיף חומרים אחרים ומזיקים בהם נעשה שימוש בתעשייה המסורתית, כך שהתוצר הסופי הוא בריא ונקי יותר.
מוצרי בשר מבוסס תאים הם גם יותר אתיים – תהליך הייצור לא גורם נזק לבעלי חיים. בנוסף לכך, KFC נשארת מחויבת לשיפור מתמשך ברווחת בעלי החיים, מהחוות ודרך כל שרשרת האספקה, כולל גידול החיות, הטיפול בהן, ההנעה והעיבוד."
"אנחנו ב-KFC, עוקבים מקרוב אחר החידושים האחרונים ועושים כמיטב יכולתנו להתקדם עם הזמנים ולשלב טכנולוגיות מתקדמות במסעדות שלנו. מוצרי בשר מודפסים הם הצעד הבא בפיתוח מסעדות העתיד של הרשת. הניסוי שלנו בבדיקת טכנולוגית הדפסה ביולוגית בתלת מימד בכדי לייצר מוצרי עוף יכולה גם לעזור להעלות לדיון מספר בעיות גלובליות מהותיות. אנחנו שמחים לתרום לפיתוח ועובדים על מנת להפוך את המוצרים לזמינים לאלפי אנשים ברוסיה וברחבי העולם.", הוסיף מנכ"ל KFC רוסיה.
גם מנכ"ל מעבדת 3D Bioprinting Solutions, יוסף קסואני, התייחס לשיתוף הפעולה וכתב: "טכנולוגיות הדפסה ביולוגית, שהפכה נפוצה לראשונה בתחום הרפואה, צוברת בימים אלו פופולריות בייצור מזון כמו בשר. בעתיד, הפיתוח של טכנולוגיות דומות יאפשר להפוך בשר מודפס לנגיש יותר ואנחנו מקווים שהטכנולוגיה שתפותח בעזרת שיתוף הפעולה עם KFC תעזור להאיץ את ההשקה של מוצרי בשר מודפסים מבוססי תאים לשוק הרחב.
במקביל, מרחיבה KFC את שילוב מוצרי הבשר המלאכותי של חברת ביונד בתפריט המסעדות שלה בארה"ב ומשיקה בחלק נרחב מהן את הכנפיים הידועות שלה שעשויות ממוצרי ביונד.