לזלול - מגזין אוכל ישראלי

איסטנבול פינת לוינסקי: הטברנה הטורקית שמרימה את תל אביב

המדרחוב של שוק לוינסקי בתל אביב מתחדש עם מסעדת מסט המציעה אווירת טברנה טורקית אותנטית, אוכל טורקי מסורתי, אלכוהול ומוזיקה שמחה
מסעדת מסט - טברנה טורקית אותנטית בתל אביב
מסעדת מסט - טברנה טורקית אותנטית בתל אביב | צילום: הדס עזרא
שיתוף

המדרחוב הפופולרי של שוק לוינסקי בתל אביב ממשיך למצב עצמו כמרכז קולינרי מרתק עם שפע מסעדות של מגוון מסעדות שף, אוכל רחוב ומאכלי עדות. כעת מצטרפת לחגיגה מסעדת מסט הטורקית שמציעה חווית טברנה שמחה עם אוכל צבעוני ואותנטי שלא פוגשים בדרך כלל.

המסעדה החדשה ממוקמת סמוך לבית הקפה טוני ואסתר היכן ששכנה בעבר החומוסייה המדוברת מבסוטה, החלל הפנימי של המסעדה הוא קטן וצנוע יחסית עם שולחנות המפוזרים ברחבה החיצונית.

עוד טעימה: הוכרזו המסעדות הזוכות בכוכב מישלן באיסטנבול
וגם – נפתחה מסעדת בלקנה בפרדס חנה
והכל על מסעדת אבן עזרא בשוק לוינסקי

את מסט (חגיגה/אושר בטורקית) הקים השף מיילס קסטוריאנו לפני כחודשיים מתוך תשוקה לייבא את החוויה הטורקית האורגינלית המכונה "מייחנה" (meyhane) אל מרכז תל אביב. במייחנה המסורתי בטורקיה ובמדינות הבלקן מגישים מגוון משקאות אלכוהוליים בליווי מנות חלוקה אותנטיות, מאזטים ואווירה שמחה של טברנה אמיתית.

קסטוריאנו עסק בקולינריה עוד באיסטנבול בה נולד עד שעלה לארץ לפני כ-5 שנים, צבר נסיון במסעדות בארץ והחליט כעת לפתוח מסעדה משלו.

עוד טעימה: האם שף נוסרט מתכוון לפתוח מסעדה בישראל?

מסעדת מסט בשוק לוינסקי – מה בתפריט?

התפריט של מסט מתחלק לאגף מאזטים קרים וקטנים ומאזטים חמים וגדולים לחלוקה, עיקריות וקינוחים עם אלמנטים קלאסיים מהמטבח הים תיכוני.

את הארוחה תוכלו להתחיל עם מבחר מאזטים קרים כמו לחם "בזלמה" ביתי המוגש עם זיתים, פלפל חריף, חמוצים מואמרה וצזיקי ג'ג'יק; דולמה – עלי גפן ממולאים ברוטב דובדבנים חמוץ מתוק; גיריט – גבינת טולום מפוררת עם פיסטוקים ופסטו בסגנון טורקי ושמן צ'ילי; סלט פיאז עם חומוס, עגבניות, מלפפון, בצל לבן, זיתי קלמטה, פטרוזיליה, טחינה וביצה קשה (28-39 ש"ח).

באגף המאזטים החמים תמצאו מנות כמו קדאיף וגבינת טולום טורקית עם דבש וטימין; מוג'בר – קציצות קישואים מטוגן במחבת ברוטב ציזיקי; פאצ'נגה – פסטרמה טורקית, גבינת מוצרלה ועגבניות במילוי פילו; צ'יפס אלא טורקי עם איולי כמהין ופרמזן ועוד (38-66 ש"ח).

חגיגה טורקית במסעדת מסט
חגיגה טורקית במסעדת מסט | צילום: הדס עזרא

מי שמגיע רעב במיוחד יוכל לטעום עיקריות כמו באליק אקמק – פילה לברק צלוי על איולי נענע פיקנטי, ארוגולה טורקית, בצל לבן ולחם PDM צלוי; אונטריב ואורז יסמין עם שקדים קלויים, משמשים מיובשים ובהראט; נקניקיות "Sucuk" טורקיות מתובלות על טורטייה, עם פלפלים ירוקים צלויים, בצלי סומאק וסלט עלים מרענן ועוד (74-88 ש"ח).

לקינוח מציעים במסט אירמיק – סולת מטוגנת בחמאה, צנוברים, קינמון, רוטב קרמל מלוח וגלידת וניל או חלבה ברולה אפויה בתנור עם פיסטוקים ועלי ורדים מיובשים (42-45 ש"ח). את האוכל ילווה הרבה אלכוהול משובח מוודקה ויין ועד למשקה הראקי הטורקי המסורתי.

בנוסף מציעים במסט בראנץ' שמח מדי ראשון עד חמישי בשעות 10:00-15:00 ובשישי בין 10:00-17:00. בבראנץ' תמצאו מנות מפנקות כמו צלחת בורקס לבחירה (תרד וגבינה/חצילים ובשמל/תפוחי אדמה ובבטה) עם חמוצים תוצרת בית, ביצים קשות, זיתים וסחוג; מנאמן על חלה – שקשוקה טורקית עם בצל מטוגן וטימין; בנדיקט סוג'וק צלוי עם ביצה עלומה, מחית תרד, עגבניות צלויות ורוטב הולנדייז על לחם PDM ועוד (42-48 ש"ח).

מסעדת מסט | לוינסקי 39, תל אביב | שבת-חמישי בוקר – 10:00-15:00, ערב – 18:00-00:00, שישי 10:00-17:00 | הזמנות בטלפון 058-432-1881

Picture of צחי לנקרי

צחי לנקרי

צחי לנקרי הוא העורך הראשי של מגזין לזלול וזללן לא קטן בפני עצמו. צחי הוא איש תוכן וקידום אתרים ותיק וקונדיטור בוגר בית הספר דנון חובב מתוקים בהווה ובעתיד. כיום, צחי מתגורר בתל אביב וזולל מכל הבא ליד עם חברי המערכת. במגזין האוכל הוא משלב בין אהבתו לאפייה ובישול לבין יצירת תוכן קולינרי מקורי ומועיל שממתיק ומעשיר את הרשת
2 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

ממשיכים לזלול

מסעדת בעתו מארחת את כוכבי משחקי השף

אבק של כוכבים: משתתפי משחקי השף מגיעים לבשל לכם

חדשות האוכל
מארז קוקטיילים של ספייסהאוס וכרמלה

איזה שוק: ספייסהאוס וכרמלה משיקים מארז קוקטיילים מרענן

חדשות האוכל
ארוחת הסולטן במסעדת ארמון סהרה בגליל

ארוחת הסולטן: מסעדת ארמון סהרה משיקה סעודה בת 9 מנות

חדשות האוכל
מסעדת קיסר באקה אל גרבייה

ארוחת קיסרים: מה מחכה לכם במסעדת השף הערבית החדשה

חדשות האוכל
בצקי יופקה להכנה ביתית של Sari's

בורקס מים ובקלאווה טורקית: ניסינו את בצקי היופקה החדשים

חדש על המדף
הבראנץ' של שף עומר מילר במתחם DNA

בראנץ' & מרקט: שף עומר מילר מגיע לעזריאלי עם בראנץ' יווני

חדשות האוכל
בראנץ' יווני של גרקו ביץ' תל אביב

גרקו ביץ': בראנץ' יווני אותנטי על חוף הים של תל אביב

חדשות האוכל
תפריט סתיו/חורף בבר האוכל בעתו בחיפה

גשם בְּעִתּוֹ: בר האוכל החיפאי מתחדש בתפריט לימים הקרים

חדשות האוכל
ד"ר נוף עתאמנה - אוצרת פסטיבל דארנא בבאקה אל גרביה

דארנא: פסטיבל תרבות ואוכל חדש בבאקה אל גרביה בסוכות

אירועים ופסטיבלים
פופ אפ טאקוס של DE TACO בדלידה בר

דה טאקו: פופ אפ מקסיקני שמח מגיע לדלידה בר

חדשות האוכל
הולה הולה - מסעדת שף כשרה בשוק הכרמל

הולה הולה – מסעדת שף כשרה חדשה בשוק הכרמל

חדשות האוכל
פסטיבל שוק מחנה יהודה בקניון הרצליה

הזדמנות חד פעמית: פסטיבל שוק מחנה יהודה מגיע להרצליה

אירועים ופסטיבלים