גרקו ביץ': בראנץ' יווני אותנטי על חוף הים של תל אביב

הבראנץ' היווני של גרקו ביץ' בחוף פרישמן בתל אביב מציע בכל סוף שבוע מפלט מרענן מהחום המהביל של הקיץ הישראלי לטעמים ולאווירה של יוון .
עדכונים טעימים למייל!

רשת המסעדות גרקו של המסעדן צביקי עשת הפכה כבר מזמן לשם נרדף לחגיגה קולינרית יוונית אותנטית. הרשת האהובה מתפעלת סניפים בהוד השרון, בקרית אונו ובתל אביב כשכל סניף מציע אווירה שונה במקצת וחוויית אירוח שכוללת את כל הטוב שיש ליוון להציע כולל המאפים, הסלטים, הקוקטיילים וכמובן המוזיקה.

גרקו ביץ' תל אביב
גרקו ביץ' תל אביב | צילום: מערכת לזלול

בזמן שמחירי החופשות בקיץ הנוכחי שוברים שיאים גם באזורי ים התיכון וביוון בפרט, הסניף המרשים של גרקו שהוקם לפני כשנתיים בחוף פרישמן בתל אביב בהשראת מסעדות החוף היווניות קרץ לנו לא מעט בשבועות האחרונים, בעיקר כאופציית מפלט מהקיץ הישראלי הלוהט מול הים ומתוך רצון להתנתק לרגע מהוויה הלחוצה לטובת תחושות ניחוחות של טברנה יוונית שמחה.

בראנץ' יווני של גרקו ביץ' תל אביב
בראנץ' יווני של גרקו ביץ' תל אביב | צילום: מערכת לזלול

מסעדת גרקו ביץ' בחוף פרישמן היא חלק ממתחם רחב ידיים של רשת גרקו הכולל גם מעדנייה, גלידרייה, בית קפה ואפילו בר עם מקומות ישיבה לקוקטיילים מול השקיעה. תפריט המסעדה כולל מנות רבות ומוכרות מסניפי הרשת האחרים בתוספת כמה מאכלים ייחודיים שמתאימים במיוחד לישיבה מול הטיילת והים באווירת חופש רגועה.

עוד טעימה: מה מחכה לכם בתפריט הבראנץ' החדש של קפה מרטיני

בראנץ' יווני של גרקו ביץ' – יצאנו לזלול

הגענו אל גרקו ביץ' בבוקר שישי בכדי לנסות את הבראנץ' היווני המושקע של המקום כשהשמש עדיין לא בשיאה וניתן ליהנות מאווירת הקיץ וחוף הים מבלי לרצות לברוח כל רגע אל המזגן. התיישבנו קו ראשון מול החוף והזמנו לפתיחה קנקן של קוקטייל אולימפוס עם אוזו פסיפלורה, חמוציות ולימון שהיה כיפי, מאוזן ובעיקר רענן היטב את תחילתו של עוד יום קיץ מהביל.

דולמדס - עלי גפן של גרקו
דולמדס – עלי גפן של גרקו | צילום: מערכת לזלול

המלצרים החביבים המליצו לנו לבחור כמה מנות קטנות שמוגשות למרכז השולחן בכדי לטעום כמה שיותר מן הטעמים היווניים ולהמשיך למנה גדולה יותר לטעמנו אך לא לשכוח להשאיר מקום לקינוח.

בחרנו להתחיל עם ממרח סקורדליה שום עם שקדים ושמן זית, צזיקי יוגורט עם מלפפונים שום ושמיר, פלפלים חריפים עם שום, מרווה, זרעי כוסברה וחומץ יין ודולמדס עלי גפן במילוי אורז ותבלינים.

לחם הרים יווני עם גבינה ודבש
לחם הרים יווני עם גבינה ודבש | צילום: מערכת לזלול

לצד אלו הזמנו גם פיתות יווניות בגריל עם שמן זית וזיתים; לחם הרים יווני על הגריל במילוי גבינת קפלוטירי, דבש, אורגנו ופטה וגם סלט קטרינה עם סלקים, עלי רוקט וחסה, אגוזי מלך מתובלים, בצל סגול, גבינת עיזים וויניגרט אגסים.

מבין המנות אהבנו את הסקורדליה שהצטיינה בטעמים מעודנים ומרקם קרמי וגם סלט קטרינה סיפק כהלכה רעננות נדרשת עם ירקות טריים וטעמים שהשתלבו היטב.

בראנץ' יווני של מסעדת גרקו ביץ' תל אביב
בראנץ' יווני של מסעדת גרקו ביץ' תל אביב | צילום: מערכת לזלול

אהבנו במיוחד את לחם ההרים היווני שהתגלה כאחד המאפים המוצלחים בתפריט הבראנץ' עם משחק כיפי במיוחד בין מתוק למלוח ובין קריספיות לרוך מפנק ואת עלי הגפן שבוצעו לעילא עם תבלון מדויק ומרקם שנמס בפה.

המנה הגדולה יותר שהזמנו מהתפריט הייתה מאפה פילו ותרד עם ביצה קשה מגורדת ויוגרט יווני שנקראת ספנאקופיטה שלמרות הלוק המפתה והיצירתיות המרשימה בכל מה שנוגע למנות בוקר עם ביצים, הרגישה לנו מעט תפלה ולא השאירה חותם מיוחד.

מאפה ספנאקופיטה של גרקו ביץ'
מאפה ספנאקופיטה של גרקו ביץ' | צילום: מערכת לזלול

שמנמנים ומרוצים כמו הזללנים שאנחנו החלטנו לקנח בקיימאקי – גלידת יוגורט עזים עם סירופ פטל ושקדים קלויים לצד לוקומדס – סוג של סופגניות מטוגנות בדבש וקינמון. הגלידה עצמה הצטיינה בחמצמצות נעימה שמרגישה לגמרי חו"ל והתאזנה היטב עם הסירופ המתקתק והשקדים הקלויים.

קיימאקי - גלידת יוגורט עיזים ופטל
קיימאקי – גלידת יוגורט עיזים ופטל | צילום: מערכת לזלול

גם הלוקומדס עמדו בפני עצמם כמנה ראויה עם פריכות נהדרת ומתיקות מאוזנת אך הפיצוץ האמיתי מגיע עם הטבילה של הסופגניה החמה והפריכה בגלידה הקרה, מה שיוצר היתוך משגע של טעמים ומשחק חם וקר מענג במיוחד.

הבראנץ' היווני של גרקו ביץ' פרישמן מעניק ללא ספק חווית בראנץ' שונה ושמחה מהרגיל עם רצון כן שמורגש היטב באוכל לייצר מנות מקוריות ולתת לסועדים, גם אם לשעה קלה, תחושה אותנטית של יוון על חוף ימה של תל אביב.

את הבראנץ' היווני תוכלו למצוא גם בסניפי גרקו באזורי חן, בהוד השרון, בהרצליה ובקרית אונו וגם בגרסא מעט שונה בגרקו הכשרה החדשה.

בראנץ' יווני של גרקו ביץ' | הרברט סמואל 111, חוף פרישמן, תל אביב | שישי-שבת 10:00-12:00 | פרטים והזמנות בטלפון 03-5340893 ובאתר גרקו

הרשמו לניוזלטר לזלול

הרשמו בחינם לניוזלטר של לזלול ועקבו ברשתות החברתיות. כל חדשות האוכל, סקירת מסעדות ואירועים, מדריכים וטיפים לבישול ואפייה, מתכונים ויראליים ומוצרים חדשים על המדף!
עקבו אחרי לזלול ברשתות החברתיות

התגובות שלכם

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

ממשיכים לזלול

קיץ 2024 במסעדת החוף לולי

מה אוכלים השבוע: תפריטי אביב וחידושים מרעננים במסעדות

חדשות האוכל
ארוחת טעימות הודית במסעדת מילה

מילה שלו: שף יהונתן שרביט משיק ארוחת טעימות הודית קלאסית

חדשות האוכל
תפריט טוסטים של בבקה בייקרי

תפריטי אביב, טוסטים מושחתים ומושיק רוט אחד: חדש במסעדות השבוע

חדשות האוכל
תפריט טורקי איזמירי של אבי ביטון במעדניית סוליקה

טורקיה זה כאן: השף אבי ביטון משיק תפריט איזמירי במעדניית סוליקה

חדשות האוכל

טרי מהתנור

מטבח מעבר: לבשל בבית - תערוכה בגלריית אסיף

עוגיות בבוקר, חביתה בערב: המטבח שלפני ה-7.10 בתערוכה חדשה

חדשות האוכל
אסיף, מרכז תרבות האוכל בישראל, משיק לקראת יום השנה ל-7.10 תערוכה חדשה בשם "מטבח מעבר: לבשל בית", המוקדשת לגעגוע למטבח הביתי של מפוני המלחמה >>
פיסס (Pieces) של בן אנד ג'ריס

על המדף: מגנום סנדוויץ', בן & ג'ריס, פתי בר קוקיז או פאנטה מהאייטיז

חדש על המדף
עוגיות פתי בר וקרמוגית בטעמים, גלידות מפתיעות של בן אנד ג'ריס ומגנום, פאנטה במהדורת פקמן, משקאות מוגזים של נורדיק מיסט ועוד חדשים על המדף >>

מדריכים שאהבתם

רוצים אורז מושלם? תבשלו אותו כמו פסטה

מדריכים וטיפים

הופכים עליהם: כמה פעמים באמת צריך להפוך סטייק?

מדריכים וטיפים

מה לזלול?