לזלול - מגזין אוכל ישראלי

גרקו ביץ': בראנץ' יווני אותנטי על חוף הים של תל אביב

הבראנץ' היווני של גרקו ביץ' בחוף פרישמן בתל אביב מציע בכל סוף שבוע מפלט מרענן מהחום המהביל של הקיץ הישראלי לטעמים ולאווירה של יוון
בראנץ' יווני של גרקו ביץ' תל אביב
בראנץ' יווני של גרקו ביץ' תל אביב | צילום: מערכת לזלול
שיתוף

רשת המסעדות גרקו של המסעדן צביקי עשת הפכה כבר מזמן לשם נרדף לחגיגה קולינרית יוונית אותנטית. הרשת האהובה מתפעלת סניפים בהוד השרון, בקרית אונו ובתל אביב כשכל סניף מציע אווירה שונה במקצת וחוויית אירוח שכוללת את כל הטוב שיש ליוון להציע כולל המאפים, הסלטים, הקוקטיילים וכמובן המוזיקה.

גרקו ביץ' תל אביב
גרקו ביץ' תל אביב | צילום: מערכת לזלול

בזמן שמחירי החופשות בקיץ הנוכחי שוברים שיאים גם באזורי ים התיכון וביוון בפרט, הסניף המרשים של גרקו שהוקם לפני כשנתיים בחוף פרישמן בתל אביב בהשראת מסעדות החוף היווניות קרץ לנו לא מעט בשבועות האחרונים, בעיקר כאופציית מפלט מהקיץ הישראלי הלוהט מול הים ומתוך רצון להתנתק לרגע מהוויה הלחוצה לטובת תחושות ניחוחות של טברנה יוונית שמחה.

מסעדת גרקו ביץ' בחוף פרישמן היא חלק ממתחם רחב ידיים של רשת גרקו הכולל גם מעדנייה, גלידרייה, בית קפה ואפילו בר עם מקומות ישיבה לקוקטיילים מול השקיעה. תפריט המסעדה כולל מנות רבות ומוכרות מסניפי הרשת האחרים בתוספת כמה מאכלים ייחודיים שמתאימים במיוחד לישיבה מול הטיילת והים באווירת חופש רגועה.

עוד טעימה: מה מחכה לכם בתפריט הבראנץ' החדש של קפה מרטיני

בראנץ' יווני של גרקו ביץ' – יצאנו לזלול

הגענו אל גרקו ביץ' בבוקר שישי בכדי לנסות את הבראנץ' היווני המושקע של המקום כשהשמש עדיין לא בשיאה וניתן ליהנות מאווירת הקיץ וחוף הים מבלי לרצות לברוח כל רגע אל המזגן. התיישבנו קו ראשון מול החוף והזמנו לפתיחה קנקן של קוקטייל אולימפוס עם אוזו פסיפלורה, חמוציות ולימון שהיה כיפי, מאוזן ובעיקר רענן היטב את תחילתו של עוד יום קיץ מהביל.

דולמדס - עלי גפן של גרקו
דולמדס – עלי גפן של גרקו | צילום: מערכת לזלול

המלצרים החביבים המליצו לנו לבחור כמה מנות קטנות שמוגשות למרכז השולחן בכדי לטעום כמה שיותר מן הטעמים היווניים ולהמשיך למנה גדולה יותר לטעמנו אך לא לשכוח להשאיר מקום לקינוח.

בחרנו להתחיל עם ממרח סקורדליה שום עם שקדים ושמן זית, צזיקי יוגורט עם מלפפונים שום ושמיר, פלפלים חריפים עם שום, מרווה, זרעי כוסברה וחומץ יין ודולמדס עלי גפן במילוי אורז ותבלינים.

לחם הרים יווני עם גבינה ודבש
לחם הרים יווני עם גבינה ודבש | צילום: מערכת לזלול

לצד אלו הזמנו גם פיתות יווניות בגריל עם שמן זית וזיתים; לחם הרים יווני על הגריל במילוי גבינת קפלוטירי, דבש, אורגנו ופטה וגם סלט קטרינה עם סלקים, עלי רוקט וחסה, אגוזי מלך מתובלים, בצל סגול, גבינת עיזים וויניגרט אגסים.

מבין המנות אהבנו את הסקורדליה שהצטיינה בטעמים מעודנים ומרקם קרמי וגם סלט קטרינה סיפק כהלכה רעננות נדרשת עם ירקות טריים וטעמים שהשתלבו היטב.

בראנץ' יווני של מסעדת גרקו ביץ' תל אביב
בראנץ' יווני של מסעדת גרקו ביץ' תל אביב | צילום: מערכת לזלול

אהבנו במיוחד את לחם ההרים היווני שהתגלה כאחד המאפים המוצלחים בתפריט הבראנץ' עם משחק כיפי במיוחד בין מתוק למלוח ובין קריספיות לרוך מפנק ואת עלי הגפן שבוצעו לעילא עם תבלון מדויק ומרקם שנמס בפה.

המנה הגדולה יותר שהזמנו מהתפריט הייתה מאפה פילו ותרד עם ביצה קשה מגורדת ויוגרט יווני שנקראת ספנאקופיטה שלמרות הלוק המפתה והיצירתיות המרשימה בכל מה שנוגע למנות בוקר עם ביצים, הרגישה לנו מעט תפלה ולא השאירה חותם מיוחד.

מאפה ספנאקופיטה של גרקו ביץ'
מאפה ספנאקופיטה של גרקו ביץ' | צילום: מערכת לזלול

שמנמנים ומרוצים כמו הזללנים שאנחנו החלטנו לקנח בקיימאקי – גלידת יוגורט עזים עם סירופ פטל ושקדים קלויים לצד לוקומדס – סוג של סופגניות מטוגנות בדבש וקינמון. הגלידה עצמה הצטיינה בחמצמצות נעימה שמרגישה לגמרי חו"ל והתאזנה היטב עם הסירופ המתקתק והשקדים הקלויים.

קיימאקי - גלידת יוגורט עיזים ופטל
קיימאקי – גלידת יוגורט עיזים ופטל | צילום: מערכת לזלול

גם הלוקומדס עמדו בפני עצמם כמנה ראויה עם פריכות נהדרת ומתיקות מאוזנת אך הפיצוץ האמיתי מגיע עם הטבילה של הסופגניה החמה והפריכה בגלידה הקרה, מה שיוצר היתוך משגע של טעמים ומשחק חם וקר מענג במיוחד.

הבראנץ' היווני של גרקו ביץ' פרישמן מעניק ללא ספק חווית בראנץ' שונה ושמחה מהרגיל עם רצון כן שמורגש היטב באוכל לייצר מנות מקוריות ולתת לסועדים, גם אם לשעה קלה, תחושה אותנטית של יוון על חוף ימה של תל אביב.

את הבראנץ' היווני תוכלו למצוא גם בסניפי גרקו באזורי חן, בהוד השרון, בהרצליה ובקרית אונו וגם בגרסא מעט שונה בגרקו הכשרה החדשה.

בראנץ' יווני של גרקו ביץ' | הרברט סמואל 111, חוף פרישמן, תל אביב | שישי-שבת 10:00-12:00 | פרטים והזמנות בטלפון 03-5340893 ובאתר גרקו

Picture of צחי לנקרי

צחי לנקרי

צחי לנקרי הוא העורך הראשי של מגזין לזלול וזללן לא קטן בפני עצמו. צחי הוא איש תוכן וקידום אתרים ותיק וקונדיטור בוגר בית הספר דנון חובב מתוקים בהווה ובעתיד. כיום, צחי מתגורר בתל אביב וזולל מכל הבא ליד עם חברי המערכת. במגזין האוכל הוא משלב בין אהבתו לאפייה ובישול לבין יצירת תוכן קולינרי מקורי ומועיל שממתיק ומעשיר את הרשת
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

ממשיכים לזלול

מסעדת טייסט אוף קולומביה Taste of Colombia

Taste of Colombia: שיר אהבה לאוכל קולומביאני בתל אביב

חדשות האוכל
מסעדת מסט - טברנה טורקית אותנטית בתל אביב

איסטנבול פינת לוינסקי: הטברנה הטורקית שמרימה את תל אביב

חדשות האוכל
מסעדת אונו - מסעדת דגים-איטלקית חדשה בעכו

ארוחת בוקר איטלקית מול הים: נפתחה מסעדת אונו בעכו

חדשות האוכל
ארוחת הסולטן במסעדת ארמון סהרה בגליל

ארוחת הסולטן: מסעדת ארמון סהרה משיקה סעודה בת 9 מנות

חדשות האוכל
מסעדת קיסר באקה אל גרבייה

ארוחת קיסרים: מה מחכה לכם במסעדת השף הערבית החדשה

חדשות האוכל
בוטיק 180 - בר אוכל חדש על הטיילת של תל אביב

בוטיק 180: בר אוכל חדש ושמח על הטיילת של תל אביב

חדשות האוכל
הבראנץ' של נטע סלונים (thefoodnet) במסעדת MENA של שף ינון אלעל

בוקר בינלאומי: הבראנץ' של נטע סלונים חוזר בתאריכים חדשים

חדשות האוכל
בצקי יופקה להכנה ביתית של Sari's

בורקס מים ובקלאווה טורקית: ניסינו את בצקי היופקה החדשים

חדש על המדף
בראנץ' ספרדי לקיץ של בית קנדינוף

בין יפו לספרד: הבראנץ' הקליל של בית קנדינוף לקיץ

חדשות האוכל
מסעדת בר ים בעיר התחתית בחיפה

בר ים: בר-אוכל אינטימי בעיר התחתית בחיפה

חדשות האוכל
הבראנץ' של שף עומר מילר במתחם DNA

בראנץ' & מרקט: שף עומר מילר מגיע לעזריאלי עם בראנץ' יווני

חדשות האוכל
בראנץ' תיאטרלי של בקסטייג' קפה

בראנץ' הצגה: בקסטייג' קפה מציע ארוחות באווירה תיאטרלית

חדשות האוכל