לזלול - מגזין אוכל ישראלי

הזמנה לחתונה דרוזית: מסעדת נור חוגגת עם ארוחת חתונה אותנטית

מלכת המטבח הדרוזי הביתי, בסמה הינו, משיקה במסעדת נור החדשה בג'וליס תפריט חתונה דרוזית עם טעמים וניחוחות גליליים ומקומיים
ארוחת חתונה דרוזית במסעדת נור בג'וליס
ארוחת חתונה דרוזית במסעדת נור בג'וליס | צילום: אניל נבואני
שיתוף

תמיד רציתם לחוות חתונה דרוזית אותנטית, כולל הטקסים, הברכות והאוכל הבלתי נשכח? יש לנו הזמנה מיוחדת בשבילכם.

לרגל עונת החתונות והקיץ שבאו עלינו לטובה, מסעדת נור החדשה משיקה תפריט "חתונה דרוזית" בניצוחה של בסמה הינו, מלכת המטבח הדרוזי הביתי עם שלל מנות אותנטיות שמביאות את הטעמים והניחוחות של האוכל הדרוזי המסורתי ישירות אליכם.

התפריט החדש של הינו במסעדת נור מבוסס על חומרי גלם עונתיים ומקומיים איכותיים מהגליל והאזור ומביא לידי ביטוי את עבודת הידיים המסורתית של המטבח הדרוזי. הקפדנות הזו על המסורת מניבה מגוון מנות אותנטיות איתן נהוג לכבד את אורחי החתונה הדרוזית ולשמח חתן וכלה

במסגרת אירועי פסטיבל "יולי ארט" של עמותת זמן גליל מערבי, תוכלו לקבל טעימה ראשונה מהתפריט המיוחד ביום שישי הקרוב (7.7), לקבל הצצה לטקס החתונה הדרוזי ולגלות איך אוכל הופך לאמנות.

הארוחה, שתתחיל בטקס חינה מסורתי, תכלול מגוון מעדנים שיוגשו בטכניקות מגוונות מהמטבח הדרוזי העשיר עם תיבול עשיר אך מעודן ומאופק וקשת של טעמים ומרקמים מסקרנים.

חתונה דרוזית במסעדת נור – מה יש לזלול?

בין המנות שיוגשו בארוחה הדרוזית החגיגית של מסעדת נור תמצאו מבחר סלטים קלאסיים כמו סלט ערבי וסלט כרוב לבן; מרקים כמו פוקעיה – מרק יוגורט חם או מרק גרגרי חומוס; קובה נייה בורגול ופלפל טחון ובשר נא מלווה בחוסיה – בשר מבושל עם בצל ומבחר ממולאים כמו חצילים וקישואים עם בשר ואורז.

ארוחת חתונה דרוזית של מסעדת נור
ארוחת חתונה דרוזית של מסעדת נור | צילום: אניל נבואני

עוד תמצאו בתפריט אורז חתונות דרוזי חגיגי עם בשר טלה בבישול ארוך, צנוברים ואגוזי לוז; 3 שיפודי כבש או פרגית בפיתה דרוזית והפתעות נוספות.

לקינוח יציעו במקום מבחר מתוקים לצד קפה מר מסורתי כמו קרע – קינוח דלעת במי ורדים; חייבסה – קינוח חרובים ומעמול פיסטוק לפי הספר. את הארוחה ילווה גם משקה מגלה חריף אותו נהוג לשתות בשמחות מיוחדות, למשל כשאישה יולדת.

גם הצמחונים לא מקופחים עם ארוחת טעימות צמחונית מיוחדת והיכרות עם המטבח הדרוזי דרך סיור קולינרי במטבח של הכפר ג'וליס. הארוחה כוללת שלל מזטים פתים, פטאייר ענוגים במגוון מילויים ותבשיל קסום וצמחוני של מנטבק.

קינוחים מסורתיים בארוחת החתונה הדרוזית של נור
קינוחים מסורתיים בארוחת החתונה הדרוזית של נור | צילום: אניל נבואני

מחיר ארוחת החתונה הדרוזית של נור עומד על 180 ש"ח לסועד (80 ש״ח לילד עד גיל 12). בנוסף תוצע ארוחת טעימות דרוזית בשרית ב-120 ש"ח וארוחת טעימות צמחונית ב-90 ש"ח.

עוד טעימה: כל מה שקרה בפסטיבל זמן גליל מערבי 2023

מטבח דרוזי גלילי בג'וליס

לאחר שבסמה כיכבה בריאליטי הקינוחים של קשת "הקינוח המושלם" עם מעמולים בלתי נשכחים היא החליטה לפתוח את מסעדת נור על שם בנה היחיד, כיום חייל צה"ל ולזכר בעלה רב סמל ראשון מרסל חיר ז"ל, שנפטר ביוני 2015.

במסעדה מגישה בסמה מנות מהמטבח הביתי של סבתה ואמה בג'וליס, בירת הדרוזים בישראל. אמה של בסמה מגיעה עדיין למסעדה מדי יום וטוחנת את תערובת התבלינים הסודית שפותחת את התבשילים השונים ומעניקה להם את טעמיהם הייחודיים.

בסמה הינו במסעדת נור בג'וליס
בסמה הינו במסעדת נור בג'וליס | צילום: אניל נבואני

במקום מגישה בסמה גם ארוחות בוקר דרוזיות אותנטיות מדי בוקר החל מהשעה 9:00 בבוקר. בנוסף נערכות במקום סדנאות בישול דרוזי מגוונות עם ארוחות משותפות.

ארוחת חתונה דרוזית במסעדת נור | כפר ג'וליס | ראשון-שני ורביעי-שבת 9:00-22:00 (שלישי סגור) | פרטים והזמנות בטלפון 04-6293460 ובאתר זמן גליל מערבי

Picture of צחי לנקרי

צחי לנקרי

צחי לנקרי הוא העורך הראשי של מגזין לזלול וזללן לא קטן בפני עצמו. צחי הוא איש תוכן וקידום אתרים ותיק וקונדיטור בוגר בית הספר דנון חובב מתוקים בהווה ובעתיד. כיום, צחי מתגורר בתל אביב וזולל מכל הבא ליד עם חברי המערכת. במגזין האוכל הוא משלב בין אהבתו לאפייה ובישול לבין יצירת תוכן קולינרי מקורי ומועיל שממתיק ומעשיר את הרשת
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

ממשיכים לזלול

דורוז - פרויקט אוכל דרוזי בתל אביב

אוכל דרוזי, בתים פתוחים ויין בגליל: אירועים טעימים לבוא האביב

אירועים ופסטיבלים
ארוחת הסולטן במסעדת ארמון סהרה בגליל

ארוחת הסולטן: מסעדת ארמון סהרה משיקה סעודה בת 9 מנות

חדשות האוכל
פסטיבל חורף זמן גליל מערבי 2022 - קינוחים דרוזיים בג'ת

זוללים את הגליל: פסטיבל חורף זמן גליל מערבי חוזר ובגדול

אירועים ופסטיבלים
פסטיבל אביב 2023 - זמן גליל מערבי

חוגגים עשור: פסטיבל אביב זמן גליל מערבי 2023 יוצא לדרך

אירועים ופסטיבלים
מסעדת ראי משיקה תפריט בולגרי גלילי מהטאבון

מסעדת ראי משיקה תפריט בולגרי גלילי מהטאבון ומהגריל

חדשות האוכל
פרויקט קיימות 2024 - שפים מהצפון מתארחים במרכז

שבוע טעים: המטבח המנצח מארחים, פופ אפ מאפים ושפים מהצפון מבשלים

אירועים ופסטיבלים
שולחן גלילי מסעדה ערבית כשרה במלון פרימה גליל

שולחן גלילי: מסעדה ערבית אותנטית חדשה וכשרה בטבריה

חדשות האוכל