חוגגים עשור: פסטיבל אביב זמן גליל מערבי 2023 יוצא לדרך

פסטיבל אביב זמן גליל מערבי חוגג עשור עם שפע של ארוחות מיוחדות, סיורים, סדנאות קולינריות, הופעות חיות ושלל הפתעות של יצרנים מקומיים
פסטיבל אביב 2023 - זמן גליל מערבי
פסטיבל אביב 2023 - זמן גליל מערבי | צילום: איברהים יונס
שיתוף

פסטיבל אביב זמן גליל מערבי של עמותת התיירות זמן גליל מערבי חוגג עשור לקיומו עם שלושה ימים של חגיגה גלילית אותנטית ועשרות אירועים ייחודיים באתרי התיירות, המסעדות ושלל האתרים ברחבי האזור.

אל הפסטיבל שיתקיים בימים חמישי עד שבת (18-20.5) מתגייסים השנה מיטב האמנים, המוזיקאים, מורי הדרך, החקלאים והשפים של הגליל המערבי בסדרת סעודות בליווי מוזיקה חיה, סדנאות קולינריות, סיורים ועוד הפתעות מקומיות.

עוד טעימה: מסעדת 300 גרם ממושב בצת חוגגת עשור

סעודות מוזיקליות

כמה מהמסעדות האהובות בגליל המערבי והאזור מציעות במסגרת הפסטיבל מגוון שיתופי פעולה מקוריים עם מוזיקאים מקומיים.

שאטו דה רואה, מעיליא

במסעדת שאטו דה רואה של השף אליאן ליוס יציעו ארוחה איטלקית אביבית בליווי הכנרית קטרינה שמריה במחיר של 200 ש"ח לסועד (לא כולל שתיה).

בין המנות בתפריט תמצאו סלט עלים טוסקנה עם עגבניות שרי, דגנים, בצל ירוק וגבינת פיקורינו; ריזוטו סלק עם גורגונזולה ושקדים מטוגנים; פילה לברק עם קרם אפונה, ג'ינג'ר, בזיליקום וכרישה מטוגנת.

סאמא, עכו העתיקה

במסעדת סאמא בניצוחו של שף חמודי עוקלה על הגג בעיר העתיקה של עכו יציעו ארוחה אביבית עם הופעת ג'ז חיה של נגן הסקסופון סטס גורדוב. בתפריט יציעו מבחר מנות קלילות וטריות בשילוב עם מגוון משקאות מרעננים.

רותי וגילי, מושב יערה

במסעדה הביתית "רותי וגילי – מארחים מהלב" יחגגו בארוחה אינטימית בליווי הופעה של "להקה מקומית" עם שירי רוק ישראלי מכל הזמנים.

לצד 6 סוגי סלטים מרעננים ואביביים תמצאו שלל מנות כמו קרפצ'יו פילה בקר; עראיס ופרגיות בשיפודי יקיטורי וכמובן הקוסקוס המפורסם של רותי, כל זאת לצד שתייה קלה ללא הגבלה.

עוד טעימה: מה מסתתר במלון עכותיקה בעיר העתיקה של עכו

סיורים וסדנאות

מלבד הארוחות המיוחדות תוכלו לבקר במגוון אתרים ברחבי הגליל המערבי שיציעו פעילויות, סיורים וסדנאות קולינריות מגוונות.

תושה בייקרי, אכזיב

בקונדיטוריה המדוברת תושה בייקרי יציעו לצד מגוון המאפים האהובים בחצר עם הנוף הכחול לים גם חוויית אבחון בצבעים עם מרים שפיר, בעל העסק "אורה סומא בגליל".

כל משתתף יוכל לגלות את הפוטנציאל הטמון בו בעזרת שיטת האבחון אורה סומא העושה שימוש בצבעים המופקים מצמחים ופרחים. בעזרת השיטה מתחבר כל משתתף לצבעי ההילה הייחודית שלו.

חוות "לגעת בשדה", תפן

עדי מ"עדוש – סדנאות בישול חוויתיות" ודור עמית מחוות "לגעת בשדה" משתפים פעולה באירוע קולינרי ייחודי בחוות "לגעת בשדה" בתפן. האירוע כולל קבלת פנים של תה צמחים ועוגה מפנקת בסוכת הגפנים, ליקוט ירקות וצמחים משותף, סיור בחווה האורגנית עם טיפים לגידול ביתי ולבסוף סדנת ממולאים מעשית בשטח.

פסטיבל אביב זמן גליל מערבי אצל עדוש
פסטיבל אביב זמן גליל מערבי אצל עדוש | צילום: ססי גלוסמן

בסדנא יכינו המשתתפים עלי גפן, מנגולד ועלי כרוב ממולאים באורז, בצל, עגבניות שרי ועשבי תיבול; בצל ממולא פריקה וירוקים; פיתות על הסאג' עם עשבי תיבול שלוקטו בחווה ועוד.

סוד הפלא הקיבוצי, כפר מסריק

שיתוף פעולה אביבי של זיכרונות וטעמים בין "סוד הפלא הקיבוצי" ל"יערית – האמנות שבטעם" במסגרתו תערך סדנת בישול של אוכל צ'כי-ליטאי עם הבשלנית והקונדיטורית יערית שטרן.

בין המנות בסדנא תמצאו מרק סלק ויוגורט, כופתאות גבינה בקינמון ואגוזים ובלינצ'ס במילוי קרם גבינה ורוטב פירות יער. בסיומה תערך ארוחה משותפת על כלי פורצלן של פעם וייערך סיור בתצוגת נעמן פורצלן בכפר מסריק.

סבתא מהא, חורפיש

סיור מודרך בסמטאות הכפר הדרוזי חורפיש עם מורה הדרך עאמיר עאמר הכולל תצפיות מגוונות ומפגש עם נשים יוצרות. הסיור יסתיים בביתם של עאמיר וסבתא מהא עם סדנה להכנת עלי גפן וארוחה עשירה ממיטב המטבח הדרוזי.

בין המנות בארוחה תמצאו מבחר סלטים, עלי גפן, מרק תרד וירקות, חומוס ביתי, עראיס במילוי חזה עוף ובצל, גולש דרוזי ועוד שיוגשו לצד שתיה קרה וחמה ועוגיות תוצרת בית.

משק אופיר, אלון הגליל

במשק אופיר יארחו את המעשנה של איתי עם מגוון בשרים מעושנים משובחים, טעימה של דבש ומגוון יינות היקב. אלו יוגשו לצד עגלת קפה עם מאפים טריים והכל באווירה הפסטורלית בחורשת האקליפטוס של המשק מול הכרם הירוק.

בנוסף תוכלו לטעום מגוון סוגי דבש במרכז המבקרים של המשק וליהנות מתערוכת אמנות ייחודית בקומת הגלריה.

חוות רום, כמון

בחוות רום יערכו יריד אביבי ושמח במיוחד עם מבחר דוכנים של תוצרת גלילית איכותית ומקומית מכל רחבי הגליל. בין השאר תמצאו מבחר גבינות עיזים משובחות, ירקות מגן הירק האורגני של חוות רום ומארזים מיוחדים לשבועות לצד תכשיטים, מוצרי קוסמטיקה טבעיים ועוד.

פסטיבל אביב 10 זמן גליל מערבי בחוות רום
פסטיבל אביב 10 זמן גליל מערבי בחוות רום | צילום: רוני ברזק

במקום ייערכו סיורים מודרכים וגם סדנת כנאפה ייחודית על בסיס תוצרת החווה. בנוסף יוכלו המשתתפים לאכול במסעדת ביסטרו חוות רום במקום.

פסטיבל אביב גליל מערבי | חמישי-שבת 18-20.5 | פרטים על כל אירועי הפסטיבל והזמנת כרטיסים בטלפון 072-3941110 ובאתר הפסטיבל

Picture of צחי לנקרי

צחי לנקרי

צחי לנקרי הוא העורך הראשי של מגזין לזלול וזללן לא קטן בפני עצמו. צחי הוא איש תוכן וקידום אתרים ותיק וקונדיטור בוגר בית הספר דנון חובב מתוקים בהווה ובעתיד. כיום, צחי מתגורר בתל אביב וזולל מכל הבא ליד עם חברי המערכת. במגזין האוכל הוא משלב בין אהבתו לאפייה ובישול לבין יצירת תוכן קולינרי מקורי ומועיל שממתיק ומעשיר את הרשת
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments