לזלול - מגזין אוכל ישראלי

תביעה נגד משקה האנרגיה פריים גרמה ללוגאן פול להגיב – והוא כועס

תביעה שהוגשה נגד פריים - מותג משקאות האנרגיה הפופולרי בטענה לנוכחות כימיקלים בעייתיים, גרמה לבעלים, לוגאן פול, להגיב בזעם בטיקטוק
פריים - משקה אנרגיה
פריים - משקה אנרגיה | צילום: מערכת לזלול
שיתוף

מאז שלוגאן פול ו-KSI השיקו את משקה פריים ב-2022, הפופולריות והרווחים ממשקה האנרגיה השנוי במחלוקת רק עלו ועלו, זאת לצד אין ספור תביעות שנערמו על שולחנם בעקבות תלונות על רכיבים שונים במשקאות המותג.

על פי התביעה האחרונה שמעוררת סערה ברשת ואף גרמה ללוגאן פול להגיב בעצמו, אחד מטעמי הסדרה, משקה פריים ענבים, מכיל PFAS, רכיבים שמכונים "כימיקלי נצח" ועלולים להזיק לאדם ולסביבה בכמות גדולה.

לטענת התובעים, הכימיקלים המדוברים נמצאו בפריים בטעם ענבים במסגרת בדיקה עצמאית של צד שלישי. התביעה הייצוגית על סך 5 מיליון דולר הוגשה על ידי תושבת קליפורניה שרכשה את המשקה בכמה הזדמנויות וטענה כי לא הייתה עושה זאת לו הייתה מודעת לנוכחותם של הכימיקלים המדוברים במשקה.

על פי התביעה, בבדיקה נמצאה כמות מהותית של PFAs במשקה פריים וחומצות מסוימות, החורגת עד פי שלושה מהכמות המומלצת עבור מי שתייה למשל.

לוגאן מגיב – והוא כועס

לאחר שהחברה ביקשה לדחות את התביעה מאחר והתובעת לא הציגה פגיעה משמעותית או הוכחות לאפשרות לפגיעה עתידית, פול לוגאן התייחס בעצמו לטענות בסרטון טיק טוק בן 3 דקות שפורסם כתגובה לסרטון טיקטוק אחר שהעלה משתמש בנוגע לתביעה.

@loganpaul

Addressing the PRIME accusations #ForeverHydrated @PRIME

♬ original sound – Logan Paul

"כל אחד יכול לתבוע כל אחד היום וזה לא הופך את זה לנכון. במקרה הזה, זה לא. בן אדם אחד עשה מחקר רנדומלי וסיפק אפס הוכחות לטענות. ישנה טענה ש-PFAS מגיעים מפלסטיק, אז במקרה הזה הם לא מדברים על המשקה עצמו אלא על הבקבוק עצמו.", התחיל לוגאן.

"זה לא עסק חובבני, אנחנו משתמשים ביצרני הבקבוקים הטובים בארצות הברית של כל מותגי המשקאות האהובים עליכם. המוצרים שלנו מיוצרים בהתאם לתקנים של מנהל המזון והתרופות וכל הספקים שלנו עומדים בתקן", הוסיף.

בהמשך פול מכנה את הבדיקה המיוחסת בתביעה כ"בולשיט" וטען כי אין להם את הכלים המתאימים או משאבים בכדי להוכיח את טענותיהם. לטענתו, בייצור המשקאות משתמשים במים שסוננו בקפידה. "אם התביעה נכונה, מה זה אומר על מי הברז שלכם?", סיכם.

בסיום פנה לוגאן למשתמש הטיקטוק שפרסם את הסרטון בנוגע לתביעה ודרש "התנצלות בתוך 48 שעות, אחרת תאלץ לייצג את עצמך בחדר בית משפט עלוב על השקרים שלך על המותג שלנו. המשתמש, tommythelawyer הגיב במהרה ואמר "יו לוגאן, למה שלא נעשה לייב ונדבר על זה? אתה רוצה דיון או רק לאיים עלי?"

מה זה "כימיקלי נצח"?

PFAS המכונים כימיקלי נצח (Forever Chemicals), נקראים כך מאחר והם מצטברים בגוף לאורך זמן. מדובר בכימיקלים מעשה אדם שנחקרו רבות ונמצאו כבעלי השפעות שליליות על גוף האדם והסביבה. ניתן למצוא אותם באריזות משקאות, אבק ואפילו במי השתייה.

המשרד להגנת הסביבה האמריקאי הצהיר כי כימיקלי נצח נמצאים במים, באוויר, בדגים ובאדמה במגוון אזורים ברחבי ארצות הברית והעולם, מה שהופך את המחקר על הסיכונים בכימיקלים אלו למסובך יותר.

משקאות פריים – טירוף עולמי

לוגאן פול ו-KSI החלו כיוטיוברים עם עיסוקים מגוונים, ממוזיקה ועד היאבקות וקהל מעריצים גדול, אך הכניסה לעסקי המשקאות הקפיצה אותם קדימה ויצרה עבורם מכירות של 250 מיליון דולר רק בשנה הראשונה ומכירות כוללות של כ-1.2 מיליארד בשנת 2023.

השניים השתמשו בערוצים שלהם ברשתות החברתיות על מנת להמשיך לקדם את משקאות פריים, סגרו עסקאות חסות רבות ואף רכשו ספוט פרסומת בסופרבול ה-57. בישראל הפך משקה פריים ללהיט ויראלי עם מחיר שהגיע עד לעשרות שקלים לבקבוק אחד של חצי ליטר.

Picture of צחי לנקרי

צחי לנקרי

צחי לנקרי הוא העורך הראשי של מגזין לזלול וזללן לא קטן בפני עצמו. צחי הוא איש תוכן וקידום אתרים ותיק וקונדיטור בוגר בית הספר דנון חובב מתוקים בהווה ובעתיד. כיום, צחי מתגורר בתל אביב וזולל מכל הבא ליד עם חברי המערכת. במגזין האוכל הוא משלב בין אהבתו לאפייה ובישול לבין יצירת תוכן קולינרי מקורי ומועיל שממתיק ומעשיר את הרשת
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

ממשיכים לזלול

טיפים לשייק בריא וטעים

5 טיפים שילמדו אתכם איך להכין שייק בריא וטעים בבית

מדריכים וטיפים
שיטת סינון פסטה במהירות משגעת טיקטוק

איך לא חשבנו על זה? השיטה לסינון פסטה שמשגעת את הרשת

מדריכים וטיפים
איך מכינים גלידת קוטג' של טיקטוק

איך להכין גלידת קוטג': הלהיט הויראלי ששיגע את טיקטוק

מדריכים וטיפים
איך להכין שוקולטה

איך להכין שוקולטה חמה ומפנקת לחורף

מדריכים וטיפים
ארטיק אקסל XL

ארטיק אקסל של משקה האנרגיה XL כבר ניסיתם?

חדש על המדף
איך להכין פנקייק דגני בוקר

בוקר טוב: מתכון לפנקייק דגני בוקר שמשגע את טיקטוק

מתכונים
איך לחתוך בצל במהירות ובקלות

במהירות שיא: הטריק לחיתוך בצל שיחסוך לכם המון זמן

מדריכים וטיפים
איך להכין צ'יפס אבטיח

הלהיט הבא? איך להכין צ'יפס אבטיח בבית בחמש דקות

מדריכים וטיפים
איך להחיות מלפפונים עייפים

השיטה שעובדת: כך תחזירו מלפפונים עייפים לחיים

מדריכים וטיפים
פפסי סמורס בטעם מרשמלו ושוקולד

זה אמיתי: פפסי סמורס בטעם מרשמלו ושוקולד

חדשות האוכל
תה קר עם חלב של ויסוצקי ותנובה

חדש מויסוצקי ותנובה: תה קר צ'אי עם חלב בטעמים

חדש על המדף
חדש על המדף לקיץ 2021 - גלידות לאונידס

חדש על המדף לקיץ: מוצרים לוהטים לקיץ 2021

חדש על המדף