לזלול - מגזין אוכל ישראלי

משקה פריים: כל מה שחשוב לדעת על הלהיט השנוי במחלוקת

משקה פריים, הלהיט השנוי במחלוקת בעל תג המחיר השערורייתי הגיע לארץ ועורר סערה. כל מה שצריך וחשוב לדעת על המשקה המדובר של השנה
משקה פריים בישראל
משקה פריים בישראל | צילום: מערכת לזלול
שיתוף

אם אתם לא הורים לילדים או סתם חייתם תחת סלע בחודשים האחרונים, כנראה שלא שמעתם על משקה פריים, הלהיט הכי גדול ושנוי במחלוקת ברשתות החברתיות מאז שיגעון הרול אפס שמתהדר בתג מחיר שערורייתי ומלווה באזהרות של גופים רבים על הנזקים הבריאותיים שעלולים להיגרם מצריכתו.

משקה פריים הוא סוג של משקה אנרגיה מרכיבים טבעיים ללא תוספת סוכר ובמגוון טעמים. הוא נוצר על ידי שניים מהמשפיענים הידועים בעולם, לוגאן פול ו-KSI שהחליטו לשווק את מה שהם מגדירים כסוד ההצלחה שלהם למיליוני העוקבים שלהם ברשתות החברתיות.

אבל מהו בדיוק משקה פריים? איך הוא הפך לכל כך פופולרי? מה כוללת רשימת המרכיבים שלו ומהם הערכים התזונתיים? מה הם תופעות הלוואי והסכנות ואיפה אפשר לקנות משקה פריים במחיר שלא קורע את הכיס. אספנו את כל התשובות במדריך השלם למשקה פריים עם כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם ללגום.

עוד טעימה: איפה אפשר למצוא Franui – הממתק הלוהט של התקופה

מה זה משקה פריים?

משקה פריים הוא סוג של משקה אנרגיה איזוטוני עשיר במינרלים שמיועד בעיקר לספורטאים לאחר פעילות גופנית ומסייע בהשבת המלחים לגוף ובניית מאגרי האנרגיה. מותג המשקאות כולל 3 מוצרים שונים עד כה: Prime Hydration+, Prime Hydration ו-Prime Energy שמיועדים לצרכים שונים וזמנים שונים ביום.

פריים Hydration הוא משקה פריים המקורי שהחל את השיגעון הנוכחי. הוא מכיל 10% מי קוקוס מתרכיז, אלקטרוליטים, חומצות אמינו ונוגדי חמצון. בסדרת הידריישן 4 משקאות בטעמי פירות – לימון-ליים, פירות יער, טרופי ותפוז-מנגו.

פריים אנרג'י מיועד לספורטאים או מי שמחפשים אנרגיה נוספת ומכיל קפאין בכמות גבוהה במיוחד שמגיעה עד ל-200 מ"ג לבקבוק, כמות שוות ערך לכמות הקפאין ב-2 כוסות אספרסו. פריים Energy גם מכיל וויטמינים מקבוצת B ומגיע ב-3 טעמים – דובדבן קולה, פטל כחול וצמר גפן מתוק.

משקה פריים Hydration עם קפאין
משקה פריים Hydration עם קפאין | צילום: מערכת לזלול

פריים Hydration פלוס זהה מבחינת המרכיבים למוצר המקורי אך מגיע בצורת אבקה באריזות נפרדות שניתן לערבב עם מים בכדי ליצור משקה משלכם ומיועדים בעיקר לטיולים או פעילות מחוץ לבית. המשקה מגיע ב-2 טעמים – לימון-ליים ופירות יער.

כל משקאות פריים מתאימים לטבעונים ולנמנעים מגלוטן והם אינם מכילים צבעי מאכל או חומרי טעם מלאכותיים. המשקאות מכילים כמות קלוריות נמוכה יחסית, כ-20 קלוריות לפחית.

לטענת המשווקים משקאות פריים יעילים במניעת התייבשות ובשמירה על טמפרטורת הגוף ועל בריאות העור והמפרקים לצד שיפור רמות האנרגיה והריכוז. בנוסף נטען כי כמות האלקטרוליטים הגבוהה מסייעת בשיקום השרירים והגוף לאחר פעילות גופנית ושמירה על לחץ דם תקין

עוד טעימה: הטרנד החדש והמפתיע בטיקטוק – גלידת קוטג'

איך הפך משקה פריים לוויראלי?

פריים, משקה אנרגיה תמים לכאורה, הפך ללהיט וויראלי ופופולרי תוך זמן קצר במיוחד עם מכירות ענק ברשתות השיווק ובאתרי סחר אונליין וצבר קהל מעריצים נאמן שממתין בשקיקה לכל עדכון של המותג.

הסיבה העיקרית להצלחה הגדולה של המשקה היא הדרך בה הוא שווק. מי שייצר את משקה הפריים הם שניים מהמשפיענים המצליחים בעולם, לוגאן פול ו-KSI. פול הוא יוטיובר אמריקאי עם מיליוני מנויים בערוץ הראשי בו הוא מפרסם אתגרים, מתיחות וסרטונים מוזיקליים.

KSI הוא אושיית אינטרנט בריטית שצמח גם כן ביוטיוב ומתהדר כיום עשרות מיליוני עוקבים עם סרטוני גיימינג, קומדיה ואיגרוף. השנייםהוא גם מוכר בזכות קרבות האיגרוף שלהם אחד מול השני ומול פלויד מייוות'ר וג'ו וולר.

לשניים עבר ארוך של יריבות ושיתופי פעולה. הם נפגשו לראשונה ב-2017 בקרב אגרוף שהסתיים בתיקו ולאחר מכן ב-2019 בקרב שהסתיים בניצחון של KSI. הם גם שיתפו פעולה במספר סרטוני וידאו ופודקסטים בהם הם דנו על נושאים שונים, כולל משקה הפריים שלהם.

מוצרי פריים מקודמים על ידי השניים בערוצי המדיה החברתית שלהם שם הם מפרסמים לעיתים קרובות תמונות וסרטוני וידאו בהם הם שותים את המשקאות השונים ומעודדים את המעריצים לנסות אותם בעצמם. המשקאות משולבים גם במרצ'נדייז אחרים כמו קולקציית הבגדים והאביזרים של הזוג.

שיטת השיווק של משקה פריים תרמה רבות לפופולריות שצבר תוך זמן קצר. הנוכחות הגבוהה של המותג באינטסטגרם, טיקטוק ויוטיוב התאפשרה בין השאר בזכות שיתופי פעולה עם משפיענים וסלבס שהמליצו על המוצר וחלקו את רשמיהם.

ערוץ שיווק נוסף של המשקה היה מתן חסויות לאירועי ספורט מרכזיים שהגדילו את החשיפה של המותג משמעותית. בין השאר משקה פריים נותן חסות לנהג ה-NASCAR הפופולרי ריאן וארגס ולקבוצת הכדורגל ארסנל.

הגורם האחרון שתרם רבות לפופולריות הגואה של המשקה הוא הביקוש הגדול מצד הקהל לצד ההיצע הנמוך והקושי לאתר את המשקה ברשתות השיווק השונות. המשקה אזל במהירות בכל פעם שהוצע למכירה אונליין או בחנויות פיזיות על אף המחיר החריג והגבוה במיוחד שהגיע לעיתים עד ל-80 ש"ח לבקבוק של חצי ליטר.

עוד טעימה: קרוקי – קרואסון מושחת עם בצק עוגיות משגע את הרשתות החברתיות

משקה פריים – מרכיבים וערכים תזונתיים

משקאות פריים מיוצרים מרכיבים טבעיים. הם מיוצרים ללא חומרי טעם וריח מלאכותיים וללא סוכר מוסף, הם דלים בקלוריות ובפחמימות ומכילים נוגדי חמצון, חומצות אמינו, ויטמינים מקבוצת B, קפאין ואלקטרוליטים בכמות גבוהה שמיועדים למנוע התייבשות ולהעניק אנרגי

המשקה המקורי, פריים Hydration ו-+Hydration אינו מכיל קפאין וויטמין B ומכיל 10 קלוריות ו-2 גרם פחמימות בבקבוק. פריים אנרג'י לעומות מכיל כמות גבוהה במיוחד של קפאין, בין 160-200 מ"ג לבקבוק וויטמינים מקבוצת B. לעומת זאת הוא אינו מכיל מי קוקוס ואלקטרוליטים ועם כ-15 קלוריות ו-3 גרם פחמימות בבקבוק.

תופעות לוואי וסכנות של משקאות פריים

משקאות פריים הם בטוחים לשתייה ואף יעילים במטרה המוצהרת של חידוש האנרגיה ושיפור הריכוז בצריכה מתונה על פי ההוראות. אך הבעיה מתחילה באוכלוסיות רגישות יותר, בעיקר בקרב ילדים ונוער עם תופעות לוואי וסכנות בריאותיות שונות.

בין תופעות הלוואי של משקה פריים ניתן למנות רגישויות או תגובות אלרגיות לחלק מן המרכיבים, עלייה במשקל בעקבות שימוש בממתקים כמו סוכרלוז ואשלגן אצסולפאם שיכולים לגרום לעלייה בצורך לאכול מתוק, להשפיע על המטבוליזם ורמות הסוכר בדם ולהעלות את הסיכון ללקות בסוכרת.

משקה פריים גם יכול לגרום להפרעות בשינה ולאינסומניה ולהשפיע על איכותה, מה שגורם לעייפות מצטברת ונפילות אנרגיה לאורך היום. בנוסף, כמות הקפאין הגבוהה בחלק מהמשקאות יכולה להשפיע על מערכת העצבים, להעלות את קצב הלב ואת לחץ הדם ולשחרר הורמוני לחץ שגורמים לעצבנות, חוסר מנוחה ודיכאון.

משקה פריים בישראל

לאחר שכבש את ארצות הברית ואירופה עם מכירות של מאות מיליוני דולרים, הגיע המשקה גם לישראל והפך תוך זמן קצר ללהיט ויראלי, מה שהוביל באותה מהירות להיעלמותו מן המדפים ולמחירים מאמירים שהגיעו עד ל-80 ש"ח לבקבוק אחד של חצי ליטר.

המשקה עורר סערה בקרב הורים לילדים בעיקר בגלל המחיר הגבוה והחריג בנוף משקאות האנרגיה ובעקבות כמות הקפאין הגבוהה במיוחד בפריים אנרג'י שאינו מומלץ לצריכה על ידי ילדים אך נגיש לקנייה ללא הגבלה בחנויות.

איפה אפשר לקנות משקה פריים

כיום ניתן למצוא את משקה פריים למכירה ברשתות שיווק שונות, בחנויות משקאות ובקיוסקים במחירים שנעים בין 20-50 ש"ח. גם אתרי סחר ישראליים רבים באינטרנט החלו להציע את המשקה המדובר במשלוח עד הבית בהזמנה מראש.

טעמתם פריים ואהבתם? לא יכולים לסבול את הטעם? מחפשים בנרות ולא מוצאים? שתפו אותנו בתגובות.

Picture of צחי לנקרי

צחי לנקרי

צחי לנקרי הוא העורך הראשי של מגזין לזלול וזללן לא קטן בפני עצמו. צחי הוא איש תוכן וקידום אתרים ותיק וקונדיטור בוגר בית הספר דנון חובב מתוקים בהווה ובעתיד. כיום, צחי מתגורר בתל אביב וזולל מכל הבא ליד עם חברי המערכת. במגזין האוכל הוא משלב בין אהבתו לאפייה ובישול לבין יצירת תוכן קולינרי מקורי ומועיל שממתיק ומעשיר את הרשת
13 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

ממשיכים לזלול

טיפים לשייק בריא וטעים

5 טיפים שילמדו אתכם איך להכין שייק בריא וטעים בבית

מדריכים וטיפים
השיטה המפתיעה לסינון פסטה

איך לא חשבנו על זה? השיטה לסינון פסטה שמשגעת את הרשת

מדריכים וטיפים
איך מכינים גלידת קוטג' של טיקטוק

איך להכין גלידת קוטג': הלהיט הויראלי ששיגע את טיקטוק

מדריכים וטיפים
איך להכין שוקולטה

איך להכין שוקולטה חמה ומפנקת לחורף

מדריכים וטיפים
ארטיק אקסל XL

ארטיק אקסל של משקה האנרגיה XL כבר ניסיתם?

חדש על המדף
איך להכין פנקייק דגני בוקר

בוקר טוב: מתכון לפנקייק דגני בוקר שמשגע את טיקטוק

מתכונים
איך לחתוך בצל במהירות ובקלות

במהירות שיא: הטריק לחיתוך בצל שיחסוך לכם המון זמן

מדריכים וטיפים
איך להכין צ'יפס אבטיח

הלהיט הבא? איך להכין צ'יפס אבטיח בבית בחמש דקות

מדריכים וטיפים
איך להחיות מלפפונים עייפים

השיטה שעובדת: כך תחזירו מלפפונים עייפים לחיים

מדריכים וטיפים
פפסי סמורס בטעם מרשמלו ושוקולד

זה אמיתי: פפסי סמורס בטעם מרשמלו ושוקולד

חדשות האוכל
תה קר עם חלב של ויסוצקי ותנובה

חדש מויסוצקי ותנובה: תה קר צ'אי עם חלב בטעמים

חדש על המדף
חדש על המדף לקיץ 2021 - גלידות לאונידס

חדש על המדף לקיץ: מוצרים לוהטים לקיץ 2021

חדש על המדף