השיטה נחשפת: איך לסחוט לימון בלי לחתוך אותו לחצי?

צריכים כמה טיפות מיץ לימון לסלט או לתבשיל ולא רוצים לחתוך במיוחד לימון שלם? כך תסחטו לימון בצורה קלה ויעילה בלי לחתוך אותו לחצי .
עדכונים טעימים למייל!

אנחנו תמיד אוהבים לגלות קיצורי דרך מועילים במטבח שהופכים את ההתנהלות שלנו ביום יום לחלקה ונוחה יותר. קיצור דרך פשוט אך מהפכני אחד מתבלט במיוחד: לסחוט לימון בלי לחתוך אותו. השיטה הזו, שכבשה את הרשתות החברתיות, בעיקר בפלטפורמות כמו טיק טוק, מציע פתרון נקי, יעיל וכמעט קסום לבעיה נפוצה במטבח.

בכל פעם שאתם זקוקים ללימון טרי למתכון, רוטב או כוס לימונדה טרייה, יש צורך להצטייד בסכין וקרש חיתוך ולהתעסק עם בלגן דביק. הפתרון הבא יאפשר לכם לסחוט את הלימון ללא כל הבלגן וישנה את הדרך בה אתם סוחטים לימון לנצח, עד לטיפה האחרונה. כל מה שתצטרכו זה לימון, שיפוד או קיסם ואת כוח הידיים שלכם.

איך לסחוט לימון בלי לחתוך אותו
איך לסחוט לימון בלי לחתוך אותו

סוחטים לימון בלי כל הבלגן

הסוד לשיטה נמצא במבנה של הלימון עצמו. הלימון מחולק למקטעים שמופרדים על ידי ממברנות דקות. כשאנחנו חותכים וסוחטים את הלימון, אנחנו שוברים חלקית את הממברנות הללו, מה שאומר שאנחנו משאירים מאחור כמות גדולה של מיץ. הגלגול של הלימון השלם שלא נחתך על משטח קשיח ויציב, מפעיל לחץ אחיד על הממברנות ומפרק אותן לאט בכל שטח הלימון ומאפשר למיץ להיסחט בקלות יתר.

הניקוב של הלימון עם שיפוד או קיסם לאחר הגלגול, ממשיך לסייע לתהליך. בעזרת יצירת חור קטן דרך הממברנות, במיוחד כשהשיפוד נכנס כ-5 סנטימטר לעומק בצד ללא הגבעול, אנחנו מאפשרים שחרור ישיר ויעיל של המיץ. שיטה זו מאפשרת למקסם את כמות המיץ שנסחט ומפחיתה בזבוז. כל זאת מבלי הצורך לשטוף ולנקות קרשי חיתוך ומשטחים דביקים

עוד טעימה: כמה מיץ יש בלימון אחד?

איך לסחוט לימון בלי לחתוך אותו – צעד אחר צעד

העדיפו לבחור לימון בשל, רך ומלא מיץ. לימונים מוצקים וכבדים יחסים לגודלם הם לרוב הבחירה הטובה ביותר. אם הלימון מרגיש קשה במיוחד, הניחו לו לנוח מספר ימים בטמפרטורת החדר לפני השימוש.

הניחו את הלימון הנבחר על משטח ישר וקשיח כמו השיש או קרש חיתוך. הפעילו לחץ עדין עם כף היד וגלגלו את הלימון הלוך ושוב. המטרה היא לרכך את הלימון על ידי שבירת הממברנות הפנימיות מבלי לעשות נזק לקליפה עצמה. המשיכו לגלגל עד שהלימון מרגיש רך יותר בצורה משמעותית.

החזיקו את הלימון הרך ביד אחת עם הצד ללא הגבעול פונה כלפי מעלה. קחו שיפוד עץ נקי או קיסם עץ ונקבו את הלימון לעומק של כ-5 ס"מ או עד למרכז הלימון. הסירו את השיפוד והניחו בצד.

כעת החזיקו את הלימון ביד וסחטו אותו מעל קערה או ישירות מעל המנה. סובבו את הלימון בידיים תוך כדי הסחיטה בכדי לסחוט מיץ מכל צדדי הלימון. המיץ אמור לזרום בצורה חופשית דרך החור שיצרנו עם השיפוד או הקיסם. את הלימון אפשר לשמור בצד לשימושים הבאים.

אם הלימון שלכם אוחסן במקרר, ייתכן והם לא יניבו את אותה כמות מיץ. השאירו את הלימון להתחמם מעט בטמפרטורת החדר או יותר מכך. ניתן להניח את הלימונים במים חמים למספר דקות או לחמם את הלימון במיקרוגל לכ-10-20 שניות. רק הקפידו לא לחמם את הלימון יותר מדי בכדי לא להתחיל לבשל אותו לשנות את הטעם והמרקם.

ניתן להשתמש בשיטה גם עם פירות הדר אחרים כמו תפוזים או אשכוליות. רק וודאו שהפרי רך מספיק לפני הניקוב והחדירו את השיפוד לעומק מספק בהתאם לגודל הפרי בכדי להקל על הסחיטה. אם אין לכם שיפוד עץ, נסו להשתמש בזהירות סכין חדה וקטנה בכדי לייצר את התעלה דרכה המיץ יוכל לזרום החוצה מבלי לפתוח את הפרי.

יש לכם טיפ מנצח לסחיטת לימון קלה ונוחה? שתפו אותנו ואת הזללנים בתגובות.

הרשמו לניוזלטר לזלול

הרשמו בחינם לניוזלטר של לזלול ועקבו ברשתות החברתיות. כל חדשות האוכל, סקירת מסעדות ואירועים, מדריכים וטיפים לבישול ואפייה, מתכונים ויראליים ומוצרים חדשים על המדף!
עקבו אחרי לזלול ברשתות החברתיות

התגובות שלכם

1 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

ממשיכים לזלול

פופ אפ סיידר תפוחים במלון נורמן תל אביב

רגע לפני השנה החדשה: פופ אפ סיידר תפוחים תוסס במיוחד

אירועים ופסטיבלים
איך מונעים מתפוחי עץ להשחיר

איך מונעים מתפוחים להשחיר: 3 שיטות שעובדות כמו קסם

מדריכים וטיפים
איך לבחור מלון עסיסי

קיץ מתוק: איך לבחור מלון בשל ועסיסי?

מדריכים וטיפים
תפריט לימונים ספיישל במסעדת סילו

מוסיף המון: מסעדת סילו משיקה תפריט ספיישל על טהרת הלימון

חדשות האוכל

טרי מהתנור

מרק ירקות לשבירת צום יום כיפור

5 מאכלים מומלצים לשבירת צום יום כיפור שלא מכבידים על הבטן

מדריכים וטיפים
בכדי הימנע מבעיות עיכול לאחר יום כיפור, חשוב לשבור את הצום בצורה נכונה ולהקפיד על מזונות מתאימים. אספנו 5 מאכלים שכדאי לצרוך לאחר הצום. >>
נאיפה מולא מארחת לארוחה אינטימית בביתה

במטבח של נאיפה מולא: ארוחות אינטימיות אצל השפים הגדולים בישראל

אירועים ופסטיבלים
מתומר טל ורותי ברודו ועד לנאיפה מולא ומושיקו גמליאל: סן פלגרינו משיקים סדרת ארוחות פיין דיינינג אינטימיות בבתי השפים המובילים בישראל >>

מדריכים שאהבתם

איך לא חשבנו על זה: הטריק ששומר על אבוקדו טרי למשך שבוע

מדריכים וטיפים

בדקנו: זו הדרך הנכונה לאחסן ג'ינג'ר במטבח

מדריכים וטיפים

מה לזלול?